مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

علوم پزشکی ورزشی انرژی وزن ژیمناستیک

علوم پزشکی ورزشی انرژی وزن ژیمناستیک

علوم پزشکی ورزشی انرژی وزن ژیمناستیک – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه  تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ورزش - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۱۹
کد مقاله
SPORT19
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
کتاب علوم و پزشکی ورزشی – فصل ۵: نیازهای انرژی و مدیریت وزن برای ژیمناستیک کاران
نام انگلیسی
Handbook of Sports Medicine and Science – Chap 5: Energy needs and weight management
for gymnasts
تعداد صفحه به فارسی
۳۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۲
کلمات کلیدی به فارسی
پزشکی ورزشی, نیازهای انرژی, مدیریت وزن, ژیمناستیک کاران
کلمات کلیدی به انگلیسی
Sports Medicine, Energy needs, weight management,
 gymnasts
مرجع به فارسی
کتاب علوم و پزشکی ورزشی
کالج آموزش و توسعه انسانی، دانشگاه نورس داکوتا، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Handbook of Sports Medicine and Science; College of Education and Human Development University of North Dakota Grand Forks, ND, USA; Federation Internationale de Gymnastique (FIG);
Professor, College of Kinesiology University of Saskatchewan
Saskatoon, SK, Canada; Sports Medical Advice Center Annatommie (Centers for Orthopedics and Movement)
Amsterdam, The Netherlands
کشور
ایالات متحده

 

 فصل ۵

نیازهای انرژی و مدیریت وزن برای ژیمناستیک کاران

مقدمه
ورزش ژیمناستیک نیازمند زیبایی اندام، سرعت، قدرت و هماهنگی می باشد. ژیمناستیک بعنوان یک ورزش با ویژگی زیبایی شناختی خاصی مدنظر است. در این ورزش به نوعی توازن بین قدرت و ترکیب ویژگیهای بدنی نیاز است بگونه ای که حرکت های روتینی را بتوان به زیبایی انجام داد. بنابراین ژیمناستیک کاران خبره می بایست با حفظ فیزیک مناسب و توان کافی برای اجرای حرکات ورزشی قابلیت ارائه و اثبات خود در سطح هر یک از چهار رشته ژیمناستیک المپیکی (یعنی رشته های ریتمیک، هنری / آرتیستیک مردانه و زنانه و ترمپولین) را داشته باشند، و در عین حال بتوانند این حرکات را زیبایی اجرا نمایند. راهکارهای بهینه تغذیه نوعا برای تمرین و عملکردهای سطح بالای ورزشی و در طی رقابت بعنوان مولفه های ضروری مد نظر می باشند.
 
ضروریات انرژی برای ژیمناستیک کاران
جذب انرژی
جذب انرژی (EI) در ارتباط با پشتیبانی از تغییر پذیری آموزش و تمرین های سالیانه ژیمناستیک کاران و برنامه رقابت آنها می باشد. با استفاده از این مولفه و با توجه به ماه ها و سال ها تمرین می توان بازدهی مناسبی را برحسب عملکرد برای ورزش کاران حاصل آورد. البته میزان مورد نیاز مصرف ورزش کاران را نمی توان، مخصوصا با توجه به چهار رشته مختلف ژیمناستیک المپیک، به آسانی مورد ارزیابی قرار داد. بررسی مباحث «آب دو نشان» (DLW)، که به هنگام تمرین ورزش کاران در رشته های ورزشی مختلف تحت شرایط آزاد مشخص شده است، معرف آن است که هزینه انرژی بسیار بالا است، اما این هزینه ها ممکن است در بین ورزش ها متغیر باشد.
 
