مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC

سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC

سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۴۶
کد مقاله
ELC46
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC
نام انگلیسی
Digital Signal Processor System for AC Power Drivers
تعداد صفحه به فارسی
۱۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
DSP، راه‌انداز قدرت، PWM، کنترل کننده
کلمات کلیدی به انگلیسی
DSP, Power Drive, PWM, Controller
مرجع به فارسی
دپارتمان الکترونیک، دانشگاه اورادیا، رومانی
مرجع به انگلیسی
Department of Electronics, University of Oradea
کشور
رومانی

سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC

چکیده
پردازشگر سیگنال دیجیتالی بعنوان بهترین راه حل، برای سیستم‌های کنترل موتوری و بهمنظور ایجاد امکان توسعه سیستم‌های راه‌انداز موتوری پیشرفته مد نظر می‌باشد. پردازشگر کنترل موتور دامنه ولتاژ و فرکانس سیم‌پیچ موتور مورد نظر، جهت اطمینان از عملکرد موتور در سرعت مطلوب، را محاسبه می‌کند. در این زمینه، یک مدارPWM (مدولاسیون پهنای پالس) نسبت به کنترل چرخه روش و خاموش شدن سوئیچ‌های اینورتر قدرت، به منظور تغییر دامنه ولتاژهای موتور، اقدام می‌نماید.

کلمات کلیدی: DSP، راه‌انداز قدرت، PWM، کنترل کننده

۱- مقدمه
موتورهای الکتریکی اجزای اصلی دستگاههای الکتریکی نظیر ـ یخچالها و ماشینهای لباس‌شویی می‌باشند. کنترل سرعت موتور می‌تواند مصرف کلی انرژی دستگاه را کاهش دهد. سخت‌افزار اصلی موجود در یک سیستم درایو AC  با دور متغیر متشکل از یک یکسوساز ورودی، یک معکوس کننده توان سه فاز و مدارات کنترلی موتور. یک مبدل آنالوگ به دیجیتال به پردازنده اجازه خواهد داد تا نسبت به نمونه‌ برداری سیگنال‌های فیدبک موتور، نظیر باس معکوس کننده ولتاژ و جریان اقدام نماید.

سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC

 

۲- روند کنترل و راه‌حل‌های نرم‌افزاری پیشرفته
مسایل مرتبط با راه‌اندازی موتور القایی را می‌توان با استفاده از پردازنده‌های سیگنال دیجیتالی حل نمود. اصولی‌ترین روش کنترل موتور القایی با شیوه کنترل- میدانی (FOC) بدست خواهد آمد. 
آخرین دستاورد تکنولوژیکی در زمینه کنترلر پردازشگر سیگنال دیجیتال، با توجه به خصیصه‌هایی همچون TMS320F28335، توسط شرکت تگزاس‌اینسترومنتز تولید گردید، قابلیت پیاده‌سازی رویه‌های اجرایی در زمان واقعی را خواهد داشت. مزایای حاصل شده عبارتند از:  گشتاور حداکثری با هزینه اندک. شمای نشان داده شده در شکل ۲ شامل یک اینورتر توان در یک پل نوعی به همراه ولتاژ PWM مدوله شده می‌باشد. جریان مبنای (ipref) و سرعت مرجعی (nref) مقادیر از پیش تعیین شده دستگاه می‌باشند. جریان دو فاز استاتور توسط دو تراگردان جریان اندازه‌گیری می‌شوند.
الف. ساختمان کنترل کننده سرعت کنترلر جهت ‌دار میدانی غیر مستقیم
با تبدیلهای ریاضی مشابه و استفاده از یک رگولاتور انتگرالی مناسب می‌توان به طور موثر و کارا نسبت به کنترل موتور القایی و تنظیم سرعت آن اقدام نمود. با وجود آنکه موتورهای القایی ساختار بسیار ساده‌ای دارند، ولی مدل ریاضی آنها به خاطر ترکیب شمار زیادی از متغیرها و جمله‌های غیر خطی پیچیده است. کنترل جهت‌دار میدانی (FOC) راه حلی را ارائه می‌کند تا بتوان بر مبنای آن معادلات رتبه بالا را حل نموده و کنترل کارآمد با پویایی بالایی را بدست آورد.
ب. اندازه‌گیری جریانها
ساختار سیستم کنترلی با کنترلگر جهت‌دار میدانی (FOC) به دو جریان به عنوان ورودی نیاز دارد. این ساختار از یک ترانسدوکتور جریان که خروجی آن یک ولتاژ است استفاده می‌‌کند (شکل ۳). مقادیر اندازه‌گیری شده را باید در یک محدوده قابل قبول دوباره آرایش داد.
ج. اندازه‌گیری سرعت
جهت اندازه‌گیری سرعت، روتورها‌۱۰۰۰پالس را برای سرعت ماکزیمم فراهم می‌کنند. خروجی دو سنسور A وB  به کنترلگر DSP متصل می‌شود.

سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC

 

۳- اجرای روش PWM و نتایج آزمایشی
این مورد موثرترین روش جهت تولید ۶ نوع از شکل موج مستطیلی مورد نیاز برای بلوک توان می‌باشد. مدولاسیون کمیت فضایی به عنوان ورودی مورد نیاز است: ولتاژهای مرجع VSaref و VSbref، ولتاژ تغذیه بعنوان یک پارامتر که بصورت پیوسته اقدام به فراهم ساختن سه شکل موج PWM خروجی می‌نماید.

سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC

 

۴- نتیجه گیری
در این مبحث یک نرم افزار پیشرفته با استفاده از زبان اسمبلی جهت پردازشگر DSP طراحی شده است. موضوعات ارائه شده بر روی ساختار الکترونیکی مدیریت تعاملی عملکرد توان ac متمرکز شده‌اند. این مقاله از نرم‌افزار سطح بالای MCWIN همراه با رابط گرافیکی برای موتورهای توان ac استفاده کرده است. مدولاسیون PWM نیز در این روش استفاده شده است. اجتماع این دو برنامه کنترل موثر و مفیدی را در یک ناحیه تنظیمی فراهم می‌سازد.
درایوهای توان DSP به همراه سخت ‌افزار سریع خود در حال تبدیل شدن به یک سیستم پیچیده می‌باشند. روش کاری چنین سیستم‌هایی توسط مقادیر اندازه‌گیری شده‌ای که به مقادیر مرجع نزدیک می‌باشند تصدیق می‌گردد. این سیستم از زیر روتینها و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار می‌باشد. این سیستم دارای کارکرد خوبی برای لوازم الکترونیکی برقی و هر گونه دستگاههای صنعتی در زمان واقعی می‌باشد.
بر این اساس، یک نرم‌افزار سطح بالا دارای بلوکهای کاربردی از قبل طراحی شده در زمینه‌های مختلف نظیر الکترونیک صنعتی می‌باشد. بررسی‌هایی نیز در رابطه با اجرای عملی روش مذکور و نیز یکسری نتایج آزمایشی، مطرح گردیده است.

سیستم پردازشگر سیگنال دیجیتالی برای درایوهای توان AC

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.