مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

موشک انرژی جنبشی اِم‌جی‌اِم-۱۶۶

موشک انرژی جنبشی اِم‌جی‌اِم-۱۶۶

موشک انرژی جنبشی اِم‌جی‌اِم-۱۶۶ – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات هوافضا - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۲۹
کد مقاله
SPC29
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
اِم‌جی‌اِم-۱۶۶ سیستم موشکی انرژی جنبشی (کِم  / لوسات)
نام انگلیسی
MGM-166 Kinetic Energy Missile (KEM/LOSAT)
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
اِم‌جی‌اِم-۱۶۶، سیستم موشکی، انرژی جنبشی، کِم، لوسات
کلمات کلیدی به انگلیسی
MGM-166, Kinetic Energy, Missile, KEM, LOSAT
مرجع به فارسی
اطلاعات دفاعی و نظامی – اینترنت
مرجع به انگلیسی
Defense and Military Information – Internet Data Collection
کشور

 

اِم‌جی‌اِم-۱۶۶ سیستم موشکی انرژی جنبشی[۱] (کِم[۲] یا لوسات[۳])

تشریح

ارتش آمریکا در حال همکاری در یک برنامه‌ی رونمایی از مباحث جنگی پیشرفته (اِی‌سی‌تی‌دی) است که در آن از سیستم‌های موشکی انرژی جنبشی علیه تانک‌ها، انبارهای مهمات[۴]، بال‌گردها و هواپیماهای کم‌سرعت استفاده می‌شود. از این برنامه با نام خط دید ضد تانک[۵] (لوسات) نیز یاد می‌شود. پیمانکار اصلی این پروژه شرکت لورال وات سیستمز[۶] بود (در حال حاضر بخش موشک و کنترل آتش شرکت لاکهید مارتین پیمانکار اصلی این پروژه هستند). سیستم موشکی لوسات از سیستم موشکی انرژی جنبشی اِم‌جی‌اِم-۱۶۶ (کِم) نصب شده بر روی شاسی خودروهای زره‌پوش جنگی یا خودروی هاموی استفاده می‌کند.
در واقع سیستم عملکرد موشک مبتنی بر رها کردن انرژی جنبشی موشک توسط محور اصلی موشک بر تانک‌های زره‌پوش است و می‌تواند در این نوع تانک‌ها نفوذ کند. هم‌چنین این موشک قادر به منهدم کردن بال‌گردها نیز است. سیستم هدایت موشکی کِم بر اساس روش سی‌اِل‌اُ‌اِس است و برای ردیابی اهداف و موشک‌ها از سنسورهای تلویزیونی یا اِف‌اِل‌آی‌آر در مدل نصب شده بر روی خودروهای نظامی آن استفاده می‌شود. کنترل موشک توسط سیستم کلاستری سوخت جامد موتور که در راستای محور اصلی بدنه‌ی موشک و اندکی بالاتر از مرکز موشک نصب شده است، انجام می‌شود.
سیستم‌های لوسات به همراه خودروهای هاموی می‌توانند توسط هواپیماهای هرکولس سی-۱۳۰ جابه‌جا شوند. هم‌چنین پیاده‌سازی و دسته‌بندی محموله‌های موجود توسط بالگردهای سی‌اِچ-۴۷ و یواِچ-۶۰[۷] انجام می‌شود. در اکتبر سال ۲۰۰۲، نخستین محموله از این موشک‌ها منتقل شد و برای ۱۸ آزمون مهندسی و تست‌های توسعه و گسترش موشک مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت قرار بر این شد که این فاز از پروژه در سال ۲۰۰۴ تکمیل شود.
طبق طراحی‌ها، بیشینه‌ی سرعت موشک ۲٫۲ کیلومتر بر ثانیه (۶٫۵ ماخ) و بیشینه‌ی برد آن بین ۵ تا ۸ کیلومتر خواهد بود. انتظار می‌رود سیستم هدایت و کنترل این سیستم شبیه به سیستم‌های کِم (لوسات) و سی‌کِی‌ای‌اِم باشد؛ به این صورت که محور اصلی موشک و بخش نفوذ کننده‌ی آن از جنس تنگستن بوده و موشک فاقد کلاهک جنگی باشد. پیش‌بینی می‌شود که موشک در هنگام اصابت انرژی‌ای معادل ۱۰ مگاژول را تخلیه کند. در اواسط سال ۲۰۰۲، آزمون‌های پرواز توسط شرکت ریتیون و در کشور نروژ و با استفاده از خودروهای هاموی پیشرفته انجام شد. زمان پیش‌بینی شده برای ورود این موشک‌ها به چرخه‌ی نظامی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ خواهد بود.
[۱] MGM-166 Kinetic Energy Missile
[۲] KEM
[۳] LOSAT
[۴] bunkers
[۵] Line Of Sight AntiTank
[۶] Loral Vought Systems
[۷] UH-60

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.