مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

شماره       
۱
کد مقاله
MNG01
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی
نام انگلیسی
TECHNOLOGY, INNOVATION, AND ENTREPRENEURSHIP
تعداد صفحه به فارسی
۴۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۸
کلمات کلیدی به فارسی
تکنولوژی، نوآوری ، کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
TECHNOLOGY, INNOVATION,  ENTREPRENEURSHIP
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
ایالات متحده
تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی
 
بخش ۱- دورنمای کلی
۱- اهمیت تحقیقات دانشگاه آمریکا به منظور نوآوری و کارآفرینی
تحقیقات دانشگاهی قرن ۲۱ همانند سازمان و موسسه‌ای می‌باشد که به منظور معرفی اهداف چندگانه توسعه یافته است. انتظار می‌رود که دانشگاهها نسبت به تعلیم و تربیت دانشجویان، ایجاد و خلق کارهای فرهنگی، توسعه مهارتها، میزبانی ضمیر خودآگاه، گفتگوی جوامع و تولید دانش علمی‌ جدید که هم برای جامعه و هم برای اقتصاد مفید می‌‌باشد اقدام نمایند. این کارکرد و بازده گوناگون آن ـ در مناظره‌های اقتصادی شامل کالاهای خصوصی و عمومی مطرح می‌‌باشد. بطور مثال از طریق سرویسهای تحصیلی، دانشگاهها مهارتهای لازم را برای اشخاص در جهت حل مشکلات بوجود می‌‌آورند. بخصوص زمینه بروز سرمایه‌های هوشمند مخصوص که بتوان آن را بوسیله کارخانه‌ها مورد استفاده قرار داد و همچنین تولید فرمهایی از دانش تعمیم یافته که شناخت کیفیت و کمیت آنها غیرممکن ‌باشد. برای مثال، دانشگاهها از طریق خدمات آموزشی، مهارتهایی را به افراد عرضه می‌‌کنند که این مهارتها باعث افزایش توان کارکرد خصوصی آنها می‌‌شود و همچنین دانشگاهها سرمایه‌های انسانی را به منظور استخدام در شرکتها و بهره‌برداری تولید می‌‌نمایند، امری که در مجموع داشتن شهروندانی فرهیخته و تحصیل کرده را باعث می‌‌شود.
این تعدد و گوناگونی اهداف باعث می‌‌شود که تحقیقات دانشگاهی، به منظور حمایت و تأیید از فعالیت‌ها، منابع مالی گوناگونی را ترسیم نمایند. درآمد کلی دانشگاه از منابعی نظیر: شهریه، حق‌الزحمه، ایالات فدرال، دولت و امتیازات حکومت‌ محلی (حاکم محلی) و بودجه‌های اختصاصی (بخصوص برای دانشگاههای دولتی)، از اعانه و درآمد سرمایه‌گذاری و از هدایای خصوصی و هدایایی از صنعت، بانیان خیر و سازمانهای خیریه تأمین می‌‌شود. بعلاوه برنامه‌های اختصاصی و پروژه‌های تحقیقاتی انجام شده در دانشگاه از طریق اعانه‌های محدود و دریافت شده از دولت و منابع خصوصی حمایت و تأیید می‌‌شود. شکل۱ منابع گوناگونی از درآمد را برای بزرگترین دانشگاه عمومی‌ آمریکا و ده سیستم مرتبط با دانشگاه کالیفرنیا را نشان می‌‌دهد.

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

 

۲- سرمایه‌گذاران در فرآیند نوآوری
سرمایه‌گذاران درفرآیند نوآوری مجموعه صنعتی- آموزشی می‌‌توانند به شرح زیر خلاصه شوند:
  • دانشگاهها،شامل دانشمندان (پژوهشگران) تحقیقاتی (هیئت‌علمی‌و کارمندان)، ‌مسئولین دانشگاه و متصدیان منصوب شده جهت انتقال تکنولوژی.
  • کارآفرینان، شامل شرکتهای نوپا و سرمایه‌داران فعالیت‌های اقتصادی.
  • شرکتهای متصدی.
  • گیرنده‌های بالقوه تکنولوژی، تولیدکنندگان پایین دستی‌ از تکنولوژی استفاده خواهند کرد.
  • ناظمان دولت.
  • سازمانهای محیطی و دیگر سازمانها با علایق مخصوص.
  • مصرف کنندگان.
 

