مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 300000 (سیصد هزار) تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

شماره       
۵۹
کد مقاله
MNG59
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب
نام انگلیسی
Creative Entrepreneurship in Asia
تعداد صفحه به فارسی
۳۰۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۳۸
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی خلاقانه ، آسیا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Creative Entrepreneurship , Asia
مرجع به فارسی
کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا
پیش گفتار  FOREWORD
سازمان بهره‌وری آسیا (APO) به همراه مرکز بهره‌وری چین همایش کارآفرینی خلاقانه را در جمهوری چین – تایپه، ۲۱-۱۸ مه ۲۰۰۴، برنامه‌ریزی و سازماندهی کردند. این سازمان از زمان تاسیس یعنی سال ۱۹۶۱، اهمیت ویژه‌ای برای بهره‌وری و کیفیت برنامه‌های پیشرفته و فعالیت‌های کشورهای عضو قائل بوده است. توسعه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط (SME) یکی از اهداف اصلی این سازمان می‌باشد و یکی از ابعاد مهم توسعه SME پروش کارآفرینان است.
همایش «کارآفرینی خلاقانه» کاملاً به موقع بود. اغلب کارآفرینان در تمام ابعاد تجاری، زمینه‌های رشد و نوآوری را فراهم می‌سازند. سازمانهای کارآفرینی نیز فرصت‌های جدیدی ایجاد، و به رشد اقتصادی ملت‌ها کمک می‌کنند. این همایش فرصتی ایجاد کرد تا کارآفرینی خلاقانه را نه تنها در SME بلکه در شرکتهای بزرگ مهم بررسی کنیم و بدانیم که چگونه در بخش تجاری کارآفرینان خلاق پرورش دهیم.
این همایش، سخنرانان شناخته شده‌ای را از جمهوری چین و دیگر کشورها دور هم جمع نمود تا در مورد مسائل اساسی به بحث و گفتگو بپردازند. این مسائل عبارتند از: عوامل موفقیت خلاقیت کارآفرینی در شرکت‌ها برای اجرای کارآفرینی خلاقانه در شرکت‌های ثبت شده، رشد نهفته بنگاه‌های اقتصادی مبتکر و توسعه محصولات جدید که بعد مهمی ‌از ایجاد ارزش است. مسئول این میزگرد پروفسور تان وی‌لیانگ، سرپرست دانشگاه سنگاپور بود که در همایش به بحث در مورد مسائل زیر پرداخت:
– رابطه کارآفرینی خلاقانه برای رشد تجاری و رونق اقتصادی
– بررسی اساسی عوامل موفقیت برای کارآفرینان
– نقش سهامداران به ویژه دولت با NPO در توسعه کارآفرینی
– تجهیزات موجود برای دسترسی به فعالیت‌های کارآفرینی در اقتصاد و تاثیر اقتصاد آنها
– توسعه «اکوسیستم» بنگاه‌های اقتصادی
این نسخه مجموعه‌ای از مقالات و دیدگاه‌های ارائه شده در همایش است. APO از تلاشهای پروفسور تان در ویرایش این نسخه قدردانی می‌کند. امیدواریم محتویات این کتب اطلاعات کافی در زمینه‌ سیاست‌ها، بهترین عملکرد‌ها و توسعه‌ای فعلی را فراهم کند. این اطلاعات برای سیاست گذاران کارآفرینان و بنگاه‌هایی که متعهد پرورش کارآفرینی خلاق هستند مفید خواهد بود.
 

