مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 58000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

شماره       
۹
کد مقاله
MNG09
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا
نام انگلیسی
Supporting the High-Technology Entrepreneur
تعداد صفحه به فارسی
۵۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۶
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship
مرجع به فارسی
دپارتمان توسعه جوامع و امور بشری، دانشگاه کالیفرنیا
مرجع به انگلیسی
Department of Human and Community Development University of California
کشور
ایالات متحده

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا: جغرافیای شبکه پشتیبان برای شرکتهای متهوری که در زمینه نیمه‌رساناها، تجهیزات ارتباطات از راه دور و بیوتکنولوژی کار می‌کنند
چکیده Abstract
نویسندگان این مقاله با استفاده از پایگاه منحصر بفرد داده‌های سهام عمومی ایالات متحده آمریکا موقعیت چهارعامل یا بازیگر اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهند (مشاورین حقوقی‌‌ کارخانه، سرمایه‌داران متهور در هیئت مدیره، دیگر اعضای هیئت مدیره و بانکداران‌ اصلی سرمایه‌گذار). این عوامل مربوط به شبکه پشتیبانی کارآفرینی برای کارخانجات نوپا در سه صنعت تکنولوژی روز می‌باشند که شامل: صنایع نیمه‌رسانا، تجهیزات مخابراتی و بیوتکنولوژی است. در این مبحث نشان می‌دهیم که جغرافیای اقتصادی در شبکه پشتیبانی بیوتکنولوژی به طور قابل توجهی در مقایسه با شبکه‌های بیوتکنولوژی و تجهیزات مخابراتی متفاوت می‌باشند. نتایج ما نشان می‌دهد که عمومیت‌سازی درباره جغرافیای اقتصادی در حوزه صنایع تکنولوژی روز که از بررسی یک صنعت واحد نشأت گرفته است، ممکن است به انحراف کشیده شود. ما دریافتیم که بیوتکنولوژی، ساختار شبکه‌ای و پراکنده‌تری نسبت به دو صنعت الکترونیکی مربوطه دارد. به نظر میرسد مورد بیوتکنولوژی بیانگر این مطلب است که اگر منبع مالی برای کارخانجات جدید تا حد زیادی پراکنده شود، بنابراین ممکن نیست که این صنعت مسیر گروهی وابسته که از سوی جغرافی‌دانان و اقتصاددانان ارائه شده است را تجربه کند. همچنین نشان می‌دهیم که بر خلاف باور عموم بیوتکنولوژی و شبکه پشتیبان آن، گروهی را به بزرگی نیمه‌رساناها و تجهیزات مخابراتی ارائه نمی‌دهد. بنا به پیشنهاد طراحان توسعه اقتصادی، ممکن است تشویق و ترغیب صنایع بیوتکنولوژی نوپا آسان باشد، اما احتمال دارد که تشریک مساعی از آن صنعت به نیرومندی دیگر زمینه‌های تکنولوژی روز نباشد.
در دو دهه اخیر تلاش برای بهبود درک ابعاد فضائی نوآوری و کارآفرینی نه تنها توجه جغرافی‌دانان بلکه، جامعه‌شناسان و محققان دانشگاهی را نیز به سوی خود جلب کرده است. با ایجاد انگیزه‌ای که توسط مشاهدات آلفرد مارشال(۱۸۹۰) در فعالیتهای اقتصادی مرتبط ایجاد گردید، غالبا محلهای معینی برای انجام فعالیتهای صنعتی در نظر گرفته شد که بصورت بخشها و یا نواحی صنعتی بکار گرفته شدند و اکنون دانشمندان متفق‌القولند که با مکان‌یابی فضائی انواع تخصصهای گوناگون بصورت مجتمع قرار گرفته‌اند. به علاوه با فهم این ادبیات مشخص شد که تمرکز محلی بر روی فعالیت اقتصادی می‌تواند بسوی کارآفرینی و نوآوری رهنمون شود.
مطالعه گروهها یا دسته‌ها بخصوص گروههای افقی، بین شرکتهای رقیب، و همچنین گروههای عمودی، مثل بخشهای منفرد زنجیره ارزش (تامین کنندگان و تهیه‌کنندگان) به استثنای سرمایه‌داران متهور نشان می‌دهد که تلاش کمی در خصوص کارآفرینی و کمک به آنها در جهت تاسیس شرکتهای تازه ارائه گردیده است. در این مقوله از این عاملان به عنوان موسسین (شبکه پشتیبانی کارآفرینی) یاد می‌کنیم. گرچه ادبیات موجود اهمیت سرویسهای تجاری محلی را بوضوح بیان می‌کند اما مطالعات عملی کمتری در زمینه موقعیت سرویسهای تجاری در کارآفرینی پشتیبان وجود داشته است. براساس عقیده عموم این سرویسها تا حد زیادی در مجاورت با کارخانجات نوپا بوجود آمده و گروه بندی شده‌اند. در این مقوله با آزمایش چهار موسس شبکه پشتیبان این فرضیه را بررسی می‌کنیم: موسسات مدنی، سرمایه‌داران متهور در هیئت مدیره کارخانه، بانکداران