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

 

۳– محیط سیاسی آمریکا برای ثبت اختراعات دانشگاهی و انتقال تکنولوژی
بر طبق روزنبرگ، در ایالات متحده، به خصوص در دنباله جنگ جهانی دوم، بسیاری از بودجه‌های تحقیقات دانشگاهی مخصوصا جهت حل مسائل صرفی و کاربردی مورد استفاده قرار گرفت.
بزرگترین بخش بودجه تحقیقات عمومی‌ به سمت وزارت دفاع (DOD)، وزارت انرژی (DOE)، مؤسسه ملی بهداشت (NIH) و اداره کشاورزی گسیل داده شد که هر یک از آنها کاربردهای خاصی جهت حل مشکلات خود با آن پیشرو داشتند. حتی پروژه‌های تحقیقاتی که‌توسط NSF مورد پشتیبانی قرار گرفته بود (از جمله سازمانهای سنتی که مختص علوم پایه می‌‌باشد) دارای مشکلات زیادی در خصوص حل مسائل خود بود.
دانشگاههای آمریکا در میان اولین گروههایی در جهان بودند که مقررات علمی‌ مرتبط با صنایع رشته‌های مهندسی شیمی‌ و مهندسی کامپیوتر را ابداع نموده که هدف از آن ارائه راه‌حلها و آموزش دانشمندان جهت حل مشکلات نوظهور مسائل صنعتی بود. در حالیکه تحقیقات پایه ممکن است دارای تمرکز بر روی ارائه دانش پایه و اساسی و روشهای سیستماتیک قواعد علمی‌ باشند، در نهایت آنها به سمت حل مشکلات عملی رو در رویی دولت، صنایع و جامعه کشانده شدند.

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

 

