مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تصمیم‌گیری مصرف‌ کننده بازاریابی

تصمیم‌گیری مصرف‌ کننده بازاریابی

تصمیم‌گیری مصرف‌ کننده بازاریابی – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲۱۴
کد مقاله
MNG214
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
تفکیک سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌ کننده CDMS) )در ارتباط با رویه های بازاریابی: رویکرد مدل‌سازی مسیر حداقل مربعات جزئی (PLS)
نام انگلیسی
Segmenting consumer decision-making styles (CDMS) toward marketing practice: A partial least squares (PLS) path modeling approach
تعداد صفحه به فارسی
۵۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۵
کلمات کلیدی به فارسی
سبک‌های تصمیم‌ گیری مصرف‌ کننده (CDMS)، شیوه‌ بازاریابی، خرده فروشی، رویکرد مدل‌ سازی مسیر حداقل مربعات جزئی
کلمات کلیدی به انگلیسی
onsumer decision-making styles (CDMS)
Marketing practice
Retailing
Partial least squares (PLS) path modeling
approach
مرجع به فارسی
ژورنال خدمات خرده فروشی و مصرف کننده
کالج تجارت بین المللی، دانشگاه فن آوری مالزی
الزویر
مرجع به انگلیسی
Journal of Retailing and Consumer Services; International Business School (IBS), Universiti Teknologi Malaysia;
 Elsevier
کشور
مالزی

 

تفکیک سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌ کننده (CDMS) در ارتباط با رویه های بازاریابی: رویکرد مدل‌سازی مسیر حداقل مربعات جزئی (PLS)

چکیده

شیوه‌ی تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان در کانال‌های آنلاین و آفلاین بر اساس برداشت آن‌ها از روش‌های بازاریابی خرده‌فروشان به خوبی در ادبیات کنونی تحقیق درک نشده است. تحقیقات تجربی معدودی به بررسی سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌کننده (CDMS)  و روش‌  بازاریابی در میان مشتریان فروشگاه‌ها و مشتریان آنلاین پرداخته‌اند. در این تحقیق تلاش می‌شود تا با توجه به تصور موجود از شیوه‌ی بازاریابی در کانال‌های خرده‌فروشی، سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌کننده (CDMS)  به عنوان بخش‌های بازار استنباط شوند.در کل ۳۱۵ پرسشنامه آنلاین و کتبی جمع‌اوری شد تا با استفاده از رویکرد مدل مسیر حداقل مربعات جزئی که تکنیکی برای مدل سازی معادلات ساختاری است، تحلیل آماری مدل ساختاری و اندازه‌گیری انجام شود. با توجه به محصولات خرده فروشی، قیمت، تبلیغات و خرده‌فروشی کانال متقابل، ۶ ویژگی مصرف‌کنندگان- خریداران ایده‌آل خواه، حساس به برند، حساس به قیمت، حساس به مد، کسانی که برای سرگرمی خرید می‌کنند و خریدارن لحظه‌ای یا تکانشی- ارزیابی شد. این مطالعه اجرای موثر بخش‌بندی خرده‌فروشی و استراتژی کانال متقابل بر اساس سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف کننده در مدیریت خرده‌فروشی را میسر می‌سازد. محدودیت‌ها و پیامدهای ضمنی این مطالعه نیز بررسی خواهد شد.

 

کلیدواژه‌ها: سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌کننده (CDMS)  ، شیوه‌ی بازاریابی، خرده فروشی، رویکرد مدل‌سازی مسیر حداقل مربعات جزئی

 

 

۱- مقدمه

فرایندهای تصمیم‌گیری مصرف‌کننده یکی از مفروضات جهانی و تاثیرگذار در ادبیات تحقیق مربوط به رفتار مصرف‌کننده هستند (Olshavsky و Granbois, 1979) و نسبتا ویژگی‌های مصرف‌کننده را در درازمدت منعکس می‌نمایند (Baoku و همکاران ۲۰۱۰). تصمیم‌گیری مصرف کننده، تحقیق و پژوهش در رشته‌های متعدد مثل جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، بازاریابی و رفتار مصرف کننده، علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد (روزمند و همکاران، ۲۰۱۱). انگیزه‌های خرید، ارزش و سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌کننده سه جریان تحقیقاتی متفاوت و مرتبط در بررسی انگیزه‌ی خرید به شمار می‌روند (Jamal و همکاران، ۲۰۰۶).  دانش مربوط به سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف کننده در تلاش‌های بازاریابی مثل بخش‌بندی بازار، راهبردهای بازاریابی و تعیین موقعیت ضروری است (Anic  و همکاران، ۲۰۱۲،  Sinkovics  و همکاران، ۲۰۱۰) زیرا به راهبرد بخش‌بندی بازار مربوط هستند (Anic و همکاران ۲۰۱۴، Hanzaee و Aghasibeig  ۲۰۰۸، Park و Gretzel 2008). هر چند توسعه نظری در زمینه سبک‌های تصمیم‌گیری رو به افزایش است اما هنوز هم فاقد یک «چارچوب نظری مقرر» است (Dewberry و همکاران، ۲۰۱۳).  

