مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۱۸
کد مقاله
MNG18
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ارتقای مهارتهای کارآفرینی در زمینه تحصیلات عالی
نام انگلیسی
Developing Entrepreneurship Skills in the Context of Higher Education
تعداد صفحه به فارسی
۳۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۴
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship
مرجع به فارسی
آکادمی تحصیلات عالی
مرجع به انگلیسی
Built Environment Education Symposium, Higher Education Academy
کشور

 

ارتقا مهارتهای کارآفرینی در زمینه تحصیلات عالی

سابقه  CONTEXT
عنوان مقاله جاری «ارتقا مهارتهای کارآفرینی در زمینه تحصیلات عالی»، بصورت اولیه اشاره به توسعه مهارتهای کارآفرینی در دانشجویان از طریق تدریس و فراگیری مسائل مرتبط با کارآفرینی دارد. همچنین اشاره ثانویه این مبحث در رابطه با توسعه دانشکده‌های کارآفرینی همراه با کادر مربوط و دانشگاه‌های تخصصی می‌باشد. با وجود تفاوت این دو مقوله، دو فعالیت مذکور مرتبط با تعلیم کارآفرینی می‌باشند و در بردارنده آن دسته از مهارتهای مربوط به کارآفرینی می‌باشد که علاوه بر نیاز به بهره‌گیری از کارکنان متخصص حاذق به فنون بدیع یا تازه‌ای، نظیر دوره‌های انترنی یا برنامه‌های رقابتی تجاری، نیازمند می‌باشد. فنون و برنامه‌هایی که معمولا به عنوان بخشی از برنامه‌های تدریس استاندارد دانشگاهی بشمار نمی‌آیند.
در خلال دهه گذشته، بیش از یک حرکت بدیع یا جنبش اصلاح طلبانه در زمینه آموزش عالی مطالبی در خصوص نیازهای مهارتی و کمبودهای آموزشی موجود و نقصهایی که در این خصوص احساس‌ می‌شود را مورد بحث قرار دادند. در این خصوص، مباحث مرتبط با مهارتهای کلیدی، بدون نظم خاصی، همانند مهارتهای کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات و مهارتهای انتقال‌پذیر همراه با مهارتهای مرتبط با بکارگیری افراد و کارآفرینی وجود داشته است. البته این امر ممکن است باعث شگفتی موسسات آکادمیک شود، آن هم در صورتی که این تلاشهای جدید برای ارائه مهارتهای کارآفرینی در سطح آموزش عالی  به پایین آوردن رتبه تحصیلات عالی تا حد آموزشهای تعلیمی بیانجامد –  پدیده‌ای که منجر به از دست دادن اسلوب تدریس مختص رشته‌های آکادمیک شده و یا آنکه باعث می‌شود اساتید مربوطه را وادار به اتخاذ و پیشه نمودن روش تدریسی سازد که تناسب چندانی با روشهای معمول آنها ندارد. در مقابل، کارکنان و متخصصین مربوطه ممکن است از خود سوال کنند که آیا این راهکار و بدعت تازه در نهایت می‌تواند منجر به بروز خلاقیتها و توانائیهای جدید همراه با تناسب کاری فارغ‌التحصیلان شود؟ همچنین سوال دیگری که ممکن است برای آنها مطرح شود آن است که آیا تمرکز بر روی رهبری، خلاقیت، نوآوری، مدیریت مالی و غیره می‌تواند در نهایت منجر به این موضوع شود که دانشجویان را از روی‌آوری به دیگر مهارتهای تخصصی باز دارد یا خیر؟

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی

 

