مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۵۳
کد مقاله
MNG53
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی رسانه‌ای جدید: انگیزه‌های موفق سرمایه‌گذاران متهور‌ اینترنت جامعه مدار
نام انگلیسی
New Media Entrepreneurship: Success Driver of User-Community-Driven Internet Ventures
تعداد صفحه به فارسی
۲۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۳
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی، اقدامات (سرمایه‌گذاری) متهور، رسانه جدید، جامعه
کلمات کلیدی به انگلیسی
entrepreneurship, venture, new media, community
مرجع به فارسی
دپارتمان مدیریت تجاری و مدیریت رسانه، دانشگاه کولوژن، سوئد
مرجع به انگلیسی
University of Cologne. Dept. of Business Administration and Media Management
کشور
سوئد

 

کارآفرینی رسانه‌ای جدید

محرک های موفقیت شرکت های سرمایه‌ گذاری مخاطره پذیر‌  اینترنتی جامعه محور

چکیده
شرکت های سرمایه‌ گذاری مخاطره پذیر‌  اینترنتی جامعه محور (سرمایه‌ گذاری مخاطره پذیر / متهور UCDI) جزء  آن دسته از شرکت هایی محسوب می‌شوند که با صفات زیر توصیف می گردند:  (۱) محتوای تعاملی کاربران (۲) جامعه محاوره‌ای و (۳) تاثیرات شبکه. این شرکتها یا اشخاص دومین موج از کارآفرینان اینترنتی را تشکیل داده اند. در حالیکه مثال‌های اولیه تعاملات UCDI از قبیل youtube,com یا myspace.com ارزش‌های بازار سرمایه بالایی را بخود اختصاص داده‌اند، بسیاری دیگر شکست خورده و بنابر این نسبت به ایجاد چنین تعاملی اهتمام ورزیدند و موفقیت آنها پدیده جالب توجهی را در امر تحقیقات کارآفرینی بوجود آورد. این مقاله چارچوبی از محرک‌های موفق مربوط به  تعاملات UCDI را ارائه می‌کند. هدف از این مقاله عبارت است از:  اول تعریف مشارکت‌ها یا تعاملات UCDI، دوم تعیین آنکه آیا محرک‌های موفق مشترک در مقاله کارآفرینی برای تعاملات UCDI قابل اجرا هستند یا خیر و سپس ارائه محرک‌های موفق تعاملات UCDI. این مقاله با نشان دادن کاربرد چارچوب پیشنهادی با بررسی مختصر انجمن دانش‌آموزان آنلاین Studylounge ادامه یافته و با نگاهی مختصر به  تحقیق‌های آتی پایان می‌پذیرد.
 

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

 

کلمات کلیدی: کارآفرینی، سرمایه مخاطره پذیر ، رسانه جدید، جامعه

 

مقدمه
در طی اولین موج کارآفرینی اینترنتی ی که قبل از ۲۰۰۰ آغاز شد، وب سایتهای eBay، Google و Yahoo موفقیت‌های قابل توجهی را بدست آورده‌اند در حالیکه گروههای دیگر مشارکت کننده به سرعت صحنه را ترک کردند. موج دوم کارآفرینی اینترنتی  نوع جدیدی از این روال، تعاملات UCDI، را معرفی کرده است که سه ویژگی دارد: اول اینکه فراهم کردن خدمات آنها شامل مشارکت چندرسانه‌ای کاربر نهایی می‌شود، دوم اینکه «معماری شرکت» نشان دهنده اثرات شبکه است و سوم اینکه عرضه خدمات آنها بر پایه انجمن‌های – متقابل کاربران قرار دارد. درحالیکه مثال‌های اولیه تعاملات UCDI مثل youtube,com یا myspace.com ارزش‌های بازار سرمایه‌ ای بالایی را بخود اختصاص داده اند، بسیاری دیگر در روند اعمال تغییرات بسمت چنین فعالیت‌هایی و به سوی پدیده‌ای جالب در متن تحقیق کارآفرینی ناکام مانده اند.
این مقاله چارچوب محرک‌های موفق مربوط به تعاملات UCDI را ارائه می‌دهد، و با این هدف به صورت زیر ساختار بندی شده است: ابتدا مقاله مشارکت UCDI را تعریف می‌کند. سپس تعیین می‌کند آیا محرک‌های موفق مشترک در مقاله کارآفرینی برای تعاملات UCDI قابل اجرا هستند یا خیر و  علاوه بر این محرک‌های موفق تعاملات ویژه UCDI تکمیلی را بیان می‌کند. مقاله با کاربرد نمونه چارچوب پیشنهادی در بررسی جامعه یا انجمن دانش آموزان آنلاین،study lounge ادامه می‌یابد و با نگاهی مختصری به تحقیقات آتی پایان می‌پذیرد.
اقدامات یا سرمایه‌های متهور‌ اینترنتی جامعه محور UCDI
از بین تنوع تعاملات متفاوت در زمینه اینترنت، تعاملات UCDI با سه ویژگی که دارند متمایز می‌شوند. این ویژگی‌ها عبارتند از: میزان مشارکت کاربر و اثرات شبکه و عرضه خدمات باتمرکز بر انجمن‌های متقابل.