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

شیگیو تاکناکا – مدیرعامل
توکیو دسامبر ۲۰۰۵
پیش زمینه  BACKGROUND
کارآفرینی نیروی محرکی است که نوآوری را وارد بازار می‌کند و اجتماعی از شرکت‌های رشد یافته را ایجاد می‌نماید. بخش کارآفرینی یا اجتماعی در اقتصاد می‌تواند به طرز چشمگیری به رونق اقتصاد کمک کند. با تغییرات دائمی‌جهان امروز، کارآفرینان هر فرصتی را غنیمت می‌شمارند تا به دارایی‌ تازه‌ای برسند. پیتر دراکر (Peter Drucker) در کتاب «نوآوری و کارآفرینی» می‌نویسد: «کارآفرینان تغییرات را نوعی هنجار می‌دانند. آنها همیشه در جستجوی تغییر هستند، نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند و مانند یک فرصت به آن چنگ می‌زنند».
با پذیرفتن خلاقیت و نوآوری، خدمات و محصولات کارآفرینی باعث رشد تجاری، پیشرفت بهره‌وری ایجاد شغل و ثروت، ایجاد تصویری پیشرفته برای اقتصاد و کیفیت بهتر زندگی برای همه مردم می‌شود. سیاست گذاران متوجه شدند که کارآفرینی خلاقانه باید از طریق سیاست‌های مناسبی که کارآفرینی، نوآوری و توسعه تکنولوژیکی را پرورش می‌دهد، توسعه یابد. برخی کشورها به معرفی پارک‌های علم و فن‌آوری پرداختند، به امید اینکه ایجاد زیر ساخت‌ها، جرقه‌ای باشد برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی با تکنولوژی پیشرفته که به نوآوری و ابتکارات جدیدی منجر می‌شود، که می‌توانند به خدمات ومحصولات جهانی نیز تبدیل شوند.
در بنگاه‌های اقتصادی نیاز به کارآفرینی خلاقانه وجود دارد. بعضی موسسات هدایت شده، کارآفرینی خلاقانه را از طریق ایجاد فرصت‌هایی برای نوآوری در سازمانها پرورش داده‌اند و سبب سرمایه‌گذاری  بین سازمانی و مالکیت پروژه‌های جدید گردیده‌اند. اما باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری کرد تا اهمیت حضور مقامات مسئول را در موسسه‌ نشان داد. هدف این همایش گسترش تبادل دانش، تجربه و روش‌هایی بود که کارآفرینی خلاقانه و خلاقیت و نوآوری را راهبردی برای برتری و رشد تجارت در کشورهای عضو APO می‌دانند.
۱۶ شرکت کننده از ۱۲ کشور عضو یعنی هند، اندونزی، جمهوری اسلامی‌ایران، جمهوری کره، مالزی، مغولستان، نپال، فیلیپین، سنگاپور، سریلانکا، تایلند و ویتنام به بررسی‌ همایش کمک کردند. سه کاردان APO از کشورهای مالزی، جمهوری کره و سنگاپور و دو کاردان محلی تامین هزینه‌ همایش را به عهده گرفتند. برای تکمیل آموخته‌ها با مثال‌های عملی، بازدید‌ی از مرکز ملی رشد نوآوری دانشگاه تایوان (NTUIIC) برنامه‌ریزی شد که دو رشته موفق این مرکز، بیوتکنولوژی بینایی جهانی و بیوتک‌ژنوزیم (Genozyme) به شرکت کنندگان معرفی شد.

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

روند همایش  PROCEEDING OF THE STUDY MEETING
کارآفرینی خلاق چیست؟ What is Creative Entrepreneurship?
پروفسور تارن، سرپرست دانشگاه سنگاپور موارد تحت پوشش در همایش را معرفی کرد:
(الف) حوزه‌های کارآفرینی خلاق:
  • چه کسی- فعالیت‌های اقتصادی جدید، کارآفرینان متوالی، فعالیت‌های اقتصادی موجود (به تنهایی)، فعالیت‌های اقتصادی موجود، (به همراه بقیه فعالیت‌ها)، مناطق و شبکه‌ها.
  • چه چیز – محصولات جدید/ خدمات بر مبنای نوآوری یا تکنولوژی، بازارهای جدید، فرآیندهای جدید یا مدلهای تجاری جدید.
(ب) چالشهایی که رشد کارآفرینی خلاقانه را مختل می‌کند و چگونگی غلبه کردن بنگاه‌های اقتصادی بر این چالش‌ها به کمک بخش خصوصی / دولتی یا به تنهایی.

