مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کیفیت توان و تزریق توان PV کنترل ولتاژ

کیفیت توان و تزریق توان PV کنترل ولتاژ

کیفیت توان و تزریق توان PV کنترل ولتاژ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۲۲۱
کد مقاله
ELC221
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
ارتقای کیفیت توان و تزریق توان PV با DSTATCOM همراه با کنترل ولتاژ لینک
DC  متغیر از RSC-MLC
نام انگلیسی
Power Quality Improvement and PV Power Injection
by DSTATCOM With Variable DC Link Voltage
Control from RSC-MLC
تعداد صفحه به فارسی
۳۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
ولتاژ لینک DC، DSTATCOM، کیفیت توان، سیستم PV، مبدل چند سطحی سوییچ کاهنده، اتلاف سوئیچینگ
کلمات کلیدی به انگلیسی
DC-link voltage, DSTATCOM, power quality, PV
system, reduced switch count multilevel converter (RSC-MLC),
switching losses
مرجع به فارسی
مقالات IEEE
دپارتمان مهندسی برق
انستیتو ملی فن آوری
هندوستان
مرجع به انگلیسی
IEEE TRANSACTIONS ON SUSTAINABLE ENERGY
کشور
هندوستان

 

ارتقای کیفیت توان و تزریق توان PV با DSTATCOM همراه با کنترل ولتاژ لینک DC  متغیر از RSC-MLC

چکیده

مطالعه جاری روشی، برای بهینه‌سازی ولتاژ لینک – dc در ارتباط با جبران‌کننده  استاتیکی توزیع بر مبنای تقاضای  جبران بار با بهره گیری از مبدل چند سطحی کاهنده (RSC-MLC) با تجمیع با سیستم فتوولتائیک (PV)، را ارائه می نماید . این روش قابلیت جبران توان راکتیو ، عدم توازن و هارمونیک‌های مورد نیاز برای سه فاز نامتعادل و غیرخطی متصل به سمت توزیع که منجر به بهبود کیفیت توان می‌شود را دارد. روش کنونی هم‌چنین قادر به پشتیبانی از توان بار و در نتیجه پیشگیری از اورلود به هنگام نیاز است . در طی پیک کاهشی، ولتاژ لینک DC را می توان به مقدار کمتری کاهش داد،  که سبب کاهش تنش ولتاژ بین سوییچ‌های اینورتر شده و تلفات سوئیچینگ را به حداقل می رساند. گوناگونی ولتاژ dc-link با استفاده از RSC-MLC ،که نیازمند ولتاژ DC است، محقق می شود. این روش از منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر سلول‌های خورشیدی، به‌عنوان منبع ولتاژ DC، استفاده می‌کند. ولتاژ خروجی پنل PV با استفاده از مبدل بهره بالا تقویت و به RSC-MLC ارسال می‌شود. رهگیری نقطه حداکثری توان پنل‌های PV با استفاده از الگوریتم Perturb و Observe حاصل می شود. نتایج بدست آمده بر مبنای شبیه‌سازی و مطالعات تجربی تأیید شده اند.

 

کلمات کلیدی: ولتاژ لینک DC، DSTATCOM، کیفیت توان، سیستم PV، مبدل چند سطحی سوییچ کاهنده، اتلاف سوئیچینگ

 

۱- مقدمه

افزایش بارهای غیرخطی، القایی و نامتعادل در سیستم توزیع منجر به بروز مشکلات گوناگونی در خصوص کیفیت توان شده است [۱]. این خصیصه به دلیل افزایش سریع بهره گیری از تجهیزات حساس در کاربردهای صنعتی، تجاری، خانگی و استفاده از ادواتی همانند تجهیزات برقی تغییر دهنده میزان توان و وسایلی نظیر رایانه، یخچال، تلویزیون و غیره می باشد. طرف های بهره‌بردار یا همان مصرف کنندگان بار نیازمند منبع تغذیه کنترل‌شده، شامل استفاده از مبدل‌های الکترونیک قدرت، می باشند. ژنراتورها یک ولتاژ سینوسی تولید می‌کنند اما جریان‌های حاصله از چنین بارهایی دارای اعوجاج و عدم تعادل هستند. این موضوع بر ولتاژ فیدر تأثیر می‌گذارد و منجر به خرابی سایر بارهای متصل به آن فیدر می‌شود. برای غلبه بر این مشکلات از چندین ابزار توان سفارشی (CPD) استفاده‌شده است [۲] ، [۳]. از میان این CPD ها، جبران‌کننده‌های توزیع استاتیکی (DSTATCOM) به‌طور گسترده برای کاهش مشکلات کیفیت فعلی توان، شامل ضریب توان پایین، جریان‌های نامتعادل و جریان‌های خنثی، مورد استفاده قرار گرفته اند. توپولوژی های DSTATCOM  همرا با طراحی آن‌ها برحسب نیاز در چندین مقاله ذکر شده اند. برخی از روش‌های متداول در این رابطه شامل DSTATCOM 4 پایه ای و خازن اسپلیت DSTATCOM می باشند [۵],[۴].

