مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

موشک‌ زمین به هوا سوسنا-آر

موشک‌ زمین به هوا سوسنا-آر

موشک‌ زمین به هوا سوسنا-آر – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات هوافضا - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۳۳
کد مقاله
SPC33
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
موشک‌ زمین به هوا سوسنا-آر
نام انگلیسی
surface-to-air missile
Sosna-R
تعداد صفحه به فارسی
۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
موشک‌ زمین به هوا، سوسنا-آر
کلمات کلیدی به انگلیسی
surface-to-air missile,
Sosna-R
مرجع به فارسی
اطلاعات دفاعی و نظامی – اینترنت
مرجع به انگلیسی
Defense and Military Information – Internet Data Collection
کشور

 

موشک‌ زمین به هوا سوسنا-آر[۱]

تشریح

در سال ۱۹۹۷، یک مدل جدید از موشک‌های زمین به هوا با نام سوسنا-آر توسط شرکت کِی‌بی‌ توچماش[۲] به نمایش درآمد. موشک درظاهر شبیه به موشک پانتسیر-اِس۱[۳] که مدل ارتقا یافته‌ی اِس‌اِی-۱۹ «گریسون» بود، به نظر می‌آمد. موشک سوسنا-آر را می‌توان در سیستم دفاع هوایی نیروی دریایی پالما[۴] نیز به کار برد. سیستم پالما شامل هشت موشک در محفظه‌ی گلوله‌افشان، دو لوله‌ی توپ اِی‌اُ-۱۸کِی‌دی ۳۰ میلی‌متری با ۱،۵۰۰ دور، سیستم دریابی فروسرخ و سنسورهای راداری بود. در هنگام پر بودن تمامی محفظه‌ها، این سیستم دارای وزن ۶،۹۰۰ کیلوگرم است. این موشک دارای طول ۲٫۲ متر، قطر بدنه‌ی ۰٫۰۷ متر است. بخش توان‌افزای موتور دارای قطر ۰٫۱۳ متر و وزن پرتابی موشک ۲۶ کیلوگرم است.
هدایت اولیه طی مرحله‌ی توان‌افزایی توسط رادار فرمانی سی‌اِل‌اُ‌اِس انجام می‌گیرد، ولی در بخش دوم حرکت موشک که مبتنی بر بخش تثبیت کننده‌ی سرعت است، رادار از نوع لیزری می‌شود. این سیستم راداری شبیه به روش مورد استفاده در هدایت موشک‌های اِستارزتریک انگلستان است. سوسنا-آر دارای کمینه‌ی برد ۱٫۳ کیلومتر، بیشینه‌ی برد ۸ کیلومتر و بیشینه‌ی ارتفاع رهگیری ۳٫۵ کیلومتر است.
توسعه‌ی این سیستم در سال ۲۰۰۳ کامل شد، ولی مشخص نیست که این موشک به چه کشورهایی صادر شده است. گزارش شده است که این سیستم به عنوان جایگزین سیستم اِس‌اِی-۱۹ «گریسون» به روسیه پیشنهاد شده است، ولی تا کنون از سوی روس‌ها هیچ سفارشی برای این سیستم نیامده است.
[۱] Sosna-R
[۲] KB Tochmash
[۳] Pantsir-S1
[۴] Palma

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.