مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۱۲
کد مقاله
MNG12
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
راهنمای کارآفرینان برای انجام امور تجاری بصورت آنلاین
نام انگلیسی
The Entrepreneur’s guide to doing business online
تعداد صفحه به فارسی
۶۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۰
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship
مرجع به فارسی
مجله کارآفرین
مرجع به انگلیسی
Entrepreneur magazine
کشور
ایالات متحده

 

راهنمای کارآفرینان برای انجام امور تجاری بصورت آنلاین

۵۳ درصد از خریداران آنلاین از طریق اینترنت در سال آتی برنامه خرید بیشتری را مدنظر دارند.
تنها چند سال قبل، به هنگامی که با کارآفرینان و مشاغل تجاری کوچک ملاقات داشتیم، چگونگی تحرک بیشتر مشتریان را از طریق خطوط تلفن، باجه‌های پرداخت، روشها و خطوط محصول دنبال می‌کردیم. اما امروزه موضوع اصلی مورد بحث چگونگی به حرکت درآوردن سریعتر مشتریان بصورت آنلاین از طریق اینترنت می‌باشد.
صاحبان مشاغل کوچک که عملیات تجاری خود را بر مبنای استفاده از اینترنت تعمیم و گسترش داده‌اند، ‏این نکته را به من یادآوری می‌کنند که آنها تاکنون پدیده‌ای به چنین سریعی‏، مولد و رقابتی را تجربه نکرده بوده و خواستار آن هستند که چگونه می‌توان در این بازار سرمایه‌گذاری بیشتری نمود. آنهایی که هنوز آنلاین نشده‌اند در اطراف خود در صدد بررسی شرایط و چگونگی اعمال مدیریت برای حرکت بسمت وب هستند.
با ارتقا و بسط هر شغل‏، توجه به حضور آنلاین می‌تواند موجب ایجاد لیستی از سوالات مغشوش در نزد یک کارآفرین شود. چه چیزهایی را باید دقیقا اعمال نمود تا پدیده آنلاین محقق شود؟ چگونه حضور آنلاین می‌تواند وضعیت جاری بازار را بسمت داشتن تجارتی موفق تغییر دهد؟ رقبا به چه کار مشغولند؟ مردم چگونه خرید می‌کنند؟ چه نوع از مسایل امنیتی در این خصوص مورد نیاز می‌باشد؟ طریقه پرداخت مشتریان از طریق آنلاین چگونه است؟ ما برای این موارد راهنمائیهایی را عرضه داشته که بصورت منبعی منظم و اولیه برای کمک به یافتن پاسخهای فوق تقدیم می‌گردد.
مشاغل کوچک که از هیچگونه توانایی در تجارت الکترونیک در وب‌ سایتهای خود بهره‌مند نمی‌باشند، چگونگی ورود به مرحله بعد، برای تبدیل سایتهای تجاری خود به مراکز فروش، را فرا خواهند گرفت. سایتهایی که منجر به افزایش میزان مشتری‏، بهبودی شهرت و ارتقای برداشت و ذهنیت مشتریان از بنگاه اقتصادی و همچنین افزایش فروش بروشی کاملا جدید خواهد شد. این کارآفرینان، با وجود آنکه هنوز آنلاین نشده‌اند، چگونگی تبدیل مسایل تجاری خود را از طریق اینترنت فرا گرفته و بازارهایی به آنها معرفی می‌گردد که تا بحال فراتر از حوزه دسترسی آنها بوده است.
بر اساس نکته نظرات شرکت تحقیقاتی IDC، از هزینه برپایی یک وب سایت به میزان زیادی کاسته شده است. این هزینه‌ها که از زمان رشد و ترقی اینترنت هزینه‌ای به میزان ۱۰۰۰۰ دلار برای طراحی و راه‌اندازی وب سایت‏، بعلاوه صدها دلار برای آپدیت یا بروزرسانی، را برای صاحبان مشاغل کوچک در برداشت، اکنون با هزینه ۱۲۰۰ دلاری در اختیار و دسترس می‌باشد. با این وجود، برآورد سال ۲۰۰۵، حاکی از از آن است که تنها نیمی از مشاغل کوچک دارای وب سایت خاص خود هستند. این میزان در سال ۲۰۰۲، ۴۰ درصد بوده است.
برآورد سال ۲۰۰۵، تنها معرف استفاده نیمی از دارندگان مشاغل کوچک در سطح ملی از وب سایتهای خاص خود است.
 In 2005, only about half of the nation’s small businesses were estimated to have their own web sites.
 
