مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

فاو-۱ موشک زمینی کوتاه برد

فاو-۱ موشک زمینی کوتاه برد

فاو-۱ موشک زمینی کوتاه برد – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات هوافضا - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۱۵
کد مقاله
SPC15
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
فاو-۱ موشک زمینی کوتاه برد
نام انگلیسی
FAW-1  Short Range Ground Missile
تعداد صفحه به فارسی
۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
فاو-۱، موشک زمینی، کوتاه برد
کلمات کلیدی به انگلیسی
FAW-1, Short Range, Ground Missile
مرجع به فارسی
اطلاعات دفاعی و نظامی – اینترنت
مرجع به انگلیسی
Defense and Military Information – Internet Data Collection
کشور

 

فاو-۱

موشک زمینی کوتاه برد

مدل

کوتاه برد، زمینی، پیشرانه‌ی (سوخت) جامد، سامانه‌ی دفاع موشکی صحنه‌ی نبرد.

روند پیشرفت و توسعه

اطلاعات اندکی درباره‌ی برنامه‌ی توسعه و ساخت موشکی عراق تا پیش از رونمایی از مدل فاو-۱ در نمایشگاه بغداد در آپریل سال ۱۹۸۹ وجود داشت. نقل شده است که یک آزمون موفقیت‌آمیز توسط این مدل پیش از سال ۱۹۸۹ به انجام رسیده و به احتمال زیاد این آزمون جدای از شلیک سیستم موشکی ارتقا یافته‌ی اِس‌اِی-۲ گایدلاین[۱] عراقی‌ها به یک موشک اِس‌اِس-۱ اسکاد[۲] در فوریه‌ی ۱۹۸۹ بوده است. در حالی که دولت بعث عراق ادعا داشت که موشک فاو-۱ یک برنامه‌ی موشکی کاملاً بومی است، گزارش‌هایی از همکاری کشورهای چین و مصر در این برنامه وجود دارد.

تشریح

فاو-۱ شباهت فراوانی با سیستم موشکی زمین به هوای چینی اِچ‌کیو-۶۱ دارد، البته لازم به ذکر است که ساختار بال‌ها و پره‌های این دو مدل متفاوت است. فاو-۱ به نمایش در آمده در سال ۱۹۸۹، دارای بال‌ها و پره‌های مثلثی شکل با لبه‌ی مورب بود. خط وترهای موشک در مقایسه با بال‌ها و پره‌های مثلث‌شکل اِچ‌کیو-۶۱ بلندتر بودند. با این فرض که فاو-۱ مدلی شبیه به اِچ‌کیو-۶۱ است، طول آن باید ۴٫۰ متر، قطر بدنه ۰٫۲۹ متر، پهنای بال[۳] آن ۰٫۸ متر و وزن پرتابی آن ۳۰۰ کیلوگرم باشد. به احتمال زیاد این سیستم موشکی مجهز به رادارهای هدایتی نیمه اکتیو همراه با یک سیستم مونوپالس سی‌دابلیو[۴] برای کارایی بهتر در ارتفاعات پایین بوده است

وضعیت

هنوز مشخص نیست که در چه تاریخی برنامه توسعه و ساخت فاو-۱ آغاز شده است. هم‌چنین وضعیت طراحی این موشک و کاملاً بومی بودن آن یا همکاری و مشارکت کشورهای دیگر در ساخت آن با ابهام روبه‌رو است. به طور قطع یک آزمون پرواز نمی‌تواند تضمین مناسبی برای کامل شدن برنامه توسعه‌ی یک سیستم موشکی باشد و با توجه به شروع جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱، وضعیت این پروژه و جزئیات آن با ابهام بیش‌تری مواجه می‌شود. تا سال ۱۹۸۹ هیچ گزارش مستندی مبنی بر وقوع این برنامه وجود ندارد؛ تنها چند گزارش تأیید نشده در سال ۱۹۹۱ حاکی از این موضوع هستند که عراق در حال توسعه و گسترش چند سیستم موشکی جدید است.
[۱] SA-2 ‘Guideline’
[۲] SS-1 ‘Scud’
[۳] wing span
[۴] CW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.