مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۴

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۴

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۴ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مکانیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مکانیک - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۵۶
کد مقاله
MEC56
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کنترل یک موتور DC بدون جاروبک در یک سیستم تعویض دنده الکترونیکی پروژه سیستم‌های ترابری و خودرو – فصل ۴
نام انگلیسی
Controlling a Brushless DC Motor in a Shift-by-Wire System Master’s thesis performed in Vehicular Systems: chap 4
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
موتور DC بدون جاروبک- سیستم تعویض دنده الکترونیکی / سیستم کنترل فرمان الکترونیکی- گیربکس اتوماتیک- سنسورهای هال- مدولاسیون پهنای پالس
کلمات کلیدی به انگلیسی
Brushless DC motor- Shift-by-Wire- Automatic transmission – Hall sensors- Pulse width modulation
مرجع به فارسی
بخش سیستمهای ترابری و خودرو
دپارتمان مهندسی الکترونیک
دانشگاه لینکوپینگز
مرجع به انگلیسی
Division of Vehicular Systems-
Dept. of Electrical Engineering-
 Linkopings universitet
کشور        
سوئد

 

کنترل یک موتور DC بدون جاروبک در یک سیستم تعویض دنده الکترونیکی

پروژه سیستم‌های ترابری و خودرو

فصل ۴

مدل سازی سیستم
یک مدل Simulink برای این سیستم در دو پایان نامه مجزا، مراجع ۱۳ و ۱۵، فراهم شده است. برخی از اصلاح های اندک نظیر اضافه نمودن نویز قابل اندازه گیری اعمال شدند. این مدل بر مبنای موارد مطلوب مورد استفاده قرار گرفته و برای یک موتور DC معمولی به کار گرفته شد. رفتار آن به نظر در تناسب با این موتور می باشد. تنها برخی از ثابت ها را می بایست به روش دیگری محاسبه نمود. شکل ۱-۴ نشان دهنده مدل کل سیستم می باشد. این مدل یک لوپ / حلقه بسته همراه با سیستم راه انداز، کنترلر و حسگر موقعیت می باشد.

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۴

 

۱-۴٫ مدل سازی یک موتور DC
مدل سازی یک موتور DC معمولی کاملا آسان می باشد و بدین روش سرعت زاویه ای  به وسیله ولتاژ کاربردی uapp(t) کنترل می شود. این مدل کاملا بر مبنای برخی از قواعد اصلی فیزیک بنا شده است. جزئیات متعاقب را می توان در مراجع ۱۰ و۱۶ یافت. در آغاز، از قانون کیرهشهف (kirchhoff)  برای مدار شکل ۲-۴ استفاده می کنیم که خود منجر به حصول معادله ۱-۴ می شود که تشریح کننده بخش الکتریکی موتور است. قانون دوم نیوتن تشریح کننده بخش مکانیکی می باشد، که خود مشخص کننده چگونگی تاثیر گذاری گشتاور بر روی سیستم است. این قانون مشخص کننده بار اینرسی J × شتاب زاویه ای = مجموع کلیه گشتاورها، معادله ۲-۴ است.

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۴

 

۲-۴٫ مدل سازی دنده ها
به منظور آنکه قابلیت حرکت سوپاپ تعویض گیربکس وجود داشته باشد لازم است تا سرعت کاهش یابد. این امر سبب خواهد شد تا سیستم آهسته تر گردد، با این حال به موتور اجازه گردش در سرعت بالا بر مبنای چرخش در دقیقه را خواهد داد. نسبت دنده در این سیستم ۲۰۰:۱ می باشد،که به معنای آن خواهد بود که ۲۰۰ دور موتور مساوی با یک دور خروجی است. از آنجایی که یک موتور DC بسیار سریع می باشد این مورد را نمی توان به عنوان یک مشکل به حساب آورد.
دنده ها شامل یک دنده مورب یا چرخ دنده مخروطی با نسبت ۲:۱ و ۱ دنده مارپیچی با نسبت ۱۰۰:۱ می باشند، به شکل ۲-۲ رجوع شود. کارایی این مدل در حدود ۸۰% برای دنده مخروطی و ۲۰% برای دنده مارپیچی محاسبه شده است که خود معرف کل کارایی حدودا ۱۵% می باشد.

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۴

 

۳-۴٫ خروجی حاصله از شبیه سازی
مدل simulink جهت یافتن پارامترهای کنترل مناسب به کار گرفته می شود. شکل ۴-۴ نشان دهنده نتیجه یک شبیه سازی می باشد. طرح فوقانی نشان دهنده موقعیت و طرح تحتانی معرف سیگنال کنترل در طی یک مرحه از P به R می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.