مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۹

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۹

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۹ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

کل کتاب

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۱۶۸
کد مقاله
MNG168
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک – فصل نهم
نام انگلیسی
Corporate Governance and Risk Management – Chap: 9
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۳
کلمات کلیدی به فارسی
حاکمیت شرکتی, مدیریت ریسک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Corporate Governance, Risk Management
مرجع به فارسی
انتشارات ونتوس، بوکبون
مرجع به انگلیسی
Bookboon pub inc
کشور        
ایالات متحده

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۹

۹- تحلیل ریسک: محاسبه هزینه سرمایه
۹-۱٫ مولفه های هزینه سرمایه
سطح ریسک برای یک شرکت – یا سطح ریسکی که بنظر می بایست با آن مواجه شد – مشخص کننده هزینه سرمایه می باشد. هرچه که سطح ریسک پایین تر باشد هزینه سرمایه نیز پایین تر بوده و بنابراین هزینه استقراض نیز کمتر می شود. چنین موردی به طور آشکار برای شرکت ها سود آفرین خواهد بود.
درک چگونگی محاسبه هزینه سرمایه برای درک تاثیر آن بر روی ریسک مهم می باشد. بنابراین جهت برآورد عملکرد شرکتی مهم خواهد بود تا در حد توان از فناوری ها و تکنیک های مختلف، به منظور تخمین عملکرد در برابر هزینه سرمایه، استفاده شود. در اینجا با دو منبع مواجه هستیم- سرمایه سهام و بدهی. هزینه سرمایه برای یک شرکت از دو عنصر ذیل تشکیل شده است:
  • هزینه سرمایه سهام
  • هزینه بدهی
میانگین موزون این موارد مشخص کننده هزینه سرمایه برای یک شرکت می باشد که تحت عنوان هزینه میانگین موزون سرمایه (WACC) خوانده می شود.
به طور مثال:
یک شرکت دارای بدهی ۱۰۰۰۰۰۰ پوندی و سرمایه سهام ۵۰۰۰۰۰ پوندی می باشد. هزینه بدهی ۸% و هزینه سرمایه سهام ۵% است.
بنابراین WACC شرکت به شرح ذیل خواهد بود:

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۹

 

۹-۲٫ ریسک سیستماتیک
CAPM اقدام به تقسیم ریسک سهام به دو بخش نموده است : ریسک سیستماتیک و غیر سیستماتیک. ریسک سیستماتیک به میزانی اشاره دارد که به هنگامی که میزان بازده بازاری به طور کلی تغییر می کند سبب تغییر در بازده سهام نیز می شود. این مورد به وسیله بتا اندازه گیری می شود. یک سهم با ۱β به میزان ۱۰%، با توجه به افزایش شاخص بازاری ۱۰% افزایش خواهد داشت. یک سهم با ۲β نیز به میزان ۲۰% باتوجه به افزایش بازده بازاری ۱۰% افزایش می یابد. به عبارت دیگر سهام شرکتها که دارای بتاهای بالاتری هستند از فراریت بیشتری نیز برخوردار خواهند بود.
۹-۳٫ ریسک غیر سیستماتیک
ریسک غیر سیستماتیک به عنوان بخشی از مجموع ریسکی تلقی میشود که برای هر شرکت منحصر به فرد خواهد بود. مثال های این مورد شامل کیفیت مدیریت، خرابی ابزار، یا اختراعات جدید است. از آنجایی که این نوع از ریسک خاص هریک از شرکت ها می باشد، قابلیت کاهش تنوع بازده سرمایه گذاران از طریق انتخاب عدم سرمایه گذاری کل سرمایه ها در یک شرکت صرف امکان پذیر خواهد بود. این بدان معنا است که سرمایه گذار با مشخص نمودن گوناگونی های توزیع سرمایه در شرکت های مختلف در صورتی که سرمایه وی در یک شرکت با مشکل روبرو شود می تواند آن را با توجه به سود سرمایه در شرکت دیگر جبران نمایند. در یک پورتفولیوی کاملا گوناگون ریسک های غیر سیستماتیک می توانند یکدیگر را خنثی نمایند.
۹-۴٫ مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای
۹-۴-۱٫ ارزش های بتا
بتای یک سهم، قابلیت ارزیابی بازده مورد انتظار برای یک سهم، در ارتباط با بازده مورد انتظار کلی بازار، را خواهد داشت. بنابراین هر چه که میزان بتا بیشتر باشد بازده مورد انتظار از یک سهم خاص، به هنگام مقایسه با سهام دیگر، بیشتر خواهد بود. در نتیجه هر چه بتا بیشتر باشد هزینه سرمایه سهام برای شرکت نیز بیشتر خواهد بود که علت آن بازده مورد انتظار بالاتر و سطح پایین تر ریسک است.
بتاها به وسیله تعدادی از سازمان ها محاسبه می شوند. سازمان Datastream به عنوان یکی از این سازمان ها به شمار می آید که قابلیت حاصل آوردن فاکتور بتا از طریق اعمال رگرسیون «حداقل مربعات» بین قیمت های تعدیل شده هفتگی بازار سهام و شاخص بازار منطبق با Datastream برای یک دوره ۵ ساله را خواهد داشت. مقادیر نوعی در حول و حوش ۰۰/۱ بوده و ممکن است در محدوده ای از ۷/۰ الی ۳/۱ باشند، با این وجود ارقام کمتر یا بیشتر شناخته شده نیستند.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۹