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

موضوعات اصلی همایش عبارت بودند از:
– کارآفرینان خلاق
– سیاستهای کلی که باعث کارآفرینی خلاق می‌شود
– کارآفرینان خلاق بین‌المللی
– تکنولوژی و نوآوری
– کارآفرینی شرکتی

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

کارآفرینی شرکتی Corporate Entrepreneurship
پرفسور تان به فرصتی اشاره کرد که همه کارآفرینان هنگامی‌که به فکر روشهای ایجاد خلاقیت و کارآفرینی می‌افتند از آن غافلند، آنها قادر نیستند خلاقیت کارکنانشان را به کار گیرند. کارآفرینی شرکتی که با بخش تحقیق و توسعه آغاز می‌شود، دارای مجموعه‌ای از احتمالات است که فقط در بر گیرنده مدیران میانی می‌شود تا آنکه در همه سازمان نفوذ نماید.
اندازه و وسعت سازمان هر چه باشد، باید عوامل سازمانی را تغییر داد. محققین عوامل ویژه‌ای را که برای پرورش کارآفرینی شرکتی‌ اهمیت دارند را شناسایی کرده‌اند. مهمتر‌ین آنها دیدگاه‌های کارکنان مصمم است. دیدگاه‌های مشخصی که در مورد کارآفرینی شرکتی وجود دارد، به اهداف و فعالیت‌های متوالی منجر می‌شود. عوامل دیگر عبارتند از فرهنگ سازمانی، عملکرد، انعطاف‌پذیری و حمایت از پروژه‌های نوآوری کارکنان. فرهنگ سازمانی که به کارآفرینی خلاقانه منجر می‌شود و به کارکنان فرصت می‌دهد تا پروژه‌هایشان را ادامه دهند، ارتباط بین قسمت‌های مختلف شرکت را تقویت کنند و به گروه‌های مسئول پروژه اجازه دهند نظریات خود را توسعه دهند تا به چند منبع مشخص محدود نشوند. چنین سازمانهایی نیروی کار را آموزش و توسعه می‌دهند، تصمیمات خلاقانه بیشتری می‌گیرند، در مقابل پروژه‌هایی که آغاز کندی دارد سخت‌گیری نمی‌کنند و هر نوع نوآوری را در کل سازمان اشاعه می‌دهند. در عملکرد گروه‌ها و حمایت کنندگان پروژه‌های سازمان انعطاف‌پذیری وجود دارد. در بررسی‌ مدیران میانی سنگاپور، پروفسور تان متوجه شد که فرهنگ سازمانی، انعطاف‌پذیری و حمایت باعث شده است تا مدیران میانی به کارآفرینان شرکتی‌ داخلی تبدیل شوند.

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

نوآوری محصول و مدل تجاری ( موضوع تلفن OKWAP)
Product Innovation and Business Model (the Case of OKWAP Phone)
 