سرمایه‌گذار و اعضای غیر وابسته به هیئت مدیره کارخانه در سه صنعت متفاوت نیمه‌رسانا، تجهیزات مخابراتی و بیوتکنولوژی. مدتهای مدیدی است که اهمیت این شبکه‌های پشتیبان کارآفرین شناخته شده و با طرق گوناگون بیانگر یک «ساختار اجتماعی نوآوری»، (فلوریدا دکنی ۱۹۸۸)، «یک اکوسیستم» (بهرامی و ایوانز۲۰۰۰)، «ناحیه انکوباتور» (اسکونهاون ات آل ۱۹۹۰) یا «زیستگاه» (مون‌ات‌آل۲۰۰۰) است. به دلایل گوناگون بیشتر مطالعات عملی در مورد این شبکه‌ها بر روی موسسان  فردی شبکه از قبیل سرمایه متهور یا موسسات مدنی متمرکز شده است. با استفاده از داده‌های بدست آمده از صنایع نیمه‌رسانا، تجهیزات مخابراتی و کارخانجات بیوتکنولوژی که سازنده شرکت جدیدالتاسیس بصورت سهامی عام از نیمه سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ ‌بودند، موقعیت چهار موسس متفاوت شبکه نوبنیاد را بررسی می‌کنیم. البته نسبت به موقعیت دیگر موسسان شبکه پشتیبان شامل بانکداران سرمایه‌گذار، حسابداران و اشخاص توانمند در هیئت مدیره توجه کمتری شده است.
در مطالعه پیشین تنها بر روی یک موسس از شبکه پشتیبان کارآفرین تأکید شده بود و یا آن مورد در مقایسه با صنایع واقعی که بیانگر عملکرد نوپاست مورد توجه کمتری قرار گرفته بود. این امر علیرغم شناسایی گسترده مبنی بر متفاوت بودن صنایع تکنولوژی روز از قبیل نیمه‌رسانا و بیوتکنولوژی می‌باشد (کوژن و والش ۲۰۰۲، لیم۲۰۰۳، سوان و پرزیور ۱۹۹۶). صنعت تکنولوژی روز که بیشترین توجه را در رابطه با شکل فضائیش به خود اختصاص داده است بیوتکنولوژی می‌باشد (پول‌ات‌ال ۲۰۰۲، زوکرات‌ال ۲۰۰۲). اگرچه زوک توزیع ناحیه‌ای سرمایه متهور و شرکتهای نوپای اینترنتی را مورد آزمایش قرار داد. در این مطالعه با تداوم مباحثات قبلی نسبت به مقایسه شکل فضایی شبکه‌های پشتیبان، در سه صنعت متفاوت، بطور همزمان در یک سیکل حیات کارخانه‌ای و در زمان واگذاری شرکتها بصورت سهامی عام اقدام شده است.
در این تحقیق سه معما را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. نخست آیا صنایع متفاوت تکنولوژی روز الگوهای یکسانی را  از نظر گروهبندی ارائه می‌دهند؟ دوم، آیا ترکیب فضایی شبکه پشتیبان کارآفرینی در هر سه صنعت مشابه است؟ سوم، آیا تفاوتهای سیستماتیک از سوی صنایع، در خصوص پشتیبانی از شبکه موسسین کارآفرین وجود دارد؟ اگر چنین تفاوتهایی وجود دارد، آیا فرضیات آنقدر پیشرفته است که این تفاوتها را توضیح دهد؟ شرکتهای نوپا در این سه صنعت ویژگی‌های ظاهری یکسانی را بروز می‌دهند، مخصوصا از آنجا که آنها ابداعی می‌باشند، کارآفرینی مسیر مهمی برای تجاری‌کردن نوآوریها بوده و بنابراین شرکتهای نوپا می‌توانند مبالغ قابل توجهی از سرمایه متهور را به سوی خود جلب کنند. این شرکتهای نوپا قصد دارند که به سرعت رشد کنند و به گونه‌ای ساختاربندی شده‌اند که با دردست داشتن سرمایه قابل تبدیل به پول به شکل قابل دستیابی و یا سهام در دسترس عموم قرار گرفته و به سود قابل توجهی نسبت به سرمایه خود دست یابند.
چهار مدعی متفاوت در این صنایع، ساختار پیچیده‌ای را در این مقوله ایجاد کرده‌اند. برای آنکه این ساختار را به شکل ساده‌تر بیان کنیم هر یک از صنایع را جداگانه بررسی کرده و سپس مقایسات میان صنعتی در بخشی جداگانه مورد بحث قرار می‌گیرد. ما این موضوع را با بازبینی ادبیات عمومی در دسته‌های کارآفرین و شبکه‌های پشتیبان کارآفرین آغاز می‌کنیم. مطالعات مربوط به صنعت منفرد در بخش صنعت مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش چهارم مربوط به ۴ سازنده شبکه پشتیبان می‌باشد که در این مقوله بررسی می‌شود. بخش سوم در ارتباط با پایگاه داده‌ها بوده نقاط ضعف و قدرت آن را بررسی می‌کند. به دنبال این مباحث سه بخش صنعت به ترتیب زیر بررسی می‌شود: صنایع نیمه‌رسانا، تجهیزات مخابراتی و بیوتکنولوژی. بخش پنجم به طور مستقیم شبکه پشتیبانی کارآفرین را در سه صنعت با هم مقایسه و مقابله می‌کند. در نتایج و مباحث نشان می‌دهیم که چگونه این بررسی به سوی دسته‌بندی تکنولوژیکی سطح بالا حرکت کرده و چه پیشنهادی را درباره شبکه‌های پشتیبان کارآفرین ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