 

۹-۵٫ هزینه سرمایه برای یک شغل
با وجود آنکه چنین موردی به عنوان یک محاسبه نسبتا ساده مدنظر می باشد، واقعیت آن برای مضمون شغلی بسیار پیچیده تر از آنچه تصور می شود خواهد بود. ما مشاهده می نماییم که بتا قابلیت برآورد سطح ریسک یک سهم را داشته اما این مورد بر مبنای میانگین عملکرد گذشته است و بتا در خلال زمان تغییر می یابد. به علاوه عملکرد گذشته به عنوان شاخص عملکرد آتی نمی باشد، در عین آنکه برآورد سرمایه گذاری بر مبنای پیش بینی عملکرد آتی خواهد بود. بنابراین با دانستن بتا برای شرکت خود در حال حاضر می توانید شاخص عملکرد گذشته را فراهم آورید، اما قادر نخواهید بود در ارتباط با هزینه سرمایه مورد استفاده آتی یک محاسبه دقیق را اعمال کنید.
۹-۶٫ قوانین و ضروریات آن
افشای عملکرد شرکتی برحسب  تاثیر آنها  بر روی محیط  خارجی  فی نفسه بصورت  اختیاری  می باشد- اما این مورد الزاما به معنای آن نخواهد بود که این نوع عملکردها بخودی خود غالبا اختیاری خواهند بود. براین مبنا باید اذعان داشت که کلیه این نوع از موارد افشا الزاما اختیاری محسوب نخواهند شد.
رژیم قانونی که در هر کشور خاص اعمال می شود بدان معنا خواهد بود که هر نوع از عملکردها می بایست با توجه به تاثیر آنها بر روی محیط خارجی مدنظر قرار گیرند. به طور مساوی رویه ها و عملکردهای خاصی را نباید انجام داد. این رویه ها منع شده اند و با استفاده از قوانین مشخص شده به وسیله دولت و آن کشور، هم بصورت ایالتی و هم ملی، تحت کنترل می باشند.
۹-۷٫ گزارش دهی تاثیر محیطی
با توجه به آنکه میزان قواعد مرتبط با فعالیت ها در آینده افزایش می یابند، بنابراین باید انتظار داشت که غالب سازمان های پیشرو باید این نکته را در نظر بگیرند که ویژگی های محیطی و تاثیرات آن در گزارش دهی خود را لحاظ نمایند تا در این زمینه بتوانند خود را در تطابق با قواعد آتی، به جای صرف نشان دادن واکنش در برابر قواعد موجود، به روز رسانی نمایند. مشخصا این موضوع اشکار شده است که آن دسته از شرکت هایی که دارای بهترین عملکرد هستند خود را قبل از هرگونه تغییری با قواعد آتی منطبق می سازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.