تحقیقی که بوسیله ای‌سی‌ نیلسن اخیرا بعمل آمده نشان می‌دهد که ۵۳% از خریداران آنلاین در سال آتی تمایل به خرید بیشتر از این طریق را دارند. چرا؟ بنظر می‌رسد مشتریان که زمانی تمایلی به خرید آنلاین نداشتند اکنون سطح جدیدی از راحتی، سرعت‏، انتخاب و امنیت را  از طریق سفارش آنلاین تجربه نموده‌اند.
نکته قابل توجه و طعنه آمیز آن است که با وجود آنکه مشتریان بر شکهای اولیه خود در خصوص خرید از طریق اینترنت فایق آمده‏، بسیاری از مشاغل کوچک هنوز در برابر آنچه می‌توانند از تجارت الکترونیک بدست آورند ایستادگی می‌کنند. مشکل اساسی در خصوص درک این مسئله ـ غالبا عدم راهنمایی درست ـ در زمینه مواردی است که می‌بایست برای شروع یک مغازه آنلاین و فروش کالا بطور مستقیم به مشتریان وجود داشته باشد. نگرانیهایی که مشاغل کوچک در این خصوص دارند شامل موارد زیر می‌باشد:
  • هزینه نگهداری یک عملیات آنلاین.
  • ترس از تکنولوژی و عدم تجربه در خصوص رسانه آنلاین.
  • داشتن این ادراک که فرآیند نصب و راه‌اندازی آنلاین پیچیده می‌باشد.
امروزه، کارآفرینان به برنامه‌های بسته نرم‌افزاری تجارت الکترونیک میزبان دسترسی داشته و براحتی می‌توانند نسبت به استخدام متخصین آنلاین اقدام نموده و مهمتر از همه وجود یک بازار جهانی است که اجازه رشد مشاغل کوچک را از این طریق می‌دهد. در صورتی که صاحبان این مشاغل با تجهیزات مناسب و درست آنلاین مجهز باشند، زمان برای آنها هیچگاه بهتر از حال برای ورود به عرصه وب نبوده است.
اینترنت تعداد مشتریان بالقوه را افزایش داده است و با این حال باعث ایجاد تحرک در قابلیت سود‌آوری شده است.
The Internet is increasing the number of potential customers, but it’s also driving profitability.
چرا باید بسمت آنلاین حرکت نمود؟                               Why Go Online? 
جالب توجه‌ترین ویژگی تجارت الکترونیک قدرت تاثیرگذاری فوری در زمینه بازار‌یابی و فروش می‌باشد. با آنلاین شدن، یک مرکز پخت نان یا مرکز خدمات مشاوره‌ای محلی بسرعت می‌تواند محدوده دسترسی خود را به سطح مشتریان بالقوه ملی و حتی بین‌المللی گسترش دهد. فروش بر مبنای وب هیچگونه حد و مرز بین‌المللی را نمی‌شناسد.
از میان مشاغل کوچک که فروش آنلاین دارند، ۷۳ درصد بواسطه کاهش هزینه‌های اداری موفق به صرفه‌جویی مالی شدند.
Of small businesses that sell online, 73 percent saved money by decreasing administrative costs.
گردش وجوه برای یک شغل جدید دارای اهمیت قابل ملاحظه‌ای می‌باشد. این مطالعه نشان می‌دهد که صاحبان مشاغل کوچک که دارای تجارت آنلاین می‌باشند، احساس می‌کنند که این پدیده بدانها اجازه می‌دهد بصورت سریعتری پرداختها و دریافتها را داشته و تجارت خود را آسانتر انجام دهند.
به هنگامی که کارآفرینان بسمت آنلاین شدن حرکت می‌کنند، آنها در حقیقت خود را در سطحی قرار داده‌اند که با رقبای بزرگتری در حال بازی می‌باشند. در اینترنت حتی کوچکترین خردفروش آنلاین، بدون نیاز به حضور فیزیکی در هر گوشه و کنار خیابان، می‌تواند به جذابی و عملکرد بزرگترین واحدهای فروش باشد. اغلب، فروشگاههای کوچک با تاسیس بوتیک یا دکان آنلاین بدنبال مشتریانی می‌گردند. این پدیده خود باعث متمایز نشان دادن مشاغل کوچک از فروشگاههای بزرگ می‌گردد.

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

راه‌اندازی یک مغازه آنلاین نیاز به اشتیاق و علاقه داشته و سطح بالایی از خوش‌بینی را طلب می‌کند
Setting up shop online takes passion and demands a high level of optimism.
برای آنلاین شدن چه مواردی می‌بایست روی دهد؟
What It Takes To Go Online
دو ویژگی قابل توجه وجود دارد که به کارآفرینان کمک می‌کند بر چالش پیش‌ روی در خصوص راه‌اندازی تجارت جدید فایق آمده و بدین وسیله ثمره زحمات خود را برداشت نمایند. دقیقا همانند راه‌اندازی یک مغازه بصورت فیزیکی ، افتتاح یک مغازه آنلاین نیاز به اشتیاق داشته و سطح بالایی از خوش‌بینی را طلب می‌کند. اشتیاق همانا میل و آرزوی کارآفرین برای یافتن چیزهای است که وی انجام آنها را دوست داشته و سعی می‌کند در این راه اقدامات لازم را بعمل آورد. تفکر مثبت به شخص کارآفرین اجازه می‌دهد تا تمرکز لازم در مواجه با مشکلات بانکی، همتایان و رقبا را بدست آورد. داشتن حالتی «بلی من می‌توانم» به هنگامی که یک شغل آنلاین درب‌های خود را بسوی دنیا می‌گشاید، به سرعت به عبارت «عجب، نتیجه حاصل شد» تبدیل می‌شود.

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

آیا وب برای این شغل مناسب است ؟
Does the web make sense for this business?
ما قبلا در خصوص این موضوع که وب قدرت زیادی در تبدیل و گسترش یک شغل دارد صحبت نمودیم. با این وجود، در برخی از مواقع یک محصول، حداقل در نگاه اول، ممکن است چندان برای عرضه و فروش بصورت آنلاین مطلوب جلوه ننماید. مشاغلی نظیر پارک‌های تفریحی، کلوپ‌های بولینگ و شرکت‌های خدمات عمومی معمولا یا نیازمند مشتریان حضوری بوده و یا آنکه محصولاتی را ارائه می‌کنند که به میزان زیادی ناملموس می‌باشد. اما با این حال حتی برای این دسته از مشاغل، مشتریان هم اکنون خواستار حضور آنلاین می‌باشند.
اولین و مهمترین مورد، کلیه صاحبان مشاغل کوچک نیازمند یک طراحی کاملا حساب شده می‌باشند.
First and foremost, every small business owner needs a well-thought plan.
این مشاغل چه‌چیزی را خواهند فروخت ؟           What will the business sell?
من به صورت مکرر مورد سوال قرار گرفته که، «ریوا، بازار بزرگی که بتوانم بدان راه‌ یابم چیست؟» پاسخ من به این سوال آن است که این موضوع وابسته به شرایط اقتصادی و اندازه جمعیتی است که می‌خواهیم با آنها مراوده داشته باشیم. همچنین فاکتورهای بیشمار تجاری دیگر که مشوق کارآفرینان در تجزیه و تحلیل صبورانه مسائل مربوطه می‌باشند نیز مدنظر خواهند بود.
مجله کارآفرینی اقدام به انتشار سالیانه لیستی به نام «لیست داغ» می‌نماید که در آن نگاهی به جایگاه بازارهای آتی برای رشد مشاغل کوچک شده ‌است. در تحقیقات اخیر این مجله، چهار استراتژی مشخص شده است که کارآفرینان هوشمند می‌توانند از آن بهره برده تا از این طریق بتوانند ایده‌آل‌ترین بازار هدف را یافته و اقدام به فروش خدمات یا محصول خود نمایند :
  • توجه به موارد متقابل یک خط‌مشی: برای هر خط‌مشی یک خط‌مشی متقابل سودمند بصورت بالقوه وجود دارد که می‌بایست بدان توجه نمود. بطور مثال فروش البسه راحت و مناسب زنانه در زمانی که پوشیدن تاپهای کوتاه زنانه رواج دارد می‌تواند بعنوان یک خط‌مشی متقابل مدنظر قرار گیرد.
  • عدم پیروی بی‌مورد از سایتهای بزرگ: بجای راه‌اندازی سایت مربوط به خدمات وعده ملاقات به منظور رقابت با پیشروهای فعال در این زمینه، شغلی که به مردم کمک کند تا نسبت به نگارش آگهی‌های خود بصورت بهتر اقدام نمایند و یا بتوانند عکس‌های بهتری دریافت دارند می‌تواند مناسب‌تر از دیگر موارد باشد.
  • تغییر وضعیت: محصولات یا خدمات آزموده شده می‌بایست بگونه‌ای باشد که بتوان آنها را از بازاری که هم اکنون در آنها عرضه می‌شوند برای بازار دیگری مهیا نموده و یا اصطلاحا آنها را برای بازار بعد سفارشی نمود. همانند سفارشی‌سازی محصولات یا خدمات از انسانها به حیوانات خانگی (مثل غذای سگ) و یا از بزرگسالان به کودکان (مثل یوگا و کلاسهای آشپزی) که جزء روشهایی هستند که می‌توان آنها را در این استراتژی بکار برد.
  • بعاریت گرفتن یک مدل تجاری: گرفتن اعضا یا عضوگیری و تعیین حق عضویت به منظور کرایه فیلم از طریق پست بعنوان کار حرفه‌ای برای برخی از شرکتها مد نظر بوده است. همچنین اینکار در خصوص شرکتهایی که بازیهای ویدئویی ارائه می‌نمایند و یا در کار فروش کتاب هستند نیز جوابگو بوده است.