تحقیق پیشین Previous Research
گروه‌بندی منطقه‌ای فعالیتهای اقتصادی و کارآفرینی که شامل برپایی یا ایجاد کارخانه جدید می‌باشد تا حد زیادی به عنوان فعالیتهای درون اجتماعی شناخته شده است. در نواحی که دارای مشمولیت بالایی از شکل‌گیری کارخانه جدید می‌باشد، مؤسسات گوناگونی بوجود آمده‌اند تا نیازهای چنین کارآفرینانی را برآورده سازند. فعل و انفعالات کارآفرینان و تأسیس شبکه‌های مؤسس که برای معاونت چنین شرکتهای نوپایی اختصاص یافته است، به همراه توسعه سریع ابداعات به ایجاد نواحی مخصوص و معرفی شده از سوی کارخانجات جدید کمک می‌کند.

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

عاملان سازنده شبکه پشتیبان و کارآفرین
The Constituent Actors of an Entrepreneurial Support Network
عاملان شبکه پشتیبان و کارآفرین، جوهره کار خود را از کارخانجات کارآفرینی دریافت می‌دارند که آنها را حمایت می‌کنند. در این خصوص بر اساس اذعات ادبیات مربوطه که از آنجا که شرکتهای نوپا و موفق موجب ترغیب رشد و پیچیدگی شبکه پشتیبان و بالعکس می‌گردند، بنابراین باید حلقه‌های بازخورد مثبت و یا توسعه‌ مسیرهای مشخص وجود داشته باشد. هرچه گروه شرکتهای نوپا گسترده‌تر و تمرکز آن از نظر فضایی بیشتر باشد تعداد و تنوع عاملان شبکه پشتیبان که انتظار می‌رود در آن ناحیه باشند، بیشتر می‌باشد. به علاوه اگر یک صنعت نیازمند دانش اختصاصی برای ارزیابی شرکت‌های نوپا باشد، انتظار می‌رود که شبکه پشتیبان به شکلی گسترده‌تر و با تعداد بیشتری از شرکتهای نوپا برای انجام این مهم گروه‌بندی شوند. بیشترین شبکه‌های پشتیبان کارآفرین و ایجاد شده می‌توانند تقسیمات پیچیده‌ای از نیروی کار را بدین شرح ارائه دهند: انواع گوناگون معاملات مالی، موسسات مدنی، حسابداران، تولید کنندگان قراردادی و هزاران مشاوران اختصاصی. در این تحقیق چهار سازنده اصلی شبکه پشتیبان و کارآفرین را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم: موسسات مدنی، سرمایه‌داران متهور، بانکداران سرمایه‌گذار اصلی و دیگر اعضای غیر وابسته به هیئت مدیره. در این بخش به طور خلاصه هر یک از این سازندگان را به ترتیب اهمیت و همیاری آنها با شرکتهای نوپا شرح می‌دهیم.

