مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

جت استریک الیاف بی بافت هیدرو گره خوردگی

جت استریک الیاف بی بافت هیدرو گره خوردگی

جت استریک الیاف بی بافت هیدرو گره خوردگی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۵۳
کد مقاله
TXT53
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نگاهی به جت استریک ها یا برآمدگیها و رگه‌های متمایز در الیاف بی بافت از طریق بهره گیری از فن آوری هیدرو گره خوردگی
نام انگلیسی
A Note on Jet Streaks in Hydroentangled Nonwovens 
تعداد صفحه به فارسی
۱۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
جت استریک- الیاف بی بافت- هیدرو گره خوردگی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Jet Streaks- Hydroentangled Nonwovens 
مرجع به فارسی
مرکز تحقیقاتی الیاف و منسوجات بیبافت- دانشگاه دولتی کارولینای شمالی- ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Nonwovens Cooperative Research Center- North Carolina State University- USA
کشور        

 

نگاهی به جت استریک ها یا برآمدگیها و رگه‌های متمایز در الیاف بی بافت از طریق بهره گیری از فن آوری هیدرو گره خوردگی

چکیده
فناوری هیدرو گره خوردگی الیاف یا به هم بافتگی الیاف به عنوان یکی از سریع‌ترین روشهای در حال توسعه پیوند در زمینه منسوجات بی بافت مطرح می‌باشد. قدرت و استحکام این الیاف یک مقوله قابل توجه و زیبا شناسانه می‌باشد و عدم وجود هرگونه شیمی پیوند دهنده پیچیده با توجه به ملاحظات محیطی ذاتی آن از جمله موارد قابل توجه در این زمینه می‌باشد. مقوله هیدرو گره خوردگی الیاف برای پیوند مکانیکی هر دو گونه الیاف بی‌بافت کوتاه و بلند کاربرد داشته و همچنین در روال مابعد- فرآوری الیاف نیز کاربرد دارد. از آنجایی که در روش هیدرو گره خوردگی الیاف از واتر جت های سریع، کم فاصله و با سرعت بالا استفاده می‌شود، آنها برآمدگیها یا رگه‌هایی را تولید می‌کنند که کاملاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن است. البته این مقوله در صورتی که تداخلی با دیگر بافت ها بر روی سطح بوجود آید و یا آنکه یک سطح مسطح صاف مدنظر باشد، چندان قابل توجه ومطلوب جلوه نخواهد نمود. این مطالعه بر روی روش شناسی بکارگرفته شده جهت آنالیز جت استریک ها با استفاده از روش مبتنی بر بافت تمرکز دارد.
پیامد استفاده از واتر جت های کاملا موازی به وجود آمدن برآمدگی های متمایز یا رگه های قابل توجه (جت استریک) می‌باشد. این موضوع ممکن است بعدا به واسطه بافتی که حالت مفتولی شکلی را بوجود آورد و سبب پدیدار شدن حالت سفید یا سایه دار بر روی منسوجات به صورت مقطعی می‌گردد، با مشکل و شرایط حادتری روبرو گردد. مشخص نمودن میزانی که بر اساس آن این موارد می‌توانند به صورت مشهود جلوه نمایند، البته در صورتی که باید نسبت به تعدیل تعاملات فرآیند مواد، جهت کاستن هم‌آیندی چنین حالتی اقدام شود، می‌تواند به عنوان یک پارامتر مورد توجه در این زمینه بحساب آید.

جت استریک الیاف بی بافت هیدرو گره خوردگی

 

تصویر برداری
ابزار تصویر برداری بافت شامل یک دوربین دیجیتالی دارای رزولوشن بالا و یک سیستم نور افشانی می‌باشد که به گونه ای پیکربندی گردیده‌اند تا یک حالت روشنایی فیلد- تاریک ماکرو را به وجود آورند (شکل ۱). این سیستم نوردهی خاص، قابلیت فراهم آوردن میدان دید بیشتر جت استریک بر روی الیاف، همانگونه که در شکل ۲ نشان داده شده است، را دارا می‌باشد. رگه‌‌های ایجادی یا همان جت استریک‌ها را می‌توان به راحتی زیر نور فیلد- تاریک ماکرو مشاهده نمود، اما به هنگامی که نور میدانی روشن می‌گردد دیگر قابلیت دیده  شدن این رگه‌ها وجود نخواهد داشت.
مواد
ما دو الیاف مختلف را تحت عنوان الیاف a و الیاف b به ترتیب از تولیدکنندگان مختلف انتخاب نمودیم. رگه های روی الیاف a به صورت آشکار بر روی سطح شکل ۳ مشخص می‌باشند. الیاف b معرف رگه هایی هستند که بر روی سطح و بر روی ناحیه پشتی مشخص بوده‌اند، اما ظاهر آن ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد(شکل ۴).
روش شناسی
تصاویر قبل از انجام آنالیزهای هم‌آیندی پیش پردازش شدند. ما از حالت مسطح شدگی هیستوگرام با استفاده از یک الگوریتم استاندارد بهره بردیم، جاییکه مقادیر سطح خاکستری به صورت مجدد تخصیص یافته تا آن که یک هیستوگرام یا نمودار مسطح یا تخت را تولید کنند. از این طریق قابلیت تولید یک توزیع سطح – خاکستری یکنواخت فراهم می‌شود. این رویه دارای مزیت افزوده در زمینه حذف هر یک از مواردی می‌باشد که بواسطه گوناگونی ها در شدت تصویر کلی حاصل می‌شوند.