آوردن آموزش کارآفرینی به محیط آکادمیک
BRINGING ENTREPRENEURSHIP EDUCATION TO ACADEMIA
آموزش رسمی کارآفرینی در سطح دانشگاهی فرآیندی نسبتا جوان می‌باشد. یکی از اولین دوره‌های مربوط به کارآفرینی در مدرسه تجاری هاروارد در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد (ولکمن ۲۰۰۴). در بریتانیا اولین دوره‌ها در دهه ۱۹۸۰ شروع شد که همراه با اقدامات اولیه انگلستان در این زمینه برای تحصیلات عالی بود (التون ۱۹۹۱، کربی ۱۹۸۹، کربی ۲۰۰۵). از آن پس برنامه‌های کارآفرینی شاهد گسترش در محدوده جهانی بوده و برآورد مدنظر در این زمینه تبدیل کارآفرینی به «اسلوب اصلی دانشگاهی در زمینه آموزش تجاری در قرن ۲۱» می‌باشد (ولکمن ۲۰۰۴).
برنامه‌های کارآفرینی بطور قابل توجهی با هم متفاوت می‌باشند. برخی از این برنامه‌ها بر روی موارد تئوریکی تاکید دارد مثل تحقیقات در خصوص خصیصه‌های موفقیت کارآفرینی، مدلهای مدیریت و غیره. برنامه‌های دیگر بر روی جنبه عملی کارآفرینی متمرکز می‌باشند مثل مهارتهای مورد نیاز نظیر مهارتهای میان‌فردی، برنامه‌ریزی تجاری، خلق ایده، مذاکرات و معاملات و غیره. بر این اساس، کارآفرینی یا بوسیله اعضای آکادمیهایی که متخصص تحقیقات کارآفرینی هستند تدریس می‌شود و یا آنکه بوسیله کارآفرینان حقیقی (معمولا بصورت پاره‌ وقت).
علاوه بر این، در حالیکه برنامه‌های کارآفرینی بصورت معمول در دانشکده‌های تجاری عرضه می‌شوند، مدلهای متفاوتی از تدریس کارآفرینی اخیرا ظهور نموده است. بطور مثال، در دانشگاه لایمریک (ایرلند) دوره‌های کارآفرینی نه تنها در برنامه‌ درسی دانشکده‌‌های تجاری گنجانده شده است، بلکه این دوره‌ها در برنامه‌های دانشکده‌های مهندسی، علوم انسانی و دانشکده علوم و آموزش نیز جای داده شده‌اند. در دانشگاه اولستر (NIR) دو واحد فراگیری مقدماتی کارآفرینی در برنامه درسی UG برای تقریبا کلیه دوره‌ها از جمله مهندسی و ساختمان/ نقشه‌برداری گنجانده شد. دانشگاههای دیگر نیز نسبت به توسعه واحدهای مستقل کارآفرینی اقدام نموده که متصدی فرآیند آموزش و پشتیبانی از فعالیتهای کارآفرینی تمامی دانشجویان بشمار می‌آمدند ( آندرسک ۲۰۰۴).
با این وجود، علیرغم ازدیاد برنامه‌های کارآفرینی، هنوز نیز مباحث قابل توجهی در خصوص اهداف کارآفرینی وجود دارد. آیا باید نسبت به مطالعه کارآفرینی اقدام نمود؟ آیا باید تعداد شرکتهای نوپا را پس از فارغ‌التحصیلی افزایش داد؟ یا آنکه باید دانشجویان را با مهارتها، روشها و رفتارهایی مجهز نمود که آنها را قادر می‌سازد بصورت موثری در فضای رقابتی قرن ۲۱ عمل نموده تا آنکه بعنوان کارآفرینان بالقوه مطرح گردند؟

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی

 

تدریس کارآفرینی و فراگیری در محیطی بر مبنای اسلوبها و روشهای بوجود آمده
ENTREPRENEURSHIP TEACHING & LEARNING IN BUILT ENVIRONMENT DISCIPLINES
محیط بوجود آمده مشاغلی نظیر معماری، طراحی یا نقشه‌برداری نشان دهنده بخش نسبتا بزرگی از خوداشتغالی می‌باشد. بطور مثال در حدود ۸۰% از مهندسین نقشه‌کشی ساختمان خوداشتغال بوده و یا در امور کوچکی به فعالیت مشغول می‌باشند و بر این اساس بسیاری از دانشجویان ما تمایل به خوداشتغالی نشان می‌دهند. با توجه به الگوی اشتغال در این بخش و همچنین ترجیحات بیان شده دانشجویان در این زمینه، می‌توان انتظار داشت که مهارتهای کارآفرینی و دانش جزء لاینفک برنامه‌های درسی آموزش عالی بر مبنای اسلوبها و روشهای بوجود آمده می‌باشند. با این وجود، این موضوع، به دلایل مختلف، بصورت نسبی درست می‌باشد.
یکی از این دلایل محتوای دروس و زبان می‌باشد. دانشجویان این حوزه در معرض برخی از مهارتهای مرتبط با اشتغال و تجارت قرار می‌گیرند. این مهارتها عبارتند از: برنامه‌ریزی، امور مالی، گردش وجوه، تدارکات، قیمت‌گذاری و هزینه، برآورد ریسک و غیره. در دوره‌های طراحی شهری دانشجویان غالبا مهارتهایی که بعنوان موارد حیاتی برای کارآفرینان مد نظر می‌باشد را فراگرفته و همچنین در دوره‌های معماری و طراحی حومه خلاقیت و توسعه ایده‌ها نیز پرورش داده می‌شوند. موردی که در این خصوص نادیده گرفته شده است ارتباط دادن این مهارتها با کارآفرینی است. حتی در صورتی که ارتباط بین این مهارتها و حرفه‌های خصوصی برقرار شود، خوداشتغالی بصورت جاری و معمول آن ارتباط چندانی با کارآفرینی نخواهد داشت. از اینرو، زبان بکار گرفته شده توسط این برنامه‌ها شامل واژگان فنی کارآفرینی و موسسات متهور مربوط بدان نمی‌شود.