آقای جکسون چانک، رئیس شرکت (Jnvenec Appliances)، در تایید سخنان پرفسور تان اعلام کرد که چگونه شرکتش توانست گروه‌های مسئول پروژه را در توسعه محبوبترین گوشی موبایل تایوان با نام انحصاری (OKWAP) وارد کند. این گوشی‌ها، ظاهری شبیه به گوشی‌های معروف مثل سامسونگ، نوکیا و سونی اریکسون دارند.
او شرکت کنندگان را با انوع روند نوآوری محصول موثر و مدل تجاری آشنا کرد: راهبرد (موقعیت یابی، بخش ورودی و رمز رقابتی)، اجرا (منابع، روند و اتحاد)، بکارگیری (بازاریابی و ترفیع، خدمات اجتماعی و تایید رقابت). شرکت او توانست با عمل کردن به این موارد گوش تلفن بی‌نظیر خود را توسعه دهد البته به همراه عملکردهای محلی مثل شماره‌گیر، منشی تلفنی، لغت‌نامه‌ تایوانی و محتویات فرهنگی مثل دانلود رایگان، وب سایت‌ها، دسترسی به خدمات مرسوم محلی و طرح‌هایی مثل وقایع ترفیعی و گروه‌های ویژه اجتماعی.
توسعه کارآفرینی در تایوان  Entrepreneurship Development in Taiwan
پروفسور سی‌.‌تی‌.ون (C.T.Wen) توضیح داد که چگونه در دانشگاه ملی چنگ – چی (chengchi) برنامه‌ای را برای توسعه کارآفرینان خلاق و گروهی‌ کارآفرینی اجرا کرده است. او بر روی برنامه‌های خارجی از قبیل آزمایشگاه الکترونیکی MIT، مرکز رشد Hatchery دانش آموزان دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، ایجاد آزمایشگاه جدید واشینگتن، کارخانه Osaka و Innocawp نروژ تحقیقی انجام داده بود. او نتیجه گرفت که برای پرورش کارآفرینی خلاقانه در محیط دانشگاه باید فعالیت‌ها ومحیطی را ایجاد کنیم که دانش آموزان بتوانند در  این محیط ایده‌هایشان را توسعه دهند و بر روی آنها کار کنند، همچنین باید برنامه‌ها و منابع دانشگاه را در این محیط وارد کنیم و با مربیانی که دانشگاه فراهم کرده است ارتباط برقرار کنیم تا موفق شویم بنگاه‌های جدیدی ایجاد کنیم. پرفسور در دانشگاهش کارآفرینی را از طریق آموزش گروه‌های مسئول برنامه تجاری برای رقابت نوآوری در تایوان توسعه داده است. رقابت نوآوری در تایوان براساس رقابت ۵٫k طرح تجاری MIT می‌باشد. او معتقد است که برای انجام شدن کارآفرینی خلاقانه باید محیط اجتماعی مناسبی ایجاد شود که افراد بتوانند در این محیط گروه‌هایی که برای آنها کار می‌کنند را انتخاب کنند. در برنامه‌های تجاری به تنهایی منجر به کارآفرینی نمی‌شود بلکه اغلب باعث کسب مهارت در بردن بازی می‌شود. پرفسور ون به کاهش علاقه دانش‌آموزان به شرکت در چنین رقابت‌هایی اشاره کرد.

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

راهبردهای ایجاد محیط رشد یا بسترسازهای کارآفرینی: مورد دانشگاه ملی تایوان
Strategy for Creating an Entrepreneurial Incubator: The National Taiwan University Case
 
تایوان، ویترینی برای اکوسیستم‌های موفق در زمینه کارآفرینی خلاقانه است که آن را در محیط رشد خود نشان می‌دهد. بعد از موفقیت بین‌المللی شرکتهایی که در پارک علم و فن‌آوری Hsinchu رشد یافتند، تعداد مراکز رشد (انکاباتور) یا بسترسازهای تاسیس شده افزایش چشمگیری داشته است به ویژه در موسسه تحقیقات تکنولوژی صنعتی (ITRI) نخستین مرکز تحقیق و توسعه صنعتی در جمهوری چین آغاز به فعالیت نمود. در سال ۱۹۷۳ با آغاز بکار این موسسه، تنها صنایع پیشرفته‌ مقدار کم در این کشور یافت می‌شد. اما امروزه، جمهوری چین در زمینه نیمه رساناها، کامپیوترهای شخصی و بسیاری از بخش‌های صنعتی دیگر در بین کشورها شناخته شده می‌باشد. ITRI نقش بسزایی در این تحول را داشته است.
بازدید از مراکز رشد NTU  NTU Incubation Center Site Visit
شرکت کنندگان در بازدید از مرکز رشد کارآفرینی NTU، مطالب بیشتری در مورد نوآوری محصول آموختند. پروفسور فن و چو – چن‌یانگ، NTUIIC را به خوانندگان معرفی کردند.
NTUIIC بعنوان یک مرکز رشد، محیطی برای «راه‌اندازی و ابداع» ایجاد شده است که اهداف ذیل را دنبال می‌کند:
 کاهش ریسک راه‌اندازی، بهبود کیفیت تحقیق و توسعه بنگاه‌ها، کمک به بنگاه‌های سنتی در بهبود تکنولوژی و گسترش بخش تحقیق و توسعه در NTU تا مرحله نهایی تجاری کردن.
این مرکز رشد بعنوان شرکتی ساختاربندی شده است که سطح مشترک بین افراد ذینفع‌ و دیگر سهامدران باشد (داخلی و خارجی). این مرکز تاکنون موفقیت‌هایی داشته و توانسته است مردهای فارغ التحصیل دانشگاه و تاجران سرشناش دیگر را بعنوان مربی جذب کند. از زمان تاسیس یعنی سال ۲۰۰۲، این مرکز ۲۸ بنگاه کوچک و متوسط را «فارغ التحصیل» کرده است: ۱۴ بنگاه تکنولوژی اطلاعات، ۱۱ بنگاه مهندسی و ۳ بنگاه بیوتکنولوژی. و اکنون در حال رشد دادن ۱۹ شرکت است.

