مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مهندسی ارزش وضعیت‌ متناسب ضعیف بهتر

مهندسی ارزش وضعیت‌ متناسب ضعیف بهتر

مهندسی ارزش وضعیت‌ متناسب ضعیف بهتر – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فنی مهندسی – بین رشته ای
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فنی مهندسی - بین رشته ای - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۲۳
کد مقاله
TEC23
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مهندسی ارزش: وضعیت‌ های متناسب، ضعیف و بهتر
نام انگلیسی
Value engineering: The good, The Bad and The Better
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
مهندسی ارزش، وضعیت‌ های متناسب، ضعیف، بهتر
کلمات کلیدی به انگلیسی
Value engineering, The good, The Bad, The Better
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

مهندسی ارزش: وضعیت‌ های متناسب، ضعیف و بهتر

تنها هدف این مقاله اطلاع رسانی است.قبل از هر گونه اقدامی که ممکن است پیامدهای مهم یا قانونی را به دنبال داشته باشد با یک کارشناس واجد شرایط که قادر است راهنماییهای لازم را با در نظر گرفتن شرایط خاص شما ارائه کند صحبت کنید.
مهندسی ارزش (VE:value engineering) مفهومی است که شرکت جنرال الکتریک (GE) در طول جنگ جهانی دوم آن را تدوین نمود. شرکت GE  به علت روبرو شدن با مسئله کمبود مواد و نیروی انسانی فرآیندی  را بنا نهاد که برای مشخص نمودن  مواد جایگزین و فرآیندهایی که هزینه را کاهش می دهند یا عملکردو کارایی را بهبود می بخشند طراحی شده بود.این روند از مهندسی مجدد محصولات برای بهبود صرفه جویی در هزینه و بهره‌گیری از جریان حاصل آمده ارزش مد نظر قرار گرفته و نهایتا GE یک روش سیستماتیک قابل استفاده برای همه محصولاتش را توسعه داد. موفقیت در استفاده از این روش باعث شد صنعت های بسیاری (شامل حوزه  ساخت و ساز) از اصول VE یکسانی استفاده کنند.
 اجازه دهید به طور دقیق تر به مزیت و معایب VE و اینکه چگونه می توان باعث کارکرد بهتر این فرآیند در آینده شد بپردازیم.

 

مزیت ها:
مهندسی ارزش یه یک مجموعه سیستماتیک و مقصل از روش هایی که برای دست یابی به ارزش بهینه اجرا می شوند اطلاق می شود. این روش معمولا شامل موارد زیر می باشد:
  1. جمع آوری اطلاعات در مورد یک محصول یا عملکرد
  2. تجزیه و تحلیل مهندسی فعلی محصول یا عملکرد
  3. راه کارهای خلاقانه حاصل از طوفان فکری یا تعاطی افکار برای طرح ریزی یا مهندسی مجدد محصول یا عملکرد خاص
  4. ارزیابی و تست ایده هایی که بیشترین احتمال برای تحقق یا ایجادارزش رادارند
  5. توسعه و ارائه بهترین رویکرد مهندسی ارزش
  6. اجرا و اعمال فرآیند طرح ریزی و مهندسی جدید
  7. ردیابی نتایج و در صورت ضرورت پیگیری آنها

مهندسی ارزش وضعیت‌ متناسب ضعیف بهتر

 

چنانچه VE در یک پروژه عمرانی مورد استفاده قرار گیرد هدف این فرآیند VE حذف یا مهندسی مجدد ویژگیهایی از طرح و ساختار است که به پروژه مورد نظر هزینه اضافی، بدون افزودن ارزش متناظر، را تحمیل می کند. ارزش معمولا به عنوان بهبود کیفیت، عملیات، زندگی، خدمات و یا ظاهر سنجیده می شود.

مهندسی ارزش وضعیت‌ متناسب ضعیف بهتر

 

