مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

میکرو پمپ‌ الکترواسمزی BioMEMS

میکرو پمپ‌ الکترواسمزی BioMEMS

میکرو پمپ‌ الکترواسمزی BioMEMS – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مکانیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مکانیک - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۶۷
کد مقاله
MEC67
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
میکرو پمپ‌های الکترواسمزی BioMEMS
نام انگلیسی
Electroosmotic Micropumps
Microvalves and Micropumps for BioMEMS
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
میکرو پمپ‌، الکترواسمزی، سیستم‌های میکروالکترومکانیکی بر پایه بیولوژی / علوم زیستی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Electroosmotic Micropumps,
Microvalves and Micropumps for BioMEMS
مرجع به فارسی
دپارتمان مهندسی زیستی، دانشگاه واشینگتن، سیاتل، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Department of Bioengineering, University of Washington, Seattle, WA, USA
کشور
ایالات متحده

 

میکرو پمپ‌های الکترواسمزی BioMEMS

میکرو پمپ‌های الکترواسمزی                   (Electroosmotic Micropumps)

منظور از جریان الکترواسمزی[۱] (ای‌اُ‌اِف[۲])، جریان توده‌ای از مایعی است که بر اثر اعمال یک میدان الکتریکی در طول یک ماده‌ی متخلخل، منفذ مویین، غشا یا میکروکانال و باردار شدن جدارهای مجرا پدید آمده است. ساده‌ترین نوع پمپ‌های EOF در تجهیزات میکروسیالی شامل یک میکروکانال و الکترودهایی است که درون سیال مخازن موجود در دو انتهای سیستم فرو رفته‌اند [۸۷,۸۸]. هنگامی که یک میدان الکتریکی با جریان مستقیم بین الکترودها اعمال می‌شود، نیروی بسیار زیادی به دیواره‌های میکروکانال وارد می‌شود و در نتیجه بارهای موجود در دیواره‌ها همراه با جریان سیال به حرکت واداشته می‌شوند. با استفاده از الکترودهای مفتولی متداول، گروه تحقیقاتی جِی. مایکل رَمزی توانسته‌اند میکروپمپی با استفاده از میکروالکترودهای باریک فلزی طراحی کنند [۸۹]. این مدل با استفاده از الگوسازی[۳] الکترودهای تیتانیوم-طلا بر روی شیشه و تکنیک‌های فوتولیتوگرافی و سپس قرار دادن شیشه روی مواد از جنس پی‌دی‌اِم‌اِس به دست آمده است. با بررسی بخش فاقد میدان الکتریکی این مدل مشخص شد که سرعت پمپ کردن سیال به ولتاژ بیش‌تر از بزرگی میدان وابسته است. البته باید در نظر گرفت که فشار و دبی جریانی که از این میکروپمپ‌ها به دست می‌آید، نسبتاً پایین است.
برای آن‌که جریان الکترواسمزی توسط اعمال جریان الکتریکی مستقیم توسط بارهای موجود در جداره‌ی کانال تولید شود، وجود لایه‌ی الکتریکی مضاعف[۴] (ای‌دی‌اِل[۵]) ضروری است. با این وجود، یک روش جایگزین برای تولید ای‌دی‌اِل با استفاده از اعمال میدان الکتریکی حاصل از جریان متناوب[۶] به الکترودهایی نامتقارن و به حرکت در آوردن سیال در سال ۱۹۹۹ مطرح شد [۹۱] و چندی روش مطرح شده با موفقیت بر روی میکروکانال‌های باز [۹۲] و بسته [۹۳] اجرا شد. آرایه‌های به هم متصل الکترودها طوری چیده شدند که باعث ایجاد جفت‌هایی از الکترودهای نامتقارن شوند.
[۱] Electroosmotic flow
[۲] EOF
[۳] patterning
[۴] electric double layer: منظور ناحیه‌ای بسیار کم ضخامت و چسبیده به جداره‌ی میکروکانال است که در آن سرعت از مقدار صفر روی دیواره به مقداری حدی در انتهای این محدوده می‌رسد؛ در نتیجه جریان دچار گرادیان سرعتی شدیدی در این ناحیه می‌شود و در مابقی نقاط کانال دارای سرعتی ثابت است.
[۵] EDL
[۶] AC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.