مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

شماتیک پروگرامر مدار Atmel 89C2051

شماتیک پروگرامر مدار Atmel 89C2051

شماتیک پروگرامر مدار Atmel 89C2051 – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماتیک پروگرامر مدار Atmel 89C2051

شماره
۸
کد مقاله
ELC08
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
شماتیک پروگرامر مدار Atmel 89C2051
نام انگلیسی
Atmel 89C2051 In-Circuit Programmer Schematic
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

شماتیک پروگرامر مدار Atmel 89C2051

 نگارش بتای این شماتیک اکنون در دسترس شماست. با مسئولیت خود از آن استفاده کنید. این ایده به منظور اضافه نمودن مدارات به بردی می‌باشد که قبلا دارای رم ۲۰۰۰ و چیپ ۸۲C55I/O بوده تا بدینوسیله پورت A  ، B  و C  مهیا شود.
اخطار: در اینجا فن مربوطه به مپ نمودن حافظه که در زیر توضیح داده شده، بیان نگردیده است. شما می‌بایست راهی را جهت مپ نمودن حافظه مورد نیاز به منظور استفاده از نگارش ۰٫۰۰۳ بیابید. نگارش بتای بعدی این مشکل را حل نموده است، بگونه‌ای که حافظه معمولی نیز بر روی این سیستم کار خواهد کرد… ولی برای حال یک فن و فوت سخت افزاری و یا فایلهای پیش پردازش شده هکز مورد نیاز می‌باشد.
گیتهای AND و NAND  نشان داده شده می‌بایست بطور متوالی ۷۴HC08 و ۷۴HC00 باشند. چنانچه نوعTTL ، NAND  مورد استفاده قرار گیرد، (مثل LS,L,S,ALS و غیره) اسیلاتور کریستال ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.
چند تن از مردم سئوال نموده که چگونه می توان ایمیجها را ذخیره کرد. اینجا چندین مورد برای آزمایش وجود دارد.
توجه : در شماتیک بالا ، خط معرف P3/3 ( که خصیصه اکوی TXD  را  کنترل می‌کند) می‌بایست به P3/4 متصل گردد. و P3.4 نیز باید به P3/3 متصل شود. متاسفم،
ممکن است که کپی درست شده شماتیک را زمانی بطور آن لاین تهیه کنم، که دارای سیگنالهایی باشد که در بتای نگارش ۰/۰۰۴ از آن استفاده شده است. بطور خلاصه چنانچه آنها را بطور متفاوتی متصل نمائید، به آسانی می‌توانید با جابجایی پین در نگارش ۰/۰۰۴ آن را درست کنید.
ورودیهای سمت چپ شماتیک از پورتهای ۸۰۵۱ و ۸۲C55  می‌آیند. پورت A ، پورت B  و PC.0  از ۸۲C55 گرفته می‌شوند، و خطوط دیگر از ۸۰۵۱ . پین TXD ، ۸۰۵۱  به خط ورودی TXD متصل می‌شود، و خط خروجی  TXD به خط  درایور انتقال سریال پروگرام متصل می‌شود. این ۳  گیت  مدار ساده خصیصه ” میان اکو“  را مهیا می‌سازند که کاربرد آن در کدهای رفع مشکل می‌باشد، در حالی که ۸۹C2051   به اکوی دیتا به خط انتقال پروگرامر می‌پردازد.
کابل ریبونی ۲۰ پینی می‌بایست پینهای ۱ و ۴  و ۵  را بدون اتصال گذارند. کنترل موکد نمایید که پین ۱۰ به زمین  متصل باشد.
و چیزهایی در خصوص منبع تغذیه. توصیه می‌کنم که پین ۲۰ را  در کابل Vcc در روی پروگرامر قرار دهید.
پین ۴ ، XTAL2  را به  چیپ  ۸۹C2051 متصل نکنید.
۱۵ سوئیچ نشان داده شده در گیت ها CD4066 . 4 مورد از این چیپها مورد نیاز است.
 
