مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۶

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۶

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۶ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۶

شماره      
۱۱۹
کد مقاله
MNG119
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مدیریت تکنولوژی سود آفرین
راهنمای مشاغل کوچک
فصل ۶
نام انگلیسی
Managing Technology for Profit – A Small Business Guide – chapter 2
تعداد صفحه به فارسی
۴۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۹
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت تکنولوژی، سود آفرین، مشاغل کوچک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Managing Technology , Profit, Small Business
مرجع به فارسی
روبرت میور
مرجع به انگلیسی
Robert Muir
کشور
ایالات متحده

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۶

 

مدیریت تکنولوژی سود آفرین
راهنمای مشاغل کوچک
فصل ۶
اخذ مجوز اجزا
  • چرا مشاغل کوچک می‌بایست به دریافت مجوز علاقه‌مند باشند؟
  • تکنولوژی ممکن است بهترین رویه را برای شرکتی به ارمغان آورد
  • مجوز تکنولوژی را می‌توان بعنوان مجوز اخذ درآمد در نظر گرفت
  • عدم ابهام در بررسی دریافت مجوز: آماده‌سازی
  • برای دریافت مجوز باید برنامه‌ریزی نمود
  • هر یک از مفاد مربوط به مجوز دارای شرایط و قواعد استانداردی می‌باشد
  • در اینجا راهنمای خرید «ادوات» کسب مجوز ارائه می‌شود
  • مسیرهای مربوطه به سمت جاده افتخار متفاوت می‌باشند
دیلوس ،  مخترع بزرگ ،  نسبت به ساخت بالاهای مومی اقدام نموده و مجوز پوشیدن آن را به پسرش آیکاروس داد تا آنکه هر دو بتوانند از دست مینوتور دهشتناک (جانوری که نیمی از بدنش گاو و نیمی انسان بود) فرار نمایند. اما به هنگامی که بحث چگونگی استفاده از آن فرار رسید وی دریافت که پسرش مشورت پدر را دال بر عدم پرواز نزدیک در کنار خورشید را فراموش کرد و بدین سان آیکاروس نابود شد. در دنیای رقابتی امروزی، بحث دریافت مجوز می‌تواند فرصتهای رشد قابل توجهی را برای مشاغل کوچک بوجود آورد. در این فصل، ما نسبت به پاسخ دادن این مسئله اقدام خواهیم نمود که چه کسی، چه چیزی، چرا، چه هنگامی، چه موقعی و چگونه می‌توان مقوله کسب مجوز را با توجه به حکمت و فرزانگی شما مدنظر قرار داد.
 

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۶

 