۴- اهداف ذکر شده انتقال تکنولوژی دانشگاهی
انگیزه‌های اصلی برای تأسیس OTTها حتی قبل از تصویب قانون Bayh-Dole،‌ نشات گرفته از این نگرانی در بین دانشکده‌ها و مدیران بود که بسیاری از ایده‌های نویدبخش بصورت کاملی در بخشهای خصوصی صورت عمل به خود نمی‌‌گیرند. دانشگاهها در جهت شناسایی شرکتهای خصوصی قدم برداشته و تلاش نموده‌اند تا در جهت بدست‌آوری موارد جدید تکنولوژیکی و استفاده از آنها قدم بردارند. در هدف دیگر OTTها عبارتند از:‌ مهیا نمودن سرویسهای قانونی، مدیریت حقوق ذهنی جهت پژوهشگران دانشگاهی و همچنین جمع‌آوری بودجه‌های خاص ‌تحقیقاتی برای دانشگاهها. به‌هنگامی‌ که پژوهشگران دانشگاهی متمایل به‌ارائه ایده‌های ‌خود به‌بازار شوند، ‌OTTها می‌‌توانند به‌آنها مکانیسمی‌ رسمی‌ و مؤثر ارائه نمایند. درآمدهای حاصله توسط مجوز OTT با این حال هنوز به عنوان درصد کوچکی از بودجه‌های عملیاتی دانشگاهها به شمار می‌‌آید. فراتر از این ارزشهای پولی رشد چنین درآمدهایی می‌‌توانند جهت نمایش و ارائه موفقیت دانشگاهها در انتشار دستاوردهای تحقیقاتی خود کمک شایانی را عرضه دارند.
بخش۲- توصیف مشکلات
۱– مشکل عمده: چگونه ایده‌های خوب را از محیط آزمایشگاهی به محیط عملی تبدیل و به اجرا در آوریم.
بحث اقتصادی کلاسیک بر این اساس می‌باشد که تحقیقات مقدماتی، بیش از حد نامعلوم و متغیر بوده و وسعت کارکرد آنها بسیار طولانی مدت می‌‌باشد و بر این اساس نمی‌‌توان آنها را به آن دسته از مؤسسه‌های بخش خصوصی تعمیم داد که می‌بایست استانداردهای وال استریت را در نظر بگیرند.
شرط بستن بر روی نتایج انفرادی پروژه‌های تحقیقات مقدماتی پرمخاطره و ریسک‌دار می‌‌باشند، درحقیقت آنها واگذار به معیارهای خود شده‌اند. شرکتهای خصوصی خود به سادگی قادر به سرمایه‌گذاری به منظور تأمین حیطه تحقیقات مقدماتی که جامعه و خود به آن نیاز دارند، نمی‌‌باشند. بنابراین تحقیقات مقدماتی برحسب ضوابط گسترده اجتماعی یا برحسب ضوابط طولانی‌مدت یا کوتاه‌مدت اقتصادی، با ارزش تلقی شده و باید بوسیله بخش عمومی‌ اگر تا به حال انجام شده باشد سرمایه‌گذاری شود. اما یکبار تحقیقات در یک بخش عمومی‌ آزمایشگاه بطور موفقیت آمیزی انجام شد. ولی حصول نتایج موردنظر آنچنان راحت نبود، چگونه آنها را از محیط آزمایشگاهی به صنعت کشاورزی و یا راه‌حلهایی برای محیط به اجرا درآوریم.
۲– مشکلات مخصوص و فاصله‌ها: چرا دانشگاهها آنچه شرکتها انجام می‌‌دهند را عملی نمی‌‌سازند و چرا شرکتها آنچه دانشگاهها انجام می‌دهند را عملی نمی‌کنند؟
۱- عدم قطعیت: نتایج تحقیقات مقدماتی بسیار نامعلوم و متغیر می‌‌باشد و جامعه اشتیاق چندانی برای درگیرشدن در موارد تجاری هزینه‌دار و تحقیقات مقدماتی، در مقایسه با اشتیاق‌های صاحبان کارخانه‌های اختصاصی ندارد.
۲- عدم تناسب‌پذیری یا عدم قابلیت عرضه در بازار: برخی از نتایج تحقیقات مقدماتی در حالیکه با ارزش می‌‌باشند به سادگی قابل تعیین و تخصیص نمی‌‌باشند زیرا آنها در سطح رده‌های ابتدایی از تحلیل و تجزیه علمی‌ رخ می‌‌دهند. برای مثال کشف ساختار مارپیچ دوگانه DNA نه قابل ثبت بود و نه هیچ محصولی می‌‌توانست از آن بینش بخصوص ساخته شود. اما واتسن و کریک جایزه نوبل را برای این همکاری دریافت نمودند و صنعت بیوتکنولوژی پیدایش و حیات خود را تا اندازه‌ای به آن دانش اصولی مدیون می‌‌باشد.
۳- نشر: برخی نتایج از تحقیقات مقدماتی در حالیکه با ارزش می‌‌باشند می‌‌توانند به آسانی به رقبا در همان خط و سیر تجاری انتشار یابند (آنها می‌‌توانند به آسانی بیاموزند و بوسیله رقبای جدید پذیرفته شوند) که نتایج ممکن است در حقیقت به رقبا بیشتر از آنکه آنها به شرکت که تحقیقات ابتدایی را انجام دادند کمک و یاری رسانند.
۴- هدف کلی : نتایج تحقیقات مقدماتی اغلب قادر می‌‌باشند تا خطهای چندگانه تجارتی را بهبود بخشند اما شرکتهای خصوصی انفرادی، دارایی‌های تخصص یافته و روش‌های تجارتی را به منظور ایجاد و تولید و به بازار عرضه کردن تنها تعداد محدودی خطهای مخصوص تولید، بکار می‌‌گیرند. آنها در بکارگیری و بهره‌برداری نوآوری، سود رقابتی را در دیگر خطهای تجارتی جایی که پیش از این فعال نبودند را دارا نمی‌‌باشند، بدان معنی که کارکرد مورد انتظار آنها در سرمایه‌گذاری در تحقیقات مقدماتی کمتر از کارکرد مورد انتظار در اقتصاد می‌‌باشد. در عوض شرکتهای اختصاصی انفرادی تنها تحقیقاتی را انجام می‌‌دهند که باعث بهبود خطهای تولید خود گشته تا از این طریق به مشکلات تولید یا کیفیت غلبه یابند و ارائه‌های کاری را در حوزه تخصصی خود توسعه دهند.
۳- مواضع و مقاصد سهامداران عمده
اهداف کلی تقریبا هر یک از دانشمندان جهان، چه در حال کار در دانشگاهها و آزمایشگاههای دولتی و چه در تجارت بیوتکنولوژی و یا یک شرکت بزرگ، را می‌‌توان در سه بخش خلاصه نمود: شهرت، ثروت، آزادی. منظور ما از شهرت و ثروت تقریبا واضح است؛‌ آنچه منظور ما از آزادی است متکی به خودبودن و استقلال است: توانایی محقق برای انتخاب اهداف و سیاستهای خود در تحقیق و توانایی در ارباب خود بودن به هر حال انگیزه‌ها و محدودیت‌هایی که محقق در دانشگاه و صنعت با آنها روبرو می‌‌شود متفاوتند، که طرز رفتار متفاوت در پژوهشگران تک نفره و فردی را موجب می‌‌شود. در پایان روز، آثار جمعی تصمیمات پژوهشگران فردی در سیستمهای مختلف محدودیتها و انگیزه‌ها، آثار بدیع بخشهای مختلف را تعیین می‌‌کند.
در دانشگاهها، سه هدف دانشمندان مکمل یکدیگرند. معمولا شهرت آکادمیک منتج به ثروت شخصی می‌‌شود، برحسب حقوق بالاتر،‌ فرصتهای سودمندتر برای همفکری و نظیر آن. شهرت همچنین آزادی را باعث می‌‌شود. یک دانشمند شناخته شده می‌‌تواند بودجه تحقیقاتی بیشتری را ایجاد کرده و با دسترسی بهتر به ابزار و امکانات پژوهش دست یابد، که در نتیجه باعث آزادی بیشتر در انتخاب مسیر تحقیق می‌‌شود.
در اغلب موارد، تحقیقاتی که در صنعت فعالند با گونه‌ای متفاوت از محدودیتها مواجهند که عمدتا ناشی از نیاز به نمایش توانایی حرفه‌ای در کوتاه مدت است. اغلب تلاشهای تحقیقاتی صنعتی، هدفمند هستند و دانشمندان در صنعت غالبا آزادی کمتری نسبت به آنانی که در آکادمی‌ها فعالیت می‌‌کنند، دارند. معمولا به تحقیقاتی که مستقیما با قابلیت شرکتها به منظور ایجاد ارزش از طریق افزایش عواید یا کاهش قیمتها است، اهمیت داده می‌‌شود.
سرمایه‌گذاران متخصص در ریسک بالا، ممکن است علاقه به موقعیتهایی با احتمال سوددهی بالا داشته باشند، اما تحقیقات اثبات شده نیز نتیجه بخش است. در واقع تعداد زیادی از شرکتهای تازه تأسیس در زمینه فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و زمینه‌های دیگر توسط اتحاد محققان دانشگاهی، سرمایه‌داران ریسک‌پذیر و مدیران تجاری کارآفرین و فروشندگان، تأسیس شده‌اند تا یک ابداع جدید را از مرحله اولیه به محصول نهایی و سود بخش نزدیکتر کنند.
 