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

در صورت امید به بقا، کارآفرینان آنلاین می‌بایست مفهوم رقابت را درک کنند.
Online entrepreneurs must understand the competition if they hope to survive.
شرکتهای دیگر چه انجام می‌دهند؟             What are other companies doing?
دقیقا همانند فروشگاههای آجری یا فیزیکی (در مقابل فروشگاههای آنلاین یا مجازی)، کارآفرینان آنلاین در صورتی که به بقای خود امیدوار باشند می‌بایست درک درستی از مفهوم رقابت داشته باشند. یک آنالیز رقابتی می‌تواند برای تجهیز صاحبان مشاغل آنلاین به اطلاعات مورد نیاز، جهت ارتقای و تمایز این مشاغل، بکار گرفته شود.
تجارت مورد نظر ما به کدام یک از انواع منابع نیاز دارد؟will the busine
What types of resources will the business need?
دربهای یک تجارت یا شغل آنلاین هرگز بسته نمی‌شوند. با عدم بهره‌برداری از عملیات پشتیبانی ۲۴ ساعته در هر هفت روز هفته ، صاحبان مشاغل آنلاین ممکن است در اجرای سفارشات خود، بصورتی که به مشتری وعده داده‌اند، موفق نباشند. پدیده قریب به یقینی که موجب از دست دادن مشتریان و از بین رفتن صداقت و وظیفه‌شناسی حرفه‌ای می‌شود.
دربهای یک تجارت آنلاین هرگز بسته نمی‌شوند.
The doors of an online business never close.
مشاغل اینترنتی می‌بایست بصورت تمام وقت فعال باشند، از اینرو کارآفرینان می‌بایست در خصوص آنکه این مشاغل به چه میزان به کمک نیاز دارند، واقع‌گرا باشند. پدیده گسترش فعالیتهای شغلی یک کارآفرین در اینترنت بعنوان سرمایه‌گذاری مالی و مهیج مد نظر می‌باشد.
نسلهای جوانتر نسبت به بازاریهای صنفی بدگمان بوده و تمایل آشکاری در این زمینه نشان نمی‌دهند.
Younger generations are suspicious of corporate marketers and don’t like to be overtly persuaded.
مخاطب هدف چیست؟                               What is the target audience?   هر زمان که شغلی محصولات یا خدمات خود را به روی یک بازار جدید می‌گشاید، مدیریت مربوطه می‌بایست فاکتورهایی تعیین کننده چگونگی دسترسی این خدمات را در نظر داشته باشد. این فاکتورها عبارتند از فاکتورهای جغرافیایی، موارد مرتبط با قوم‌شناسی یا آمار نفوس و جمعیت و همچنین فاکتورهای اجتماعی اقتصادی. برخی از موارد ارائه شده نظیر ادوات سرگرمی، تامین مدرسه و خدمات مراقبت از کودکان ممکن است بصورت اولیه برای گروه سنی خاصی بکار گرفته شود. محصولات یا خدمات دیگر نظیر سیستم ونتیلاتور یا استخر شنا می‌تواند برای مناطق جغرافیایی خاصی مد نظر باشد.

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

بازار آنسوی دریاها ممکن است بعنوان بهترین فرصت فروش برای شرکتها مطرح شوند.
It may turn out that the overseas market is the company’s very best sales opportunity.
میزان گستردگی یک شغل به چه میزان می‌تواند باشد؟
How far will the business cast its net?
در اقتصاد جهانی این امر کاملا محتمل می‌باشد که یک دارنده شغلی کوچک، صبح خود را به ایمیلی از میلان آغاز نماید که در آن از وی سوال شده آیا می‌تواند مبلغ کالای خود را به یورو از طریق کارت اعتباری کارتاسی (CartaSi) دریافت دارد یا خیر؟ کارآفرینان آنلاین باید این موضوع را بخوبی درک نمایند که از روز اول شروع بکار در وب، آنها دارای شغلی بین‌المللی شده که در آن با استفاده از ویندوزهای نمایش‌دهنده اطلاعات و ایستگاههای دریافت وجه در هر گوشه از جهان قابل دسترسی می‌باشند.
کارایی در موارد مربوط به قیمت و ارسال اقلام می‌تواند بعنوان یک مزیت اصلی در رقابت مطرح باشد.
Shipping efficiency and pricing can be a major competitive advantage.
هزینه‌های ارسال یا حمل و نقل چگونه است؟  What about shipping charges?
فروشگاههای آنلاین غالبا هزینه‌های ارسال را تعدیل می‌نمایند. مثال زیر را در نظر بگیرید: مشتری خاصی پس از جستجو، قیمت بالایی را برای کالای مد نظر خود مشاهده می‌کند. پس از ثبت اطلاعات در فرم سفارش الکترونیکی، وی از مشاهده قیمت بالای مربوط به ارسال کالا متحیر می‌شود. نتیجه چیست؟ خریدار بسادگی انگشت خود را بالا برده و از سایت فوق خارج شده و بدنبال سایتهای دیگر می‌گردد.
سرویس مشتری روشی بسیار مناسب برای کسب اعتماد بوده و همچنین بعنوان یک مکانیسم بازخوردی باارزش مطرح می‌باشد.
Customer service is a great way to build loyalty, and it’s also a valuable feedback mechanism.
عناصر تشکیل دهنده خط‌مشی سرویس مشتری چیست؟
What are the elements of the customer service policy?
از آنجائیکه مشتریان انتظار دارند، تا بوسیله طرح پرسش، تقاضاهای خاص و یا مشکلاتی که در خصوص سفارش برایشان وجود دارد، با یک شرکت در ارتباط باشند، یک سرویس آنلاین می‌بایست نسبت به ارائه آدرس ایمیل یا شماره تلفن  برای تماس با مشتریان اقدام نماید. نه تنها سرویس مشتریان می‌تواند بعنوان راهی برای کسب اعتماد مطرح باشد، بلکه این پدیده بعنوان یک مکانیسم بازخورد دارای ارزش می‌باشد. مشتریان همگی آمادگی کامل دارند تا با شما مکاتبه داشته و قادرند در خصوص موارد مورد نیاز برای ارتقای محصولات و خدمات، راهنمایی خوبی را ارائه دهند.