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

مشاورین حقوقی‌‌ کارخانه    Firm Lawyers
غالبا اولین شخصی که هر کارآفرین با او مشورت می‌کند یک مشاور حقوقی است که در امر شرکتها، ارتباط با اموال مرتبط آنها، روند صحیح برای تفکیک کارمندان پیشین و دیگر مسائلی که هر کارخانه جدید التأسیس ممکن است با آن مواجه شود، معاونت می‌کند. مشاورین حقوقی‌‌ در امر کارآفرینی در نواحی دارای تکنولوژی روز غالبا به شرکتهای نوپا می‌پردازند. به علت نقش اولیه‌ای که موسسه مدنی در یک شرکت نوپا ایفا می‌کند، ممکن است چنین فرضیه‌سازی شود که آن کارخانه در مجاورت با مشاور حقوقی‌‌ نوپایش قرار گرفته است. پیش‌بینی موقعیت موسسات مدنی برای شرکت‌های نوپا که در بیرون از دسته کارآفرینی ایجاد شده‌اند، دشوار می‌باشد. غالبا شرکتهای مدنی و محلی تجربه اندکی در زمینه همیاری با شرکتهای نوپایی که دارای تکنولوژی روز هستند را داشته و این امر ممکن است شرکتهای کارآفرین را به نگهداری موسسات مدنی در جوار خود ترغیب کند.
اعضای هیئت مدیره یا مدیران با سرمایه‌ متهور
 Venture Capitalist Directors
سرمایه‌داران متهور یک واسطه برای سپرده‌گذاری سرمایه در یک معامله جدید محسوب می‌شوند. چون سپرده‌گذاری این سرمایه‌گذاران به شکلی برابر است، بنابراین به صورت فعال به امر بازبینی سپرده‌هایشان مشغول می‌باشند. آنها غالبا در امر اجرایی، فراهم‌کردن امکانات برای متقاضیان، مشتریان، همتایان استراتژیک، بانکداران سرمایه‌گذار و سپرده‌گذاران همیاری می‌کنند.
سرمایه‌گذار متهور به منظور ایفای چنین نقشهایی باید در شبکه فراهم‌سازی اطلاعات قرار گرفته و بدینوسیله اطلاعات مورد نظر را برای موارد گوناگون مربوطه فراهم آورند. برای ادامه حیات سرمایه‌داران متهور و باتجربه قابلیتی را ایجاد کرده‌اند تا ارزشها و احتمال موفقیت سپرده‌های بالقوه را مورد ارزیابی قرار دهند. در حقیقت صنعت سرمایه متهور از بسیاری از جهات با جوامع اولیه بازار مالی یا بانکداری صنفی مشابهت دارد.