۱ ۱ . رویه های بازاریابی

به لحاظ سنتی، ابزارهایی برای تحت تاثیر قرار دادن تصمیمات مصرف کننده عبارتند از خود محصول، تبلیغات، قیمت گذاری، توزیع فیزیکی و نمایش محصول (Alba and Hutchinson, 2008). «نگرش‌ها نسبت به آمیخته‌های بازاریابی انعکاس دهنده‌ی درک و برداشت افراد از کسب و کارها بر اساس محصولات، خرده‌فروشی، تبلیغات و قیمت‌گذاری هستند» (Crutsinger et al ., 2010, p. 197) . محصول، قیمت، توزیع یا در دسترس بودن و ترویج یا تبلیغ، تلاش‌های بازاریابی محسوب می‌گردند که به قیمت (Smith and Brynjolfsson, 2001) یا حتی رنگ محصول (Puccinelli et al., 2013)بستگی دارند. بنابراین این مطالعه شیوه‌های بازاریابی خرده‌فروشان را از نظر محصول، خرده‌فروشی، تبلیغ و قیمت‌گذاری بررسی می‌کند.

 

۱ .۱ . ۱٫ محصول

در یک محیط رقابتی و پویا، توانایی درک خواسته‌های مصرف کننده و تجربه مصرف آن‌ها تاثیرگذاری محصول تعیین شده را معین می‌کند. بقای کسب و کار به میزان زیادی به محصولات ارائه ‌شده‌ای بستگی دارد که مصرف کنندگان می‌خواهند (Lin, 2009). مشخص شده است که مشارکت خریداران و نگرانی آن‌ها در مورد کلاس و طبقه محصول بر سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف کنندگان اثر می‌گذارد (Anic و همکاران ۲۰۱۴). یک «محصول ویژگی‌های فیزیکی ذاتی همچون ظاهر، اندازه، رنگ و طعم دارد» (Henry, 1991 p. 6). محصولات از نظر اینکه اساسا برای سرگرمی و لذت بردن استفاده می‌شوند (محصولات مربوط به لذت و خوشی) یا به دلیل عملکردشان به کار می‌روند (محصولات سودمندگرا) ، با هم تفاوت دارند (Grewal و همکاران ۲۰۱۴). مصرف کنندگان با میزان قابل توجهی خرده فروشی و انتخاب محصول روبرو هستند و با جهانی‌تر شدن خرده فروشی (Mitchell, 1998)، انتخاب محصولات تحت تاثیر فرایندهای تصمیم‌گیری خاص و سبک‌هایی قرار می‌گیرد که در نهایت سبک‌های تصمیم گیری مصرف کننده را کنترل می‌کنند (Kwan و همکاران ۲۰۰۸).

 

۲ . بسط فرضیه

در یک محیط خرده فروشی، ادبیات تحقیق بر فرایندهای تصمیم‌گیری و انتخاب خرید یا ترجیحات خرده فروشیِ در انبار متمرکز شده است  (Granot et al., 2010). ادبیات تحقیق رفتار مصرف کننده رویکرد روانشناختی سبک زندگی، رویکرد نوع شناسی مصرف کننده و رویکرد ویژگی‌های مصرف کننده را مطرح می‌کند (Akturan et al., 2011). گرایش ذهنی مصرف کنندگان که رویکردی را برای انتخاب کردن مشخص می‌کند تحت عنوان سبک تصمیم‌گیری آنان تعریف می‌شود (Solka et al., 2011). در حالی‌که نیاز به شناخت، جستجوی اطلاعات، ارزیابی راههای دیگر، خرید و رفتار پس از خرید به عنوان فرایند تصمیم‌گیری مصرف کننده مطرح می‌شوند (روزمند و همکاران ، ۲۰۱۱) ، سبک تصمیم‌گیری به عنوان «یک گرایش ذهنی که رویکرد مصرف کننده را نسبت به انتخاب کردن مشخص می‌کند، تعریف می‌شود» (Sproles and Kendall, 1986, p. 276). از اصطلاح تصمیم‌گیری برای اشاره به افکار در طول انتخاب برند استفاده می‌شود(Bao et a l., 2003; Gard ner and Hill, 1990). طبق رویکرد ویژگی‌های مصرف کننده، Sproles و Kendall (1986) (اﺳﭙﺮوﻟﺰ و ﻛﻨﺪال) ۸ ویژگی سبک‌های تصمیم گیری مصرف کننده را به شکل موجودی سبک مصرف کننده (CSI) ارائه دادند.