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

توسعه استراتژی بازاریابی                       Developing a Marketing Strategy
به هنگامی که یک شغل موقعیت خود را در بازار تعریف نمود، کارآفرین می‌بایست نسبت به بررسی چگونگی ورود به دریای موجود مشتریان، که هر لحظه در محاصره تعداد زیادی از پیامهای تجاری و بازاریابی می‌باشند، اقدام نماید. بر اساس گزارشات کانسومر، هر روزه مشتریان عادی در معرض حدودا ۲۴۷ پیام بازرگانی قرار دارند که بصورت پرینت، ارسال از طریق فضا بوسیله ادوات بدون سیم، بصورت آنلاین، بر روی جاده و یا در محل کار بدانها مخابره می‌شود. مطالعات انجام گرفته بوسیله IPSOS  نشان می‌دهد که یکی از چالشهای عمده پیش روی صاحبان تجارت آنلاین نه تنها آپدیت متوالی سایت خود می‌باشد، بلکه بوجود آوری آگاهی لازم در مورد آن است.
وب سایتهای خوب از طراحی مناسبی بهره‌ می‌جویند که استفاده از آن آسان است.
Good web sites begin with a good design that is simple to use.
 
طراحی و هدایت یا مرور (ناوبری) فروشگاه آنلاین
The Design and Navigation of the Online Store
وب سایتهای خوب کار خود را با چنان طراحی مطلوب و مناسبی آغاز می‌کنند که استفاده از آن آسان باشد. طراحی گرافیکی و مضامین موجود در صفحه اول یک وب سایت باید بگونه‌ای باشد که نظر مشتریان را بخود جلب نماید. همچنین مرور و بررسی صفحات داخلی که اصطلاحا ناوبری خوانده می‌شود نیز می‌بایست بگونه‌ای ساده امکان‌پذیر باشد. اطلاعات مندرج در وب سایت می‌بایست بسادگی قابل حصول بوده و باید آن را بجای زبان شرکت دارنده وب سایت به زبان خاص مشتریان منتشر نمود.
در اینجا ۱۰ نکته اصلی در خصوص چگونگی به نظر رسیدن یک وب سایت و چگونگی ناوبری آن توسط مشتریان مطرح می‌گردد:
  • در سایت خود مشتریان را فورا از فعالیت شرکت خود آگاه سازید.
  • با دو کلیک کردن بر روی ماوس یا موشواره اطلاعات مورد نظر مشتری می‌بایست در دسترس وی قرار گیرد.
  • توجه داشته باشید در وب سایت، سرخط‌های مشخص کننده نام شرکت و لینکهای مربوط بدان قید شده باشد. همچنین نمایش درختچه‌ای یا شاخه‌ای اطلاعات از صفحه اصلی به صفحه جاری وب سایت مناسب است. بازدید‌کنندگان در تمامی مواقع می‌بایست بدانند در کجای وب سایت قرار دارند.
  • به بازدید‌کنندگان اجازه دهید پاسخ به سوالات خود را بسرعت بیابند.
  • از فونت یا قلمها و تصاویر به میزان کافی درشت استفاده نموده و همچنین در صورت لزوم می‌توانید از فایل تشریحی صوتی بهره گیرید، تا بدین وسیله مضامین مورد نظر بدون کاستی در اختیار کاربران قرار گیرد.
  • به کیفیت اطلاعات ارائه شده توجه کافی داشته باشید، همچنین مطمئن شوید متن مورد نظر بخوبی نوشته شده باشد و از نظر املایی درست باشد. از کلمات نامفهوم مضایقه شود.
  • سعی شود برای هر یک از صفحات وبی خود لینکی را در صفحه اصلی قرار دهید تا بدینوسیله کاربران بتوانند با یک کلیک بدان وارد شوند.
  • از تصاویر بصری مفید استفاده کنید، البته بهتر است تصاویر بصورت فلش و منحرف کننده توجه نباشد. تصاویر مفید شامل موارد زیر می‌باشد: عکسهای محصولات، نمودارهایی که طبقه‌بندی محصولات را مشخص و مجزا می‌کنند و نقشه‌‌هایی که راهنمایی و هدایت کاربر را بعهده دارند.
  • تعیین آنکه کدام یک از تکنولوژیها مناسب بوده و کدام یک فراتر از حد مطلوب می‌باشد. بطور مثال طراحی یک صفحه فرود بوسیله نرم‌افزار مکرومدیا فلش _ در مواردی که انیمیشن و گرافیک پیچیده قابلیت دسترسی آسان دارد _ می‌تواند خصیصه مناسبی جلوه نماید. ولی باید توجه داشت که همین خصیصه در مواردی که کاربران هنوز از روش سنتی شماره‌گیری تلفن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند، می‌تواند باعث کاهش سرعت اتصال به اینترنت شده و خود از اینرو بعنوان یک مانع بشمار خواهد آمد.
خریداران آنلاین می‌خواهند از شکل ظاهری محصول اطلاع داشته باشند، چرا که آنها قادر به برداشتن محصول بصورت فیزیکی و بررسی آن نیستند.
Online shoppers expect to see what a product looks like, especially since they can’t pick it up and examine it.
 بازاریابی محصول بر روی وب سایت    Product Marketing on the Web Site
 مهمترین مرحله‌ای که بازرگانان می‌توانند برای فروش تقریبا هر محصول بصورت آنلاین انجام دهند گنجاندن عکسهای زیاد در وب سایت می‌باشد. خریداران آنلاین توقع دارند شکل ظاهری محصول را ببینند، مخصوصا بدین دلیل که آنها قادر به برداشتن محصول بصورت دستی نبوده و نمی‌توانند قبل از خرید آن را مورد آزمایش قرار دهند. بازرگانان می‌بایست عکسهایی را انتخاب کنند که محصولات آنها را از زوایای مختلف نشان دهد و حتی در برخی از مواقع با گذاشتن محصول خاص در کنار چیز دیگری اندازه نسبی آن را نشان دهند.
جذب مشریان جدید آنلاین    Attracting New Customers Online
چندین روش برای باز کردن دربهای یک سایت به روی بازدیدکنندگان جدید وجود دارد. در زرادخانه یک بازاریاب آنلاین موتورهای جستجو و ارتباطات ایمیلی انتخابهای مشهوری می‌باشند.