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

بانکداران سرمایه‌گذار  Investment Bankers
نقش بانکهای سرمایه‌گذار بعدها به طریقی در چرخه زندگی مشخص می‌شود. نقش آنها مشورت دادن در بخشهای مالی  بوده و یا آنکه بعنوان ممزوج کننده یا پیونده دهنده بالقوه بشمار می‌آیند. بالعکس برای بانکهای سپرده‌گذار کهIPOها (شرکتهای سهامی عام) را هدایت می‌کنند می‌تواند به عنوان بانکی که حداقل ۷% از سرمایه محلی را به عنوان حق‌الزحمه برمی‌دارد بسیار سودمند باشد. از نظر تاریخی معتبرترین و بزرگترین بانکهای سپرده‌گذاری از جمله گلدمن‌ساچز و مورگان استانلی در نیویورک سیتی مهمتر بودند گرچه در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تعدادی از بانکهای سپرده‌گذار کوچکتر از قبیل هامب رشت، کوئیست، روبرتون استفانز و مونت کومری سکیودیتی در سانفرانسیسکو تأسیس شدند تا شرکتهای نوپا و دارای تکنولوژی روز را مورد حمایت قرار دهند. ناحیه بوستون نیز دارای تعدادی از بانکهای سپرده‌گذار محلی بود که سهام را با قیمت ویژه و بر طبق تکنولوژی روز گسترش می‌داد.
اعضای هیئت مدیره و سرمایه‌گذاران غیر متهور
Non-Venture Capitalist Directors
سرمایه‌گذاران غیرمتهور در هیئت مدیره شرکتهای نوپا گروه متنوعی بشمار می‌آیند که ممکن است انواع نقشهای گوناگون را برای کارخانه ایفا کنند. برای مثال ممکن است به علت دانش تکنیکی و مخصوص و یا دارا بودن تیزهوشی در امر تجارت انتخاب شوند. در این امر شبکه‌هایی که آنها در آن جای گرفته‌اند بسیار حائز اهمیت می‌باشد در مواقع دیگر آنها می‌توانند در کارخانه نقش اجرایی داشته‌باشند یعنی هم به صورت متقاضی و هم به صورت مشتری عمل کنند. بدین‌سان روابط را تصحیح و مستحکم می‌کنند. در موارد معین ممکن است بخاطر تأثیر و شهرتی که دارند در جمع هیئت‌مدیره پذیرفته شوند. این مدیران گروهی متکلم به چند زبان شامل مدیران اجرایی صنفی، اساتید دانشگاه، مدیران اجرایی صنفی پیشین، مشاورین حقوقی‌‌ و دیگر افراد ماهری می‌باشند که با توجه به تنوع نقشی که دارند ممکن است این انتظار برود که آنها از نظر جغرافیایی نسبت به دیگر بازیگران این عرصه بصورت  پراکنده‌تر و مجزاتر عمل نمایند.