معایب:
مهندسی ارزش مانند بسیاری از فرآیند های سیستماتیک که به سطح بالایی از تخصص نیاز دارند باعث سوء استفاده بعضی مقلدان جاه طلب شده است. در بسیاری از صنایع، افراد غیر معتبر برای ترویج خدماتشان به عنوان مهندس ارزش تلاش کرده اند در حالیکه در واقع، آنها خدمات اندکی را ارائه می دهند که به طور عمده روی کاهش هزینه متمرکز است نه ساخت و ساز ارزش و اثربخشی هزینه.
درصنعت عمران گاهی مواقع مهندسی ارزش برای شرح فرآیندی که صاحبان پروژه آن را ابزاری برای کاهش هزینه می دانند به کار می رود. این مهندسی ارزش غیر رسمی می تواند توسط متخصص طراحی، پیمان کار، مدیر ساخت و ساز، برآورد کننده هزینه یا دیگر افرادی که مهندسان ارزش معتبر نیستند اجرا شود.
مشاوران هزینه اغلب درطول  همه فازهای پروژه پیشنهاد های خود را ارائه می کنند و معمولا فرآیند مهندسی ارزش رسمی و از پیش برنامه ریزی شده وجود ندارد. توصیه‌ها برای کاهش هزینه ممکن است در فرآیند طراحی با تاخیر و معمولا بدون در نظر گرفتن خسارات وارده به علت کار اضافه شده برای شرکت طراح اتفاق بیافتد. ممکن است در طول فاز ساخت در طرح اولیه تغییرات کاهش هزینه نادرست و حتی گاهی مواقع بدون اطلاع طراح اعمال شود.

مهندسی ارزش وضعیت‌ متناسب ضعیف بهتر

 

وضعیت بهتر :
چنانچه مهندسی ارزش به طور مناسب اعمال شود ممکن است به یک پروژه بهتر برای همه گروه های موجود که شامل شرکت های طراح هستند منجر شود. مهندسی ارزش می تواند راههای بهتر برای ساخت مضامین کاری و پروژه های مشتریان معرفی کند. شما می توانید از یک مهندس ارزش واجد شرایط،  تکنیک های جدید، سیستم های جدید و مواد جدید استفاده کنید. مهندسی ارزش می تواند منجر به پذیرش پروژه‌هایی با جدید ترین تکنولوژی و ساختمان هایی با عملکرد بالا با قابلیت تحمل بهبود یافته، کارایی انرژی بیشتر و یک دوره زندگی مفیدتر و طولانی تر شود.
با این حال، بطور آشکارا،  هر شرکت طراح که کلمات مهندسی ارزش را  در ارتباط با یکی از پروژه هایش به کار می برد باید از برخی از مطالب مطلع باشد و مشخص کند که آیا یک پروژه براستی نسبت به استخدام یک مهندس ارزش معتبر اقدام نموده است یا خیر؟ همچنین این موضوع را باید تعیین کند که آیا یک فرآیند مهندسی ارزش رسمی، از مراحل اولیه طرح، در حال پایه ریزی و اعمال است یا فقط بجای آن فعالیت کاهش هزینه در جریان است.
در اینجا چند سوال مهم که شما باید در نظر بگیرید آورده شده است:
  • چه کسی مهندس ارزش است؟ آیا واجد شرایط است؟ سابقه او چیست؟
  • آیا پایه اصول جبرانی مهندسی ارزش فقط یا به طور عمده بر مقدار صرفه جویی هزینه بنا شده است؟
  • آیا فرآیند مهندسی ارزش از اولین مرحله طراحی شروع می شود.؟
  • نقش من در تیم مهندسی ارزش چیست؟
  • اگر طرح اینجانب مورد ارزیابی و مهندسی مجدد قرار می‌گیرد، میزان مسئولیت من برای اصلاح آن چیست؟
 

مهندسی ارزش وضعیت‌ متناسب ضعیف بهتر

 

نتیجه گیری:
طی فرآیند طراحی، شما هر روز با مهندسی ارزش خاص خود درگیر هستید و بر اساس دانش و تجربه خود هزاران تصمیم در زمینه سود – هزینه گرفته‌اید. کیفیت این تصمیمات به طور گسترده ای به فهم شما از انتظارات، خواسته ها و احتیاجات مالکان بستگی دارد. ارتباط باز و آشکار و مکرر به شما اجازه می دهد که راه حلهای مختلفی را در نظر بگیرید  و به مالکان پیشنهاد دهید و رویکردهای مختلف را بیازمایید و راه حل های طراحی صرفه‌جویانه و خلاقانه را در نظر گیرید.
اگر مالکی مهندسی ارزش را پیشنهاد می‌دهد، توجه کنید که VE در حالیکه می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد همیشه به عنوان صرفه جویی هزینه ای تفسیر نمی شود. این فرآیند معمولا بدون ضمانت کاهش هزینه‌های نگهداری یا ساخت و ساز، هزینه توسعه طرح را نیز اضافه می‌کند هدف از این مبحث، اثر بخشی هزینه و ارزش بلند مدت  است و نه کاهش هزینه بطور صریح.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.