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

موتورهای جستجو:        SEARCH ENGINES:
با حضور صدها هزار تن از رقبا، چگونه یک شغل می‌تواند محصول خود را در صف مقدم موتورهای جستجوی آنلاین قرار دهد؟ موتورهای جستجو سایتهایی هستند که در آن خریداران می‌توانند محصولات یا خدمات مورد نظر خود، با استفاده از کلمات کلیدی که معرف موارد درخواستی آنها می‌باشد، را مورد جستجو قرار دهند. بدست آوردن محلی در صفحه اول یا دوم نتیجه جستجو معمولا بعنوان «جام مقدس» تجارت الکترونیک مدنظر می‌باشد.
در صورت عدم ارائه خط‌مشی مناسب، رقابت پست الکترونیک می‌تواند یک مشتری را برای همیشه از صحنه تجارت شما خارج سازد.
Carried out improperly, an e-mail campaign can turn a customer off to your business forever.
دو موتور جستجوی مشهور در زمینه بازاریابی گوگل و یاهو می‌باشند. شرکت مایکروسافت نیز نسبت به ارائه موتور جستجوی خود، به صورت پرداخت هزینه با هر کلیک، اقدام نموده که بنام ادسنتر (adCenter) خوانده می‌شود.
بازاریابی از طریق ایمیل:      E-MAIL MARKETING:
در صورتی که بدرستی صورت پذیرد، بازاریابی از طریق پست الکترونیک یا ایمیل می‌تواند باعث تعمیق روابط بین مشتری و شرکت مربوطه شده و باعث دسترسی یا تماس شخصی و راحتری در امر فرآیند فروش خواهد شد. در صورت عدم ارائه خط‌مشی مناسب در این خصوص، رقابت پست الکترونیک می‌تواند یک مشتری را برای همیشه از صحنه تجارت شما خارج سازد.
انتخاب تکنولوژی درست منجر به داشتن شغلی سودآور خواهد شد.
Choosing the right technology leads to profitable business.
درک نیازهای تکنولوژی                Understanding Technology Needs
حال که شغل مورد نظر ما دارای برنامه و استراتژی لازم برای مغازه آنلاین می‌باشد، به چه چیزهایی برای ساخت آن نیاز داریم؟ دقیقا همانند یک فروشگاه آجری یا فیزیکی دو خط اولی که می‌بایست در لیست کنترلی گنجانده شود نام و موقعیت محلی می‌باشد. در فضای مجازی این موارد معمولا یکسان می‌باشند. آدرس شغل آنلاین نیز می‌بایست در قسمت مربوطه به ثبت آدرس اینترنتی (URL) وارد شود. معمولا این آدرس اسمی است که با «نقطه کام» (.com) خاتمه می‌یابد. این علامت معرف آن است که سایت شما یک سایت تجاری است، همانند .org که به مفهوم سازمان می‌باشد. در صورتی که خوش‌شانس باشیم، آدرس اینترنتی با نام شغل یکسان بوده و یا آنکه بازتابی از شغل ما خواهد بود.
 