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

 
داده‌ها و روش‌شناسی  Data and Methodology 
داده‌هایی که در این مقوله مورد استفاده قرار می‌گیرد، برگرفته از بیانیه S-1 و شرح حال ۴۲۴B می‌باشد، مبنی بر اینکه کارخانه‌های متقاضی برای ارائه بصورت سهام عمومی باید در کمیسیون تبادل و امنیت آمریکا ثبت گردند. این داده‌ها به صحیح‌ترین شکل در دسترس دانشمندان است، چرا که  پرونده‌سازی عمدی در قانون فدرال جرم می‌باشد. در این اسناد اطلاعاتی در مورد کارخانه، صنعت آن، مشاورین حقوقی‌‌ آن، بانکداران سرمایه‌گذار، مشاورین حقوقی‌‌  و اسامی مدیران آن شامل سرمایه‌داران متهور و اصلی و دیگر اعضای غیر وابسته هیئت مدیره موجود می‌باشد. این موارد تصویری دقیق از کارخانه را در هنگام عمومی شدن فراهم می‌آورد.
صنعت نیمه‌رسانا  The Semiconductor Industry
جغرافیای شبکه‌های کارآفرین در صنعت تجاری نیمه‌رسانا با وادی سیلیکون در ارتباط می‌باشد. برتری وادی سیلیکون به عنوان جایگاهی برای شرکتهای جدید و نوپای نیمه‌رسانا را می‌توان با بررسی سیر حیات شرکت نیمه‌رسانای فبرچیلد در ۱۹۵۷ و گسترش آن بعنوان یک نمونه در نظر گرفت. در سال ۱۹۷۱، هوفلر سردبیر الکترونیک نیوز اولین نفری بود که گسترش شرکتهای نوپا در بخش سانتاکلا را پیشنهاد داد. در رابطه با گسترش فیرچیلد، یک شبکه میان شخصی تبادل اطلاعات را بوجود آمده که بر اساس تجربیات عمومی و دست‌یافته‌ها استوار بود. در سال ۱۹۷۵، براون و مکرونالد اهمیت سرمایه‌گذاران متهور و محلی را بواسط درک صنعت نیمه‌رسانا ستودند. قرارگیری صنایع نیمه‌رسانا در وادی سیلیکون از همان ابتدا و به صورت مستحکم انجام گردیده است، گرچه تنها عامل رشد سرمایه متهور در ناحیه نبوده است.
صنعت تجهیزات مخابراتی  The Telecommunications Equipment Industry
درک اقتصاد نوپا در تجهیزات مخابراتی بر طبق مستندات تاریخی دشوار می‌باشد. در هر حال اولین موج مهم تجاری کردن تجهیزات مخابراتی در شرکتهای نوپا در اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شد. بسیاری از این کارخانجات اولیه تحقیقات پیشگام را در زمینه شبکه‌های کامپیوتری تجاری آغاز کردند که بوسیله مرکز تحقیقات زیراکس پالوآلتو (PARC) انجام شده و PARC منبعی برای تعدادی از شبکه‌های اولیه بوده است. در هر حال MIT و DEC در بوستون نیز مراکز تحقیقاتی بوده و بوستون دارای تعدادی از شعبات خود بوده است. در آن زمان تهیه‌کنندگان متصدی در زمینه تجهیزات مخابراتی از قبیل AT&T و تهیه‌کنندگان تجهیزات مخابراتی دیگری فعالیت داشتند. تجارت تجهیزات شبکه کامپیوتری آنقدر جزئی بود که تمایل تجاری بسیار اندکی برای استقرار این کارخانجات وجود داشت. افزایش سریع ترافیک داده‌ها، ابتدا در شبکه محلی و سپس در شبکه‌های ناحیه‌ای گسترده بوجود آمد. این امر نه تنها فقط محدود به اینترنت می‌شد بلکه بسرعت باعث رشد بازارهای موجود گردیده و بازارهای جدیدی نیز در این زمینه بوجود آمد.
صنعت بیوتکنولوژی  The Biotechnology Industry
صنعت بیوتکنولوژی بر پایه علوم دانشگاهی بنا شده و تحقیق دانشگاهی به دنبال کشف اختراعات بیوتکنولوژی جدید می‌باشد که ممکن است دارای نیروی بالقوه برای استفاده تجاری باشد. این مورد با دو صنعت دیگر تناقض دارد زیرا دانشمندان و دانشگاهیان ممتاز در اولین روزهای توسعه صنعت بسیار موثر می‌باشند. موقعیت دانشگاههایی که این دانشمندان ممتاز را به استخدام درآورده بود عامل تعیین کننده در موفقیت شرکتهای نوپا و اولیه به شمار می‌رفت. دانشمندان اصلی در هیئت مشورتی و علمی و حتی در هیئت‌مدیره کارخانجات خدمت می‌کردند. مؤسسان کارخانه یا هیئت مشاوره علمی کارخانه در مجاورت با کارخانه نسبت به دیگر اعضای هیئت مشاوره قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر مجاورت با دانشگاهها برای تشکیل شرکتهای نوپای بیوتکنولوژی حیاتی می‌باشد.
مقایسه میان صنعتی  Inter-Industry Comparison
سه بخش صنعتی پیشین، که سه تاریخچه صنعتی، جغرافیا و شبکه‌های پشتیبان کارآفرینی را تحت مطالعه قرار داده بود مورد بررسی و آزمایش قرار دادیم. همچنین نشان دادیم که موقعیت صنعت نیمه‌رسانا بصورت متمرکز‌تر بوده، صنعت بیوتکنولوژی دارای مرکزیت کمتر و تجهیزات مخابراتی در حد متوسط می‌باشد. این سه بخش کارخانه‌ها را با اعضای شبکه پشتیبان آن در ۳ صنعت بررسی می‌کند.
مشاورین حقوقی‌‌ کارخانه Firm Lawyers
نتایج تحلیل ما درباره چیستکوئر نشان می‌دهد که هیچ تفاوت آماری میان سه صنعت در مورد موقعیت شرکتهای نوپا و موسسه مدنی وجود ندارد. تدارک سرویسهای مدنی از نظر فضایی به کارخانه کارآفرین بسیار نزدیک بوده و اساسی‌ترین عضو در شبکه پشتیبان می‌باشد. این امر به علت روابط نزدیک میان موسسه مدنی و شرکت نوپا چندان شگفت‌انگیز نیست. ساچمن موسسات مدنی را در وادی سیلیکون مورد بررسی قرار داده و دریافت که آنها مشغول به امور مشاورین حقوقی‌‌ خود هستند که نقش «مشاوران» را در حیات ابتدایی کارخانه و همچنین همراهی در برخی از امور از قبیل تدارک سرمایه‌داران متهور و غیره را بر عهده داشته‌اند. این نزدیکی بر خلاف روابطی است که از نظر مسافت طولانی می‌باشد. در هر حال در برخی موارد ۳۵ تا از کل ۱۶۲ و یا ۶/۲۱% از شرکتهای نوپا، موسسات مدنی را خارج از ناحیه خود نگه داشته‌اند. در این مورد مناطق اصلی سرویسهایی را برای شرکتهای نوپا و جنبی فراهم می‌آورند. در این مورد احتمال دارد که شرکت نوپا قادر به دریافت مهارت لازم بطور محلی نباشد.