 

۳ روش تحقیق

به منظور بررسی تجربی مدل تحقیقاتی ارائه شده (شکل ۱) تکنیک کمی با استفاده از رویکرد مجموعه داده‌های مقطعی انجام شد. برای این مطالعه مصرف کنندگان با تجربه مورد هدف قرار گرفتند تا سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف کننده در ارتباط با آمیخته‌ی بازاریابی میان خرده‌فروشان آنلاین و مصرف کنندگان فروشگاه‌ها به صورت اماری آزمایش و بررسی شود. بر این اساس از پرسشنامه‌های آنلاین و کتبی برای جمع‌اوری داده‌های اولیه از جمعیت هدف استفاده شد. پرسشنامه‌ها به ۲ بخش تقسیم شدند بخش اول پرسشنامه به اطلاعات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان مثل سن، جنسیت، قومیت، تحصیلات، شغل و درآمد ماهیانه مربوط بود (جدول ۱  را ببینید) علاوه بر این در بخش دوم اطلاعات مربوط به روابط ساختار پژوهشی به دست امد. برای سنجش ویژگی‌های مصرف‌کنندگان شامل ایده‌آل‌خواهی، حساسیت به برند، حساسیت به قیمت، حساسیت به مد، سرگرم کننده بودن و تکانشی یا لحظه‌ای بودن، از آیتم‌های Zhou و همکاران
(۲۰۱۰) و برای سنجش محصولف قیمت، تبلیغات و خرده‌فروشی از آیتم‌های Gaski  و Etzel (1986) استفاده شد.

 

۴- نتایج

۴-۱٫ برآورد مدل اندازه گیری

بارگذاری های بیرونی، قابلیت اطمینان ترکیبی CR))، واریانس متوسط رتبه بندی شده (روایی همگرا =AVE ) و روایی افتراقی جهت ارزیابی مدل‌های اندازه‌گیری بکار گرفته شدند (هیر و همکاران، ۲۰۱۳). همانطور که در جدول ۲ نشان داده شده است، تمامی بارگذاری های بیرونی سازه های بازتابی بسیار بالاتر از حداقل مقدار آستانه ۰٫۷۰ هستند. همانطور که توسط مقادیر CR نشان داده شده است، تمام ساختارهای بازتابی از سطوح بالایی از قابلیت اطمینان و سازگاری داخلی برخوردار هستند. علاوه بر این، مقادیر AVE (روایی همگرا) بخوبی بالاتر از حداقل آستانه سطح ۰٫۵۰ هستند و در نتیجه روایی همگرا را برای همه سازه ها نشان می دهد. برآوردهای پایایی آلفای کرونباخ نیز بسیار بالاتر از سطح آستانه حداقلی ۰٫۷۰ می باشند. آماره- t بیرونی نیز برای ارزیابی سطح معنی دار اقلام به تصویر کشیده شده است.

 

۵- مباحث

نتایج این مطالعه حاکی از آن است که ۱) مواردی نظیر کمال گرایی، نام تجاری یا برند شناسی و مد  همگی تبلیغات محور هستند، ۲) اطلاع از قیمت و خریداران هیجانی قیمت گرا هستند، ۳) کمال گرایی، اطلاع از قیمت، خریداران تفریحی و هیجانی محصول گرا هستند و ۴) کمال گرایی، آگاهی از قیمت، و خریداران هیجانی جزء کاربران خرده فروش محور بشمار می آیند. از نظر آماری پارک و گرتزل (۲۰۰۸) تأثیر معناداری در خصوص نوع محصول بر آگاهی کمال گرایی، آگاهی برند، تازگی و آگاهی از تنوع رامشخص ساختند.

 

۵-۲٫ محدودیت ها و راهکارهای تحقیقاتی آتی

علیرغم مشارکت و پیامدهای مدیریتی این مطالعه، محدودیت های خاصی را باید درنظر گرفته و آنها را مخاطب قرارداد. در ابتدا این مطالعه رویه های بازاریابی و تلاش های مرتبط را با توجه به نظرات گاسکی و اتزل (۱۹۸۶) عرضه نموده است. با این حال، تحقیقات آینده باید تلاش های خدماتی در عرصه خرده فروشی را در نظر بگیرد. دوما، این مطالعه در یک بازار B2C و در محتوای مرتط با بازار مشتریان یا مصرف کننده انجام شده است. تحقیقات آتی باید مدل پیشنهادی (شکل ۱) در سایر بازارها برای تعمیم یافته های مطالعه جاری را در نظر بگیرد. سوما، الگوریتم PLS، بوت استرپینگ و بلیدفولدینگ جهت انجام تجزیه و تحلیل آماری برای اندازه گیری و مدل ساختاری به منظور یافتن رابطه علی بین CDMS و شیوه های بازاریابی خرده فروشان اعمال شد. تحقیقات آینده باید FIMIX-PLS را برای ارائه مسایل و ناهمگنی های مشاهده نشده، در مدل‌سازی مسیر PLS، در نظرداشته باشند. در نهایت، مطالعات آینده باید درک بخش های بازاریابی، به عنوان ساختارهای برون زا، در رابطه با نیت، قصد خرید و رضایت را با توجه به مشخصه های درون زا بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.