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی

 

تبدیل محیط آموزشی ساخته شده به محیطی با کارآفرینی بیشتر
MAKING BUILT ENVIRONMENT EDUCATION MORE ENTREPRENEURIAL
همانگونه که پیشنهاد شد، تحصصها و حرفه‌های این محیط آموزشی برای آندسته از دانشجویانی می‌تواند مناسب و مفید باشد که قبلا مهارتها و تجارب با ارزش را در زمینه خوداشتغالی و کارآفرینی کسب نموده باشند. توسعه بیشتر کارآفرینی (مهارتها، رویه‌ها و رفتارها) در این محیط نیازمند بوجودآوری تعدیلات لازمه در برنامه درسی و سطح آموزشگاهی می‌باشد.

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی

 

سطح برنامه‌های درسی                   Curriculum level
کارآفرینی و توسعه‌ مهارتهای مرتبط با آن را می‌توان بر اساس عملکرد مناسب حاضر، هم بر حسب آموزش و پرورش و هم بر حسب محتوای واحدهای درسی، نظیر تدریس مدیریت عملی و یا دیگر دانش موارد مرتبط تجاری مالی، بوجود آورد. مطالعه اخیر انجام شده بوسیله CEBE حاوی سرمایه‌گذاری بر روی گروه علاقمندان خاص فراگیری دوره‌های بازرگانی و اقتصادی با تمرکز بر رشته‌های مهندسی معماری، نقشه‌برداری        و راه و ساختمان می‌باشد. 
نقطه شروع بعدی تحت برنامه «ارتباطات و مشارکت» بوسیله دانشکده معماری و طراحی فضایی پایتخت با قید الزام مشارکت کلیه دانشجویان سال دوم معماری و دانشجویان آرشیتکت داخلی پیشنهاد شد. این برنامه دانشجویان را در پروژه‌های جاری و مشارکتی دخیل نموده و بدانها طیف گسترده‌تری از موارد مرتبط به مسایل سیاسی، اقتصادی و موارد تخصصی بعلاوه مفهوم وظیفه مراقبت (از جامعه) را آموزش می‌دهد. تیمهای کوچک دانشجویی نیز موظف به همکاری با گروههای محلی جامعه یا سازمانهای مربوطه به منظور سازماندهی کارگاهی بر اساس معیارهای ذیل شدند:
  • دخیل نمودن افراد اجتماع و توسعه تیمی بصورت گروهی و بر مبنای موقعیت خاص.
  • بررسی نکته نظرات مردم در خصوص محیط ایجاد شده کار و زندگی آنها.
  • بررسی آنکه چگونه کیفیت فضاهای داخلی و خارجی را می‌توان ارتقا داد.
  • بهره‌گیری از مهارتهای طراحی و ارتباطات دانشجویان به منظور خلق ایده‌های جدید.
  • برقراری ارتباطات و رابطه‌ها با نگرش به فهم و بکارگیری پروژه‌ها در آینده.
به دانشجویان بودجه اندکی برای تهیه مواد ضروری و دیگر هزینه‌های لازم تخصیص یافت. آنها می‌بایست نسبت به عملی‌سازی مقاصد طرح، ارائه متدولوژی یا اسلوب ارتباطات و مشارکت در این پروژه اقدام نموده و همچنین اقدامات خود را در طول دوره ثبت نمایند. علاوه بر این، دانشجویان می‌بایست رخدادهای مرتبط را ارزیابی نموده و نسبت به شناسایی امکان بالقوه مشارکتهای بعدی اقدام کنند. با وجود آنکه برخی از دانشجویان مشکلاتی را در خصوص انجام وظایف خود دارند، گروههای دیگر همکاری خود را با جامعه در طی سالیان متمادی ادامه تحصیل و حتی سال اخذ مدرک ادامه داده‌اند.
در مجموع، اساتید می‌بایست دارای صراحت بیشتری در خصوص مهارتهای آموخته‌ شده توسط دانشجویان و طرز بکارگیری این آموخته‌ها باشند. آنها همچنین می‌بایست در پی خلق فرصتهایی باشند که بر اساس آنها دانشجویان بتوانند در حین پرداختن به کارآفرینی توان فراگیری خود را نیز افزایش دهند. این امر نیازمند آن است که اساتید مربوطه به استقبال ریسکهای حاصله رفته و به دانشجویان اجازه دهند تا سازماندهی خود را بدست آورده و نسبت به انجام مسئولیتها و بدست گیری وظایف محوله اقدام نمایند. این فرآیند در طولانی مدت می‌تواند منجر به کسب تجربه‌های نویدبخش بیشتری برای همه شود.
سطح آموزشگاه، دانشکده، دانشگاه
Department/School/University Level