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

 

مضمون مشارکت کاربر
ویژگی تعاملات UCDI، ارتباط با محتوای مشارکت کاربر می‌باشد. اهمیت میزان یا محتوای مشارکت کاربر با توجه به عرصه خدمات آنها در بین تعاملات UCDI   به همراه سه بعد، میزان مشارکت کاربر، نوع و فرمت آن و قابلیت‌ دسترسی متفاوت می‌باشد.
در حالیکه بعضی تعاملات UCDI از کاربران می‌خواهند فقط میزان رضایت فعلی را اندازه‌گیری کنند یا در مورد آن نظر دهند، دیگران بر اساس میزان مشارکت کاربر خدماتی اضافی ایجاد می‌کنند. با توجه به نوع و فرمت میزان مشارکت کاربر، تعاملات UCDI از دسترسی به متن تا صدا، تصویر، عکس و نهایتاً انیمیشن و ویدئو با یکدیگر متفاوت‌اند. بعضی تعاملات UCDI از قبیل flicker.com (عکس)، youtube.com (ویدئو) یا wikipedia.net (متن) فقط بر یک نوع مشارکت و فرمت مشارکت تمرکز می‌کنند. بقیه مثل myspace.com انواع مختلف مشارکت و فرمت‌های کاربرد را تسهیل می‌کنند. با توجه به قابلیت دسترسی میزان مشارکت کاربر، بعضی تعاملات UCDI چنین مشارکت را در دسترس همه عموم قرار می‌دهند در حالیکه دیگران آنر به کاربران مربوطه محدود می‌کنند.

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

 

اثرات شبکه
تعاملات UCDI در معرض اثرات شبکه قرار دارند یعنی اینکه ارزش یک شبکه برای کاربر به تعداد کاربران بستگی دارد. گرچه تعاملات UCDI با توجه به منبع اثرات شبکه و میزان تداوم و رابطه متقابل که باید برای اثرات شبکه اتقاق بیفتد متفاوت است.
برخی اثرات شبکه‌های تجربه فعالیت‌های اقتصادی UCDI بر اساس قابلیت اتصال بین کاربران آنها است. مثلاً lindedin.com که در آن کاربران از فرمت ارائه خدمات اتصال به کاربران دیگر استفاده می‌کنند. تعاملات UCDI دیگر بر اساس اثرات شبکه که فراهم کردن مشارکت را تضمین می‌کند محاسبه می‌شوند. مثلا youtube.com که در آن کاربران از مزیت تعدادکاربران بیشتری که مدیون مشارکت ویدئویی افزایش یافته  موجود هستند استفاده می‌کنند. مثال دیگر wikipedia.net است که در آن کاربران از مزیت ارزیابی افزایش یافته مشارکت که افراد بسیاری قدردان بررسی اطلاعات هستند، استفاده می‌کنند.
با توجه به میزان ضروری تناوب و اثر متقابل، تعاملات UCDI مثل انجمن‌های دانش‌آموزی و تخصصی نیازمند فعالیت در حال اجرایی توسط کاربران و رابطه متقابلی دائمی است تا اثرات شبکه را تسهیل کند از اینرو تعاملات UCDI ویدئو و عکس بیشتر به کمک یک‌ دفعه‌ای کاربران برای ایجاد اثرات شبکه وابسته است.

