مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

شماره       
۵۵
کد مقاله
MNG55
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد
نام انگلیسی
IMPORTANCE OF MANAGERIAL SKILLS AND KNOWLEDGE IN MANAGEMENT FOR  SMALL ENTREPRENEURS
تعداد صفحه به فارسی
۳۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
دانش مدیریتی ، کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
MANAGERIAL SKILLS, entrepreneurship
مرجع به فارسی
دانشکده مدیریت
دپارتمان استراتژی و کارآفرینی
دانشگاه کامینیاس، اسلواکی
مرجع به انگلیسی
Comenius University Faculty of Management Department of Strategy and Entrepreneurship
سال      
کشور
اسلواکی

 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد
چکیده Abstract
شرکت‌های کوچک که به طور کلی عملکرد فعالتری دارند، می‌توانند نسبت به کمپانی‌های بزرگ که استراتژی‌های خود را برای سالهای آینده تدارک می‌بینند، واکنشهای سریعتر و با انعطاف پذیری بیشتری نشان دهند. تمرکز محدود بر عملکرد می‌تواند مزایای خود را به همراه داشته باشد، اما در عین حال ممکن است مانع استفاده از شرکتها از فرصتهای غیر قابل رویت گردد. توسعه اقتصاد بازار در اروپای مرکزی و شرقی به مدت چند دهه بصورت معلق مانده است، در حالیکه در دیگر نقاط جهان مسائل مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط کانون مباحثات در حدود نیم قرن گذشته بوده است. مسائل مرتبط با حیات و توسعه کمپانی‌های کوچک را می‌توان با توجه بیشتر به مهارتهای مدیریتی حیاتی و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد، از پیش ‌روی برداشت. اعمال حمایت و تامین تسهیلات بیشتر در این زمینه به کارآفرینان خرد کمک می‌کند تا بر مشکلات اولیه توسعه فائق آیند.
کارآفرینانی وجود دارند که تلاش خود را انجام داده‌اند ولی با شکست مواجه شده‌اند، این امر البته بعنوان بخشی از اقتصاد ریسک پذیر مطرح می‌باشد، اما ضرورتی وجود ندارد که آنها نرخ شکست کنونی را بعنوان مسئله‌‌ای عادی تلقی کنند.
جان بولدوین

 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

 

مقدمه Introduction
کارشناسان مختلفی اقتصاد جهانی امروز را بعنوان روال تغییر دانش اقتصاد تعریف می‌کنند. سیستم‌های اطلاعات و فن‌آوری اطلاعات در آغاز قرن بیست و یکم بعنوان مهمترین عوامل عملکرد اقتصاد در کشورهای توسعه یافته مد نظر قرار گرفته‌اند. به هر حال نه تنها سیاست‌های اطلاعاتی و فن‌آوری اطلاعات، بلکه در حقیقت کارکردن با خود اطلاعات که نشانگر تغییر خط مشی فکری و ایجاد ارزش در رویکردهای مدرن در تجارت و مدیریت است، از نکات مهم به شمار می‌روند.
این تغییرات در اقتصاد امروز به چشم می‌خورند. بهره برداری از منابع  از حالت حال آن یعنی منابع استراتژیک سرمایه‌ای کنونی بسمت منابع استراتژیک در قالب اطلاعات، دانش، فکر خلاق و نوآوری در حال انجام می‌باشد. مهارت و دانش به عوامل اساسی تولید تعلق دارند. شرکتها می‌توانند با به اجرا درآوردن نوآوری‌های مستمر در بازار باقی بمانند و مهارتهای مدیریتی و دانش در مرکز این روند نوآوری قرار گرفته‌اند.
بسیاری از وقت‌ها این حقایق بوسیله کارآفرینان خود دست کم گرفته شده و برنامه‌های حمایتی برای توسعه چنین حجمی از کارآفرینان نادیده گرفته می‌شوند. شرکت‌های کوچک بعنوان بخشی از شرکت‌های متوسط و کوچک (SME) بخش قابل توجهی از اقتصاد دولتی را تشکیل می‌دهد و نیز بعنوان منبع مهمی برای توسعه اقتصاد به شمار می‌آیند. برنامه‌های توسعه و حمایت برای شرکت‌های کوچک می‌بایست بر اساس کمک به مهارتها و توسعه دانش تمرکز داشته باشند.
آنچه که در این بخش قصد پرداختن به آن را داریم این است که آیا این مقوله‌ها و ادعاها توجیه پذیر می‌باشند یا خیر، همچنین به تشریح  مسئله نادیده گرفتن مهارتهای مدیریتی بوسیله شرکت‌های کوچک و تاثیر آن بر موفقیت آنها خواهیم پرداخت.
 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