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

سطح مشترک بین کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری: تجربه‌ی مالزی
The Interface between Entrepreneurship, Creativity, and Innovation: The Malaysian  Experience
 
داتو مصطفی منصور  (DATA MANSUR) از کشور مالزی چگونگی توسعه بازارهای آن کشور توسط بنگاه‌ها و کارآفرینان مالزیایی را تشریح نمود. او دو مورد را ارائه کرد: رویال بلانگور اینترنشنال ROYAL SELAN GOR  و ایراشیا AIR ASEA .
بدعت و کارآفرینی  Creativity and Entrepreneurship
دکتر ام. کی کیم (M.K.Kim) از دانشگاه سونگسیل بر نظریه خلاقیت و ارتباط آن با کارآفرینی اشاره کرد. او تاکید داشت خلاقیت ظرفیتی اشتراکی است که کل سازمان می‌تواند آن را به دست آورد. سازمانها در این زمینه باید قدمهایی بردارند: آنها باید مهارت‌ها و قابلیت‌هایی را توسعه دهند که سازمانشان را در حال و آینده به سازمانی منحصر بفرد تبدیل می‌کند. منحصر بفرد بودن ذاتاً اشتراکی است و در فرهنگ سازمان یافت می‌شود، به ویژه در طرز عملکرد و ارتباطات افراد بعنوان یک گروه، نه مهارت‌های خلاقانه‌ چندین کارمند برگزیده، ظرفیت خلاقیت سازمان با روشی که همه کارکنان با آن کار می‌کنند و احساس آنهاست به سازمان شکل می‌دهد. بنابراین خلاقیت شامل فرآیندهای توسعه سازمانی می‌شود نه استخدام نیروی جدید و کارهای مدیریتی.
خلاصه‌ای از پیشنهادات  SUMMARY RECOMMENDATIONS
شرکت کنندگان به صورت گروه‌های اتحادیه‌های صنفی زمانی را صرف بحث در مورد کارآفرینی خلاقانه کردند. آنها با تعاریف متعددی موافق بودند ولی تعریف پیشنهادی پروفسور تان هر فعالیت تجاری جدیدی که در بردارنده خلاقیت و نوآوری باشد را پذیرفتند. این تعریف بسیار مهم است زیرا هر نوع بنگاهی که کشورها، شرکت‌ها و اشخاص بخواهند ایجاد کنند براساس این تعریف شناسایی می‌شود.
شرکت‌کنندگان نتیجه گرفتند که برای پیشرفت کارآفرینی خلاقانه، سیاست‌گذران باید سهامداران مختلف را در جامعه تشویق کنند تا پذیرش تکنولوژی را توسعه دهند و نیز نوآوری را در بنگاه‌ها به وجود آورند. این سهامداران عبارتند از دولت، موسسه‌های تجاری و آموزشی.
 
نقش دولت، موسسه‌های تجاری و سهامداران دیگر
The Role of Governments, Trade Associations, and Other Stakeholders
 
