مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رنگهای پراش‌گر فیلامنتهای نوری نانو

رنگهای پراش‌گر فیلامنتهای نوری نانو

رنگهای پراش‌گر فیلامنتهای نوری نانو – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۴۹
کد مقاله
TXT49
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
صنعت فیلامنتهای نوری لایه‌ای در مقیاس نانو برای رنگهای پراش‌گر
نام انگلیسی
Nano Crafted Layered Optical Filaments for Diffractive colors
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
صنعت فیلامنتهای نوری لایه‌ای در مقیاس نانو- رنگهای پراش‌گر
کلمات کلیدی به انگلیسی
Nano Crafted Layered Optical Filaments- Diffractive colors
مرجع به فارسی
دانشگاه ماساچوست- دارتموس
مرجع به انگلیسی
University of Massachusetts Dartmouth
کشور        

 

صنعت فیلامنتهای نوری لایه‌ای در مقیاس نانو برای رنگهای پراش‌گر

چکیده
در سالهای گذشته، ما نشان دادیم که رنگهای رنگین کمانی می‌توانند توسط لایه‌های خود ترکیبی یونی، متشکل از مجموعه‌های پلیمر یونی که شامل ذراتی از دو فهرست یا نمایه انکساری مختلف می‌باشند، بر روی کاغذ شیشه‌ای و الیاف، ته‌نشست شوند. به منظور ساختن لایه‌هایی به ضخامت ۴/۱ طول موج نور، انجام چندین چرخه‌ نهشت برای هر لایه ضروری بنظر می‌رسد. با درک این موضوع که قابلیت تشکیل چنین رنگهایی وجود دارد و همچنین نظر به انطباق واکنش طیفی با تئوری مربوطه، ما بدنبال راهی سریعتر برای بوجود آوردن ساختاری مشابه می‌باشیم. در این مرحله از مقاله بحث جایگزینی پروسه‌ فروبری یا غوطه‌ورسازی، که در هر مرحله فقط یک تک لایه از ماده را ته‌نشین می‌کند، مطرح می‌شود.
ما از چاپ جوهر افشان برای ته‌نشین کردن نانو ذرات و پلیمرهای یونی در لایه‌هایی به ضخامت ۱۰۰ نانومتر، استفاده می‌کنیم. این کار در ۳ مرحله انجام می‌شود. مرحله اول نشان دادن این نکته است که پلیمرهای کاتیونی و آنیونی چاپ شده بصورت متعاقب و به دنبال هم باعث تشکیل لایه‌هایی غیر محلول بر روی منسوجات می‌شوند. مرحله دوم نشان دادن این موضوع می‌باشد که چنین مضامینی می‌توانند پیگمنتها یا رنگدانه‌ها را نیز به منسوجات پیوند دهند و در نهایت مرحله آخر این موضوع را مد نظر قرار می‌دهد که لایه‌های پیگمنت جایگزین قابلیت تولید رنگین کمان را دارا می‌باشند.
جنبش شناسی یا سینیتیک تشکیل مجموعه‌ها بین پلیمرهای کاتیونی و آنیونی از جمله مواردی است که بخوبی درک نشده است، آنها فقط به شکل تک لایه‌های خود ترکیبی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. همچنین اطلاعات کمی در مورد ساختار و شکل این مجموعه‌ها در دست است. ما از آنیلینگ، زمانی که این مجموعه‌ها بعد از لایه‌های کاتیونی و آنیونی بر روی یکدیگر چاپ شدند، بعنوان روشی برای دنبال نمودن تغییرات خصوصیات استفاده نمودیم.
هدف مقاله
هدف از ادامه این پروژه، طراحی و توسعه روشهایی برای بوجود آوردن یک حالت جامع و یکپارچه در زمینه رنگهای ایجاد کننده تداخل نوری در رویه‌های مرتبط با حسگرهای فشاری یا شیمیایی، بارکدینگ یا دیگر عملکردها می‌باشد.
 