درج مهارتهای مرتبط با قابلیت بکارگیری پرسنل و کارآفرینی در برنامه درسی نیازمند پشتیبانی دانشکده‌ها، آموزشکده‌ها، موسسات حرفه‌ای و اعضای شرکت کننده (یا هر گونه کاربرد مکانیزم مربوطه) می‌باشد. بسیاری از مدرسین دانشگاهی اعتماد یا اطمینان چندانی برای بیان و انتقال مقوله‌های که درباره آنها اطلاعات بسیاری کمی را دارا بوده، یعنی کارآفرینی، ندارند. برنامه‌های ارتقای سطح دانش کارکنان یکی از روشهای غلبه بر این مشکل می‌باشد. همچنین در مواقع مقتضی می‌توان از اساتید جایگزین استفاده نمود.
منابع جاری و پشتیبانی از آنها
EXISTING RESOURCES AND SUPPORT
مجموعه‌ای ارزشمند از مواد آموزشی و منابع بوسیله CEBE، آکادمی آموزش عالی و شورای ملی کارآفرینان فارغ‌التحصیل توسعه یافته و گردآوری شد. اخیرا به ارگان ذکر شده موخر، ماموریت داده شد تا نسبت به طراحی سندی اقدام کند که مشخص کننده چشم‌اندازی از فعالیتها و پشتیبانیهای مربوط به کارآفرینی باشد (پریس و همکاران ۲۰۰۴).
برنامه آکادمی تحصیلات عالی
Higher Education Academy Program
با درک اهمیت و شناسایی چالش فراهم سازی مهارتهای تدریس کارآفرینی در دانشگاهها برای کلیه رشته‌ها و برنامه‌های درسی، آکادمی تحصیلات عالی (LTSN قبلی) اقدام به پیاد‌ه‌سازی برنامه‌ای نموده است تا بر اساس آن توسعه برنامه‌های درسی دوره کارشناسی محقق گردد. برای این هدف ارائه اطلاعات تاریخی و سوابق مربوطه و عرضه مواد مورد نیاز به منظور مجهز کردن دانشگاهها به مهارتهای تدریسی مد نظر قرار گرفته و تلاش شد با ارتقای این مهارتها دانشگاهها و اساتید مربوطه بتوانند نسبت به راه‌اندازی و رشد شغلی و مشارکت موثر در سازمانهای مربوطه اقدام کنند (http://www.heacademy.ac.uk/Enterprise.htm).
برنامه دیگری (که بودجه بخشی از آن بوسیله DFES تامین می‌شد) نیز وجود داشته که ارائه کننده مهارتها و منابع مورد نظر برای ده مرکز جهت ارتقای مواد خاص بوده است. البته بخشی از این موارد ارتباطی با کارآفرینی نداشته و مقوله‌هایی نظیر فلسفه و مطالعات دینی، انگلیسی و بوجودآوری محیطی خاص را شامل می‌شود. این برنامه کارکنان مراکز فوق را قادر می‌سازد تا نسبت به اکتشاف معانی کارآفرینی اقدام کرده و روشهایی که در آن دانشجویان در محدوده مقوله‌های درسی خود می‌توانند با استفاده از مهارتها و دانشهای منحصربفرد موارد کارآفرینی را عملی سازند را مورد بررسی قرار می‌دهند. این پدیده باعث بوجودآمدن یکسری از پروژه‌ها و کارهای الهام دهنده و امیدبخش می‌شود.
مرکز آموزش در محیطی بر مبنای اسلوبها و روشهای بوجود آمده
Centre for Education in the Built Environment
بعنوان بخشی از این پروژه، CEBE مشوقها و جوایزی را برای برنامه‌های تدریس کارآفرینی در محیط ایجاد شده بر مبنای اسلوبها و روشهای خاص آن در نظر گرفت. در این خصوص ما سعی نمودیم مسایلی را مورد خطاب قرار دهیم که هم‌اکنون انگیزه اندکی برای پیاده‌ ‌سازی آنها وجود دارد. هزینه مربوطه به ریسکهای این فرآیند پرداخت شده و در این زمینه سطح بالایی از پذیرش امر را تحصیل نمودیم که خود بعنوان مثال عملی خوبی از جامعیت بخشیدن کارآفرینی در برنامه‌های درسی را برایمان مهیا نمود. این رقابت در سال تحصیلی آینده نیز تکرار خواهد شد. همچنین نسبت به ارتقا و توسعه مطالعات تحقیقاتی و موردی توسط کارآفرینان جوان نیز اقدام شد که اقدامات و تجارب آنها را می‌توان در تدریس، برای بحث در خصوص فرصتها و رویه‌های آن همراه با دانش و مهارتهای لازم جهت ارتقای مشاغل و کسب موفقیت، مورد استفاده قرار داد.
CEBE در زمینه گردآوری مواد مورد نیاز برای تدریس در این زمینه متعهد می‌باشد و پروژه‌ها و تحقیقات مختلف ما تداوم کمک به ارائه منابع و مواد مورد نیاز برای پرورش تدریس کارآفرینی و فراگیری اسلوبها و روشهای مربوطه را نوید می‌دهد.

