مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تاثیرات آب و هوایی ذخیره سازی الوار

تاثیرات آب و هوایی ذخیره سازی الوار

تاثیرات آب و هوایی ذخیره سازی الوار – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۴۴
کد مقاله
WOD44
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تاثیرات آب و هوایی بر روی ذخیره سازی الوار
نام انگلیسی
Effects of climate on lumber storage
تعداد صفحه به فارسی
۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
تاثیرات آب و هوایی، ذخیره سازی الوار
کلمات کلیدی به انگلیسی
Effects of climate,  lumber storage
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

تاثیرات آب و هوایی بر روی ذخیره سازی الوار

رطوبت نسبی، دمای هوا و بارندگی در نواحی ذخیره سازی بعنوان فاکتورهای اصلی بشمار می‌آیند که تعیین کننده نرخ و میزان رطوبت الوارها و همچنین تغییرات مرتبط با آنها در انبار بوده و بر این اساس لازم است تا اقدامات لازم را جهت محافظت از الوار ذخیره شدن در بیرون به عمل آورد.

رطوبت نسبی

 رطوبت نسبی تاثیر بیشتری بر روی میزان رطوبت متوازن چوبها (BMC) در مقایسه با دما دارد (جدول ۶-۱). هرچه که میزان رطوبت در یک ناحیه بیشتر باشد، میزان رطوبت بیشتری توسط الوار جذب گردیده و همچنین نرخ جذب نیز بر این اساس بیشتر خواهد بود. ارزیابی فصلی میزان رطوبت الوار برای یک ناحیه می‌تواند به هنگامی که خواسته باشیم تغییرات مربوط به رطوبت الوار ذخیره شده در فضای بیرون را کنترل کنیم، مفید و موثر می‌باشد.

روشهای ذخیره جهت حفظ میزان رطوبت در کوره‌های مخصوص خشک نمودن الوار  در بین نواحی دارای میزان رطوبت متفاوت نظیر ساحل خلیج و نواحی خشک نظیر جنوب غربی مختلف و متفاوت می‌باشد. بر این اساس، ملزومات ذخیره سازی ممکن است از ماهی به ماه دیگری در این نواحی متفاوت باشند، نظیر ایرلند کالیفرنیا، جائیکه میزان رطوبت نسبی به میزان قابل ملاحظه‌ای در خلال فصلها متفاوت است.

 

تاثیرات آب و هوایی ذخیره سازی الوار

 

دما 

دمای هوا دارای تاثیر اساسی بر روی توازن میزان رطوبت می‌باشد( جدول ۶-۱)، ولی تاثیر اصلی آن بر روی نرخ تغییرات میزان رطوبت کاملا محرز می‌باشد. تغییرات میزان رطوبت در دمای گرم سریعتر از دمای سرد رخ می‌دهد. بنابراین، الوار را می‌بایست در شرایط متفاوت توازن میزان رطوبت در مقایسه با میزان رطوبت مختلف آنها ذخیره نمود و بر این اساس ملاحظات مربوط به آن را مورد توجه قرار داد.

 برخی موارد مرتبط با توازن میزان رطوبت می‌تواند تحت شرایط انبارداری محقق شود. بر این اساس هرچه دما گرمتر باشد، نرخ توازن سریعتر خواهد بود.

دمای گرم، خطرات آلودگی قارچی را در الوار ذخیره شده افزایش می‌دهد. کلیه الوار از نظر عملی در زیر ۳۰ درجه فارنهایت از آلودگی قارچی مصون می‌باشند. به هنگامی که الوار تازه بدون استفاده از چوب دستک روی هم چیده می‌شوند، ممکن است کپکها، لک زدگی‌ها، و قارچ‌های فاسد کننده در دمای ۴۰ درجه فارنهایت تا ۱۰۰ درجه فارنهایت بر روی آنها رشد کرده و بر این اساس نرخ حمله آنها در دماهای بالا به سرعت افزایش می‌یابد. فرو بردن الوار اره شده تازه یا اسپری نمودن آنها با قارچ کش‌های شناخته شده می‌تواند خطر بروز و رشد قارچها را کاهش دهد.

 

تاثیرات آب و هوایی ذخیره سازی الوار

 

بارندگی 

به هنگامی که چوبها در فضای بیرونی ذخیره شده باشند و در عین حال تحت فرآیند محافظت نیز قرار گرفته باشند، بارش باران به میزان زیادی بر روی میزان رطوبت آنها تاثیر نمی‌گذارد. الوار تازه چیده شده در محوطه بیرون، معمولاً بصورت عدم محافظت شده قبل از روال خشک سازی قرار می‌گیرند. برخی از انواع الوار سبز یا تازه مرطوب به عنوان گونه‌های دارای خطر به شمار نمی‌روند. با این وجود، الوار تازه را می‌بایست برای نگهداری بیش‌از حد یا ارسال آنها به نقاط دیگر مورد محافظت مواد قارچ کش قرار داده و آنها را از باران نیز در امان داشت تا از این طریق از شستشوی مواد شیمیایی جلوگیری شود.

الوار خشک کپه شده سخت را می‌بایست از ریزش باران محافظت نمود، و برای محافظت از آنها بهتر است آنها را در انبار یا زیر سایه بانها قرار داد. خشک نمودن مجدد اینگونه الوار که به وسیله باران مرطوب شده‌اند مشکل می‌باشد. اینگونه الوار که بطور کامل خیسیده‌ شده‌اند، قبل از انجام روال خشک سازی مجدد، نیازمند چوب دستک گذاری می‌باشند. علاوه بر این، خشک نمودن مجدد اینگونه الوار ممکن است موجب بروز برخی از موارد اتلاف یا به هدر رفتن چوبها در طی این پروسه گردد. همچنین، در صورتی که باران میزان رطوبت الوار را تا ۲۰ درصد یا بیشتر افزایش داده باشد، قارچها ممکن است در آنها رشد نموده وموجب بروز پدیده لک زدگی و فساد چوب شوند.

 

تاثیرات آب و هوایی ذخیره سازی الوار

 

میانگین میزان رطوبت متوازن شرایط ناحیه‌ای و فصلی

برآورد ماهیانه شرایط میزان متوازن رطوبت الوار در مناطق مختلف کل ایالات متحده در جدول ۱-۱۰ نشان داده شده است. آنها بواسطه داده‌های مربوطه به آب و هوا، معرف ارزش‌های میانگینی بوده و از اینرو ممکن است این داده‌ها از یک سال به سال دیگر متغیر باشند. همچنین، میزان شرایط متوازن رطوبت معمولاً ممکن است تحت نفوذ برخی از عوامل ریز- آب و هوایی منطقه‌ای قرار داشته باشد. همچنین در این خصوص، ارزشها ویا مقادیر محلی نیز می‌توانند تحت شرایط آب و هوایی محلی تاثیر گذار باشند.

ایالت‌های جنوب غربی معمولاً جزء خشک‌ترین ایالت‌ها به شمار می‌آیند و نواحی ساحلی نیز جزء مرطوب ترین نواحی بشمار می‌‌آیند. در طی ماه‌های فصل تابستان، ایالات غرب رودخانه می سی سی پی بسیار خشک تر از ماه‌های بهار می‌باشند. در شرق می سی سی پی، ماه‌های تابستان نسبتاً دارای رطوبت بیشتری در مقایسه با بهار است. درفصل پاییز میزان رطوبت معمولا بیشتر از فصل بهار یا تابستان بوده و این امر در اغلب ایالت‌های آمریکا صادق است. همچنین، فصل زمستان نیز دارای میزان رطوبت بالایی می‌باشد.

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.