 

۱- سطح مدیریت شرکتهای کوچک
Level of management of small enterprises
۱-۱٫ موقعیت شرکتهای کوچک در اسلواکی Situation of small enterprises in Slovakia
شرکت‌های کوچک بخشی از یک مقوله وسیع‌تر از شرکت‌های کوچک و متوسط هستند که روی هم ۸/۹۸ درصد کل شرکت‌های اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند و به عنوان موتور توسعه اجتماعی به شمار می‌روند. آنها به دلیل داشتن انعطاف پذیری بالا می‌توانند با تولید روالهای کوچکتر، به قیمت‌های قابل رقابت دست یابند. شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) نقش مهمی در استخدام و آموزش حرفه‌ای جوانان دارند. آنها در مقایسه با کمپانی‌های بزرگ تعداد زنان، جوانان و کارمندان نیمه وقت بیشتری را استخدام می‌کنند. SMEها ارتباط تنگاتنگی با منطقه دارند و در نتیجه تاثیر زیادی بر توسعه بیشتر منطقه خواهند داشت. تمرکز زدایی مالی مناطق اسلواکی فشار زیادی را بر شهرداری‌ها و شهرداران که می‌بایست توجه بیشتری بر نیازهای واقعی تمامی کارفرمایانی که به فعالیت‌های تجاری در یک منطقه خاص می‌پردازند داشته باشند، وارد می‌آورد. تنها به این شیوه‌ها شهرداران می‌توانند نسبت به تامین صداقت و وظیفه‌شناسی کارکنان اقدام نموده و آنها را در تجارتشان یاری کنند. SMEها به عنوان وسیعترین کارفرمایان در این دیدگاه جدید تاثیر قابل ملاحظه‌ای در تصمیمات مرتبط با نیازهای واقعی خود داشته‌اند.
 
۲-۱٫ مشکلات شرکتهای کوچک Problems of small enterprises
تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که طیفی از مسائل در خصوص شرکت‌های کوچک و متوسط وجود دارند. بر اساس مطالعات انجام شده در ایالات متحده یک حقیقت همه جاگیر وجود دارد که می‌گوید شرکت‌های کوچک به نتیجه نمی‌رسند.  اگرچه شرایط لازم برای کارآفرینی وجود دارد و شرکت‌های جدید تاسیس شده‌اند، اما نرخ شکست نیز بالا است. در هر سال نزدیک به یک میلیون شرکت کوچک بنا نهاده می‌شوند. متاسفانه حداقل ۴۰ درصد از این شرکتهای تجاری در سال اول با شکست مواجه می‌شوند. نرخ شکست نسبت به زمان بسیار زیاد است. از یک میلیون شرکتی که در یک سال دایر شده‌اند، بیش از ۸۰۰ هزار (۸۰%) در فاصله ۵ سال از گردونه تجارت خارج می‌شوند و ۹۶% آنها تا پیش از تولد ده سالگی‌شان بسته می‌شوند، آیا شرکتهای کوچک کارآفرینی از ریسک بالایی برخوردار هستند؟ آیا راهی وجود دارد تا از طریق آن با بهره‌گیری از یک شرکت کوچک بتوان به تجارت پرداخت و موفق بود؟
 