یک ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنتی) می‌تواند زمانی که خریداران آنلاین می‌بایست صرف دانلود صفحه وبی شما نمایند را ارتقا دهد.
An ISP can speed the time it takes for online shoppers to download your web pages.
 درخواست فضا در محیط مجازی وب            Staking a Claim in Cyberspace
مشاغل گوناگون می‌توانند با پرداخت مبلغی ناچیز بعنوان حق سالیانه نسبت به ثبت URL یا فضا (قلمرو – Domain) اقدام کنند. چندین شرکت معتبر وجود دارند که در امر ثبت فضای مجازی می‌باشند. بطور مثال پرواستور (ProStore) در سایت خود نسبت به ثبت مجانی قلمروی مجازی و یا انتقال فضایی که قبلا ایجاد شده، با استفاده از یک برنامه تک مرحله‌ای، اقدام می‌کند. نام فضای ایجاد شده بصورت ساده همان آدرس می‌باشد. در این زمینه یک کارآفرین نیازمند تملک بخشی از فضا خواهد بود که بوسیله آدرس تعریف می‌شود.
از جمله ملزومات دیگر برای بهره‌گیری موثر از عملیات مربوط به فروشگاه آنلاین داشتن سبد‌ خرید مجازی می‌باشد.
Another requirement for efficient online store operation is the virtual shopping cart.
سبد‌‌های خرید آنلاین                          Online Shopping Carts
 از جمله ملزومات دیگر برای بهره‌گیری موثر از عملیات مربوط به فروشگاه آنلاین داشتن یک سبد‌ خرید مجازی می‌باشد. این سبد‌ در حقیقت یک فرم سفارش الکترونیکی می‌باشد که در اولین مرحله از تحقق فرآیند مربوطه نقش بازی می‌کند. اهداف این فرم بشرح ذیل می‌باشد:
  • قادر ساختن خریداران در بررسی و انتخاب اقلام مورد نیاز و پس از آن تصمیم به خرید مورد انتخابی.
  • نمایش اقلامی که خریدار آنها را برای خرید انتخاب نموده است.
  • ارائه لینکهای اطلاعاتی مورد نظر به خریدار در جهت بررسی و ملاحظه موارد مرتبط با خرید قبل از تایید نمودن فرآیند خرید محصول یا خدمات، نظیر سیاستهای عودت اقلام یا صفحه تشریح کننده هر یک از محصولات.
  • اجازه به خریداران برای تغییر مقدار سفارش و یا حذف اقلامی از آن قبل از کنترل نهایی و پرداخت وجه.
  • دادن اختیار به مشتری در بررسی مجدد فرآیند کنترل نهایی و پرداخت وجه و یا برگشت به فروشگاه برای انتخاب اقلام بیشتر.
این نرم‌افزار سبد‌ خرید اجازه می‌دهد تا تجار نسبت به قبول سفارشات محصولات مختلف از طریق وب سایت خود اقدام کنند. این نرم‌افزار بصورت اتوماتیک سفارش مشتری را محاسبه نموده و جمع آن را اعلام می‌دارد. البته مالیات و هزینه حمل و نقل نیز شامل می‌گردد. برخی از سبد‌‌های خرید دارای توانائیهای تکمیلی UPS (WWW.UPS.com) یا خدمات پستی آمریکا (WWW.USPS.com)  بوده و قادر می‌باشند پذیرش سفارش و فرآیند ارسال را بنحوی راحتر انجام دهند.
یک سبد‌ خرید ایمن با طراحی خوب می‌بایست فرآیند پرداخت وجه از طریق باجه‌ها را برای خریداران آسان، ساده و انعطاف‌پذیر سازد.
A well-planned, secure shopping cart should make the checkout process easy, clear and flexible for the shopper.
تبدیل خریداران به مشتریان                          Turning Shoppers into Buyers
 خریداران آنلاین مشکل پسند می‌باشند. آنها هنوز راحتی ارسال دو روزه یا عودت آسان را درک نکرده و در تمامی طول فرآیند خرید عصبی جلوه می‌نمایند. یک سبد‌ خرید ایمن با طراحی خوب می‌بایست فرآیند پرداخت وجه از طریق باجه‌ها را برای خریداران آسان، ساده و انعطاف‌پذیر سازد.
تحقیقات ژوپیتر نشان می‌دهد که ۵۴% از خریدارن اینترنت از خرید اقلام مورد نظر خود در اواسط معامله از طریق برخی از مغازه‌های اینترنتی خودداری نموده‌اند. دلیل این خودداری نگرانیهای آنها در مورد خدمات ارائه شده، ارسال و حمل کالا و تحویل آن می‌باشد. نتیجه تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که این میزان در برخی از سایتهای تجارت الکترونیک بین ۶۰ الی ۹۰ درصد می‌باشد. دلایل این امر در برخی از مواقع بواسطه گیجی یا سردرگمی خریداران، خستگی از فرآیند خرید و یا عدم داشتن اطلاعات می‌باشد. برخی از خریداران نیز از سبد‌ خرید تنها بعنوان ابزاری برای نگه‌داشتن اقلام در صف فروش استفاده نموده و در دست آخر اقدام به خرید نمی‌نمایند.
به هنگامی که اقدام به طراحی و راه‌اندازی سبد‌ خرید آنلاین می‌نمائید، نکات زیر را در نظر بگیرید:
  • به خریدار برای ورود به یک فرآیند طولانی خرید، ساخت رمز عبور و پرنمودن فرمهای حجیم فشار نیاورید. استفاده از مسایل خصوصی و پیچیده نمودن این فرآیند می‌تواند منجر به خاتمه آن بوسیله کاربر حتی قبل از ثبت اشتراک گردد.
  • لینکی را به صفحه خرید اضافه کنید که در آن جزئیاتی در خصوص سیاستهای مربوط به خدمات مشتری نظیر ضمانت، گارانتیهای ارسال کالا، سیاست عودت کالا و قیمت حمل و نقل ذکر شده باشد.
  • نکات کمکی، سوالات مکرر پرسیده شده (FAQ) و شماره تلفنی که از عوارض معاف باشد را ذکر نمائید تا مشتریان در صورت بروز مشکل یا سوال در خصوص موارد کنترلی با شما تماس بگیرند.
  • به مشتریان اطمینان دهید که اطلاعات مربوط به کارت اعتباری آنها بوسیله رمزگذاری و فرآیند انتقال آنلاین بصورت کاملا امنی محافظت می‌شود.
  • از طریق لینک به پنجره‌هایی که شامل اطلاعات خرید محصول می‌باشند، به مشتریان اجازه دهید، بدون نیاز به خروج از صفحه کنترل خرید، اطلاعات مربوط به کالاهای مورد نظر خود را بدست آورند.
  • تسهیلاتی نظیر اضافه نمودن و یا حذف اقلام از لیست خرید، تغییر مقدار و یا انتخاب دیگر مدلها و یا سبکهای محصول را در صفحه کنترل خرید بگنجانید.
  • در طول مرحله خرید، نحوه پیشرفت این فرآیند را به خریداران نشان داده، تعداد مراحلی که می‌بایست طی شوند را خاطر نشان نموده، در هر زمان مرحله‌ای که یک خریدار در آن است را نمایش دهید و همچنین به منظور اعمال تغییرات بدانها امکان برگشت به مراحل قبلی را بدهید.

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

قبول پرداختهای وجه بصورت آنلاین باعث افزایش درآمد و گردش وجوه می‌شود.
Accepting payments online increases revenue and cash flow.
 قبول پرداختها بصورت آنلاین                Accepting Payments Online گردش وجوه، مخصوصا در اوایل راه‌اندازی یک شرکت، می‌تواند بعنوان عامل تداوم موفقیت و یا شکست شرکتی مطرح باشد. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل آنلاین معمولا پرداخت از طریق کارت اعتباری را طلب نموده و آن را ترغیب می‌نمایند. البته بد نیست که روشهای جایگزین دیگری نظیر چک یا حواله پولی را نیز در نظر بگیریم. ارائه روشهای پرداخت مختلف باعث افزایش فرصتهای داده شده به خریداران، به منظور پرداخت به روشی که ترجیح می‌دهند، می‌گردد.
در طی فرآیند خرید آنلاین، فروشنده روش ترجیحی پرداخت را از خریدار سوال می‌کند.
During most online checkout flows, a shopper is asked which method of payment is preferred.
مشاغل به هنگامی که اقدام به راه‌اندازی سیستم تجارت الکترونیک می‌کنند، دارای گزینه‌ها و اختیارات متعددی می‌باشند. این گزینه‌ها شامل:
  • پردازش پرداختها از طریق یک حساب تجاری.
برای پذیرش کارت اعتباری بصورت آنلاین، صاحبان مشاغل کوچک می‌بایست حساب تجاری را از یک بانک درخواست نموده و سپس به یافت روشی برای فرآیندهای معاملاتی اقدام کنند. در یک فروشگاه آجری یا همان فروشگاه فیزیکی، این روش همان عبور دادن کارت اعتباری از دستگاه کارت‌خوان است. در یک فروشگاه آنلاین، این فرآیند به هنگامی صورت می‌پذیرد که یک خریدار نسبت به تایپ اطلاعات کارت اعتباری خود اقدام نموده و پس از آن صحت اطلاعات کارت بوسیله ادوات پردازشگر حساب تاجر مربوطه تایید شود.
غالبا در طی این فرآیند، از خریدار سوال می‌شود که کدام روش پرداخت را ترجیح می‌دهد. در صورتی که خریدار کارت اعتباری را انتخاب نمود، وی به صفحه مربوط به ثبت اطلاعات کارت اعتباری منتقل می‌شود. پس از آنکه خریدار در این صفحه اطلاعات را تکمیل و کلید «ارسال» را انتخاب نمود، اطلاعات کارت اعتباری وی بحساب مورد نظر صاحب کالا انتقال یافته و در آنجا عملیات تصدیق اعتبار انجام پذیرفته و پس از آن مرحله پذیرش یا عدم پذیرش کارت فوق بوسیله پردازشگر حساب صاحب کالا صورت می‌پذیرد.
هیچگونه هزینه راه‌اندازی، هزینه ماهیانه و دیگر حداقلها یا هزینه گیت‌وی (اتصال به دو شبکه نامتقارن) وجود ندارد.
There are no setup charges, monthly charges, minimums or gateway fees.
 
