مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مایکروویو ، تلفن موبایل ، دکل بیس استیشن و سلامت شما

مایکروویو ، تلفن موبایل ، دکل بیس استیشن و سلامت شما

مایکروویو ، تلفن موبایل ، دکل بیس استیشن و سلامت شما – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۹
کد مقاله
ELC09
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مایکروویو ، تلفن موبایل ، دکل بیس استیشن و سلامت شما
نام انگلیسی
Microwaves, mobile-phones, base-station masts and your health
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

مایکروویو ، تلفن موبایل ، دکل بیس استیشن و سلامت شما

 

مایکروویو، تلفن موبایل، دکل رادیویی موبایل و سلامت شما
 
راهنمایی در خصوص کاربرد دستگاه گوشی موبایل ـ به منظور کاهش امواج مایکروویوی که شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.
ما عقیده داریم، با وجود نیاز به تحقیقات بسیار، گوشی‌های معمولی موبایل که مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند باعث بروز مشکلات جدی شده و سلامت دارندگان این گوشیها را از ۵ الی ۳۰ درصد به مخاطره اندازند.
در این مقاله نظرات گردآوری شده به همراه رهنمودهای احتیاطی لازم مورد بحث قرار می‌گیرد.
ابزارهای دیجیتالی جدید اثرات زیست محیطی بیشتری نسبت به نوع قدیمی‌تر آنالوگ دارند. البته هنوز شواهدی دال بر اثرات درازمدت این ابزارها بر سلامت انسانها وجود ندارد. با این وجود، باید به مردم گفت که تا حد امکان از این وسایل کمتر استفاده نمایند.
اغلب ما مصیبت داروی تالیدومید (داروی آرام‌ بخشی که موجب نقصهای شدید در زمان تولد می‌گردید) را بخاطر می‌آوریم. نتیجه استفاده گسترده از محصولی که قبل از آزمایشات بلندمدت لازم به بازار عرضه شد. این امر برای خانواده‌هایی که از این محصول استفاده کردند بسیار مشقت‌آور بود و منجر به پیگیری قضایی درازمدت و پرهزینه این موضوع گردید.
مثال دیگر پنبه نسوز (asbestos) می‌باشد که از سال ۱۹۷۰ به این طرف کنترل شدیدی نسبت به آن حاکم گشته است، و نمونه‌های خطرناکتر آن ممنوع شده است. و غیر از این، موضوع مرگ و میر ناشی از ”مزوتلیوما“ (پنبه نسوز شامل سرطان شش و ریه) بطور فزاینده‌ای افزایش یافت. این در حالی بود که انتظار می‌رفت نرخ مرگ و میر تا سال ۲۰۲۰ افزایش نداشته باشد. زمان بین قرارگیری در معرض این ماده تا مرگ اکنون ۲۰ الی ۵۰ سال تخمین زده می‌شود.
اغلب سرطانهای محیطی در بزرگسالان از زمان شروع تا زمان تشخیص یک دوره ۱۰ ساله را شامل می‌شود. با وجود تأکیدی که شرکتهای سازنده گوشی‌های تلفن همراه دارند، تحقیقات بسیار کمی ‌برروی تاثیرات درازمدت استفاده از تلفن همراه انجام پذیرفته است. در حقیقت اینگونه تحقیقات هم اکنون آغاز گشته است. این بدان معنی است که کاربران فعلی تلفنهای همراه در حقیقت بدون آنکه خود خواسته باشند بعنوان موضوعات آزمایشگاهی بکار رفته‌اند. تحقیقات گذشته در مورد تاثیر پرتوهای مایکروویو علت بوجود آمدن این نگرانیها بوده است.

مایکروویو ، تلفن موبایل ، دکل بیس استیشن و سلامت شما

 