 سه ترانزیستور NMOS  در داخل یک چیپ منفرد CD4007 هستند. نکته قابل اهمیت در اینجا استفاده نکردن از ۳ ترانزیستور PMOS می‌باشد، که همراه این چیپ عرضه شده است. شما باید ۱۲+ ولت را به پین ۱۴ وصل کنید. اطلاعات خیلی بیشتری در خصوص اتصال این چیپ در طول هفته آینده خواهم گفت. پیشرفت خود را در خصوص ساخت از این شماتیک بتا و نیاز به هر گونه کمک را بمن گزارش نمایید. بطور اساسی ۲ ترانزیستور PMOS  با درین‌های شناور منابع و درین‌ها را به Vcc متصل می‌کنند. ترانزیستور PMOS سوم که درین آن متصل به درین NMOS در داخل چیپ می باشد منبع خود را (خط دیگر) به درین متصل می‌نماید، که همچنین درین ترانزیستورهای  NMOS  می باشد. پین ۱۴ می باید به ۱۲+ ولت متصل باشد تا از آسیب زدن به چیپ جلوگیری کند.
اخطار: کد بتای ۰٫۰۰۳ جهت خروج و ذخیره کپی دیتای برنامه‌ریزی شده در ۸۹C2051  در آدرس ۰x2000 به رم نیاز دارد. کد برای ۸۹C2051 باید در آدرس ۰۰۰۰ اسمبل شود. نگارش بتای ۰٫۰۰۳ از کد دان لود شده از گونه منتشر نشده پالمون ۲ ، بدون هیچ گونه تغییرات، استفاده می‌کند. وقتی اقدام به دان لود کد از آدرس ۰۰۰۰ می‌کنید، آن کد می‌بایست در آدرس ۲۰۰۰ ذخیره گردد. جهت انجام آن، از AND خطوط Y0 و Y1 از چیپ  ۷۴HC138 استفاده می‌کنم. با این وجود، برای توسعه نمونه برد، این عمل از کار EPROM جلوگیری می‌کند. من برای نگارش اول این پروژه  از یک EPROM  قرار گرفته در ۸۷C51 استفاده کردم و مشکلی نداشتم. چنانچه یک ۸۷C51 و یک پروگرامر برای آن دارید، این آسانترین راه حل برای کار با آن است.
برای زمان حال، نگارش بتای ۰/۰۰۳  نیاز به چند شگرد سخت افزاری جهت نوشتن در آدرس ۰۰۰۰ و رفتن به ۲۰۰۰ دارد. یک جایگزین می‌بایست در آدرس ۰۰۰۰ اسمبل شود و کد هگز اینتل را تغییر دهد، تا بتواند همه چیزها را به آدرس ۲۰۰۰ شیفت دهد، و این عمل باید بگونه‌ای باشد که کد دانلود بتواند دیتا را در جایی که برنامه بخواهد بنویسد. چنانچه تمایلی در این خصوص دارید، برخی از کد سورس C  برای خواندن و نوشتن فایلهای هگز اینتل در اینجا آورده شده است.
این یک مشکل نگارش ۰٫۰۰۴ بتای A نیست چرا که ۰٫۰۰۴   آدرس انتقال را در نرم افزار تعبیه نکرده است. آنچه که باید انجام دهید تعیین محل فیزیکی حافظه بافر نزدیک بالای برنامه است. (در یک خط مساوی) مشابه کار as31 . و ۰٫۰۰۴  از این بافر حافظه به هنگام آنکه کاربر سعی در دان لود و یا آپ لود کد ویوی اسمبل در آدرس ۰۰۰۰ دارد، استفاده می‌کند. همچنین بخوبی، شما محدود به داشتن بافر در آدرس ۲۰۰۰  با ۰/۰۰۴  نیستید، و می‌توانید آدرس را تعیین نمائید.
من وسواسی در خصوص استفاده از دستورات MOVX  و MOVC جهت خواندن حافظه اضافی ندارم… برد من دارای گیت  AND جهت ادغام فواصل دو حافظه می‌باشد. نگارش آینده از MOVC  بطور منحصربفرد استفاده می‌کند. ولی عقیده دارم که نگارش ۰٫۰۰۳ از MOVX  استفاده کافی می‌کند. نگارش ۰٫۰۰۴ از MOVX برای خواندن از حافظه بافر بهره می‌جوید… شاید هم MOVC  نیز چنین باشد.

شماتیک پروگرامر مدار Atmel 89C2051

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.