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

مدیران سرمایه‌گذار متهور Venture Capitalist Directors
در مورد سرمایه داران متهور، مقوله پیشین ما را بدانجا هدایت کرد که انتظار داریم تا سطحی مهم در مورد موقعیتهای مشترک برای کارخانجات سرمایه‌ متهور وجود داشته باشد. اهمیت وادی سیلیکون بعنوان مرکز ملی سرمایه متهور آشکار می‌باشد. این امر در مورد کارخانجات مخابراتی و نیمه‌رسانا صدق می‌کند. در حالیکه در کارخانه بیوتکنولوژی، وادی سیلیکون نقش ثانویه را برای سرمایه متهور سواحل شرقی ایفا می‌کند. در این مورد اگر چه سرمایه‌داران متهور که از صنعت نیمه‌رسانا حمایت می‌‌کردند نسبت به تجهیزات مخابراتی دارای کارخانجات متمرکز بودند اما همانطور که نشان داده شد  تفاوت قابل توجهی از نظر مجاورت وجود نداشت. شرکتهای نوپای نیمه‌رسانا نیز نسبت به دیگر صنایع وابستگی بیشتری به سرمایه‌داران متهور خارجی دارند. در صنعت نیمه‌رسانا ۱۱% سرمایه‌داران متهور خارجی بودند. در حالیکه در تجهیزات مخابراتی و بیوتکنولوژی به ترتیب تنها ۴% و ۸/۲% خارجی بوده‌اند.
بانکداران سپرده‌گذار  Investment Bankers
در سپره‌گذاری بانکی، شبکه پشتیبان در نیمه‌رساناها دارای بیشترین تمرکز و تجهیزات مخابراتی و بیوتکنولوژی به ترتیب توجه کمتری داشته است. تفاوت در هر مورد مهم تلقی می‌شود. شرکتهای نیمه‌رسانا و تا حد بسیار مهمی تجهیزات مخابراتی در وادی سیلیکون خودکفا بوده و حتی سرویسهای بانکی قراردادی را برای دیگر نواحی فراهم می‌کرد. این مسئله چندان قابل توجه نیست. چون در این دو صنعت وادی سیلیکون مرکز ملی و سراسری برای شرکتهای نوپا باقی می‌ماند. بنابراین بانکهای سپرده‌گذاری بعنوان منبع عرضه عمومی سهام به سوی ناحیه جلب می‌شدند. بانکداران سپرده‌گذار که ارائه‌گر سهام بوده‌اند، نسبت به شرکتهای نوپا مرکزیت بیشتری داشته‌اند. این نکته نشان می‌دهد که عملکرد بانکداری سپرده‌گذار غالبا در تجهیزات مخابراتی و مخصوصا بیوتکنولوژی نقش تدارکاتی را داشته است. وادی سیلیکون مهم بشمار می‌رود چون در طول تاریخ چنین پایه‌ای الکترونیکی و قدرتمند بنا کرده که بانکهای سپرده‌گذار از قبیل گلدمن، مورگان استانلی، جی‌پی/ مورگان نسبت به برپایی شرکت الکترونیکی خاص خود در ناحیه اقدام نمودند.
مدیران سرمایه‌گذار غیر متهور Non-Venture Capitalist Directors
در صنایع الکترونیک و نیمه‌رسانا اعضای هیئت غیر سپره‌گذار متهور نسبت به دیگر سازندگان شبکه پشتیبان کارآفرین پراکنده‌تر بوده‌اند. این امر بعلت تعداد زیاد مدیران برون ناحیه‌ای است که در کارخانجات وادی سیلیکون خدمت می‌کنند. جالب آنکه در شرکت بیوتکنولوژی احتمال بیشتری می‌رفت که مدیران غیر سپره‌گذار در ناحیه کارخانجاتی باشند که در آن کار می‌کنند. علیرغم این پراکندگی وسیعتر مدیران غیرسپره‌گذار در صنعت الکترونیک هنوز این مدیران نسبت به مورد بیوتکنولوژی در موقعیت نزدیکتر به کارخانجات مشاورین حقوقی‌‌ خود قرار داشته‌اند.
مباحث و نتیجه‌ها Discussion and Conclusion
این مقایسه  بین صنایع در مورد شبکه‌های پشتیبان کارآفرین در این سه صنعت نشان می‌دهد که نتایج در مورد شبکه‌ها که از یک صنعت مجزا مشتق شده است ممکن است به انحراف کشیده شود. اگر چه بیوتکنولوژی گروه‌بندی قابل ملاحظه‌ای را از کارخانجات و شبکه‌های پشتیبان ارائه می‌دهد. اما این بررسی این سوال را در ذهن ما ایجاد می‌کند که آیا واقعا گروه‌های بیوتکنولوژی در حد جهانی وجود دارند. اگر ما یک گروه کارآفرین را بعنوان تعدادی از عناصر شبکه پشتیبان در نظر بگیریم این امر صحیح‌تر می‌شود.
گروه‌بندی در محیط شرکتهای بیوتکنولوژی (وشاید دیگر صنایع از قبیل وسایل پزشکی) ممکن است بوجود نیاید، چرا که منابع کارآفرینان در این صنعت به اندازه شرکتهای موجود متمرکز نمی‌باشند، اما این امر تاحدی وابسته به دانشگاهها است. همچنین ممکن است فکر کنیم کارخانجات بیوتکنولوژی به اندازه یکدیگر و از متقاضیان مستقل نبوده بنابراین باید نیروهای مایل به مرکز را که ممکن است آنها را بهم برساند محدود کند.

