مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مهندسی نرم افزار ویژگی های پایداری

مهندسی نرم افزار ویژگی های پایداری

مهندسی نرم افزار ویژگی های پایداری – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۲۳
کد مقاله
COM123
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
پشتیبانی از ویژگی های پایداری در مهندسی نرم افزار
نام انگلیسی
Supporting Sustainability Aspects in Software Engineering
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
قابلیت پایداری,  محیط زیست,  مهندسی نرم افزار, مهندسی خواسته ها, اطمینان از کیفیت, راهنمایی
کلمات کلیدی به انگلیسی
sustainability, environment, software engineering, requirements engineering, quality assurance, guidance
مرجع به فارسی
انسیتو انفورماتیک، دانشگاه فنی مونیخ، آلمان
مرجع به انگلیسی
Institut fur Informatik, Technische Universitat Munchen, Germany
کشور
آلمان

 پشتیبانی از ویژگی های پایداری در مهندسی نرم افزار

چکیده
ویژگی های مربوط به پایداری تاکنون در روش های مهندسی متعارف نرم افزار مورد پشتیبانی چندانی قرار نگرفته است. کمبود این مولفه منجر به انجام تلاش های ناکارآمدی در زمینه مخاطب قرار دادن ویژگی های پایداری و یا حذف کامل این مولفه مهم شده است. هدف ما پشتیبانی از ابعاد پایداری، انسانی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی – در فازهای مختلف چرخه حیات نرم افزار مخصوصا مهندسی خواسته ها و اطمینان از کیفیت می باشد.
در این رابطه ما اقدام به تشریح ویژگی های قابلیت پایداری در مهندسی نرم افزار می نماییم. کاربرد این قابلیت و ویژگی های آن با استفاده از سناریوهای مرتبط نشان داده می شود.
 

کلمات کلیدی:  قابلیت پایداری،  محیط زیست،  مهندسی نرم افزار، مهندسی خواسته ها، اطمینان از کیفیت، راهنمایی

مهندسی نرم افزار ویژگی های پایداری

 

مقدمه
با وجود آنکه بسیاری از اشخاص تاکنون «مرتفع نمودن نیازهای زمان حال، بدون توجه به ضروریات نسل های آتی جهت برآورد نیازها» را بعنوان یک تعریف کلی توسعه پایدار مد نظر قرار داده اند [۱۳]، هنوز هیچگونه راهنمایی محسوس و واقعی در ارتباط با ویژگی های مختلف پایداری و قابلیتهای آن، که بتوان آن را در قالب مهندسی نرم افزار مشاهده نمود، وجود ندارد.
مشکل مهندسی نرم افزار سنتی یا متعارف آن می باشد که این مولفه به طور کامل از قابلیت پایداری به عنوان یک ویژگی مرتبط و کلاس اول پشتیبانی نمی نماید. این مبحث به مولفه های IT سبز اشاره دارد، که معرف بخشی از احتمالات درک فنی برای یک سیستم نرم افزاری پایدار می باشد، و علاوه براین نقش گسترده تر نرم افزار در خصوص درک و مقابله با مسائل را درنظر می گیرد، به طور مثال بررسی قابلیت پایداری فرایندهای تجاری، که به وسیله یک سیستم نرم افزاری در حوزه کاربردی پشتیبانی شده است، از جمله مسایل مرتبط با مبحث جاری ما قلمداد می شود.
براین مبنا، ما نسبت به توصیف ویژگی های مختلف قابلیت پایداری از نقطه نظر مهندسی نرم افزار اقدام نمودیم و به طور نمونه ملاحظات مربوطه در طی فرایند مهندسی خواسته ها و تضمین کیفیت را نشان می دهیم.
۱- ویژگی های قابلیت پایداری در چرخه عمر نرم افزار
ویژگی های پایداری را می توان در هر دو مقوله فرایند توسعه نرم افزار و همچنین استفاده از سیستم های  نرم افزاری بیان داشت. بر این مبنا، ما ۴ ویژگی  قابلیت  پایداری را  مشخص  می سازیم. دو ویژگی اولیه بر روی شرکت توسعه دهنده و فرایندهای آن تمرکز دارد، در حالیکه دو ویژگی آخری توسعه سیستم تحت بررسی را مدنظر قرار می دهد.

