مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تغییر اندازه تصویر حذف رگه

تغییر اندازه تصویر حذف رگه

تغییر اندازه تصویر حذف رگه – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره       
۲۱۹
کد مقاله
COM219
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بررسی تغییر اندازه تصویر با حفظ خصیصه ها و کیفیت اصلی بر مبنای فرآیند حذف رگه
نام انگلیسی
A Study of Image Retargeting Based on Seam Carving
تعداد صفحه به فارسی
۲۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
تغییر اندازه تصویر با توجه به حفظ کیفیت آن, حذف رگه, نگاشت انرژی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Image Retargeting, Seam Carving, Energy Map
مرجع به فارسی
ششمین کنفرانس بین المللی فن آوری برآورد و اتوماسیون و مکاترونیک
IEEE
مرجع به انگلیسی
International Conference on Measuring Technology and Mechatronics Automation; Shandong Jianzhu University, Jinan, Shandong, China; IEEE
کشور
چین

 

بررسی تغییر اندازه تصویر با حفظ خصیصه ها و کیفیت اصلی بر مبنای فرآیند حذف رگه

چکیده
همراه با رشد سریع ابزاره های نمایشی با ضرایب منظر و رزولوشن های مختلف، تغییر اندازه تصویر با توجه به حفظ کیفیت آن بعنوان یک مبحث مهم در رشته پردازش تصویر بشمار آمده است. روش های سنتی نظیر مقیاس بندی یا اسکیلینگ و برش یا کراپینگ غالبا قابلیت حاصل آوردن نتایج رضایت بخشی را ندارند چرا که آنها محتوای تصویر را مد نظر قرار نمی دهند. حذف رگه / درز، بعنوان یکی از فن آوری های تغییر اندازه تصویر با توجه حفظ کیفیت آن و بر مبنای ویژگی محتوا – آگاه توانسته است نظر بسیاری از محققین را بواسطه کارایی و انعطاف پذیری به سمت خود جلب نماید. در این مقاله، ما نسبت به ارائه یک بررسی جامع در ارتباط با فن آوری تغییر اندازه تصویر با حفظ کیفیت آن بر مبنای روش حذف رگه اقدام می نماییم. بر این مبنا ما ویژگی توسعه یافته اخیر در خصوص تغییر اندازه تصویر بر مبنای حذف رگه را مورد بررسی قرار داده و دسته بندی ها و الگوریتم های مرتبط را نیز مشخص می سازیم. ما همچنین برخی از خط مشی های ارائه شده در این زمینه با توجه به تحقیقات آتی را عرضه داشته و مشخص می سازیم که چنین مطالعه ای می تواند بعنوان یک راهکار مفید برای محققین در این رشته مدنظر قرار گیرد.
 

کلمات کلیدی: تغییر اندازه تصویر با توجه به حفظ کیفیت آن، حذف رگه، نگاشت انرژی

تغییر اندازه تصویر حذف رگه

 