کسب مجوز برای بخشها!
چرا مشاغل کوچک باید به کسب مجوز علاقه‌مند باشند؟
کسب مجوز یکی از چندین گزینه موجود جهت بازاری کردن تکنولوژی ما می‌باشد. چرا شرکتهای کوچک باید بدین مبحث علاقه‌مند باشند؟ در یک دنیای واقعی که مضمون سوددهی مدنظر می‌باشد، ما نباید صرفا سوددهی را مساوی با کسب پول یا دلارهای حاصل شده قلمداد نماییم. مشاغل از طریق راهکارهای گوناگون می‌توانند سوددهی داشته باشند.
جهت درآمدزایی. مبالغ مربوط به حق مجوز از طریق بهره‌گیری از حق امتیاز، مشاوره مدیریتی و خدمات فنی باعث بوجود آمدن درآمد شده و بر این مبنا می‌توان امر تحقیقات و توسعه را در چارچوب داخل شرکتی تداوم بخشید. بر این مبنا امر تولید درآمد از طریق بازارهای جدید و با بهره‌گیری از انتقال تکنولوژی، سریعتر و ایمن‌تر از مبحث فروش‌ صادراتی مستقیم حاصل خواهد آمد.
تکنولوژی دریافت مجوز یا امتیاز قابلیت کسب درآمد را بوجود خواهد آورد
آیا در زمینه آنکه اعطای مجوز چه خصیصه‌ای را برای اعطا کننده و دریافت کننده آن بوجود می‌آورد تفکر نموده‌اید؟
موقعیت فرد دریافت کننده مجوز معمولا پیچیده‌تر از شخص اعطا کننده آن می‌باشد، مخصوصا برای آن دسته از شرکتهای کوچکی که از خارج شدن از گود بیم دارند. البته، این نکته به نظر می‌رسد که اشخاص بالقوه‌ای که تمایل به کسب مجوز دارند در ارتباط با بازار و موقعیت بازاری هستند. بطور مثال ارتباط شرکتهای کامپیوتری در حقیقت معرف تاثیر ترانزیستور بر روی بازارهای ارزش در صنعت صوتی بوده است. بر این مبنا تکنولوژی قابلیت حرکت بسوی جلو در عرصه رقابت را داشته و تاریخ نیز گواه آن می‌باشد.
هرگز بدون برنامه‌ریزی اقدام به بازی کسب مجوز ننمایید
حال که ما اطلاعات مختصری در زمینه روال کسب مجوز و ابزارهای مدیریت اولیه در این زمینه را بیان داشته‌ایم، لازم است تا سیاست شرکتی قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم که در حقیقت می‌توان آن را بعنوان برنامه شرکت در این بازی نامید. با استفاده از این برنامه می‌توان تصمیم گرفت که به چه هنگام و چگونه می‌توان در این بازی شرکت کرد.
هر توافق اعطا یا کسب مجوز دارای شرایط استاندارد خاص خود می‌باشد
خبر قابل توجه در این زمینه آن است که در خصوص احتمالات موجود در زمینه مضامین اعطا یا کسب مجوز نکات جالبی وجود دارند که باید برای بررسی آنها از وجود کارشناسان مربوطه برای بررسی شرایط و مفاد توافقات در این زمینه بهره جست.
اخطار: هر توافق کسب شده در این زمینه، حتی با وجود احتمال حاضر بودن اشخاص دیگر در این زمینه، بعنوان یک موافقت‌نامه منحصر بفرد شناخته خواهد شد. نیازهای هر یک از موسسات یا اشخاص درگیر در این عرصه متفاوت می‌باشد. بر این مبنا معمولا هر یک از قراردادها دارای شرایط مختلفی خواهند بود.
شرح مستندات ـ چه کسی و چه هنگامی باید امور مربوطه را انجام داد.
طرفین این توافق‌نامه چه کسانی هستند و مخاطبین آنها (جهت شناسایی) چه می‌باشند؟ در صورتی که طرفین توافق‌نامه شرکتها باشند آیا شرکتهای تابعه نیز شامل شده‌اند؟ تاریخ اجرای توافق‌نامه به چه هنگامی است؟ آیا وابسته به تصویب شرایط و مفاد حاکمیتی می‌باشد؟ آیا دارای زمان یا دوره خاصی می‌باشد و پس از امضاء اجرایی می‌گردد؟ آیا باعث ملغی سازی توافقات دیگر خواهد شد؟
ضمانت‌ها و بندهای در نظر گرفته شده ـ چرا باید چنین توافقی را اجرا نمود
چنین مواردی جزء مفاد کلی مشخص کننده چیزی می‌باشد که شرکت اعطا کننده مجوز در صدد واگذاری آن است و تشریح کننده اهداف تجاری دارنده مجوز در زمینه اکتساب آن مجوز خواهد بود. آیا شرکت اعطا کننده مجوز نسبت به تضمین اعتبار موارد ثبت شده اقدام خواهد نمود؟
تعاریف ـ اجازه دهید تا هر یک از مواردی را که به خوبی درج نشده‌اند را مرور نماییم
فرد دارنده مجوز در جستجوی داشتن مجوزی است که محدوده‌ها و حقوق آن تا حد ممکن روشن و آشکار باشد تا آنکه از تجاری سازی سریع آن اطمینان حاصل نماید. کلمات کلیدی و عباراتی نظیر موارد ثبت، فن و فوت، رشته، شرکتهای وابسته و پیشرفت‌های مربوطه را باید به خوبی تعریف نمود.
اعطای مفاد و شرایط ـ چه چیزی را خریداری یا به فروش می‌رسانید
حقوقی که شرکت اعطا کننده مجوز نسبت به فروش آنها اقدام می‌کند چیست؟ آیا آنها شامل حقوق وابسته به تولید، فروش و استفاده از محصول خاص تحت شرایط ثبت شده، فن و فوت و حقوق تجاری خاص می‌باشد؟ آیا مجوز مربوطه بصورت انحصاری می‌باشد و یا غیر انحصاری خواهد بود؟ آیا فرد دارنده مجوز حق واگذاری مجوز خود به دیگران را خواهد داشت؟
کمک‌های فنی ـ آیا تیم بازدید کننده رفتاری دوستانه دارند؟
به هنگامی که مجوز شامل تکنولوژی و فن و فوت باشد، کمک‌های مورد نیاز جهت پیاده سازی عملیات چه خواهد بود؟ چه کسی می‌بایست نسبت به مهیا سازی کتابچه‌های فنی، طرحهای فرآیند و نکات چاپی اقدام کند؟ چه کسی باید نسبت به آموزش اپراتورها برحسب برنامه اقدام ورزد و این آموزش در کجا و با چه قیمتی باید عملی شود؟ آیا کمک فنی فراهم شده بعنوان بخشی از موارد مرتبط با پرداخت اولیه تلقی خواهد شد و یا آنکه باید هزینه‌های آن را بر مبنای خدمات دوره‌ای محاسبه کرد؟ این خدمات کمکی تا چه مدتی تداوم داشته باشند؟