رنگهای پراش‌گر فیلامنتهای نوری نانو

 

مقدمه
در خلال سالیان اخیر حالت خودسازمانی پلیمرها، برای آماده سازی سطوح و رابط‌های اتصال کاملا مشخص، بطور گسترده‌ای مورد بررسی قرار گرفته است. هم‌گذاری یا اسمبلی لایه به لایه توسط دکر (Decher) معرفی گردید و بعدها توسط دانشمندان بسیاری توسعه یافت. بر این اساس، ثابت شده است که این روش بعنوان یک اسلوب قدرتمند و تاثیرگذار در ساختن نانو معماری لایه‌لایه با ترکیب مناسب کاربردهای خاص مد نظر می‌باشد. این تکنیک در خلال ۵ سال گذشته بواسطه‌ سادگی و تنوع قابل توجه آن نه تنها تحت عنوان پلی‌الکترولیتها، بلکه بعنوان نانو ذرات نظیر توده‌های مولکولی، گروهها و کلوئیدها که قابلیت تبدیل به لایه‌ها را دارند، مورد توجه قرار گرفته است. خود ترکیبی یونی (ISA) تکنیکی جدید است که قبلا برای ساخت رسانای الکتریکی مغناطیسی، لایه‌‌های نازک نوری غیر خطی و دیگر فیلمها یا لایه‌های باریک پلی‌الکترولیتها، گروه‌ها و کلوئیدها بر روی ریز لایه‌های متشکل از انواع شکلها و اندازه‌ها بکار گرفته شده است و کارایی آن به اثبات رسیده است. با این تکنیک، کنترل ضخامت پوششها در مقیاس نانومتر، امکان‌پذیر می‌باشد. تکنیک خود ترکیبی یونی پروسه‌ای است که بر پایه‌ جذب الکترواستاتیکی، بین بارهای مخالف مولکولهایی که هر تک لایه‌ ته‌نشین شده را تشکیل می‌دهند، استوار است.
بنابراین هدف‌های مشخص شده برای این بخش از پروژه عبارتند از:
  • چاپ جوهر افشان رنگهای محلول بر روی زیر لایه‌های نساجی برای تهیه پوششهای پایدار غیر محلول بر روی منسوجات با استفاده از تکنیک خود ترکیبی یونی و مشخص سازی پوششهای نهایی از نظر ثبات شستشو و پایداری حرارتی از طریق روش میکروسکوپی SEM و اسپکتروفوتومتری رنگ.
  • چاپ جوهر افشان پیگمنتهای نانوذره رنگ شده بر روی منسوجات نساجی برای تولید رنگهای روشن و مستحکم در انواع پوشش توسط تکنیک خود ترکیبی یونی (ISA) و مشخص سازی پیگمنتهای چاپ شده بر روی ترکیبات منسوج از نظر ثبات شستشو و پایداری از طریق روش SEM و اسپکتروفوتومتری رنگ.
  • تولید رنگهای تداخلی با چاپ جوهر افشان توده‌های موج مربعی چند لایه بر روی ترکیبات منسوج با استفاده از تکنیک خود ترکیبی یونی (ISA) و مشخص سازی رنگها بر روی ترکیبات منسوج از نظر ثبات شستشو و پایداری حرارتی از طریق اسپکتروفوتومتری و روش میکروسکوپی (SEM).
 

رنگهای پراش‌گر فیلامنتهای نوری نانو

 

چاپ پلیمرهای آنیونی و کاتیونی
مرحله آغازین چاپ جوهر افشان پایدار پوششهای غیر محلول بر روی مواد پنبه‌ای می‌باشد که با شستشوی مکرر از بین نمی‌رود. عمل چاپ با استفاده از یک رباتxyz  که حامل یک کارتریج جوهر افشان HP می‌باشد و نیروی خود را از طریق یک ژنراتور پالس متعارف تامین می‌کند انجام می‌گردد.

رنگهای پراش‌گر فیلامنتهای نوری نانو

 

نتیجه‌گیری
در تحقیق گذشته، ما نشان داده‌ایم که خود ترکیبی لایه لایه مواد یونی می‌توانند رنگهای رنگین کمانی خوبی را بر روی شیشه و الیاف بوجود آورند. در این بخش از پروژه، ما در حال توسعه راههای چاپ سریع ‌تر با ساختاری یکسان جهت کاربرد آنها در صنعت نساجی هستیم. ما نشان داده‌ایم که خود ترکیبی یونی (ISA) و چاپ جوهر افشان را می‌توان برای پیوند رنگهای پلیمری با پیگمنتها در مقیاس نانو بر روی منسوجات، بدون استفاده از روال فرآوری اشعه ماورای بنفش یا مرحله‌ حرارت دهی که در روالهای متعارف جوهرهای پیگمنت استفاده می‌شوند، مورد استفاده قرار داد. این موضوع راهکار جدیدی را فرا روی فرآیند چاپ جوهر افشان در صنعت نساجی قرار می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.