جت استریک الیاف بی بافت هیدرو گره خوردگی

 

نتایج و مباحث
آنالیز تصاویر جت استریک شبیه سازی شده
یک سری از تصاویر با خطوط تناوبی ساده، که جهت معرفی الگوهای جت استریک به کار گرفته شده اند تولید گردیده و سطوح متفاوت نویز تصادفی یکپارچه (از ۰ تا ۱۰۰% به عنوان کسری از مساحت)به شدت شبه سازی شده الگوهای جت استریک اضافه می‌شوند (شکل ۶). تابع هم‌آیندی تصاویر شبیه سازی شده در شکل های ۷ و ۸ نشان داده شده است که معرف الگوهای تناوبی برحسب تصاویر شبیه سازی شده دوره‌ای می‌باشند. تناوب هم‌آیندی تصاویر شبیه سازی شده با سطح نویز ۰% معرف تناوب فاصله بر اساس شکل ۷ و دوره های توابع هم‌آیندی به خوبی در توافق با تصاویر شبیه سازی شده تناوبی می‌باشند.
دیاگرام تناوبی که از توابع هم‌آیندی و از طریق تبدیل فوریه محدود به دست آمده است در شکل ۷ نشان داده شده است. هریک از تصاویر شبیه سازی شده معرف یک پیک باارزش می‌باشند که خود مشخص کننده یک تناوب شایع است. فرکانس این پیک های حاکم با دوره تصاویر شبیه سازی شده جابجا می‌شوند. دوره ای که در آن پیک های حاکم رخ می‌دهند در جدول ۱ مشخص شده است و در توافق با دوره تصاویر تولید شده هستند. به هنگامی که سطح نویز افزایش می‌یابد، تصاویر قدرت تناوبی خود را از دست می‌دهند که صرف نظر از میزان ناسازگاری دوره‌ای آنها می‌باشد که همراه با یک کاهش در دامنه توابع هم‌آیندی مرتبط با آنها است (شکل ۸). پیک شایع در طیف توان توابع بافت معرف فرکانس شایع رگه ها می‌باشد.
آنالیز جت استریک در الیاف بی بافت
ما تصاویر پشت و روی الیاف را تحت فرآیند دیجیتالی سازی قرار دادیم، (شکل ۳ و ۴). در الیاف a، می‌توان لبه ها را به راحتی بر روی سطح مشاهده نمود که به احتمال قوی در نتیجه فشار واتر جت می‌باشد. جت استریک ها به نظر در امتداد مسیر ماشین به حرکت در می‌آیند. تابع هم‌آیندی و آنالیز طیف در شکل ۱۰ نشان داده شده است و نمایانگر دوره تناوبی هم در سطح رویه و هم سطح پشتی الیاف می‌باشند، با وجود آنکه رگه ها بر روی سطح به نظر دارای شیوع بیشتری می‌باشند. منحنی های طیف توان دارای یک شاخص پیک قابل توجه می‌باشند که معرف تناوب حاکم است (شکل۱۰- الف) بخش پشتی الیاف نیز معرف تناوب آشکار در شکل ۱۰-b و در زمان یکسان می‌باشد، اما از دقت آن به میزان زیادی کاسته شده است.

جت استریک الیاف بی بافت هیدرو گره خوردگی

 

نتیجه گیری
در این مقاله، ما نشان دادیم که آمارهای هم‌آیندی و آنالیز طیفی توان مرتبط با آنها می‌توانند میزانی که بر اساس آن جت استریک ها یا رگه‌ها بخوبی آشکار ‌می‌شوند، را نشان دهند. توجه داشته باشید که تناوب بافت الیاف که بواسطه جت استریک ها مشخص می‌شوند را نباید با حالت های دیگر بافت بر روی الیاف اشتباه گرفت. در اینجا به طور کلی ۱۶۰۰ روزنه در هر متر وجود دارد که به ۱۶۰۰ رگه در هر متر بر روی الیاف تبدیل می‌شود. به عبارت دیگر، تناوب لبه ها به میزان حدوداً ۶۲۵/۰ خواهد بود. این مورد مترادف با دوره‌های شایعه اندازه گیری شده برای دو الیاف مطالعه شده در بررسی ما می‌باشد. دوره دوم در الیاف b احتمالاً به واسطه بافتی می‌باشد که تشکیل دهنده حالت مفتول مانند است.
در این مطالعه نشان دادیم که می‌توانیم نسبت به جداسازی خصیصه های بافتی الیاف در محدوده فرکانس اقدام نموده و مشخص سازیم که آیا جت استریک ها یا رگه‌های مشخص بر روی سطح حضور دارند یا خیر و همچنین در صورت حضور میزان مشهود بودن آنها را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم. این تکنولوژی از پتانسیل تعیین جت استریک ها به صورت آنلاین برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.