مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

زیست انتقال باکتری میکرب

زیست انتقال باکتری میکرب

زیست انتقال باکتری میکرب – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۵۳
کد مقاله
TXT153
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
ارزیابی مواد معمول استفاده شده در بخش مراقبت های بهداشتی:  استلزاماتی در باب چگونگی زیست و انتقال باکتری / میکرب
نام انگلیسی
Assessment of materials commonly
utilized in health care: Implications
for bacterial survival and transmission
تعداد صفحه به فارسی
۲۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
ارزیابی مواد-  بخش مراقبت های بهداشتی-
زیست و انتقال باکتری / میکرب
کلمات کلیدی به انگلیسی
Assessment of materials-
health care-  bacterial survival and transmission
مرجع به فارسی
کالج پزشکی دانشگاه نورسوسترن- شیکاگو- ایالات متحده
انجمن متخصصین کنترل آلودگی / عفونت و امراض مسری
مرجع به انگلیسی
Association for Professionals in Infection
Control and Epidemiology- Inc.
کشور
ایالات متحده

 

ارزیابی مواد معمول استفاده شده در بخش مراقبت های بهداشتی:
 استلزاماتی در باب چگونگی زیست و انتقال باکتری / میکرب
سابقه: سطوح محیطی آلوده، ادوات، و دست کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی در ارتباط با شیوع آلودگی یا کلنی شدگی بیماری ها به واسطه وجود باکتری مقاوم در برابر وانکومایسین (VRE) و شبه موناس Pseudomonas aeruginosa (PSAE) می باشند. اثاثیه ها، دیوارها و کفپوش ها ممکن است سبب ارتقای قابلیت بقا یا زیست باکتریها یا میکرب ها شده و از این طریق منابع قابل توجهی از آلاینده ها و میکروب های عفونی را بوجود می آورند.
اهداف: بررسی قابلیت ریکاوری از VRE و PSAE، تعیین کارایی رویه گندزدایی / ضد عفونی سازی و ارزیابی انتقال VRE از سطوح مختلف.
روش ها: اثاثیه ها، سطوح کف و پوشش جداره ها یا دیوارها با VRE و PSAE آغشته شده و پس از آن جهت ریکاوری یا دفع آلودگی بعد از ۲۴ ساعت، ۷۲ ساعت و ۷ روز مورد ارزیابی قرار گرفتند. سطوح آغشته با بکارگیری محصولات توصیه شده طبیعی از سوی تولید کنندگان، محصولات تجاری و محصولات مورد پذیرش بیمارستانی تحت فرآیند پالایش و تمیز شدگی قرار گرفته و روش های مربوطه نیز ثبت و مشخص شدند. جهت ارزیابی پتانسیل انتقال باکتری، افراد داوطلب اقدام به لمس سطوح آغشته نموده به گونه ای که جای رد دست آنها بر روی سطوح مربوطه باقی ماند.
نتایج: ۲۴ ساعت پس از تلقیح / آغشته سازی، کلیه سطوح از VRE زدوده شدند. ۱۳ سطح (۹/۹۲%) از ۱۴ سطح دارای PSAE مزمن بودند. پس از پاکسازی VRE از ۷ سطح (۵۰%)، و PSAE از ۵ سطح (۷/۳۵%) زدوده شدند. پس از آغشته سازی / تلقیح و در پی تماس کف دست، VRE نیز از کلیه سطوح لمس شده زدوده شد.

 

نتیجه گیری: باکتریها و میکرب هایی که غالبا در  محیط های بیمارستانی با آنها سر و کار داریم قابلیت بقا یا زیست طولانی مدتی را از خود نشان داده و ممکن است سبب انتقال متوالی امراض به دیگران شوند. فرآیند انتخاب سطوح و مواد مختلف برای محیط های مراقبتی بهداشتی می بایست شامل کاربرد محصولات مختلف و پیچیدگی مرتبط با توصیه های تولید کنندگان آنها به منظور ارائه یک رویه گندزدایی / ضد عفونی سازی متناسب باشد. از بین بردن یا ریکاوری ارگانیزم های موجود بر روی سطوح  یا دست پرسنل، خود در بردارنده اهمیت قابل توجه حصول ضروریات بهداشت دست، قبل از تماس با بیمار، می باشد.
 

 

مقدمه
عفونت های ناشی از عوامل بیماری زا یا پاتوژن های بیمارستانی تقریبا عامل ۹۰ هزار مرگ و میر به صورت سالیانه می باشند. تداوم زیست طویل المدت ارگانیزم ها، انتقال آلودگی ناشی از امراض بیماری زا و انتقال از دست مسئولین مراقبت های بهداشتی به سطوح محیطی و اشیای بی جان همچنان به عنوان عوامل مرتبط با ایمنی بیماران به شمار می آیند. ضد عفونی کردن مناسب دست کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی، ادوات پزشکی و گندزدایی از سطوح آلوده بخش مراقبت های بهداشتی در زمینه ممانعت از انتقال میکروارگانیزم ها حیاتی می باشد.
 