۴- وضع فعلی سیاستهای مدیریتی ابداعات دانشگاهی در غیاب نهاد رسمی‌ انتقال تکنولوژی
بدون مصوبه Boyh-Dole یا ایجاد OTTهای رسمی‌ در اغلب دانشگاهها، فرآیند انتقال تکنولوژی‌ها به بیرون از آزمایشگاه و عملی ساختن آنها، وسعت و سرعت کمتری نسبت به دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ داشت. به هر حال، خصوصا در زمینه  تکنولوژی بالا و بیوتکنولوژی، این فرآیند در آن زمان نیز به پیش می‌‌رفت. حتی تحت وضع موجود قبل از مصوبهBayh-Dole ، ارزشمندترین اکتشافاتی که در دانشگاهها به وجود می‌‌آمد ناچارا راه خود را به صنعت باز می‌‌کرد. برای مثال،‌ اکتشاف Cohen-Boyer در زمینه پیوند ژن،‌ در دانشگاه استانفرد و دانشگاه کالیفرنیا ـ سن فرانسیسکو در سال ۱۹۷۳ تکمیل شد، توسط دو دانشگاه به ثبت رسید و به صورت گسترده در صنعت مجوز دریافت کرد،‌ بسیار بیش از مصوبه Bayh-Dola(اگر چه در آن زمان دانشگاه استانفرد و کالیفرنیا دارای دفاتر انتقال تکنولوژی بودند). اثر اقتصادی اصلی نهادی رسمی‌ برای انتقال تکنولوژی، کاهش هزینه انتقال تکنولوژی از آزمایشگاه به عمل تجاری است. در وضعیت پیشین، ‌عدم اطمینان بیشتر و هزینه انتقالات رسمی بالاتر مانع انتقال تکنولوژیهای حاشیه‌ای از آزمایشگاه و تأثیر بر اقتصاد و جهانی بزرگتر می‌شدند.
طرح ۳- سیاستهای اجرایی و مدیریتی در انتقال تکنولوژی
۱- تصمیم بر اینکه چه تکنولوژیهایی به بخش خصوصی انتقال یابد
یکی از بزرگترین مشکلاتی که دفاتر انتقال تکنولوژی با آن روبرو هستند، تشخیص و تفکیک نظریات احتمالا تجاری است. از بین توده عظیمی از نظریات که دائما در دانشگاهها در حال تولید است، احتمال آنکه OTT دانشگاهی تصمیم به ثبت اختراع خاصی بگیرد به هنگامی بیشتر است که:
  • این تکنولوژی به وضوح قابل ثبت بوده و به راحتی به معیارهای قانونی برای ثبت اختراع دست یابد.
  • این تکنولوژی هزینه‌ای مطلوب و ملاحظات اقتصادی داشته باشد (چشم‌انداز تجاری خوب یا خریداری که از قبل مایل به این تکنولوژی باشد).
  • خریداری که پیشنهاد به همکاری در ثبت اختراع کند یا
  • تمایل OTT یا حتی تحت فشار بودن توسط اساتید دانشگاه
 