۱- مقدمه
با توجه به توسعه فن آوری رسانه دیجیتال، تعداد بسیار زیادی از ابزاره های نمایشی با رزولوشن و اندازه های مختلف ارائه شده اند که می توان در این زمینه به لب تاپ ها، تلفن های موبایل، دوربین ها و تلویزیون هایی اشاره داشت که در خلال سالیان اخیر روانه بازار گردیده اند. تصاویر و ویدیوها را می بایست غالبا با توجه به ضریب منظر آنها تغییر داد تا قابلیت تطبیق با صفحات مختلف نمایش، که در محدوده ای از مانیتورهای کامپیوتری با رزولوشن بالا تا ابزاره های موبایلی با رزولوشن پایین قرار دارند، را داشته باشد. به همین دلیل، تغییر اندازه تصویر با توجه به حفظ کیفیت آن بعنوان یک ویژگی مطرح در پردازش تصویر بشمار می آید.
روش های تغییر اندازه سنتی تصویر نظیر فرآیندهای کراپینگ یا برش و مقیاس بندی همگن یا اسکیلینگ غالبا قابلیت ارائه یک تصویر رضایت بخش را ندارند چرا که آنها توجه چندانی به محتوای تصویر ندارند. همانگونه که در شکل ۱ نشان داده شده است فرآیند کراپینگ قابلیت حذف بخشی از تصویر بصورت مطلوب را داشته، ولی در عین حال ممکن است بخش های دیگر تصویر که حاوی اطلاعات مهمی می باشند از دست بروند، نظیر نیمی از محتوای تصویر دریا. مقیاس بندی همگن می تواند بصورت موفقی کلیه اطلاعات تصویر را حاصل آورد، اما این فرآیند خود سبب بروز اعوجاج های دیداری یا ویژوال می شود. به منظور مخاطب قرار دادند این مشکلات، بسیاری از روش های تغییر اندازه محتوا مبنا ارائه گردیده اند. این روش ها را می توان تقریبا به دو دسته تقسیم نمود، روش های گسسته که بر مبنای حذف رگه (SC) می باشند [۱، ۲] و روش های پیوسته نظیر فرآیند پیچش یا رپینگ غیر همگن [۳، ۴]. روش حذف رگه سبب جلب توجه بسیاری از محققین شده است که علت آن را می توان کارایی و انعطاب پذیری دانست، همانگونه که در شکل ۱ این مورد نشان داده شده است.
در این مقاله، ما نسبت به خلاصه سازی و دسته بندی تحقیقات اخیر در زمینه فرآیند تغییر اندازه تصویر با توجه به حفظ کیفیت آن در ارتباط با رویکرد حذف رگه اقدام می نماییم. بر این مبنا ما تمایلی به پوشش دادن هر یک از مقالات منتشر یافته در این زمینه نداریم. با این وجود، هدف ما فراهم آوردن یک بررسی جامع در خصوص روش های مرتبط می باشد و برای این کار سعی در گروه بندی تکنیک های مشابه می نماییم. این مبحث به آن دسته از فن آوری هایی اشاره دارد که در تناسب با فرآیند تغییر اندازه تصویر با توجه به حفظ کیفیت آن می باشند. در عین آنکه برخی از رویکردهای پیشنهادی قابلیت تعامل با فرآیند تغییر اندازه تصویر ویدیویی را نیز دارند، چنین مواردی خارج از حوصله این مبحث می باشد. بر این مبنا ما سعی داریم که مطالعه جاری بعنوان یک مولفه مفید برای محققین در ارتباط با فرآیند تغییر اندازه تصویر باشد.

تغییر اندازه تصویر حذف رگه

 

۲- مشکل تغییر اندازه تصویر با قابلیت حفظ کیفیت
مشکل تغییر اندازه مطلوب تصویر را می توان به شرح ذیل بیان داشت. یک تصویر اصلی I با اندازه m0×n0 را در نظر بگیرید که با توجه به آن ما سعی در ایجاد یک تصویر جدید ’I با اندازه m×n خواهیم داشت که بعنوان یک شاخص مطلوب تصویر I در نظر خواهد بود. متاسفانه، هیچگونه ارزیابی دقیقی جهت برآورد کیفیت ’I وجود ندارد. با این وجود، Shamir و Sorkine [5] سه هدف اصلی را برای فرآیند تغییر اندازه مطلوب تصویر برحسب مولفه های مرتبط بیان داشتند:
  1. محتوای مهم I می بایست در ’I حفظ شود.
  2. ساختار مهم I می بایست در ’I حفظ شود.
  3. I می بایست عاری از آرتیفکت ها یا موارد تصنعی ویژوال باشد.
 

تغییر اندازه تصویر حذف رگه

 