 

روش ها
سطوح
ما نسبت به ارزیابی سه نوع از سیستم های به کار گرفته شده در سطوح اقدام نمودیم که شامل اثاثیه داخلی، کفپوش و جداره های پرداخت شده می باشند. از بین آنها مجموعا ۱۴ ماده مورد آزمایش قرار گرفت. این مواد شامل پارچه های استفاده شده در اثاثیه و مبلمان داخلی (Designtex, Los Angeles, CA)، پلی استر و ترکیبات آکریلیک در اثاثیه (Interspec, Allenwood, NJ)، اثاثیه صد در صد پلی استر  (,Fairlawn, OH Omnova Solutions, Inc)، اثاثیه و مبلمان ساخته شده از گروه وینیل (Fantagraph, Standard Textile, Cincinnati, OH)، فرش های سنتزی (Mannington Commercial, Calhoun, GA) فرش های وینیلی (Collins & Aikman Floorcoverings, Dalton, GA)، کاشی با ترکیب وینیل (Inc., Lancaster, PA ,Armstrong, World Industries)، لینولئوم یا مشمع کف اتاق (Forbo Linoleum, Inc. Hazleton, PA)، کفپوش وینیلی (Armstrong World Industries, Inc., Lancaster, PA)، کفپوس فرش لاستیکی  (MA Freudenberg Building Systems, Inc., Lawrence,) رنگ لاتکس با پرداخت پوست تخم مرغی (Montvale, NJ Co.,& Benjamin Moore Montvale, NJ)، پوشش جداره وینیلی همراه با بخش های تقویت شده نبافته (Wolf Gordon Inc., Long Island City, NY)، پوشش های دیواری وینیلی سوراخ دار ریز منفذی (Hirschfield, Minneapolis, MN) و پوشش های کاغذ دیواری (Carnegie, Rockville, NY). نمونه ها (۲۵×۲۵ سانتی متر) قبل از انجام آزمایش بر مبنای مشخصه های نصب و ساخت و ساز تولید کنندگان جمع آوری و تهیه شدند.
قابلیت انتقال ارگانیزم ها
جهت بررسی پتانسیل انتقال میکروب توسط اشخاص مسئول مراقبت های بهداشتی، دست ۳ فرد داوطلب مورد بررسی قرار گرفته تا آنکه اطمینان حاصل شود که دست آنها دارای بریدگی، خراش یا هر نوع صدمه دیدگی سطحی نباشد. علاوه براین کوتاه بودن ناخن ها و تمیز بودن آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته و عدم استفاده از ناخن های مصنوعی یا لاک ناخن نیز بررسی شده و همچنین اطمینان حاصل شد که کلیه جواهرات به هنگام کار بیرون آورده می شوند. شرکت کنندگان مسئول مراقبت بهداشتی مستقیم بیماران در طی ماه قبل از مطالعه و یا در ماه مطالعه نبوده اند. بهداشت دست با استفاده از ۳ میلی لیتر از مایع صابون عادی حاصل آمد (Ivory; Procter و Gamble، Toronto، Ontario) و علاوه براین برای شستشوی دست از آب گرم نیز استفاده شد. همچنین از دستمال کاغذی برای خشک کردن کامل دست ها استفاده گردید. پس از تکمیل شستشوی دست، سطوح به شرح موارد قبلی تلقیح گردیده و ۵ دقیقه بعد به مدت ۵ ثانیه به صورت محکم به وسیله کف دست شرکت کنندگان لمس گردید. در پی تماس با سطوح آلوده، نشانه های دست بر روی ظروف آزمایشگاهی مشخص شده و فرآیند شمارش کلنی قبل از انجام عمل تلقیح و ۵ دقیقه بعد از تلقیح و پس از تماس کف دست با سطوح آلوده – VRE  انجام شد.
آنالیز داده ها
داده ها جمع آوری شده و در داخل برنامه صفحه گسترده مایکروسافت اکسل نگارش ۹۷ (شرکت مایکروسافت، Redmond، WA) بارگذاری شده و با استفاده از ابزارهای آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به صورت نیم کمّی و تحت عنوان رشد متلاقی CG، رشد غیر متلاقی (NCG) بو بدون رشد (NG)  گزارش شد. با توجه به اهداف این مطالعه، CG با رشد باکتری مشخص شده و میزان رشد آن قدر زیاد بوده است که قابلیت شناسایی کلنی های مجزا و شمارش آنها وجود نداشته است. NCG شامل ۱-۳۸۸ CFUs بوده است.
تلقیح و ضد عفونی کردن
توصیه های تولید کنندگان برای تمیز کردن سطوح در جدول ۱ لیست شده است. نتایج برای دفع آلایندگی / گندزدایی سطوح پس از آلودگی با VRE و PSAE نیز در جدول ۳ خلاصه شده اند. تمیز کردن با مواد تمیز کننده آنیونی، ترکیبات چهارگانه آمونیاک، الکل ۷۰% و سرکه به صورت موفقیت آمیزی قابلیت حذف VRE از ۷ مورد (۵۰%) سطوح را داشته است. به علاوه ۹ سطح (۳/۶۴%) نیز به صورت موفقیت آمیزی در پی آلوده شدگی شبیه سازی شده با PSAE تمیز شدند. از بین ۱۴ سطح تلقیح شده با PSAE و تمیز شده، ۵ سطح (۷/۳۵%) دارای رشد مداوم باکتری بوده اند. مواد شوینده و ترکیبات چهارگانه در خصوص آلودگی زدایی اثاثیه پلی استر آکریلیک، کاشی ترکیبی ونیل، کالاهای ونیل، کاشی پلاستیکی یا سطوح دیوار رنگ شده موثر نمی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.