 
۲- تخصیص کوششها توسط دفاتر انتقال تکنولوژی
صاحب منصبان OTT وظایف متعددی را تقبل کرده‌اند: آنها بانی و پایه‌گذار اختراعات در مؤسسه‌های خود هستند، موارد استعمال ثبت اختراعات را مشخص می‌کنند، حقوق ثبت اختراعات را در معرض فروش خریداران احتمالی قرار می‌دهند، رابط بین پرسنل مؤسسات خود با سرمایه‌گذاران خارجی‌ می‌باشند و در نهایت‌ مجری و مشوق کسب‌ مجوزها و قراردادهای تحقیقاتی‌ هستند. براساس بررسی Castillo(2000) دقت صرف شده روی یک اختراع موفق توسط OTT بصورت ۵۰-۵۰ بین تلاشهای صرف شده قبل و تلاشهای صرف شده بعد از ثبت اختراع، تقسیم می‌شود. فعالیتهای پیش از ثبت اختراع شامل:
۳- اقدامات رسمی: تشویق پژوهشهای دانشگاهی
تنوع گوناگونی از فرمولهایی که به عنوان سیاست‌های دانشگاهی برای تعیین عواید OTT از حق‌الاختراعات می‌باشند، وجود دارد. معمول‌ترین فرمول به طور مساوی بین دانشگاه(۳۳%)، دپارتمان (۳۳%) و مخترع (۳۳%) تقسیم شده‌است. در حالیکه فرم متداول دیگری ۵۰-۵۰ بین دانشگاه و مخترع تقسیم می‌شود(۲۰۰۰, Castillo).   
۴- اقدامات رسمی: شرکتهای کارآفرینی تازه تأسیس به عنوان حاملان انتقال تکنولوژی
همانطور که قبلا اشاره شد، بخاطر دلایل متعددی، اغلب شرکتها اشتیاق چندانی را در زمینه پذیرش اختراعات دانشگاهی از خود نشان نمی‌دهند؛ به عبارت دیگر، الگوی ۲ که در جدول ۱ ارائه شده است نسبتا نادر بنظر می‌رسد. در دو دهه اخیر، عامل عدم اشتقاق شرکتها در همکاری، OTT را برانگیخت تا به دنبال راهی دیگر برای تجاری‌سازی ابداعات دانشگاهی باشد. بر این اساس سیاست معمول آنها تسهیل مذاکرات و ارتباطات مابین پژوهشگران دانشگاهی و سرمایه‌داران ریسک‌پذیر است، که به منظور تأسیس شرکتهایی است که می‌توانند بودجه توسعه بیشتر و تجاری‌سازی ایده‌های دانشگاهی را تأمین کنند. لیست کوتاهی از شرکتهایی که بوسیله OTTها در سان فرانسیسکو بوجود آمده‌اند شامل :

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

 

