مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

فعالیت فیزیکی و خطر بروز سکته

فعالیت  فیزیکی و خطر بروز سکته

فعالیت  فیزیکی و خطر بروز سکته – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه  تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ورزش - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۱۰
کد مقاله
SPORT10
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
فعالیت  فیزیکی و خطر بروز سکته
نام انگلیسی
Physical Activity and Stroke Risk. A Meta-Analysis
تعداد صفحه به فارسی
۱۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
فعالیت  فیزیکی، خطر بروز سکته
کلمات کلیدی به انگلیسی
Physical Activity, Stroke Risk
مرجع به فارسی
انجمن سکته آمریکا
مرجع به انگلیسی
American stroke association
کشور
  

فعالیت  فیزیکی و خطر بروز سکته

هدف و زمینه کلی: در خصوص اینکه آیا فعالیت فیزیکی باعث کاهش خطر سکته  می‌شود یا نه، هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد. جهت بررسی ارتباط کلی میان فعالیت فیزیکی با سلامت قلبی – تنفسی و حوادث مرتبط با بروز سکته  فرا تحلیلی را صورت داده‌ایم.

 

متدها: از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۰۲ در پایگاه اطلاعاتی MEDLINE جستجو کرده و توانستیم ۲۳ مورد از تحقیقاتی که مطابق با معیارهای مورد نظر بوده‌اند را شناسایی کنیم (۱۸ مورد مطالعات گروه آماری و ۵ مورد مطالعات مورد ـ شاهدی). با استفاده از متدی که بر پایه واریانس عمومی بود، خطر نسبی وقوع سکته  برای افرادی که فعالیت فیزیکی بالا و یا متعادلی دارند و در مقابل آن افرادی که دارای تحرک کمتری هستند، مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

نتایج: این فرا تحلیل چه بصورت مطالعات گروه آماری و چه بصورت مطالعات مورد ـ شاهدی ثابت کرد؛ افرادی که فعالیت زیاد و یا متعادلی دارند در مقایسه با افرادی که دارای فعالیت فیزیکی کم و یا نامتعادلی هستند، با کاهش خطر سکته  مواجه می‌باشند.
نتیجه‌گیری: بر این اساس، نتیجه می‌گیریم که داشتن فعالیت فیزیکی بالا و یا متوسط در ارتباط با کاهش خطرات ایسکمیک، سکته و خونریزی است.

کلمات کلیدی: حادثه، فرا تحلیل، مرگ و میر، فعالیت فیزیکی، سکته

 

سکته یکی از دلایل اصلی مرگ و میر و از کار افتادگیهای طویل المدت در ایالات متحده می‌باشد. تقریبا بطور سالیانه در حدود نیم میلیون نفر از افراد بالغ در آمریکا از سکته (اولین حمله) رنج می‌برند و میزان بازگشت این ضایعه نیز ۱۰۰۰۰۰ نفر می‌باشد.
 
مواد و روشها
انتخاب مطالعه
ما نسبت به بررسی مقاله‌های MEDICINE از ژانویه ۱۹۶۶ الی ۲۰۰۲ با استفاده از رئوس موضوعات پزشکی، موارد مرتبط، فعالیتهای مربوط به وقت فراغت و تفریح، حملات قلبی و بیماریهای قلبی عروقی اقدام نمودیم.

 

 

استخراج داده‌ها
تمامی آمارها و داده‌ها مستقلا توسط یک مامور تحقیق تلخیص گردیدند. میزان ارتباطی که بطور جداگانه و در طی یک مطالعه انفرادی برای گروههای مختلف قومی، جنسیتها، گروههای سنی و یا در زمینه سنجش‌های پیامد و نتایج گزارش شد، به عنوان واحدهای مستقلی مورد تحلیل قرار گرفت.
 
تحلیل‌های آماری
RR یا ضریب احتمال، جهت تخمین ضریب خطر سکته، در افرادی که تحرک بالا و یا متعادلی دارند، در برابر افراد کم تحرک، مورد استفاده قرار گرفت.
نتایج
۱۱ مورد از ۱۸ مورد مطالعات گروه آماری (جدول ۱) متعلق به ایالت متحده آمریکا و ۷ مورد از کشورهای دیگری مانند انگلستان، نروژ، ژاپن، ایتالیا و هلند بودند. یکی از ۵ مورد مطالعات مورد ـ شاهدی (جدول ۲) از ایالت متحده (نیویورک) و ۴ مورد دیگر از انگلستان، استرالیا و هلند بودند.
 
بحث
با فرا تحلیلی که از مطالعات اپیدمیکی موجود به عمل آمد، ارتباط میان فعالیت فیزیکی و خطر سکته  مورد بررسی قرار گرفت. ارزش این فرا تحلیل زمانی درک می‌شود که بدانیم هر یک از این مطالعات هنگامی دقیقند که بطور گروهی عمل کنند نه به شکل جداگانه و انفرادی.

 

در نتیجه، این فرا تحلیل ثابت کرد که افراد پر تحرک یا دارای فعالیت متعادل، کمتر در معرض خطر سکته  قرار دارند. کاهش سکته  دلیل دیگری بر نقش موثر فعالیت فیزیکی بالا یا متعادل و منظم می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.