۳- روش حذف رگه بصورت متعارف
ایده اصلی حذف رگه [۱] حذف یا درج پیکسل هایی می باشد که دربردارنده حداقل انرژی در آن تصویر به منظور جایگزینی اندازه و ضریب منظر تصویر می باشند. با این وجود، روشی که این فرآیند اقدام به حذف یا درج پیکسل ها می نماید بی قاعده نمی باشد بلکه دارای یک نظم خاص به یک روش مشخص تحت عنوان رگه است.
بطور رسمی، حال اجازه دهید تا I بعنوان یک تصویر m × n در نظر گرفته شود و بنابراین رگه عمودی به شرح ذیل تعریف می شود:
الف. حذف ارتقاء یافته رگه
Rubinstein و همکاران [۲] مشخص ساختند که یک رگه حذف شده ممکن است سبب ایجاد انرژی بیشتری بواسطه این موضوع شود که پیکسل های غیر مجاور قبلی هم اکنون بعنوان پیکسل های همسایه یا مجاور بشمار می آیند. به همین دلیل، آنها اقدام به ارائه فرآیند حذف رگه متعارف نمودند که برای این کار یک معیار انرژی فوروارد را عرضه داشتند. رگه بهینه یافته شده در حقیقت بعنوان موردی بشمار می آید که حذف آن سبب ارائه مجدد مقدار حداقلی انرژی می شود. این مورد سبب تغییر ویژگی ورودی جدول مموریزایشن برنامه نویسی دینامیکی M (x, y) به مورد ذیل خواهد شد:
ب. حذف رگه بر مبنای نقشه انرژی بهینه سازی شده
همانگونه که در بالا ذکر شد، نقشه انرژی بر مبنای شدت گرادیان نمی تواند به محافظت ROIs در تصویر بی انجامد (به شکل سه رجوع شود). بنابراین، بسیاری از محققین سعی در جایگزینی نقشه انرژی با نقشه مهم دیگر شامل نقشه برجسته، نقشه لبه، نقشه چهره یا دیگر مولفه های مربوط به برآورد چنین مبحثی نموده اند.
یک روش معروف برای محاسبه برجستگی بوسیله Itti و همکاران ارائه شده است [۷، ۸]. Wang و همکاران [۹َ] اقدام به ارائه نقشه انرژی خود از طریق ضرب هنجار – L2 گرادیان شدت تصویر با نقشه های برجستگی Itti نمودند. یک مدل توجه انسانی (PSC) بوسیله Hwang و Chien عرضه شده [۱۰]. با توجه به هر دو موارد نقشه های چهره و برجستگی Itti [7] بعنوان مدل توجه انسانی در تابع انرژی، می توان اطلاعات ادراکی مهمی را به هنگام تغییر اندازه تصویر برمبنای حذف رگه حاصل آورد. یک رویکرد تکه ای نیز در مرجع [۱۱] عرضه شده است. این مورد متعاقبا با استفاده از نقشه برجستگی برمبنای رویکردهای پیاده سازی آشکار ساز برجستگی مبتنی بر گراف بهینه سازی شد [۱۲] تا از این طریق قابلیت مشخص سازی اتوماتیک ROIs به وجود آید، و با توجه به این مبحث چنین روشی قابلیت حفظ ROIs انرژی اندک و به حداقل رسانی اعوجاج های شکل را خواهد داشت.
ج. تغییر اندازه تصویر با ویژگی چند اوپراتوری
با دانستن این موضوع که با تغییر نقشه انرژی نمی توان بر مشکلات اصلی حذف رگه فائق آمد، بسیاری از محققین سعی در ترکیب اوپراتور تحت تغییر اندازه دیگر با ویژگی حذف رگه نموده اند تا از این طریق بتوانند نسبت به حاصل آوردن بهترین ویژگی هر اوپراتور اقدام نمایند. Rubinstein و همکاران [۱۸] به این نتیجه گیری رسیدند که کاربران بطور کلی ترکیب فرآیندهای کراپینگ، اسکیلینگ و حذف رگه را بصورت توامان جهت حاصل آوردن نتایج ملموس تر، بجای تکیه صرف بر یک اوپراتور واحد، ترجیح می دهند. روش های ارائه شده در مراجع [۹، ۱۰، ۱۵، ۱۹] اقدام به ترکیب فرآیند حذف رگه با فرآیند اسکیلینگ نموده اند و از این طریق توانسته اند تا بر مبنای یک آستانه مشخص این تصمیم را اتخاذ نمایند که به چه هنگام می بایست اقدام به سوئیچ یا تغییر از حذف رگه به فرآیند اسکیلینگ نمایند. …

تغییر اندازه تصویر بر مبنای حذف رگه

 

۴- نتیجه گیری
این مقاله تکنیک های تغییر اندازه آگاه محتوا بر مبنای فرآیند حذف رگه را مورد بررسی قرار داده است. از این مطالعه ما می توانیم به این نتیجه برسیم که کیفیت نتایج تغییر اندازه با استفاده از حذف رگه بطور نزدیکی در ارتباط با نقشه انرژی می باشد. روش محافظت از ویژگی معنایی محتوای تصویر همچنان به عنوان یک چالش مطرح می باشد. نقشه انرژی روش های پایین به بالا شامل ویژگی های سطح پایین نظیر جهت گیری لبه، رنگ و شدت به منظور ترکیب روش های بالا به پایین، که از اطلاعات معنایی استفاده می نمایند، نظیر موقعیت های آبجکت های مهم (همانند صورت، بدن و متن)، ساختارها و ویژگی های متقارن بعنوان یک انتخاب مناسب در این زمینه بشمار می آیند. بعلاوه، فرآیند تغییر اندازه چند اوپراتوری شامل حذف رگه بعنوان یک ویژگی کارآمد در نظر گرفته شده است. با این وجود، ترکیب رویکرد گسسته و پیوسته همچنان بعنوان یک تمایل مطرح می باشد که نیازمند مطالعات بیشتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.