بخش ۴- روند سیاسی
۱– چارچوب سیاست ملی: قانون دارایی عقلانی
امتیازات و حقوق انحصاری در حوزه قضایی معین تعریف شده‌اند، اعم از کشوری واحد، یا فقط در قالب اتحادیه اروپایی(گروه خاص از کشورها) در حالیکه تعریف امتیازات جهانی یا بین‌المللی در کاهش هزینه‌های ثبت و معامله مابین حوزه‌های قضایی ملی کمک کننده است که تاکنون این موقله بوقوع  پیوندد. بدین معنی که، یک حق انحصاری ایالت متحده، برای مثال فقط در داخل ایالات متحده معتبر است. بر اساس موقعیت فعلی، پژوهشگران در کشورهای در حال توسعه، نباید فقط توجه خود را به دستیابی به مجوز برای استفاده یک صنعت ثبت شده در ایالت متحده برای محصولاتی که قرار نیست هرگز به ایالت متحده صادر شوند معطوف سازند. نقطه توجه حقوق دارایی عقلانی که در آمریکا پایه‌گذرای شده است خیلی به نتایج واقعی علمی مخترعان بستگی ندارد. به همان اندازه که به تعریفهای ارائه شده توسط حقوقدانانی که امتیازات، قوانین و راهبردهای را که ممتحنان ‌در دفتر ثبت طبق آن انجام داده و تنظیم می‌کنند، وابسته است. سه معیار اصلی که تعیین می‌کنند که یک اختراع استحقاق دریافت حق‌ انحصاری را داراست عبارتند از: تازگی، سودمندی،‌ کاهش ممارست. تعبیر این معیارها ممکن است متفاوت باشد، گاه بسیار سخت‌گیر و گاه بسیار آسان،‌ در طول سالها معیارهای قابلیت ثبت در رشته‌های مختلف صنعت در هر دو حد در نوسان بوده است. برای مثال در دهه ۱۹۸۰ گرفتن حق ثبت در رشته بیوتکنولوژی (تکنولوژی زیستی) بسیار سخت بود و شخص باید هزینه بالایی را پرداخت می‌کرد؛ امروزه تعداد زیادی حق ثبت بیوتکنولوژی، با ادعاهای یکسان و بسیار مشابه صادر شده است. هنگامی که امتیازات صادر شده با هم اشتراک داشته یا در تضاد با یکدیگر باشند، تصمیم‌گیری درباره اعتبار نهایی امتیازات متضاد به دادگاهها سپرده می‌‌شود در حالیکه مشکلات اجرایی جدی در مدیریت اداره ثبت اختراعات و علامات تجاری آمریکا(USPTO) وجود دارد…
۲– چهارچوب سیاست ملی: مصوبه Bayh-Dole
هدف اولیه مصوبه Bayh-Dole در ۱۹۸۰ همگون‌سازی و ساده کردن آیین‌نامه‌های فدرال است که این آیین‌نامه‌ها در زمینه‌ ثبت اختراعات که نتایج پروژه‌های تحقیقاتی با سرمایه‌ اعطایی شرکتهای فدرال است، می‌باشد. قبل از مصوبه Bayh-Dole استانداردهای مختلفی برای ثبت اختراعات توسط انستیتو ملی سلامت، دپارتمان انرژی، دپارتمان دفاع، دپارتمان کشاورزی و غیره اعمال شد. محتوای مصوبه استاندارد عمومی این بود که اگر بودجه فدرال، پروژه تحقیقاتی را حمایت می‌کرد آنگاه هر ثمره تجاری آن پروژه جزء اموال مشروع دولت فدرال بود. در اصل برای اختراعاتی که حمایت فدرال داشتند…
۳-   چهارچوب سیاست ملی: رشد ریسکهای تجاری و قانون ورشکستگی
یکی از مهمترین خصوصیات سیستم آمریکایی، روحیه ریسک‌پذیری و توانایی فردی بر تغییر حرفه و فعالیتها به منظور نزدیکی به مؤسسات تجاری است که برای استفاده از فرصتهای جدید تأمین بودجه می‌کند. همچنین مهم است که عدم موفقیت ریسکهای تجاری کاهش یافته و توسط قانون ورشکستگی اداره شده که باعث تشویق ریسکهای تجاری می‌شود در غیراینصورت به وقوع نمی‌پیوست . همانگونه که بحث شد شرکتها توسط اساتید دانشگاه شروع کرده و بوسیله سرمایه‌داری ‌ریسک‌پذیر حمایت می‌شوند که نقش سختی را در به ثمر رساندن تکنولوژیهای اندیشمندی که بسیاری از آنها به درآمدزایی نمی‌انجامد بازی می‌کنند.‌
۴- چهارچوب سیاست ملی: حمایت مردمی از پژوهش
حمایت دولت از پژوهش در توانبخشی دانشگاهها برای کشف و توسعه صنعتهایی پیشرو که اقتصاد را تغییر می‌دهند ضروری است. سالهایی که حمایت انبوه مردم بر مبنای حمایت مالی فدرال برای حل مشکلات و پشتیبانی مالی از تحصیلات عالی در زمینه دفاع، فضا، پزشکی، کشاورزی و محیط استوار بود، شالوده‌ای را ایجاد نمود که دانشگاهها برپایه آن پیشرفت کردند.

