مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آب توسعه تصفیه نانو کل مقاله

آب توسعه تصفیه نانو کل مقاله

آب توسعه تصفیه نانو کل مقاله – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فنی مهندسی – بین رشته ای
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 100000 (یکصد هزار) تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فنی مهندسی - بین رشته ای - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۱۳
کد مقاله
TEC13
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نانوتکنولوژی، آب و توسعه، تکنولوژیهای متعارف تصفیه آب، تکنولوژیهای تصفیه آب بر مبنای نانو – کل مقاله
نام انگلیسی
Nanotechnology, water and development
تعداد صفحه به فارسی
۱۰۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۸
کلمات کلیدی به فارسی
نانوتکنولوژی، آب و توسعه، تکنولوژیهای تصفیه آب، تکنولوژیهای تصفیه آب بر مبنای نانو
کلمات کلیدی به انگلیسی
Nanotechnology, water and development
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

نانوتکنولوژی، آب و توسعه

تکنولوژیهای متعارف تصفیه آب

تکنولوژیهای تصفیه آب بر مبنای نانو

این مقاله بوسیله مؤسسه مریدین (Meridian) تحت عنوان گفتگوی جهانی در مورد نانو تکنولوژی و فقر : فرصتها و خطرات ( (GDNP نوشته شده است . اهداف GDNP  از قرار زیرا می‌باشد : ۱) بالا بردن آگاهی در مورد پیامدهای نانوتکنولوژی برای فقرا ۲) مسدودسازی شکافهای داخل و بین بخشهای جامعه برای کاتالیز کردن  و پیشبرد سریعتر فعالیتهایی که فرصتها و خطرات مخصوص و مربوط به نانو تکنولوژی را مورد توجه قرار می‌دهند، بویژه فعالیتهایی که در کشورهای در حال توسعه مهمتر هستند و۳) تشخیص راههایی که در آن، علم و تکنولوژی می‌توانند نقش مناسبی را در فرایند توسعه ایفا کنند. GDNP توسط مرکز تحقیقات توسعه بین المللی (کانادا)، اداره توسعه بین المللی UK انگلستان و مؤسسه راکفلر(US) حمایت می‌شود.
اطلاعات مربوط به فعالیتهای گذشته و اخیر GDNP در http://www.merid.org/nano موجود می‌باشد.
دسترسی آزاد به سرویس اخبار الکترونیکی روزانه مریدین «اخبار نانوتکنولوژی و توسعه» در http://www.merid.org/NDN   در دسترس می‌باشد.
مؤسسه مریدین، یک سازمان غیرانتفاعی است که مأموریت آن، کمک به حل مشکلات مردم و اتخاذ تصمیمات آگاهانه درباره مشکلات اجتماعی پیچیده و بحث‌انگیزمی‌باشد. مأموریت مریدین از طریق سرویسهای تسهیلاتی، میانجی‌گری و مشاوره‌ای انجام می‌شود. تحقیق ما برروی محدوده گسترده موضوعات مربوط به علم و تکنولوژی، محیط و قابلیت نگهداری آن، ایمنی و سلامتی متمرکز شده است. ما در سطوح محلی، ملی و بین المللی تحقیق می‌کنیم. جهت اطلاعات بیشتر، لطفاً http://www.merid.org را ببینید.

آب توسعه تصفیه نانو کل مقاله

 

دسترسی آزاد
این مقاله، در حوزه عمومی قرار دارد. نویسندگان جریان این مقاله را تا جایی که ممکن است ، گسترش می‌دهند. کاربران مجازند این مقاله را بصورت الکترونیکی یا در هر فرصت دیگر که مشتمل بر ترجمه زبان خارجی بدون اجازه می‌باشد، دان‌لود (download) ، ذخیره یا توزیع کنند. خواهش داریم در صورت توزیع این مقاله، به نویسندگان آن استناد کنید، وب سایت پروژه مؤسسه مریدین (http://www.merid.org/nano) را ذکر کرده و متن را تغییر ندهید.
کپی الکترونیکی این مقاله می‌تواند از watertechpaper/http://www.merid.org/nano دان‌لود شود.
 
مقدمه
این مقاله بعنوان مقدمه‌ای بر مقاله «نانوتکنولوژی، آب و توسعه» بوسیله مؤسسه مریدین تحت عنوان «گفتگوی جهانی درباره نانوتکنولوژی و فقر (GDNP)» و بعنوان مقاله‌ تکمیلی برای آموزشگاه بین‌المللی نانوتکنولوژی، آب و توسعه در چنای هند، (http://www.merid.org/nano/waterpaper/) به رشته تحریر در آمده است. این مقاله بطور ویژه به درخواست‌های متعدد در مورد ایجاد مستندات جامع که مقایسه دستگاههای تصفیه آب متداول و نانو تکنولوژی را در بر داشته باشد، پاسخ می‌دهد.

 

فقدان دسترسی به آب تمیز و بهداشتی در کشورهای در حال توسعه ، اولویت توسعه موارد مرتبط با آن را مطرح می‌کند. علیرغم استراتژی‌های موجود و بررسیهای بیشمار عمومی و خصوصی، بعضی از چالشهای مرتبط با پروژه‌های آب و بهداشت بویژه مواردی که بر سیستم‌های آب تمرکز یافته‌اند وجود داشته که امر توسعه این مهم را با ت‍أخیر روبرو می‌سازد. سرمایه‌گذاری، طرز اداره امور، مهندسین آموزش دیده، کار بامهارت و دسترسی به تکنولوژیهای مناسب موانعی بر سر راه ایجاد سیستم‌های آب در مقیاس منطقه‌ای و ملی می‌باشند. این مشکلات و عدم موفقیت در غلبه بر موانع تهیه آب در مقیاس منطقه‌ای و ملی تا اندازه‌ای منجر به افزایش علاقه نسبت به روشهای تصفیه آب در محل مصرف POU)) در سطح خانگی و اجتماعی شده است.

 

هواداران روشهای تصفیه آب pou در سطح خانگی و اجتماعی اظهار می‌دارند که این روشها بعضی از موانع مرتبط با پروژه‌های تهیه آب در مقیاس بزرگ را برطرف می‌کنند زیرا آنها نسبتا ارزان قیمت بوده و می‌توانند بوسیله واحدهای مختلفی خریداری شوند و یا با استفاده از موادی که به آسانی در دسترس هستند، ساخته می‌شوند: بهمین دلیل، تکنولوژیpou  ، نیاز به سرمایه گذاری‌های اصلی بزرگ، سیستم‌های مدیریتی و ساختارهای حکومتی را برطرف ساخته و جازه می‌دهد تا اشخاص و جامعه نسبت به تملک و سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیریهای مربوطه، علاوه بر موارد مرتبط با حفظ و نگهداری، و سایر جنبه‌های تصفیه آب اقدام کنند.
این مقاله نشان می‌دهد که تعدادی از تکنولوژیهای متداول وجود دارند که به نحو مؤثری باکتریها، ویروسها، کلی‌فرمها، کدری و سایر آلاینده‌های آب را حذف می‌کنند و قابل تهیه‌اند و می‌توانند بصورت محلی تولید شوند اما با مروری به منابع درمی‌یابیم که چند چالش فنی مربوط به هزینه و تاثیر حذف آلاینده‌های معین بصورتی که نیازهای مردم کشورهای در حال توسعه را برآورده کند، باقی می‌‌ماند.
بعلاوه فصل های اول و دوم 
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.