۳-۱٫ دانش مدیریتی  Knowledge in management
دانش پایه در زمینه مدیریت در مرحله اولیه راه اندازی یک شرکت و بعدها در طول مرحله توسعه مورد نیاز می‌باشد. در ابتدا، مدیریت شرکت بوسیله خود بنیانگذار یا مالک صورت می‌گیرد و مسئولیت تمامی فعالیت‌های مورد نیاز برای هدایت تجارت بر عهده او است. بحران هنگامی رخ می‌دهد که شرکت به طور موفق توسعه یافته و کارآفرین (معمولاً بنیانگذار و مالک) توانایی هدایت شرکت به دلیل نداشتن دانش مورد نیاز و مهارت‌های مدیریتی را ندارد. در ابتدا کارآفرینی که خود را وقف شرکت کرده است تمامی انرژی خود را در این زمینه مصرف می‌کند و دیگر انرژی برای ادامه راه ندارد. او با این رویکرد نمی‌تواند تمامی جنبه‌های شرکت را تحت پوشش درآورد، چرا که شرکت در حال توسعه است. این شخص با فقدان دانش مدیریتی و مهارت‌های لازم برای هدایت و توسعه بیشتر شرکت مواجه است.
مدیر یک شرکت می‌بایست کلی‌گرا بوده و مهارت‌های پایه و دانش مرتبط با عملکردهای مدیریتی از قبیل برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل را داشته باشد. یک مدیر همچنین می‌بایست در خصوص مسائل مالی، بازاریابی و توسعه بازار، رقابت و غیره آگاهی داشته باشد. چنانچه به این مسائل توجه کافی نشود، در نهایت نمی‌تواند مسئولیت‌های مرتبط را متحمل شود و فشار مشکلات نوظهور را تحمل کند. این جنبه‌ها با رشد شرکت پیچیده‌تر شده و نیازمند توجه بیشتری هستند.

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

 

۲- دانش اساسی مدیریتی برای کارآفرینان خرد
Fundamental management knowledge for small entrepreneurs
۱-۲٫ مهارتها، نقشها و توانایی‌های مدیریتی
Managerial abilities, roles and skills
مدیر بودن به دلیل داشتن کار با مردم کارآسانی نیست. در بین تمامی عوامل تولید، افراد پیچیده‌ترین بخش در امر مدیریت هستند و همه اشخاص در مدیریت افراد احساس راحتی نداشته و نمی‌توانند آن را بخوبی انجام دهند. علیرغم همه اینها یک سری قابلیت‌های شخصی وجود دارند که می‌توان بر اساس آنها کارآمدی و موفقیت یک مدیر را پیش بینی کرد. دانشمندان دپارتمان‌ مدیریت در اسلواکی به شناسایی توانایی‌ها، نقش‌ها و مهارت‌هایی که مدیران می‌بایست حائز آنها باشند پرداخته‌اند که نتیجه آن در زیر آمده است:
  • خلاقیت- توانایی تحقیق و یافتن راه ‌حلهای جدید
  • بصیرت- توانایی پیش بینی توسعه آینده از تجربیات خود بدون انجام تجزیه تحلیل
  • هدفمندبودن – توانایی تعیین اهداف و احترام به طبقه‌بندی آنها
  • مسئولیت پذیری- احساس مسئولیت در دستیابی به اهداف تعیین شده
  • اعتماد به نفس- اعتقاد به توانایی و نیروی خود در دستیابی به اهداف
  • قدرت ابتکار- تلاش برای یافتن راهکارها و راه‌حلهای جدید برای دستیابی به اهداف تعیین شده
  • استقلال- داشتن شهامت در تصمیم‌گیری بر اساس دانسته‌های خود
  • محتاط بودن- توانایی تصمیم‌گیری در شرایط پر فشار و نامعین
  • وسواس و دقت- حمایت از ارزشها و هنجارهای اجتماع
  • نظم داشتن- توانایی کنترل رفتار خود
  • پشتکار – داشتن اصرار و سر سخت بودن- به میزان لازم جهت فائق آمدن بر موانع و دستیابی به اهداف
  • خوش بین بودن- تمایل به سمت اهداف مثبت و ایمان داشتن به موفقیت
  • قوه تخیل داشتن – ایجاد دیدگاه‌ها و تخیلات ذهنی برای آینده
هر انسانی دارای یک نوع توانایی بالقوه است. آنچه که مهم است این مطلب است که چگونه می‌توان از این توانایی بالقوه بهره‌برداری کرد. یک مدیر می‌بایست بر رفتار اطرافیان تاثیر گذاشته و از آنها برای دستیابی به اهداف شرکت سود ببرد. در انجام چنین کاری مدیر از راهکارهای مدیریتی- برنامه ریزی، سازماندهی،‌ رهبری و کنترل استفاده می‌کند در حالیکه نقش‌های زیر را در یک شرکت نیز ایفا می‌نماید.
  • نقش‌های بین پرسنلی- رئیس اسمی- رهبر،‌ رابط
  • نقشهای اطلاعاتی- بازرسی، انتشار دهنده داده‌ها و اطلاع رسان
  • نقش تصمیم‌گیری – کارآفرین – برطرف کننده ناملایمات، تخصیص دهنده منابع، مذاکره کننده
مدیران در انجام وظایف خود از مهارت‌های مدیریتی سود می‌برند. این مهارتها به طور مستقیم بر نتیجه کار مدیران تاثیر می‌گذارند، که البته این مهارتها را می‌توان با آموزش و تمرین  به دست آورد. معیارهای تقسیم بندی مهارتها متفاوتند اما مواردی که در ذیل آمده‌اند جزء مهارت‌های پایه بوده که برای انجام فعالیت مدیریتی کارآمد ضروری به شمار می‌روند:
۲-۲٫ مراحل توسعه شرکتهای خرد
Phases of development of small enterprises
مراحل رشد در هر دوره از تکامل رخ می‌دهد و از نظر منطقی قابل قبول است. نیوتن می‌گوید این سنت به اثر «تئوری رشد شرکت» اثر ادیک نپروز باز می‌گردد. این مراحل را می‌توان به گونه‌ای که در زیر آمده است خلاصه کرد:
  • مرحله پیش از شروع بکار شرکتهای نوپا / شروع واقعی شرکت نوپا
  • ادامه حیات
  • رشد اولیه
  • توسعه
  • چشم انداز جهانی
 