یکی از روالهای مهم در تقویت مهارت‌های مدیریتی و تهیه ابزارهای لازم برای شناسایی فرصت‌ها کمک به کارآفرینان است. آنها اغلب نیروهای محرکی ایجاد می‌کنند که به تغییراتی مؤثر در روند مدیریت منجر می‌شود. این تغییرات ایجاد محصولات و خدمات جدید را تسهیل می‌کنند. نقش‌های اساسی پیشنهادی آنها عبارتند از:
 – دولت: ایجاد محیط هدایتی به سوی خلاقیت و پذیرش تکنولوژی
– هیأت‌های تجاری صنعتی و اجتماع: اینها برای رشد تجارت،‌ سهیل‌کنندگان سیاست‌های دولتی و کانال‌های اطلاعات تجاری مثل کاتالیزور عمل می‌کنند.
  • مؤسسه‌های آموزش پیشرفته: فراهم آوردن متخصصین و محققین، ایجاد جایگاه‌هایی برای توسعه تکنولوژی و ابزاری برای مدیریت و نقش این مؤسسات بعنوان کانونی برای سواد اقتصادی.
 آنها می‌توانند جایگاهی برای کارآفرینان ایجاد کنند تا در محیط صحیح به سوی آفرینش، ابداع و پذیرش تکنولوژی پیش بروند تا موفق شوند یا زنده بماند. در محیط‌های موفق و مثبت شش عامل برای کارآفرینی خلاقانه وجود دارد: حمایت بازار، حمایت اطلاعاتی، حمایت مالی، حمایت قانونی، حمایت تکنولوژی و حمایت درون سازمانی. این عوامل محیطی باید آزادانه در دسترس کارآفرینان قرار بگیرد. آنها باید دست به دست کار کنند تا کارایی و بهره‌وری بنگاه‌ها را ارتقاء دهند.
نقش این سهامداران در ترفیع نوآوری و پذیرش تکنولوژی به کارآفرینی خلاقانه وابسته است. موارد زیر به شرکت کنندگان توصیه شد:

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

کار گروهی  Networking
کارهای گروهی همیشه باید تشویق شوند چون ابزاری برای تبادل اطلاعات هستند. گروه فارغ‌التحصیلان، مؤسسه‌های تجاری،‌ هیأت‌های صنعتی و روابط تجاری غیر رسمی‌می‌توانند جایگاه مناسبی برای تاجران همفکر ایجاد کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار سازند، بهترین عملکردها را تبادل کنند و باعث انتقال تکنولوژی در بین بنگاه‌ها شوند. کار گروهی می‌تواند انتشار سریع دانش و اطلاعات را تسهیل کند. علاوه بر این، هیات‌های تجاری یا صنعتی و جوامع می‌توانند برای ایجاد فرصت‌های نویدبخش، مؤسسات را بازرسی کنند.
سیاست‌های دولت  Government Policies
دولت می‌‌تواند در ایجاد محیط‌های مناسب برای خلق نوآوری و پذیرش تکنولوژی بطور مؤثر گام بردارد. در بسیاری از کشورها، دولتها می‌توانند نسبت به فراهم سازی آن دسته از تکنولوژیهایی اقدام کنند که طرح‌های مالی و جریان پولی یا گردش وجوه را براحتی فراهم آورده و بر این اساس فعالیت‌های تحقیق و توسعه در بین بنگاه‌ها را افزایش داده و سرمایه‌های بیشتری را در این زمینه به جریان اندازند. از اینرو دولتها می‌توانند قانونی را تصویب کنند که شرکتهای کوچک و متوسط (SME ها) را در مقابل سوء استفاده‌های متحمل محافظت نماید. این امر حرفه‌های کوچک را تشویق به نوآوری و ابتکار دوباره می‌کند. مهمترین هدف سیاست‌های دولت در این مورد، افزایش اساسی سطح تحقیق و توسعه‌ پیشرفته در بنگاه‌ها و تضمین یکپارچگی روش مربوط به فعالیت‌های تحقیقاتی است. این موضوعات باید تحقیق و توسعه‌‌ی صنعتی،‌ توسعه‌ی فرآیند و نوآوری و اکتساب تکنولوژی را در بر گیرد.
 