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی

 

خلاصه مطالب و نتیجه‌گیری                 SUMMARY
در خلال دهه‌های اخیر برنامه‌های آموزش کارآفرینی رسمی در سیستم آموزش عالی توسعه داده شده‌اند. در جدیدترین تلاش جهت برانگیختن فرهنگ کارآفرینی و تاسیس شرکتهای نوپای متهور در جامعه، مفاهیم اقدامات متهورانه و کارآفرینی همراه با توانایی بکارگیری پرسنل بعنوان بخش لاینفک تدریس آموزش عالی و کسب تجربه نه تنها در برنامه‌های درسی رشته بازرگانی و تجارت بلکه در دروس کلیه رشته‌ها مد نظر قرار گرفته است. البته انجام این مهم بسادگی امکان‌پذیر نمی‌باشد. ارائه دادن صرف دانش بازرگانی و فنی باعث ظهور متخصصین کارآفرینی نخواهد شد. کارآفرینان موفق دارای مهارتها، نگرشها و رفتار خاصی می‌باشند که بدانها اجازه می‌دهد تا نه تنها نسبت به شناسایی نیازها و فرصتها اقدام کنند بلکه آنها را وادار می‌سازد تا نسبت به اعمال اقدامات و خلق تغییرات نیز اقدام کنند.
امکان بالقوه مهمی برای مخاطب قراردادن این موضوع تحت محیط ایجاد شده وجود دارد. از اهداف این محیط توسعه، ارتقا و اعمال تغییرات لازم در محیط جاری می‌باشد. در حقیقت، در این برنامه میزان قابل توجهی از امور پرورشی (پروژه‌ها، مطالعات تحقیقاتی و تعیین مشاغل) جهت ارتقای رفتار کارآفرینی، نگرشها و مهارتهای تجاری همراه با دانش مربوطه مد نظر قرار گرفته است.
 اساتید باید نسبت به ارتقا و تحکیم ارتباطات مفهومی با اشخاص خود اشتغال و شرکتهای متهور اقدام نموده و آنها را در تدریس خود صراحتا قید نمایند. توسعه مشارکت صنایع و جامعه نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته ولی در عین حال برای گسترش فرصتهای کارآفرینی آتی در برنامه‌های درسی و سطح دانشکده‌ها لازم است. درگیر شدن اساتید در فعالیتهای کارآفرینی (شامل تدریس در جامعه و یا موقعیتهای مشارکتی با صنایع) نیازمند اعمال تغییرات لازمه در سیستم پرداخت پاداش دانشگاهی و ساختارهای موجود جدای از پاداشهای اختصاص یافته در زمینه تحقیقات و انتشارات می‌باشد.
در نهایت، در جائیکه موقعیت قطعی برای کارآفرینی و مبادرتهای متهورانه مربوط بدان در تحصیلات عالی وجود دارد، باید در نظر داشت این موضوع نباید بعنوان تنها ویژگی متخذه در آموزش عالی در نظر گرفته شود. در گزارش آموزش برای قرن ۲۱ یونسکو در سمینال‌دلورز (۱۹۹۶) بر بوجود آوردن بالانس بین روشهای مختلف دانش و فراگیری تاکید شده است. در این گزارش توصیه شده است که آموزش در قرن ۲۱ می‌بایست بر اساس چهار ستون زیر استوار باشد:
  • فراگیری کسب دانش (مفهومی، تئوریکی، چگونگی فراگیری).
  • فراگیری انجام امور (عملی، دانش کاربردی و مهارتهای کارآفرینی جهت تاثیرگذاری در فرآیند بوجودآوری تغییرات).
  • فراگیری اصول بودن.
  • اصول زندگی با هم (با توجه به فرهنگهای گوناگون).
این امر نشان دهنده تشریح مناسبی از وضعیت فارغ‌التحصیلی می‌باشد. به هنگامی که نیاز به تاکید بر دانش عملی و فرهنگ کارآفرینی وجود دارد، توجه داشته باشید که نباید دیگر ویژگیهای فرآیند یادگیری را به بوته فراموشی سپرد.

ارتقای مهارتهای کارآفرینی تحصیلات عالی

 

واژه نامه  Vocabulary
 Higher Education                                                           آموزش عالی
Entrepreneurship skills                                              مهارتهای کارآفرینی
Faculty                                                                           کالج
Pedagogy                                                             تربیت آموزش    