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۶

 

پرداخت‌ها و حق امتیاز ـ میزان محافظت چقدر است؟
آیا یک بسته جبرانی در کار است؟ آیا پرداخت شامل یک مجموعه واحد پرداختی می‌باشد و یا آنکه پرداخت‌های مقطعه‌ای و حق امتیاز متوالی بر روی محصولات تولید شده و یا بکار گرفته شده وجود خواهد داشت؟
دیگر ملاحظات مربوط به پرداخت ـ مراقب نیرنگ‌ها باشید!
آیا پرداخت شامل موجودی سرمایه‌گذاری مشترک یا شرکتهای وابسته خواهد بود؟ آیا حقوق واگذاری مجوز و یا تبادل یک تکنولوژی وجود خواهد داشت، در صورت وجود، شرایط مربوطه چه خواهد بود؟
گزارشات مالی ـ کسب امتیاز
چه نمره‌ای را باید حاصل آورد و چه کسی این مبحث را کنترل می‌کند؟ به چه هنگامی باید نسبت به پرداخت حق امتیاز اقدام نمود و آن را بصورت ماهیانه، فصلی و سالیانه گزارش داد؟ در صورتی که پرداخت‌ها دارای مالیات باشند، چه کسی باید آن را پرداخت کند؟ آیا این موارد در انطباق با مضامین مالیاتی آمریکا خواهد بود؟ از چه واحد پولی باید بهره جست و نرخ تبادل ارزی را چگونه باید تنظیم نمود؟
اعتبار ثبت ـ موارد مغشوش؟
آیا فرد دارنده مجوز می‌تواند اعتبار حق ثبت را به چالش کشد؟ قواعد مربوطه در کشورها متفاوت می‌باشند. در صورتی که قواعد حاکم باعث محدود شدن حوزه حق ثبت و یا اعتبار آن شود، فرد دارنده مجوز سود خواهد برد.
مسیرهای رسیدن به حق امتیاز با یکدیگر تفاوت دارند
یکی از مسائل بسیار مهم و دشوار که در امتیازدهی یا خرید فناوری می‌بایست به حل آن پرداخت،‌ شکل دادن حق امتیاز یا ارزشی است که برای مواد ثبتی، فن و فوت‌ها، و خدمات باید در نظر گرفت.
بیشتر شرکتها همانند امتیازدهندگان به استفاده از تجربیات گذشته در شکل‌دهی یک نرخ حق امتیاز مناسب روی می‌آورند. برای یک مجوز مشابه معمولا نرخ‌های حق امتیاز بر مبنای مواردی همچون مضامین ذیل مشخص می‌شود:  نرخی مساوی با نرخ قبل، نرخی برابر با نرخ یک محصول صنعتی مشابه، یک نرخ وضع شده بدون توجه به نوع محصول، نرخی که حداقل مقدار دلار ثابت را نیاز داشته باشد یا هر چه که از مباحثات مرتبط حاصل می‌شود.
هنگامی یک نرخ حق امتیاز منصفانه خواهیم داشت که هر دو طرف، میز مذاکره را با اندکی ناامیدی ترک کنند و مجوز دهنده حس کند که مبلغ مورد توافق به آن اندازه که می‌توانست باشد نیست و مجوز گیرنده نیز حس نماید که چنین موردی بیش از آن چیزی است که می‌توانست باشد.

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.