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

 

جامعه محاوره‌ای یا تعاملی
 تعاملات UCDI انجمن‌های کاربرانی را رشد می‌دهند که فعالانه از طریق وب سایت با یکدیگر رابطه متقابل دارند. آنها نوع و افتتاح رابطه متقابل در انجمن‌ها را متمایز می‌کنند. بعضی تعاملات UCDI به طور عمده مصرف میزان مشارکت کاربرد از قبیل youtube.com با خدمات تقسیم ویدئو را ترویج می‌دهند دیگر تعاملات UCDI برای رابطه متقابل شخصی کاربران از طریق فرستادن پیام، و چت‌رومها تلاش می‌کنند. مثال‌های گروه دوم flicker.com یا lindedin.com هستند که انجمن‌های خود را حول اطلاعات شخصی تشکیل می‌دهند.
اکثر تعاملات UCDI مهم مثل myspace.com , youtube.com , face book. Com رابطه متقابل خود را به اعضای ثبت نام شده انجمن محدود می‌کنند در حالیکه بقیه حتی به بازدید کنندگان گمنام هم اجازه ایجاد رابطه را می‌دهند.
به سمت چارچوب محرک‌های موفق مربوط به تعاملات متهورانه  UCDI
محرک‌های موفق مشترک در مقاله کارآفرینی
محرک‌های موفق کارآفرینی در دو گروه تحقیق کارآفرینی به وجود می‌آیند. در حالیکه گروه اول ویژگی‌های تعاملات بادوام در محیطی مشخص را تجزیه و تحلیل می‌کند، گروه دیگر محرک‌های موفق در سازمانی را شناسایی می‌کند که فعالانه محیط خود را جهت موفق شدن کنترل می‌کند. بررسی‌های گروه دوم «معمولاً با شناسایی محرک‌های موفق عمده که شانس تداوم حیات را بیشتر می‌کنند، شروع می‌شود».
در بین این دو گروه تحقیق، تنوع محرک‌های موفق که توسط روش‌های تئوری مختلف ارائه می‌شوند، نشان دهنده برخی افزونگی‌هاست. در حالیکه محرک‌های موفق شخصی بر بعضی تحقیقات تمرکزم می‌کنند، مدل‌های جامع که شامل ابعاد متعدد محرک‌های موفق می‌شوند، برای تحقیق بقیه ضروری هستند.
به طور خلاصه، مقاله کارآفرینی به سه محرک موفق مشارکت اشاره می‌کند.
 (۱) شبکه شخصی و ویژگی‌های شخص گروه کارآفرینی
(۲) ایده محصول یا خدمات در مدل تجاری
(۳) منابع وظرفیت‌های موجود.

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

 