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

 

۵- اجرای سیاست محلی
در حالیکه توسعه سیاسی باعث تشکیل و موفقیت مجموعه تحصیلی ـ صنعتی می‌شود و این موضوع در سطح ملی در آمریکا آغاز شده است، تحرک و پویایی ابداعات و کارآفرینی به‌گونه‌ای متفاوت درسطح منطقه‌ای درحال وقوع است. نقاط ‌تمرکز جغرافیایی ابداعات و کارآفرینی(مانند Sillicon Valley) نتایج همکاری بین سیاست ملی و منطقه‌ای است. ”آنالی ساکسسنیان(۱۹۹۶)“ بر اهمیت شبکه‌های تولید منطقه‌ای و وابستگی دو جانبه توسعه سازمانهای خاص محلی و سرمایه‌ مردمی برای مراکز تجاری محلی، تأکید می‌کند. به هر حال، یک عامل ثابت در هر مرکز ابداع و کارآفرینی ـ‌چه در سیلیکن و کی کالیفرنیا،‌ چه روت بستن ۱۲۸، چه بنگالور هند، چه Hsinchu تایوان ـ حضور دانشگاههای تحقیقاتی ممتاز است.
 
بخش ۵- آثار و نتایج (درسها)
۱- سنجش و ارزیابی نتایج انتقال تکنولوژی دانشگاهی
نتایج فعالیتهای OTT در ابعاد مختلفی قابل ارزیابی است. حقوق و مجوزهای OTT، به تأسیس شرکتها و کسب درآمد به شکل شهریه، حق‌الاختراع، جریمه و قاعده اصناف در شرکتها کمک می‌کند.
۲- گرایشها در ثبت اختراعات دانشگاهی
میزان ثبت اختراعات در آمریکا توسط بخش دانشگاهی، در حین وابستگی کم به صنعت، در۳۰ سال اخیر به صورت قابل توجه افزایش یافته است: مهمتر آنکه این مقوله از تمامی گرایشهای منجر به ثبت اختراع در آمریکا سریعتر رشد یافته است.
۳– گرایشها در جهت کارآفرینی براساس تکنولوژیهای دانشگاهی
جدول ۲ در زیر نشان می‌دهد که شمار شرکتهای مرتبط با ابداعات دانشگاهی در دهه ۱۹۹۰ در حال افزایش بوده است.
ابداعات دانشگاهی، که یکبار به بخش خصوصی انتقال یافت، تغییر تولیدات را تسریع می‌کند و شرکتهای تأسیس شده را مجبور می‌کند تا اقدام کرده و با واقعیت جدید خود را وفق دهند. در صنایعی مانند داروسازی و سموم کشاورزی، شرکتهای بزرگی هستند که اگر درگیر ماجرا نشوند، ممکن است تصمیم به کند کردن روند ابداعات و توسعه تولیدات بگیرند به منظور بهره‌بردن از زمانی آرام و طولانی‌تر برای استفاده از موقعیت خود در بازار فروشی مطمئن. زمانی که شرکتهای نوپا تولیدات جدید و ابداعات را به آن بازارها عرضه می‌کنند، شرکتهای بزرگ را مجبور به پاسخگویی می‌کنند که این امر از طریق کاهش قیمتها، بهبود محصولات خود و راه‌اندازی خطوط جدید تحقق یافته و بر این اساس محصول ابداعی جدید را در کنار خط تولید قدیمی خود وارد بازار کنند.

تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.