کربوهیدرات ها
کربوهیدرات ها یا ترکیبات خنثی کربن، اکسیژن و هیدروژن فراهم آورنده انرژی برای عملکرد و بازیافت وضعیت جسمی ورزش کاران بوده و نشان دهنده تاثیر ناچیز پروتئین می باشد. ورزش کاران ژیمناستیک که  تحت  تمرین های  سطح  متوسط،  تکراری  و تمارین مهارتی می باشند نیازمند جذب کربوهیدرات به میزان حداقلی ۳ g kg-1 در روز هستند (Burke و همکاران ، ۲۰۱۱) و این میزان در صورتی که در معرض تمرین های سطح بالاتری باشند به ۵ الی ۶ g kg-1 در روز نیز می رسد (Burke و همکاران، ۲۰۱۱). غالب ژیمناستیک کاران، به مدت ۵ الی ۶ ساعت در روز تمرین می کنند و بنابراین نیازمند جذب کربوهیدرات بین ۵ و ۶ g kg-1 در روز می باشند، که بر حسب ویژگی های مطلق در محدوده ای از ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم کربوهیدرات در روز قرار گرفته و این میزان برای ورزش کاران زن در محدوده وزنی ۵۰ کیلو گرم می باشد.

 

پروتئین
به هنگامی که صحبت جذب پروتئین برای ژیمناستیک کاران می شود هیچ گونه توصیه خاصی در کار نخواهد بود. میزان توصیه شده روزانه (RDA) پروتئین برای جمعیت عمومی ۸/۰ g kg-1 در روز و محدوده توزیع مکفی عنصر غذایی پر مصرف (AMDR) 10-35% EI حاصل از پروتئین می باشد. ورزش کاران و افراد فعال دارای نیاز های پروتئینی بیشتری به واسطه اهمیت رشد و بازسازی ماهیچه ای می باشند (Phillips و Van Loon، ۲۰۱۱) و این مورد شامل ژیمناستیک کاران نیز می شود. توصیه های مربوط به پروتئین هم اکنون غالباً متمرکز بر بهینه سازی ترکیب پروتئین ماهیچه ای پسا-تمرینی می باشد (Phillips و Van Loon، ۲۰۱۱). میزان جذب بهینه پروتئین هم اکنون بر حسب ویژگی های غذایی در تحقیق اخیر به وسیله Moore و همکاران (۲۰۰۹) به حساب آمده است.
چربی
در حال حاضر هیچ گونه توصیه خاصی در ارتباط با چربی و RDA برای افراد عام یا افراد فعال در رشته های ورزشی وجود ندارد. AMDR برای چربی ۲۰ الی ۳۵% EI می باشد. ورزش کاران می بایست قابلیت توزیع کالری های چرب خود در بین چربی اشباع شده و اشباع نشده را داشته باشند و مصرف اسید های چرب مورد نیاز، همان گونه که بر مبنای میزان جذب مواد اصلی بر حسب برنامه روزانه رژیمی (DRIs) آنها توصیه شده است، را داشته باشند.
ویتامین ها و مواد معدنی
با وجود آن که ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان منبع انرژی به حساب نمی آیند، آنها نقش مهمی را در متابولیسم انرژی و بهداشت کلی بازی می کنند. RDAها در ارتباط با ویتامین ها و مواد معدنی به گونه ای مشخص شده اند که قابلیت ممانعت از نقص های تغذیه ای را داشته باشند، در عین حال نمی توان آنها را بر حسب PALs تعیین نمود (به توصیه های ارائه شده رجوع شود). به طور کلی، ورزش کاران می بایست، با توجه به تناسب EI، از قابلیت جذب مکفی ویتامین ها مواد معدنی برخوردار باشند. با این وجود، ویتامین B، کلسیم، ویتامین D، آهن، برخی از آنتی اکسیدان ها (همانند ویتامین C و E ، بتاکاروتین و سلنیوم)، روی و منیزیم را می توان مخصوصاً در ژیمناستیک کاران به عنوان مولفه های اساسی در نظر گرفت.