ارتباطات  Communication
باید سازمان‌ها را تشویق کرد تا کانال‌های ارتباطات را بین تمام سطوح مدیریت ارتقاء دهند تا هیچ ایده‌ای کنار گذاشته نشود. سهامداران می‌توانند در تهیه‌ اطلاعات برای بنگاه‌ها نقش به سزایی ایفا کنند. برای مثال مؤسسه‌های صنعتی می‌توانند تغییرات سیاست‌های دولتی و طرح‌های جدید را مرتباً برای بنگاه‌ها به روز کنند. این به روز رسانی استفاده از طرح‌های دولتی را برای تصمیم‌گیرندگان بنگاه‌ها راحت‌تر می‌سازد.
محیط‌های رشد و مربیان  Incubators and Mentors
محیط‌های رشدی که دانشگاه‌ها و گروه‌های تحقیقاتی ایجاد می‌کنند می‌تواند به تجارت‌ها به ویژهSME  کمک کند تا در محیطی هدایتی رشد کنند. محققین،‌ متخصصین و مشاورین باید در اختیار بنگاه‌هایی که در حال توسعه رشد هستند قرار گیرند. اعتبار محیط رشد «میزبان» می‌تواند به مستأجرین قرض داده شود، بنابراین سرمایه‌های بیشتری از دولت یا «زوایای» تجاری خوب می‌شود. دسترسی به تسهیلات تحقیق و توسعه مزیت مهمی ‌برای متعهد کردن SME است تا براساس محیط رشد باشد. مربیان می‌توانند تجربه‌شان را به بنگا‌ه‌های در حال رشد قرض ‌دهند و آنها را در حین فرایند نوآوری راهنمایی کنند.
 
آموزش  Education
مؤسسات آموزشی می‌توانند اطلاعات تکنیکی و مهارت‌های مدیریت فرآیند نوآوری را در اختیار مدیران ارشد شرکت‌ها قرار دهند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که آموزش کلی می‌تواند نوآوری را بهبود بخشد. پذیرش تکنولوژی در کشورهایی که سطح سواد بالاتری دارند سریع‌تر است. بنابراین مؤسسات آموزشی می‌توانند نقشی مهمی در پذیرش تکنولوژی و خلق نوآوری در اقتصاد داشته باشند.
رقابت‌های طرح تجاری که پذیرش تکنولوژی و نوآوری را منسجم می‌سازد، فرصت‌های خوبی برای کارآفرینان جوان در حال رشد هستند تا در اولین مراحل به فکر نوآوری باشند. در برخی کشورها، رقابت‌‌های طرح تجاری از قبل تاسیس شده است.
کارآفرین Apo  و پاداش سال  APO Entrepreneur of the Year Award
 برای تشویق نوآوری و محاسبه‌ موفقیت کارآفرینی،‌ شرکت کنندگان معرفی کارآفرین Apo پاداش سال (EYA) را پیشنهاد کردند. پاداش می‌تواند جایگاهی همیشگی برای محاسبه کارآفرینی موفق ایجاد کند. یکی از معیارهای مهم پاداش سال Apo باید این باشد:
روش‌های تشویق کارآفرینان برای به کار بردن تکنولوژی و ارتقای نوآوری بنگاه‌ها. این موضوع ممکن است نشان یک کارآفرین موفق باشد.
نتیجه  CONCLUSION
بطور کلی اهداف مورد نظر در همایش مورد بحث قرار گرفتند. کشورهای عضو بحث‌هایی را مطرح کردند که در هنگام توسعه‌ کارآفرینی خلاقانه با آن مواجه شده بودند. ترکیب سیاست‌گذاران کارآفرینان و نمایندگان مؤسسات تجاری، این بحث‌ها را تسهیل می‌کرد. مقالات کشورها و بررسی‌های گوناگون هزاران شکل را در خصوص کارآفرینان خلاقانه و ارتباط آنها در اقتصاد را آشکار کردند. شرکت کنندگان نسبت به همایش واکنش مثبت نشان دادند و برخی از کارآفرینان متوجه علاقه مشترک‌ خود در ارتباط با مؤسسات اقتصادی شده و بر این اساس ممکن است به فکر پیگیری همکاری جمعی باشند.                                                                                                                                                           
رابطه بین کارآفرینی،خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی – بخش ۱ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
اجرای کارآفرینی خلاقانه در بنگاه‌های اقتصادی – بخش ۲ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
نوآوری محصول و مدل تجاری: مطالعه موردی گوشی تلفن okwap – بخش ۳ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
استراتژی ایجاد یک محیط رشد کارآفرینی مطالعه موردی NTU – بخش ۴ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – اندونزی – بخش ۵ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسی
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی – بخش ۶ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین – بخش ۷ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور – بخش ۸ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا – بخش ۹ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا – کل کتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.