  • بوجود آوردن یک سرویس پرداخت آنلاین.
در صورتی که شغلی به حساب تجاری دسترسی نداشته و یا آنکه قیمتهای آن بسیار زیاد باشد، یکی از راه‌حلهای موجود استفاده از سرویس پرداخت آنلاین، همانند پی‌پال، می‌باشد. پی‌پال به مشاغل اجازه می‌دهد تا در معاملات خود از کارت اعتباری بصورتی راحت و ایمن استفاده نمایند. این سایت همچنین به خریداران اجازه می‌دهد تا پرداخت را مستقیما از یک حساب بانکی انجام دهند.
عبارتی جهت درک فرآیند پرداخت آنلاین _ که ظرف مدت چند ثانیه پس از خرید صورت می‌گیرد:
A few terms to help undrestand this process – which occurs in seconds once a purchase is made:
  • حساب تجاری. این حساب که از طریق بانک انجام می‌پذیرد، اجازه پذیرش کارتهای اعتباری اصلی و چکهای الکترونیکی را بصورت آنلاین می‌دهد.
  • بانک تحصیلی/ اکتسابی. ارائه دهنده مشاغل تجارت الکترونیک بوسیله حساب پردازش کارت اعتباری می‌باشد.
  • گیت‌وی پرداخت. روشی است که در آن اطلاعات کارت اعتباری بگونه‌ای ایمن از سبد‌ خریدار به حساب فروشنده انتقال می‌یابد. به گیت‌وی اصطلاحا ترمینالهای مجازی نیز می‌گویند، چرا که دقیقا کاری را بصورت آنلاین انجام می‌دهند که ماشینهای رمزگشای کارت اعتباری در یک فروشگاه فیزیکی انجام می‌دهند.
  • پردازشگرهای کارت اعتباری (یا پردازشگرهای ثالت). این پردازشگرها جزئیات مربوط به معامله با یک کارت اعتباری را مورد بررسی قرار می‌دهند و این اطمینان را می‌دهند که کارت معتبر بوده و پس از آن نسبت به واریز وجه به حساب تاجر مربوطه اقدام می‌نمایند. صاحبان مشاغل می‌بایست قبل از بهره‌گیری از این سرویس نسبت به افتتاح حساب تجاری خود اقدام نمایند.

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

موسسات مالی می‌بایست برای محافظت از مشتریان خود نسبت به اعمال ایمنی‌های قابل ملاحظه و لازم اقدام کنند.
Financial institutions have put in place significant safeguards to protect their customers.
 
 اطمینان از ایمنی معامله                  Ensuring Transaction Security
 به هنگامی که تجارت الکترونیک خود در فاز شروع قرار داشت، کاربران کامپیوتر چندان استقبالی از آن نکردند. چنانچه خواسته باشیم بطور صریح یا رک سخن گوئیم آنها اطمینان نمی‌کردند که اطلاعات مربوط به کارتهای اعتباری خود را بدست یک فضای مجازی ناشناس بسپارند. با این وجود، امروزه موسسات مالی نسبت به تضمین‌ها و ضمانتهای لازم در خصوص حفاظت از مشتریان خود در برابر هر گونه خطا و یا کلاهبرداری به هنگام خرید آنلاین اقدام نموده و کاربران امروزی با راحتی خیال بسیار بیشتری نسبت به خرید اینترنتی اقدام می‌کنند.
مشتریان توقع دارند تا بازرگانان آنلاین با تهور خط‌مشی‌های مربوط به فروش کالا یا خدمات را در سایتهای فروش خود نشان دهند.
Customers expect merchants to boldly exhibit their privacy policies on their stores’ sites.
 توسعه یک خط‌مشی حریم خصوصی           Developing a Privacy Policy
 ترس مشتریان از سرقت اطلاعات و تجاوز به حریم آنها به هنگام خرید اینترنتی، عرضه خط‌مشی حریم خصوصی را برای مشاغل آنلاین ضروری می‌سازد. مشتریان توقع دارند تا بازرگانان آنلاین با تهور خط‌مشی‌های مربوط به فروش کالا یا خدمات را در سایتهای فروش خود نشان دهند و همچنین در این خصوص لینکهایی را در صفحات فهرست خود و سبد‌ خرید داشته باشند.
ده نکته برای حرکت یک شغل بسوی آنلاین        Ten steps to movea  business online
  • بررسی محیط رقابت: به رقبای آنلاین خود نگاه کرده و تصمیم بگیرید چگونه می‌توانید خود را متمایز از آنها جلوه دهید.
  • URL : نسبت به ثبت فضا و نام اینترنتی (Domain) اقدام کنید.
  • تکنولوژی: اقدام به خرید یک سرور نموده و یا آنکه از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی استفاده نمائید.
  • توسعه وب: فردی که در امور توسعه وب تخصص دارد را استخدام نموده و یا آنکه از نرم‌افزار توسعه وب استفاده کنید. پس از آن نوع طراحی سایت و چگونگی ناوبری در آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • محصول: نسبت به بوجودآوری فهرست یا لیستهای آنلاین مربوط به شغل خود اقدام کنید.
  • پرداخت: در جستجوی یک روش سفارش ایمن آنلاین که شامل سبد‌ خرید و خدمات پرداخت است باشید.
 