 

رژیم غذایی و خورد و خوراک آشفته در ژیمناستیک کاران
فیزیک دوران بلوغ در بر دارنده نوعی مزیت در ارتباط با فعالیت های ورزشی ژیمناستیک کاران می باشد. با توجه به تغییرات بیولوژیکی در ورزش کاران زن و مرد در طی دوران بلوغ، لازم است تا به یاد آوریم که بدن در ورزش کاران جوان در حال رشد زن در مسیری متضاد با بدن ایده آل ژیمناستیک کاران، یعنی بدنی تا حد ممکن لاغر، رشد می نماید. این مورد ممکن است سبب تشدید مفاهیم مربوط به ویژگی های ظاهری خود و عملکرد شود.
بهینه سازی جذب انرژی و ترکیب بدن
به منظور آن که مربیان قابلیت اعمال رویه های تقویتی را داشته باشند، لازم است تا با فراهم آوردن اطلاعات حقیقی قابلیت درک ویژگیهای مرتبط با مواد مغذی و ترکیب بهینه بدن، خطرات و علل خورد و خوراک آشفته، و عملکرد قاعدگی زنان و هم چنین تغییرات هورمونی در مردان و بعلاوه عوامل روان شناختی که به صورت مثبت و هم چنین منفی ممکن است بر روی بهداشت و عملکرد ورزش کاران تاثیر داشته باشند را داشته باشیم.  
توصیه هایی برای مداخلات کاهش وزن در ژیمناستیک کاران
هدف از مشخص نمودن ویژگیهای ساختاری و ترکیبی بدن می بایست بر مبنای برآورد های عینی بدن مشخص شده باشد. قبل از تداخل کاهش وزن، وضعیت  انرژی  و  مواد  مغذی را می بایست مد نظر قرار داد. متعاقباً، سوالاتی در ارتباط با تاریخچه وزن و اهداف مرتبط با آن، سابقه قاعدگی و ویژگی های زنانه، عادات رژیم غذایی و احساسات مرتبط با پارامتر های بدنی، وزن بدن و غذا را می بایست به عنوان مولفه های مهم در نظر گرفت.
 
تحقیقات آتی
تعداد محدودی از مطالعات، در یک مقیاس وسیع، در خصوص جذب انرژی و مصرف آن در ژیمناستیک کاران حرفه ای در ارتباط با چهار رشته اصلی المپیکی این ورزش ارائه شده اند. در صورتی که پزشکان متخصص می بایست توصیه هایی را در خصوص مدیریت وزن در ارتباط با هر یک از این رشته ها ارائه نمایند، لازم است تا داده های بیشتری در ارتباط با ویژگی های معادله تراز انرژی در این چهار رشته جمع آوری شوند.
خلاصه و نتیجه گیری
این موضوع علی الخصوص مهم می باشد که ژیمناستیک کاران جوان قابلیت مصرف انرژی کافی و مواد مغذی ضروری جهت برآورده سازی نیازهای رشد، تمرین، رقابت و حفظ بافت های خود را داشته باشند. آموزش و مشاوره با توجه به عوامل مرتبط با مواد مغذی بهینه و ترکیب بدنی را می بایست در ارتباط با ژیمناستیک کاران مرد و زن، والدین، همکاران و پرسنل بهداشتی مد نظر قرار داد. شرایطی که ممکن است بصورت متضاد بر روی بهداشت کوتاه مدت و دراز مدت ژیمناستیک کاران موثر باشند، شامل LEA، رفتارهای خورد و خوراک آشفته و نارسایی های مرتبط با آن را باید کاملا مدنظر قرار داد. برخی از ژیمناستیک کاران از خط اعتدال مرتبط با رژیم غذایی عبور نموده و اقدام استفاده از روش های کاهش وزن خطرناکی می نمایند که بصورت موثر می تواند به اختلالات خورد و خوراک بیانجامد. یک تمرکز پیوسته بر روی EI بهینه و جذب مواد مغذی، همراه با ویژگی های مشخص شده سه گانه در ارتباط با ورزش کاران زن، را می توان بعنوان مولفه های مهم در مبحث تغدیه ورزشکاران و علی الخصوص ژیمناستیک کاران جوان بشمار آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.