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

واژه نامه (Vocabulary)
 
Entrepreneur                                                          کارآفرین 
Support Network                    شبکه پشتیبان
Telecommunications Equipment           ابزار ارتباطات
Innovation                       نوآوری    
Venture capital                     سرمایه متهور  
Investment                    سرمایه‌گذاری       
Bankers                           بانکداران   
Accountants                      حسابداران  
Consultants                   مشاورین           
Board of director                   هیئت مدیره 
Research                        تحقیقات   
High-technology                تکنولوژی سطح بالا    
Start-ups                        شرکتهای نوپا
Methodology                  روش، اسلوب شناسی  
Knowledge                   دانش              
Market information                  اطلاعات بازار 
Firm Lawyers                  مشاورین حقوقی‌‌ شرکتی       
Capitalist                    سرمایه‌دار            
Fund                          سرمایه‌، وجه 
Data                           اطلاعات     
Public offering             عرضه عمومی بصورت سهام          
Firm                           شرکت       
Semiconductor industry            صنعت نیمه‌رسانا       
Silicon Valley                    وادی سیلیکون،  دره سیلیکون
Founder                        موسس       
Establish                        تاسیس       
Distribution                      توزیع        
Equipment                       ابزار        
Production                       تولید        
Economic development            توسعه اقتصادی     
Organizations                        سازمانها    
Law firms                    شرکتهای حقوقی        
Biotechnology                 بیوتکنولوژی           
Powerful impact                             تاثیر قدرتمند   
Opportunity                      فرصت     
Skilled personnel                پرسنل ماهر           
Clustering                      دسته‌بندی، کلاسترینگ
Generalization                 عمومیت دادن       
Financial fields                 میادین اقتصادی     
Facilitate                    تسهیل کردن        
Scholarly research               تحقیقات دانشمندانه  
Foreign involvement          سرمایه‌گذاری خارجی          
Relationship                  ارتباط       
Statistical difference                  فرق آماری   
Entrepreneurial support network        شبکه پشتیبان کارآفرینی       
Commercial exploitation            بهره‌برداری تجاری                 
 Formation                           تشکیل      
 

پشتیبانی از کارآفرینی با تکنولوژی بالا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.