مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کتاب درختان – بخش ۴

کتاب درختان – بخش ۴

کتاب درختان – بخش ۴- ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۷۲
کد مقاله
WOD72
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
کتاب درختان – بخش ۴
نام انگلیسی
Trees – Part 4
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
درختان، شناسایی، جنگل ها، گونه های تاریخی، انواع چوب
کلمات کلیدی به انگلیسی
Trees, Identification, Forests, Historic Species, Wood types
مرجع به فارسی
انتشارات دورلینگ کیندرسلی
مرجع به انگلیسی
Dorling Kindersley Limited
کشور
ایالات متحده

 

درختان
بخش ۴
 
جنگل های جهان
گستره جهانی درختان نتیجه سیر تکاملی پیوسته می باشد که در آن گونه های مختلف در مناسب ترین شرایط آب و هوایی و شرایط جغرافیایی مطلوب سکنی گرفته اند. مناطق وسیع فراهم آورنده یک سیستم دسته بندی مفید می باشند، اما در عین حال استثنائات بسیار و موقعیت های مرزی زیادی نیز وجود دارند.
نواحی جنگلی جهان
دنیا را می توان به صورت بسیار گسترده ای به چهار ناحیه جنگلی اصلی تقسیم نمود که شامل نواحی نسبتا بدون درخت، نظیر کوهستان ها، چمن زارها و مناطق دارای کلاهک های یخی می باشد.   

کتاب درختان – بخش ۴

 

جنگل های مخروطی
درختان صنوبر، کاج، سدر یا سرو و درخت کاج میلاد جزء گونه هایی به شمار می آیند که به واسطه استفاده از چوب آنها به میزان زیادی مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته اند. این درختان نوعا سکنه جنگل های مخروطی جهان به شمار می آیند.
جنگل معتدل برگ پهن
ترکیبی از درختان برگ ریز و همیشه سبز که از سازگاری مختلفی جهت مقاومت و تداوم زیست در برابر فصل سرد برخوردار می باشند و نواحی بزرگی را در بخش های نیمکره شمالی و جنوبی به خود اختصاص داده اند.

کتاب درختان – بخش ۴

 

جنگل های درختان مخروطی
درختان مخروطی زمانی جزء گروه درختان شایع و حکم فرمای زمین به شمار می آمدند اما در نهایت به واسطه رقابیت بین درختان همیشه سبز برگ پهن، که قابلیت خوبی برای رشد در مناطق معتدل و سرزمین های گرم داشته اند، این ویژگی را از دست داده اند.
تداوم زیست در مناطق سرد
درختان مخروطی اولیه قابلیت رقابت جهت جذب نور با درختان بزرگ و مسطح گونه های برگ پهن جدید را نداشتند. آنها بلندای مناسبی را در رشد بدست آورده و به بالای تاج درختان می رسند، اما با این کار آنها نوعی پوشش محافظتی یا سایه را برای درختان برگ پهن به وجود آورده و در نهایت انگیزه ای را برای این درختان برگ پهن جهت رسیدن به آنها فراهم می آورند.
سوزن های درختان مخروطی
مخروط های سیاه کاج (Larix laricina) بر روی ترکه یا شاخه های کوچک با برگ های سوزن مانند خود را با شرایط زمستانی وفق داده اند.
جنگل سیاه
شامل توده متراکم و فشرده ای درختان کاج که توصیف گر جنگل های کاج ناحیه معتدل می باشند نظیر ناحیه Black Forest در آلمان، تصویر ذیل.
درختان مخروطی امروزی
در نواحی تندراه یا شمال گانی قطبی سرد، جنگل متشکل از گونه های صنوبر باریک، لاغر و متراکم و همچنین درختان سرو کوهی به صورت کوتاه و بوته مانند می باشد.

کتاب درختان – بخش ۴

 

تداوم زیست در خلال فصول مختلف
جنگل های انبوه صنوبر، کاج میلاد و درختان کاج در امتداد مسیر باد کوهستان های Rocky Mountains در شمال آمریکا دیده می شوند. آنها قابلیت تداوم زیست تحت شرایط سخت زمستانی تا شمال در منطقه آلاسکا را خواهند داشت.
جنگل های برگ پهن ناحیه معتدل
درختان برگ پهن ناحیه معتدل خود از گونه های گرمسیری تکامل یافته اند. در طی دوره های خشک، گونه های خاصی در حاشیه های جنگل های گرمسیری تدریجا به صورت درختان برگریز درآمده…
درختان پهن برگ در گستره جهان
از زمانی که اولین نوع این درختان ظاهر شدند، درختان برگ پهن اقدام به ایجاد نوعی تاکتیک بقا نموده که شامل ریختن برگ می باشد.
برگهای درختان افرا
در پاییز، تغییرات شیمایی در برگها، به هنگام افتادن آنها، رخ می دهد و سبب تولید یک پالت غنی از رنگهای پرحرارت می شوند.

کتاب درختان – بخش ۴

 

جنگل راش
به هنگامی که درختان راش به صورت شایع یک جنگل را تحت پوشش خود قرار می دهند، این گونه ها متمایل به انداختن سایه یا پهن کردن سایه بر روی گونه های رقیب خود بوده به گونه ای که در نهایت تنها درختان راش بالغ قابلیت تداوم زیست را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.