چنانچه شما کاملاً سالم باشید، و دارای سیستم ایمنی قوی هستید، استفاده از گوشی‌های همراه بطور درازمدت ممکن است آسیبی به شما نرساند. بعضی از مردم برای مدت ۵۰ سال سیگار مصرف می‌کنند بدون آنکه دچار عارضه سرطان ریه شوند، ولی با این وجود خطر استعمال دخانیات پذیرفته شده است.
اغلب ما بطور روزمره سلولهای سرطانی را در بدن خود توسعه می‌دهیم. بطور معمول این سلولهای برهم زننده نظم بدن بوسیله سیستم ایمنی بدن نابود می‌گردند. با این وجود، بطور متوالی نشان داده شده است که چند دقیقه در معرض تلفنهای سلولی قرار گرفتن احتمال سرطان را ۵ درصد افزایش می‌دهد.
در بریتانیای کبیر هیات حفاظت در برابر رادیولوژی ملی (NRPB) مسئول راهنمایی و مشاوره دولت در مورد احتمال تاثیر منفی پرتوهای یونیزه و غیر یونیزه بر روی سلامت انسان می‌باشد. با استفاده از این مشاوره، سازمان ایمنی و تندرستی (HSE) و وزارت امور خارجه مسئول برقراری سلامت و تندرستی و دولت نیز مسئول طرح لوایحی در این خصوص به مجلس می‌باشد.
پرتوی یونیزه شامل منابع رادیواکتیو، ماورای بنفش و اشعه ایکس می‌شود. پرتوی غیر یونیزه نیز شامل فرکانسهای رادیویی و نور قابل مشاهده می‌باشد. تا تقریباً همین اواخر عقیده بر این بود که پرتوی فرکانسهای رادیویی تا هنگامی‌که گرم شدن قابل ملاحظه بافت بدن اتفاق نیفتاده بی‌خطر می‌باشد (مانند پخت غذا در مایکروویو).
وقتی که در زمان جنگ جهانی دوم برای اولین بار رادار معرفی گردید، استانداردهای ایمنی تا آن اندازه در سطح بالا تعیین گردید که به ارتش اجازه دهد حقیقتاً استفاده نامحدودی از مایکروویو و تشعشعات با فرکانس زیاد کند. گزارش دانشمندان آمریکایی که در آن زمان منتشر شد و در بردارنده نکاتی در خصوص مضرات استفاده از پرتوهای مایکروویو نظیر ” لوکامیا “، آب مروارید، تومور مغزی، و وضعیت قلب بود حذف گردید. پس از آن گزارشات نگران کننده‌ای دریافت شد.
وقتی حداکثر میزان مجاز در معرض تابش قرار گرفتن در دهه ۱۹۵۰، برپایه درجه تحمل بدن انسان بدون افزایش دمای قابل توجه (۱c)، تعیین گردید احتمالات غیرگرمایی نادیده گرفته شد. با وجود شواهد قابل ملاحظه‌ای که در مقاله‌های منتشر شده دانشمندان به چشم می‌خورد تنها عوامل گرمایی تعیین کننده محسوب گردید. راهنمای جاری NRPB نیز هنوز شوک الکتریکی و تاثیرات گرمایی را به حساب می‌آوردند.
اعتبار این راهنما و استانداردهای بعدی ایمنی الکترومغناطیس اکنون در معرض چالش جامعه دانشمندان و بطور فزاینده‌ای دادگاهها قرار گرفته است. بخش نتیجه‌گیری گزارش NRPB در خصوص تاثیرات پرتوی غیریونیز ه بیان می‌دارد: ” مطالعات انجام شده بر روی حیوانات در فرکانس بالای ۱۰۰کیلوهرتز نشان دهنده شواهدی دال بر رشد تومور بوده است… “
در باندهای ۹۰۰ مگاهرتز و ۸/۱ گیگاهرتز فرکانسهای تلفن سلولی، تحقیقات جاری   (۱۹۹۳) NRPB باعث گردید تا اجازه افزایش سطوح از ۲۰ تا ۲۶ و از ۴۵ تا ۹۶ وات در متر مربع (w/m2=10mw/cm2100) در بریتانیای کبیر صادر شود. در سال ۱۹۹۱ راهنمای ایمنی ANSI/IEEE C95.1 آمریکا SAR را در ۶/۱ وات در میانگین Kg بالای ۱g تعیین نمود، و استاندارد آلمان آن راw/kg 2 تعیین کرد.
عملکرد تلفنهای سلولی در این سطوح خوب توصیف گردیده است.

مایکروویو ، تلفن موبایل ، دکل بیس استیشن و سلامت شما

 

در زمانی که NRPB سطوح استاندارد خود را در خصوص مایکروویو افزایش می‌داد، دو موسسه تحقیقاتی نظامی‌در آمریکا سطح مجوز در معرض فرکانس رادیویی(۳۰mhz/100Ghz ) را کاهش داد. این کاهش از ۲۱۰۰W/m به۲۱W/m(0/1mw/cm2 یا ۱۰۰mw/cm2)  بوده است. علت این تصمیم نیز بواسطه اطلاع از تاثیرات بیولوژی بدون گرمایی تشعشعات فرکانس سطح بالا می‌باشد. علیرغم تلفنهای آنالوگ پیشین، تلفنهای دیجیتال جدید یک سری از پرتوهای فرکانس رادیویی (RF) با پالسS 546 و نرخ تکرارHZ 217 را تولید می‌کنند. به نظر می‌رسد که این مورد از نظر بیولوژیکی فعالتر از پرتوی مداوم همان فرکانس و سطح نیرو باشد. چنانچه یک تلفن موبایل GSM در حال کار را به یک رادیوی موج متوسط نزدیک کنید صدای ویزویز خواهید شنید. این پالسها بوسیله سلولهای داخل سر استفاده کننده و نزدیکان وی جمع‌آوری می‌شود. این بدان معناست که سلولهای مغز توسط این تشعشع ۲۱۷ بار در ثانیه گرم  می‌شوند.
کاربران تلفن موبایل معمولی، معمولا به عوارضی نظیر سردرد، خارش و انقباض پوست، تیک چشم، حافظه ضعیف، وزوز گوش در شب و غیره دچار می‌شوند.

 

مایکروویو ، تلفن موبایل ، دکل بیس استیشن و سلامت شما

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.