مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تخریب جنگل چیست مدیریت پایدار

تخریب جنگل چیست مدیریت پایدار

تخریب جنگل چیست مدیریت پایدار – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۷۷
کد مقاله
WOD77
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
مدیریت پایدار جنگل تخریب جنگل چیست
نام انگلیسی
Sustainable Forest Management What is forest degradation
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
بازسازی، احیا، جنگل
کلمات کلیدی به انگلیسی
Forest, restoration, rehabilitation
مرجع به فارسی
سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد
مرجع به انگلیسی
FAO
کشور

 

کاهش تخریب جنگل

تخریب جنگل چیست ؟

تخریب جنگل در حقیقت به عنوان کاهش ظرفیت یک جنگل جهت فراهم آوردن کالاها و خدمات اجتماعی فرهنگی و محیط زیستی به شمار می آید. این فرآیند شامل تغییری می باشد که به طور منفی بر روی ویژگی یک جنگل (همانند توان تولید یا رشد جنگل و زیست توده، مقدار کربن، تنوع زیستی، خاک و ارزش زیبایی شناختی) و تقلیل فراهم آوری کالاها و خدمات جنگلی تأثیرگذار است. این فرآیند تغییر ممکن است به واسطه بروز اختلالاتی مرتبط ایجاد شود (البته کلیه اختلالات سبب ایجاد تخریب نمی شوند)  که از نقطه نظر گستردگی، شدت، کیفیت، مبدأ و توالی ممکن است متغیر هستند.
سیستم های جنگلی غالباً دارای محدوده ذاتی گوناگونی های طبیعی و مراحل متوالی و پیوسته می باشند، و اختلالات طبیعی و انسانی الزاماً ممکن است منجر به بروز پدیده تخریب نشود. تخریب به هنگامی رخ می دهد که تولید یک کالا یا خدمات جنگلی خاص به صورت متوالی زیر مقدار مورد انتظار باشد و خارج از محدوده گوناگونی تلقی شود که به صورت طبیعی از یک بخش یا یک منطقه خاص انتظار می رود.

 

چرایی لزوم مخاطب قراردهی فرایند تخریب جنگل

جنگل ها محدوده گسترده ای از خدمات را ارائه می نمایند. به طور مثال، آنها زمین را در برابر فرسایش محافظت نموده، رژیم آب را تعدیل کرده، کربن را جذب و ذخیره ساخته، اکسیژن را تولید نموده، آب شرب یا آشامیدنی را برای ما فراهم آورده و زیستگاه های مختلف را ایجاد کرده و در خصوص کاهش ریسک آتش سوزی (در نواحی گرمسیری) کمک نموده و قابلیت تولید محصولات جنگلی چوبی و غیرچوبی را نیز فراهم می آورند. بنابراین تخریب جنگل به طور معکوسی بر روی میلیون ها نفر که وابسته به آن هستند، به صورت کلی یا جزئی، در ارتباط با خدمات یا کالاهای جنگلی در مقیاس محلی تأثیرگذار می باشد و به علاوه بر روی بیلیون ها نفری که می توانند از خدمات

 

نقش مدیران جنگلی چیست؟

تخریب جنگل به عنوان یک چالش جهانی به شمار آمده و می بایست در کلیه سطوح مرتبط (سطوح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی) مورد خطاب قرار گیرد. چنین موردی را می توان غالباً به عنوان پیامد مدیریت ناپایدار جنگل ها ذکر نمود که در این زمینه شاهد بهره برداری فزاینده و بیش از حد از منابع جنگلی می باشیم و به علاوه در این مبحث عوامل خارج از نواحی خاص جنگلی و مدیریت آنها نیز در نظر گرفته می شوند.
مدیران جنگلی و اراضی می توانند از طریق بازیابی و احیای جنگل اقدام به معکوس سازی فرآیند تخریب نمایند (به مدول بازسازی و احیای جنگل رجوع شود) و به علاوه برای این کار می توانند از یک سیستم برنامه ریزی کاربرد اراضی مناسب بهره جویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.