 

 ۲- عملکرد پیشنهادی DSTATCOM با بهره گیری از RSC-MLC همراه با پنل های PV ادغام‌شده

دیاگرام شماتیکی DSTATCOM برای بهبود کیفیت توان و تزریق توان PV با RSC-MLC در سمت VSI در شکل ۱ نشان داده‌شده است.

 

۳- مطالعات شبیه ‌سازی

پارامترهای مربوط به  شبیه‌ سازی و کاربردی در سیستم پیشنهادی در جدول ۲ ارائه شده است. شبیه‌سازی برای ۷ بار غیرخطی و نامتعادل، اضافه شده بصورن متوالی با فاصله ۰٫۲ ثانیه،  انجام ‌شد که به‌ صورت نمونه در جدول ۲ بیان شده است ( مورد ۱ الی ۷ که مورد ۷ شرایط بار نامی است).

 

۴- مطالعات تجربی

عملکرد روش پیشنهادی تنظیم ولتاژ لینک DC متغیر با انجام یک نمونه آزمایشی برای ولتاژ تغذیه ۶۰ ولت ( فاز به خنثی ) مورد تصدیق قرار گرفت. مشخصات نمونه مورد آزمایش عبارت از: بار ۱ : پل دیودی  RL با  مقاومت ۲۰ Ω  و سلف  ۱۵۰ میلی هانری ، بار ۲: بار نامتعادل خطی با مقاومت ۱۴ Ω ، و سلف ۶۸ میلی هانری در فاز a ، مقاومت ۱۴ Ω ، و سلف ۲۵ میلی هانری در فاز b و مقاومت ۱۴ Ω ، و سلف ۶۸ میلی هانری در فاز c. سلف واسطه یا میانی  ۷٫۵mH است ، باند هیستریسh،  A0.2 است ، مقادیر خازن‌های سمت dc (Cdc و Cn) به ترتیب ۱٫۳۸ μF و ۱۴۴ μF است.

 

۵ . نتیجه‌گیری

در مبحث جاری یک روش جدید برای تنظیم ولتاژ لینک dc با بهره گیری از RSC-MLC، بدون تأثیر گذاری بر روی عملکرد  DSTATCOM، ارائه شده است. بعلاوه از منابع انرژی تجدید پذیر مانند پنل های PV و سلول‌های سوختی  به ‌عنوان منبع ولتاژdc  استفاده شده است. با بهره گیری مؤثر از پنل های  PV   می توان توان حقیقی را حاصل آورده و در عین حال جبران‌ بار در طول روز همراه با بهره وری مطلوب از  DSTATCOM، برای بهبود کیفیت  توان در شب،  را تجربه کرد. باتوجه به شبیه ‌سازی و نتایج تجربی می توان نتیجه گرفت که جبران‌کننده، برای توان اکتیو  و هارمونیک‌ها، دارای عمکرد مطلوبی می باشد. جریان سورس از قابلیت های منحصربفرد سینوسی، تعادل، بدون اعوجاج همراه با ضریب توان بهبود یافته برخوردار است. درصد THD (%THD)  به ‌طور قابل ‌توجهی بعد از جبران سازی کاهش ‌یافته است.  بعلاوه،  بواسطه  ولتاژ  لینک  dc کاهشی دربارهای کاهنده، تنش ولتاژ بین سوئیچ‌ها کاهش‌یافته، تلفات سوئیچینگ به‌ طور قابل ‌قبولی به حداقل رسیده و طول عمر و راندمان  DSTATCOM  افزایش ‌یافته  است. بر این مبنا، چنین موردی را می توان بعنوان یک جایگزین مطلوب برای ارتقای کیفیت توان  و پشتیبانی توان حقیقی بار در نظر گرفت.             

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.