مرحله پیش از شروع بکار شرکتهای نوپا  Pre start-up
شروع چرخه حیات را معمولاً به عنوان مرحله پیش از شروع بکار شرکتهای نوپا می‌شناسیم. این مرحله دوره‌ای است که بسیاری از کارآفرینان آینده در خصوص بازاری شدن طرح‌ها و ایده‌هایشان می‌اندیشند. این مرحله پیش از شروع در برگیرنده ملاحظات اولیه‌ای است که با تصمیم حرکت به جلو یا حرکت نکردن به جلو همراه است. در موردی که پاسخ مثبت باشد نیاز به تحقیق در خصوص منابع، فرصتها و ملزوماتی است که به همراه شکل‌گیری یک ایده همراه با برنامه تجاری بصورت هماهنگ بکار می‌‌‌آید. این مطلب نیز در بردارنده ارزیابی بازار برای محصولات یا خدماتی است که کارآفرینان آینده ارائه خواهند کرد و نیز متضمن بررسی منابع تامین مالی می‌باشد.
مهارتهای مدیریتی که این کارآفرینان آینده می‌بایست دارا باشند در این مراحل تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند. برخی تحصیلات رسمی مدیریتی همانند MBA را دارا هستند و برخی دیگر دارای سالها تمرین و تجربه در یک زمینه خاص هستند و برخی دیگر نیز دارای ایده یا اشتیاق می‌باشند در حالیکه هیچ تجربه‌ای ندارند. همه آنها بدون شک مهارت‌های مدیریتی را فرا می‌گیرند، اگرچه سطوح مختلفی برای یادگیری از طریق انجام کار وجود دارد. کارگران گام به گام با استفاده از برنامه تجاری درک بهتری از بازار و استفاده از فرصتهای موجود را بدست آورده  و تجزیه و تحلیل مالی سبب ارتقاء درک مالی آنها می‌گردد.
شروع بکار واقعی یک شرکت نوپا  Actual start-up
این مرحله پس از مرحله پیش از آغاز بکار شرکتهای نوپا، بنام مرحله شروع واقعی نامیده می‌شود. در این مرحله کار شرکت ممکن است از طریق انشعاب از یک شرکت بزرگتر، دانشگاه، آزمایشگاه‌ دولتی یا خصوصی آغاز ‌شود و در بسیاری مواقع آنها بوسیله سرمایه‌های کوچک یا بسترسازهایی اداره می‌شوند که باعث تسریع کار آنها می‌شود.
 
