مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

جامعیت بهتر بخش ها مدیریت آتی زمین

جامعیت بهتر بخش ها مدیریت آتی زمین

جامعیت بهتر بخش ها مدیریت آتی زمین – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۷۴
کد مقاله
WOD74
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
جامعیت بهتر بین بخش ها برای مدیریت آتی زمین
نام انگلیسی
FUTURE LAND MANAGEMENT
NEEDS BETTER INTEGRATION
OF SECTORS
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت زمین، جنگل
کلمات کلیدی به انگلیسی
Land Management, Forest
مرجع به فارسی
سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد
مرجع به انگلیسی
FAO
کشور

 

جامعیت بهتر بین بخش ها برای مدیریت آتی زمین

توصیه هایی از چهاردهمین همایش جهانی جنگل
چهاردهمین همایش جهانی جنگل (WFC) پیامی کاملا صریحی را ارائه نموده است: چالش های جهانی نیازمند تلاش های فزاینده ای جهت مدیریت بهتر زمین از طریق یکپارچه سازی کاربرد جنگل ها و دیگر اراضی می باشد.
این مبحث به طور مختصر چگونگی مخاطب قرار دادن این سئوالات در همایش جهانی جنگل در آفریقای جنوبی را مورد خطاب قرار می دهد. هدف این مقوله ارائه مباحث مطرح شده در این زمینه و همچنین برنامه ریزی تعاملی و بین بخشی و ارائه راهکارهایی در مقیاس مرتبط و در ارتباط با اراضی و ویژگیهای منظرین می باشد.

۱۰ توصیه کلیدی و نقاط کاربردی

چالش های اصلی جهانی نظیر عدم امنیت غذایی، تغییرات آب و هوایی، کمبود آب، فقر، از دست دادن تنوع زیستی و منابع محدود در زمینه رشد جمعیت جهانی خود حکایت کننده لزوم ارائه رویکردهای جامع و بین بخشی می باشد. به عنوان یک جامعه بین المللی، نگرانی در خصوص آینده جنگل ها و مناطق جنگلی در ارتباط با توسعه پایدار وجود دارد که در این زمینه لازم است تا قابلیت ارائه ویژگی های ذیل را داشته باشیم:
  1. جامعیت بهتر خط مشی های جنگلی و سیاست های مرتبط کاربرد زمین / اراضی.
  2. جستجو جهت یافتن راه حل های جامع و منسجم در بین بخش ها، نواحی، نسل ها و مرزهای مختلف.
  3. بکارگیری رویکرد منظرین و مدیریت تطبیقی زمین در بین و در گستره بخش های مختلف جنگلی و کشاورزی.
چرا یکپارچه سازی بهتر کاربرد جنگل ها و اراضی دیگر به عنوان یک ضرورت به شمار می آید؟
مسایل اصلی مورد بحث:
اجماع گسترده ای در این زمینه وجود دارد که بر مبنای آن این ویژگی استنباط می شود که در عین آنکه به تقویت پایدار جنگل نیاز داریم، لازم است تا قابلیت ضروری جهت ایجاد یک نگرش فراتر به رویکردهای بخشی و مخاطب قرار دادن فرآیندهای مرتبط با کاربرد پایدار زمین، با توجه به نوعی ارتباط هماهنگ بین نیروهای مرتبط در زمینه توسعه جهانی، را داشته باشیم. مسئله مطرح شده ـ تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی، تنوع زیستی، فقر و امنیت منابع ـ آنقدر مهم تلقی می شوند که دولت ها، متخصصین توسعه و حتی بخش های خصوصی متوجه لزوم و ضرورت اتخاذ یک رویکرد متفاوت می باشند.

تقاضاهای فزاینده در زمینه منابع کمیاب

نیاز به تولید محصولات کشاورزی، کاربرد جنگل، استفاده از آب و خدمات محیطی به طور فزاینده ای در حال افزایش می باشد. جمعیت رو به رشد جهان و دسترسی محدود به منابع طبیعی نیاز به تولیدات پایدار بیشتر و لزوم مصرف جهت مرتفع سازی نیازهای اجتماعی را خاطرنشان می سازد. با افزایش این تقاضا می توان شاهد افزایش فشار بر روی زمین نیز بود که خود غالباً منجر به تخریب یا تبدیل زمین ها شده است. تولید پایدار بر این مبنا نیازمند رویکردهای جامع شامل ملاحظات دقیق در زمینه روابط بین خدمات و طرف های بهره بردار یا ذینفع می باشد. فرایندهای مربوط به طرف های ذینفع متعدد به عنوان یک نکته کلیدی در زمینه یافتن راه حل های قابل پذیرش به شمار می آید.
موانعی که می بایست جهت پیاده سازی برنامه جامع و پایدار اراضی بر آنها فایق آییم چیست؟
در عین وجود توافق گسترده ای در خصوص مفهوم کاربرد جامع زمین در بین بسیاری از افراد ذینفع، اصول مرتبط با رویکرد منظرین را می بایست در خط مشی ها و برنامه ریزی های توسعه شامل نمود. بر این مبنا، عقیده بر آن است که نگرانی های سازمانی و حاکمیتی به عنوان یکی از جدی ترین موانع پیاده سازی رویکردهای جامع تر در ارتباط با کاربرد اراضی به شمار می آید.
چگونه سیاست گذاران، بخش های خصوصی، طرف های ذینفع و محققین قابلیت تعامل مطلوب در یک رویکرد جامع تر و پایدارتر در ارتباط با کاربرد اراضی را حاصل می آورند؟
دولت ها در زمینه پشتیبانی و بکارگیری توصیه های کلیدی فوق نقش اساسی را ایفا می نمایند. مهمتر آنکه سیاست گذاران می توانند بسترهای لازم را برای طرف های ذینفع ایجاد نمایند، و در عین حال اقدام به یکپارچه سازی خط مشی های بخشی نموده و نوعی هماهنگی حاکمیتی مکفی را بین این بخش های مختلف ایجاد نمایند.

جنگل ها، کاربرد جامع اراضی و اهداف توسعه پایدار (SDGs)

جامعیت بهتر جنگل ها و دیگر کاربردهای مرتبط با اراضی را می توان بعنوان یک ویژگی مطلوب و با تعامل معنی دار جهت حاصل آوردن اهداف SDGs در نظر داشت. کاربرد پایدار زمین به صورت جامع و SDGs از اهداف همپوشان بسیاری نظیر کاهش فقر، ارتقای امنیت غذایی و دسترسی به آب سالم و تمیز، مبارزه با تغییرات جوی، حفاظت از اکوسیستم ها و جلوگیری از زیان های مربوط به تنوع زیستی برخوردار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.