مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مواد تهدید کننده محیط زیست و سلامت : کودها و آفت کش ها

مواد تهدید کننده محیط زیست و سلامت : کودها و آفت کش ها

مواد تهدید کننده محیط زیست و سلامت : کودها و آفت کش ها – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۶
کد مقاله
IND06
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مواد تهدید کننده محیط زیست و سلامت : کودها و آفت کش ها
نام انگلیسی
Environmental and Health Threatening Materials: Fertilizers and Pesticides
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
محیط زیست، بهداشت، مواد تهدید کننده، مواد خطرناک، کود شیمیایی، آفت کش ها
کلمات کلیدی به انگلیسی
Environment, Health, Threatening Materials, HAZMATS, Fertilizers, Pesticides
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

 مواد تهدید کننده محیط زیست و سلامت : کودها و آفت کش ها

چکیده
مواد خطرناک بسیاری در گوشه و کنار جهان وجود دارند که تهدید کننده محیط زیست و زندگی انسانها می باشند. تاریخچه طولانی در خصوص برخی از کاربردهای مواد بدون دانستن خواص آنها وجود دارد. با این حال، از طریق توسعه علوم و اعمال آزمایشات تجربی بیشمار دانشمندان هم اکنون اطلاعات بیشتری را در خصوص خواص و کیفیت آنها در مقایسه با قبل در اختیار دارند. تشریح خلاصه ای از این مواد در این مقاله ها بصورت مجموعه ای از مباحث همراه با خواص و کیفیت کاربرد آنها و روش های محافظت در برابر تاثیرات مضر دنبال می شود.

کلمات کلیدی: محیط زیست، بهداشت، مواد تهدید کننده، مواد خطرناک، کود شیمیایی، آفت کش ها

 

مواد تهدید کننده محیط زیست و سلامت : کودها و آفت کش ها

 
مقدمه
جهان مواد بسیاری را در خود انباشته است و انسانهای بیشماری بصورت روزمره با آنها سر و کار دارند. با این حال، کلیه این مواد سالم نیستند و ممکن است برای محیط زیست و سلامت انسان مضر باشند. هدف از این مطالعات ارائه مباحثی در خصوص این مواد خطرناک می باشد. بنابر این، ما کار خود را بطور صریح با معرفی این مواد آغاز نموده و توصیفاتی را در زمینه خواص آنها ارائه می نمائیم.
کشاورزان  جهت رشد محصولات خود از کودهای شیمیایی و آفت کش ها استفاده می‌نمایند. کود شیمیایی سبب رشد محصولات شده و آفت کش نیز جهت کشتن برخی از عوامل مضر به کار گرفته می‌شوند. صرف این مطلب که ماده ای ممکن است کاربرد کشاورزی داشته باشد نباید تداعی کننده این طرز فکر باشد که این ماده دیگر در بردارنده هیچ گونه خطری نبوده و نباید آن را جزء مواد خطرناک (HAZMAT) محسوب کرد. مواد شیمیایی بکار گرفته شده در کشاورزی بغیر از سمی نمودن محیط زیست ممکن است سبب مرگ اشخاص نیز شوند و بنابر این مسئول برخی از بزرگترین حوادث و انفجارها در طول تاریخ بوده اند. در اینجا ما برخی از این خطرات را بشرح ذیل توصیف می کنیم:

 

مواد تهدید کننده محیط زیست و سلامت : کودها و آفت کش ها

 

کود شیمیایی
اغلب کودهای شیمیایی که در مزارع یافت می‌شوند حاوی میزان بالایی از آمونیوم نیترات (نیترات آمونیوم) یا ترکیباتی مشتق از آن هستند. آمونیوم نیترات به عنوان یک عامل اکسنده به شمار می‌آید و رفتار اکسیداسیون آن منوط به مقدار آمونیوم نیتراتی است که در کود شیمیایی وجود دارد، اما در تقابل با دیگر مواد اکسنده غیرآلی، آمونیوم نیترات را می‌توان بعنوان یک ماده منفجره در نظر گرفت. کودهای شیمیایی محتوی آمونیوم نیترات با مصرف معمول قاعدتا نباید قابلیت انفجار داشته باشند. با این وجود، با یک گشت و گذار ساده به اغلب وب سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند می‌توان مشاهده نمود که حوادث زیادی ممکن است به هنگام کار با آمونیوم نیترات به وقوع پیوسته که امکان جلوگیری از آنها وجود داشت. حوادثی که خود سبب بروز مشکلاتی برای استفاده کنندگان بی پروا گردیده و بعد آن آنقدر بزرگ بوده است که برای برآورد آن باید از مقیاس ریشتر (Richter) ، مقیاس سنجش زلزله، استفاده شود.
  
آفت کش ها
آفت کش ها بعنوان یک عبارت کلی برای مجموعه ای از موادی به کار گرفته می‌شوند که به طور خاص به منظور تخریب گونه های مختلفی از گیاهان ناخواسته یا موجودات نامطلوب طراحی شده اند، نظیر علف کش ها که از بین برنده علف های هرز می‌باشند و یا مواد کشنده جانوران حلزونی یا نرم تن که از بین برنده چنین موجوداتی هستند. تولید کنندگان آفت کش ها اقدام به آغاز یک جنگ پیوسته با آن دسته از عواملی نموده اند که سبب کاهش میزان بازدهی محصولات مزارع می‌گردند. بعنوان بخشی از این فرآیند یک ضرورت پیوسته در زمینه سرمایه گذاری بر روی مواد جدید در مقایسه با مواد قدیمی، با توجه بدان که مواد قدیمی ‌تاثیر خود را از دست داده و از رده تولید یا استفاده خارج شده اند، ‌ احساس می‌شود. در برخی از مواقع به هنگامی ‌که ماده جدیدی معرفی می‌شود، ما به طور کامل قادر به تشخیص تاثیرات آن بر روی محیط زیست، فراتر از آنچه هدف تولید این محصول بوده است، نمی‌باشیم.
به هنگام درگیر شدن درآتش، انتخاب تجهیزات حفاظت فردی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهدشد، مخصوصا درصورتی که فعالیتهای مربوط به آتش نشانی را باید به کار گرفت. بطور مثال، بر مبنای گزارشات، برخی از مواد نظیر علف کش های ترکیب شده با کلر دارای میزان سمیت پایینی می‌باشند، اما فرمانده عملیات (OIC) می‌بایست مراقب چنین موضوع در هنگامی ‌باشد که این مواد به صورت جزئی با آتش ترکیب می‌شوند و یا حتی به هنگامی ‌که امکان گرم شدن آنها وجود داشته باشد. در این شرایط احتمال ایجاد بخارهای بسیار سمی، بطور مشهود گاز فسژن، وجود دارد.

 

مواد تهدید کننده محیط زیست و سلامت : کودها و آفت کش ها

 

نتیجه گیری
هدف ما از ارائه این سری از مقاله ها مشخص نمودن برخی از مواد خطرناک می باشد. بنابراین، در این مقاله ما برخی از مواد مورد استفاده در کشاورزی همانند کودهای شیمیایی و آفت کش ها را ارائه نموده و تشریح مختصری در باره ریسک بالقوه آنها را عرضه نمودیم. در مطالعات آتی، ما بزودی اقدام به بررسی خطرات دیگر خواهیم نمود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.