مهندسی نرم افزار ویژگی های پایداری

 

۲- سناریوهای کاربردی
سناریوهای کاربردی ذیل مشخص کننده آن هستند که چگونه مهندسین نرم افزار، مخصوصا یک مهندس خواسته ها و مهندس کیفیت، قابلیت بکارگیری رویه های مختلف ارتقای پایداری سیستم نرم افزاری در فرایند توسعه محصول را خواهند داشت. در این مثال موردی، مهندس خواسته ها Rebecca و مهندس کیفیت Quentin اقدام به توسعه سیستم های نرم افزاری در شرکت نرم افزاری Sustainable Software Inc می نمایند. در این مثال بر روی یک پروژه جدید کار می شود: یک پلتفرم به اشتراک گذاری ماشین که می بایست در ظرف ۴ ماه آن را توسعه داد.
۲-۱٫ مهندسی خواسته ها
پس از نشست های اولیه با مشتریان، Rebecca اقدام به طراحی اولین نسخه آزمایشی مدل حوزه خود با توجه به ویژگی های هستی شناسی مطبوع نمود. به عنوان توضیح ویژگی های عملیاتی و محتویات تجاری، می توان اذعان داشت که این مدل به عنوان یک مبنای ارتباطاتی برای مباحثه و مشخص نمودن اهداف در طی جلسه بعدی مدنظر قرار گرفت. جهت توصیف ویژگی های پایداری این حوزه، همانند کاهش انتشار گازها، جامعه سازی و غیره همراه با موارد مرتبط مورد بحث قرار گرفته و بر ویژگی های آن با توجه به دیدگاه سیستمی تاکید شد. اهداف مربوطه با توجه به کارگاه آموزشی در مدل هدف تشریح شده است.
با استفاده از تحلیل چرخه عمر و ارزیابی تاثیر ایده ها در سیستم مرتبط، Rebecca سعی در متقاعد نمودن مشتریان در زمینه دستیابی به اصول فرایند تجاری با قابلیت پایداری محیطی بیشتر نمود.
۲-۲٫ تضمین کیفیت
در دانشگاه Quentin بخش سازنده مهندسی کیفیت که غالبا در تعامل با بخش تحلیلی ارزیابی کیفیت می باشد مسایل مرتبط را فرا گرفته و با توجه به ویژگی های عینیت و قابلیت رهگیری، Quentin خواستار ایجاد یک طرح ارزیابی با توجه به شاخص های عملکرد کلیدی (KPIs) شد که متکی به ویژگی های سنجشی متعارف نظیر کتابخانه KPI «۴»، شاخص پایدار پذیری محیطی  ]۱[ و شاخص پایدار پذیری ]۲[ می باشد.
برای ارزیابی مدیریت پروژه، وی از مدل بالیدگی پایدار  [۱۱] استفاده نمود و برای ارزیابی محصول وی ویژگی های سنجشی پایداری بوسیله Albertao و همکاران را در نظر گرفت [۵]. این ویژگی ها معرف آن می باشند که Rebecca سعی در حاصل آوردن یک رویه ارتقای قابل توجه در کاهش مصرف انرژی و انتشار گازها از طریق بهینه سازی مدل کاربری به اشتراک گذاری ماشین در تحلیل خود کرده و براین مبنا سعی در متقاعد نمودن مشتری نمود.

مهندسی نرم افزار ویژگی های پایداری

 

۳- نتیجه گیری و تحقیقات آتی
این مطالب معرف تحقیقات نوظهور در زمینه پشتیبانی از ویژگی های مختلف قابلیت پایداری با بهره گیری از مهندسی خواسته ها و تضمین کیفیت می باشد.
به عنوان یک ارزیابی اولیه ما در حال حاضر بر روی یک مطالعه موردی با استفاده از شرکت اتومبیل سازی اصلی تمرکز داریم. این مورد با استفاده از یک فرایند ارزیابی به وسیله یک شرکت ثالث بر مبنای مشارکت صنعتی در یک حوزه کاربردی مختلف انجام می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.