  • محافظت: با ویروسها مبارزه کنید و از طریق نرم‌افزار ضدویروس از سایت و کامپیوترهای خود محافظت نمائید.
  • بازاریابی: نوعی از سیستم بازاریابی را توسعه دهید که در آن خط‌مشی‌های خدمات مشتری مشخص و اعلام شده باشد.
  • معاملات: اتحاد و ارتباط خود را با شرکای مهم نظیر تامین‌کنندگان محصول، بهینه‌سازان موتورهای جستجو، خدمات تکمیلی، حمل کنندگان کالا، تکنسینهای وب و شرکتهای بازاریابی یا روابط عمومی حفظ نمائید.
۱۰- نسبت به آپدیت یا  بروزرسانی اطلاعات موجودی کالا،  فهرستها  و  لیستهای   
      مربوطه برای مشتریان اقدام نمائید.
 
پرواستورها همراه با خدمات پرداخت پی‌پال ، راه‌حل جامع آنلاینی را ارائه می‌دهند که از ثبت URL و میزبانی وب سایت آغاز گشته و تا راه‌اندازی فهرست محصول همراه با سبد‌ خرید ایمن و فرآیندهای مرتبط با پرداخت ادامه می‌یابد.
جالب توجه است که یک شغل به چه میزان می‌تواند پیشرفت داشته باشد، آن هم به هنگامی که مشتریان آن تنها نیاز دارند تا انگشت خود را بلند کنند.
It’s amazing how a business can thrive when its customers only need to lift a finger.
 

راهنمای کارآفرینان امور تجاری آنلاین

 

 نتیجه‌گیری    Conclusion
 براه اندازی یک فروشگاه آنلاین ممکن است بعنوان چالشی مخوف جلوه نماید، ولی حقیقت آن است که این امر هرگز تاکنون به این سادگی قابل تحقق نبوده است. امروزه، بسیاری از فرآیندهای حرکت یک شغل بسمت این پدیده استاندارد شده و حتی بصورت اتوماتیک انجام می‌پذیرند. صاحبان مشاغل با اعمال این فرآیند‌ها، مفهوم کاملا جدیدی را در زندگی تجاری خود احساس می‌نمایند. آنها بخوبی درک می‌کنند که با بهینه سازی این بازار جدید موفق به کسب اعتماد مشتریان اینترنتی گردیده‌اند. به هنگامی که با برخی از این افراد که نسبت به انتقال مشاغل خود به آنلاین اقدام نموده برخورد می‌کنم، از دیدن نشانه‌های کامیابی در پیشانی آنها متعجب نمی‌شوم، در حالیکه، آنها قبلا از عدم پیشرفت قابل توجه خود گلایه داشتند. مزیتهای آنلاین آنقدر برای کارآفرینان تجارت الکترونیک مشهود است که آنها بطور مداوم از من سوال می‌کنند که چگونه می‌توانند کار خود را حتی بیش از این گسترش داده و مخاطبین بیشتری را جزء قلمروی کاری خود قرار دهند.
در حقیقت، اینترنت می‌تواند برای هر نوع از شخصیتهای مرتبط با کارآفرینی مثمرثمر باشد. بطور مثال در صورتی که یک کارآفرین اینگونه تصور کند که زندگی تنها یک ظرف گیلاس است، ما بزودی درخواهیم یافت که وی نه یک ظرف بلکه در حال فروش ظرفهای متعدد گیلاس می‌باشد. تاکنون هرگز کارآفرینان چنین فرصت روشن، آسان و نسبتا ارزانی، برای دسترسی به بازارهای جهانی، با این همه محصولات و خدمات را نداشته‌اند.
جالب توجه است که یک شغل به چه میزان می‌تواند پیشرفت داشته باشد، آن هم به هنگامی که مشتریان آن تنها نیاز دارند تا انگشت خود را بلند کرده و کلیدی را بفشارند.
  
واژه نامه       Vocabulary
Entrepreneur                                                                  کارآفرین
Business                                                                            شغل
Online Store                                       فروشگاه آنلاین (مجازی)       
Brick and mortar Store                                        فروشگاه آجری (حقیقی)
Shopper                                                                         خریدار
Internet                                                                           اینترنت
Web site                                                                وب سایت       
Customers                                                                      مشتریان
Buyers                                                                  خریداران        
Sellers                                                                   فروشندگان     
Maintaining Operations                              عملیات نگهداری           
Porfitability                                                 قابلیت سوددهی           
Expense                                                                هزینه       
Consulting Service                             خدمات مشاوره‌ای         
Revenue                                                                درآمد      
Administrative Costs                                    هزینه‌های اداری- اجرایی   
Retailer                                                                 خرده فروش 
Marketing Strategy                                      استراتژی بازاریابی و فروش
Technology needs                                                  نیازهای تکنولوژی
Discount                                                               تخفیف     
Business Model                                                     مدل تجاری   
Competition                                                          رقابت      
Survive                                                                  زیست، بقا  
Resources                                                             منابع       
Audience                                                               مخاطب    
Overseas Market                                          بازار آنسوی‌دریاها        
Shipping Charges                                        هزینه‌های حمل        
Electronic Order Form                                فرم سفارش الکترونیک   
Merchants                                                   بازرگانان، تجار       
Customer Service                                         سرویس مشتری      
Commertial Messages                                  پیامهای بازرگانی     
Navigation                                                  ناوبری، مرور سایت اینترنتی
Homepage                                            صفحه اصلی یا اول در یک وب‌سایت
Complex Animation                                     انیمیشن پیچیده    
Dial-Up                                             شماره گیری تلفن برای اتصال به اینترنت
Complementary Products                   محصولات مکمل    
Package                                                      بسته‌بندی        
Search Engines                                            موتورهای جستجو
Email Marketing                                    بازاریابی و فروش از طریق ایمیل
Email newsletter                                          خبرنامه ایمیلی     
Profitable Business                                      تجارت سودزا     
ISP                                          ارائه دهنده خدمات اینترنتی              
Hosting Services                                 سرویس‌های میزبان           
URL            مجموعه رشته‌ها یا کلماتی که مشخص کننده محل یک فایل در اینترنت است
Online Shopping Carts                                سبد‌‌های خرید آنلاین
Cash Flow                                                    گردش وجوه
E-Commerce                                                تجارت الکترونیک
Gateway fees                                                 هزینه گیت‌وی
Transcation Security                                    امنیت معامله
Privacy Policy                                          خط‌مشی خصوصی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.