محرک‌های موفق تعاملات متهورانه ویژه UCDI
ما پیشنهاد می‌کنیم که چارچوب محرک‌ موفق با دو محرک اضافی را توسعه دهیم تا دو ویژگی مخصوص یعنی انجمن تقابلی و اثرات شبکه را منعکس سازیم. ویژگی سوم مشارکت ویژه UCDI، میزان خرسندی کاربر، شامل محرک موفق جدید نمی‌شود. در عوض بر منابع خارجی محرک موفق، «منابع و ظرفیت‌های موجود» تاکید دارد. اولین محرک موفق مشارکت‌ ویژه UCDI که ما افزودن آن به چارچوب شکل ۱ پیشنهاد می‌کنیم، استراتژی بازاریابی با تاکید ویروسی  است. تعاملات UCDI باید بازاریابی را برای رسیدن به کاربران بالقوه هدایت کنند و آگاهی استفاده از خدمات رادر بین آنها بوجود آورند. گرچه، بعنوان تعاملات جدید بطور کلی، معمولاً تعاملات UCDI فقط منابع کمیابی دارند که دامنه استراتژی‌های بازاریابی بالقوه را محدود می‌سازد. با توجه به این محدودیت، تعاملات UCDI نیازمند استراتژی‌ بازاریابی هستند که از یکی از کمک‌های مرکزی خود یعنی انجمن کاربران با هزینه‌ اندک بیکاری بکشند. با این هدف ممکن است تعاملات UCDI بازایابی ویروسی را به کار برند که قدر منابع موجود کمیاب را می‌داند و با توزیع پیام بازاریابی از طریق  انجمن با به کاربردن «تاکتیک ایجاد یک روند در جایی که مردم علاقمند می‌توانند یکدیگر را بازاریابی کنند» دسترسی ایجاد کند.
دومین محرک موفق مشارکت ویژه UCDI که باید افزوده شود «شتاب به بازار برای اولین مزیت حرکت کننده است». اثرات شبکه به پتانسیل به اولین مزیت‌های حرکت کننده اشاره می‌کند که می‌تواند باعث شد بازار فقط به قسمت یک استاندارد منحرف شود. چون چنین انحرافی، موفقیت تعاملات UCDI حرکت‌های بعدی را تهدید می‌کند، حصول اولین مزیت حرکت کننده را جبران کند، اگر آنها جیب‌های بزرگی برای به دست آوردن کاربران داشته باشند. تعیین بسیاری از تعاملات UCDI مانند بسیاری از تعاملات جدید- فقط منابع کمیابی دارند و بنابر این نمی‌تواند با اولین حرکت کننده بستیزند.
چارچوب محرک‌های موفق مربوط به تعاملات UCDI
در نتیجه بحث‌های قبلی متوجه شدیم که چارچوب پیشنهادی محرک‌های موفق مربوط به تعاملات UCDI بر اساس سه  محرک موفق مشارکت است که از مقاله کارآفرینی  استخراج شده و دو محرک موفق مشارکت ویژه UCDI که تازه اضافه شده است. شکل ۲ چارچوب محرک‌های موفق مربوط به تعاملات UCDI را نشان می‌دهدن که از پنج محرک تشکیل شده است. در حالیکه دو عوامل موفقیت استخراج شده از مقاله کارآفرینی، یعنی «شبکه و ویژگی‌های شخصی گروه کارآفرینی» با توجه به تعاملات UCDI نیازمند تخصصی سازی بیشتر است. این مورد نیاز به تاکید بر منابع خارجی دارد هم در موارد مربوط به منشا مشارکت و هم پراکندگی  مشارکت در کاربران. علاوه بر این منابع و ظرفیت‌ها باید به صورتی انعطاف پذیر موجود باشند به ویژه هنگامی که رشد شبکه نمونه باعث ایجاد حداکثر خدمات شود. همان طور که در بازارهایی با اثرات شبکه انتظار می‌رود. منابع مورد نیاز انعطاف پذیر به صورتی ارائه می‌شوند که راه‌حل‌های تقاضا اخیراً محتمل شده‌اند به ویژه در متن تعاملات وابسته به اینترنت.
کاربرد چارچوب
این بخش نشان می‌دهد چگونه محرک‌های موفق در چهارچوب پیشنهاد شده برای مشارکت UCDI study lounge ، انجمن دانش آموزان آنلاین، به کار می‌رود.
شبکه شخصی و ویژگی‌های شخصی گروه کارآفرینی: برگر با توجه به مشاهده تعاملات جدید یکسان و تعیین یک فرصت تجاری امکان پذیر، به هیئت مدیره پیشنهاد کرد تا یک  انجمن آنلاین برای دانش آموزان تشکیل دهند.

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

 

تحقیق آینده
برای ایجاد چارچوب محرک‌های موفقیت مربوط به تعاملات UCDI برای تحقیق کارآفرینی موقت، تحقیق آینده باید شواهدی آتی برای این چارچوب از طریق هدایت چندین مورد مطالعه درباره تعاملات UCDI جمع آوری کند. تجزیه و تحلیل چنین مطالعه‌هایی به همراه خطوط چارچوب باید بینش‌هایی اضافی درباره محرک‌های موفقیت تعاملات ویژه UCDI فراهم کند و نیز محرک‌های موفقیت وارد شده در چارچوب را حمایت کند. در این باره بررسی‌های کمی باید به ارزیابی چارچوب کمک کنند. سرانجام مطالعه‌های آینده باید پنج محرک موفقیت را در تعاملات رسانه‌ای جدید دیگر به کاربرند تا رابطه آن را فراتر از تعاملات UCDI توسعه دهند.
واژه نامه Vocabulary
بینش
Insight
سرمایه‌گذاری یا اقدامات متهور
Venture
پشتیبانی
Support
مدرک
Evidence
موقعیت
Situation
رشد کاربر
User growth
رابط
Interface
جامعه
Community
وب سایت
Website
هزینه
Expenditure
بازاریابی
Marketing
تدارک
Provision
تعامل
Interaction
سود
Profit
به اشتراک گذاری اطلاعات
Sharing information

کارآفرینی رسانه‌: سرمایه‌گذاران اینترنت جامعه مدار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.