Initiative                                                               ابتکار قدرت عمل 
Graduates                                                             فارغ‌التحصیلان   
Creativity                                                              خلاقیت       
Curricula                                                              دوره تحصیلات  
Self-employment                                                    خود اشتغالی    
Intellectual activities                                              فعالیتهای ذهنی  
Entrepreneurial culture                                         فرهنگ کارآفرینی
Academia                                                             محیط آکادمیک 
Proliferation                                                         تکثیر  ازدیاد  
Management models                                             مدلهای مدیریت
Competitive                                                           رقابتی     
Sustainable environment                                       محیط پایدار 
Innovative                                                                نو  ابتکاری
Architecture                                                             معماری  
Terminology                                                    اصطلاحات علمی
Setting up business                                       براه‌اندازی یک شغل                      
Long -term goals                                                   اهداف بلند مدت
Professional bodies                                           مجموعه‌های حرفه‌ای
Market needs                                               نیازهای بازار         
Opportunity                                                          فرصت 
Competency                                                 سزاواری          
Career                                                         خط‌مشی          
Human rights                                                        حقوق بشر
Postgraduate                                               تحصیلات فوق‌لیسانس
Communication                                           ارتباطات       
Participation                                               مشارکت        
Workshop                                                    کارگاه         
Collaboration                                             همکاری      
Lecturer                                                      مدرس  سخنران
Integrated education                                      آموزش جامع
 
Incentive                                                               انگیزه
Enterprise needs                                     یا سرمایه‌ای   نیازهای شرکتی – شغلی
Inspiring projects                                         پروژه‌های الهام‌بخش
Start-ups                                                     شرکتهای نوپا   
Investment                                                   سرمایه گذاری  
Publication                                                 انتشارات     
Applied knowledge                                 دانش کاربردی    
Practical knowledge                                    دانش عملی     
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.