ادامه حیات  Survival
در این مرحله مهارتهای مدیریتی پایه با شروع کارآفرینی ترکیب شده و حرکت ادامه می‌یابد. یک مشکل نقدینگی یا مدیریتی ساده در این مرحله می‌تواند سبب توقف فعالیت یا نظرات هر کارآفرین شود.
 
رشد اولیه  First growth
پس از اینکه کارآفرین به حیات خود ادامه می‌دهد وارد مرحله رشد  اولیه می‌شود. شرکت نیازمند این مطلب است که فضای بازی را در اطراف محیط خود ایجاد نموده و به افراد این امکان را ‌دهد تا از حیات آن اطلاع یابند، از اینرو با سهامداران مرتبط در سطوح مختلف ارتباط برقرار می‌کند.
 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

 
توسعه Expansion
در این مرحله شرکت وارد مرحله تکامل می‌گردد. با تداوم رشد شرکت لازم است تا مراقبت‌های ضروری صورت پذیرد (یعنی کارآفرین می‌بایست بتواند تا به طور تدریجی از شرکت برداشت کند) وگرنه با شکست مواجه می‌شود. در مدت یک سال شرکتهایی که از الگوی فرانشیز استفاده کرده بودند، نرخ موفقیت ۹۵% را نشان دادند که با نرخ ۵۰% شکست شرکتهایی مقایسه می‌شود که به طور مستقل اداره می‌شدند. همچنین در جائیکه ۸۰% کل شرکتها در ۵ سال اول با شکست مواجه شده‌اند، ۷۵% شرکتهایی که از الگوی فرانشیز بهره می‌بردند، دارای عملکرد موفقی بودند.
چشم انداز جهانی  Global perspective
پس از تثبیت موقعیت هر شرکت در شهرها یا کشور مبدا، آن شرکت می‌بایست جهت حرکت خود را مشخص نماید. چشم انداز جهانی بازار صادرات بعنوان اقیانوسی در نظر گرفته می‌شود که موفقیت آینده همانا حرکت در آن و بسمت کورسویی می‌باشد که از ساحل دوردست به چشم می‌خورد.
این مراحل جداگانه نشانگر انواع و سطح پیچیدگی مهارتهای مدیریتی در مرحله توسعه هستند و در برگیرنده اجزاء مختلف مهارتهای مدیریتی از قبیل امور مالی،‌ بازاریابی، تحقیق، تولید و منابع انسانی است.
این مدل یک الگوی ساده است که بر اساس مشاهدات تجربی از شرکتهای نمونه برداری شده ارائه گردیده است. بر این اساس می‌توان تا حدودی این مدل را تعمیم داد ولی هرگز نمی‌بایست آن را بعنوان یک قانون اکید و سخت در نظر گرفت. در حقیقت این مراحل می‌توانند یکدیگر را در بر گرفته و ترکیب شوند و برخی را نیز می‌توان حذف کرد. یک شرکت می‌تواند از همان آغاز کار به دنبال بازار خارجی باشد. در حالیکه شرکت دیگری ممکن است کار خود را از بازار داخلی شروع کرده و سپس به دنبال توسعه فعالیت‌هایش باشد.
 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

 

۳- آموزش کارآفرینان خرد  Education for small entrepreneurs
تفکر خوب، سخت‌کوشی، اشتیاق، داشتن ویژگی‌ها و دانش در زمینه‌های خاص برای تاسیس شرکت‌های جدید ضروری‌ می‌باشند، اما برای هدایت آن کافی نیستند. گربر در تحقیق خود بیان می‌دارد که سه پست شغلی برای هدایت یک شرکت مورد نیاز می‌باشد:
  • تکنسین
  • مدیر
  • کارآفرین
و در نتیجه نیاز به تحصیل سه دانش مختلف و آموزش بیشتر کارآفرینان خرد ضرورت پیدا می‌کند. چنانچه شخصی خود به هدایت یک شرکت بپردازد، می‌بایست تمامی این موارد را پوشش دهد یعنی بخش فنی / حرفه‌ای، مدیریتی و کارآفرینی. در بیشتر مواقع بنیانگذار تنها در مورد اول مطالعه می‌کند تا در کار خود حرفه‌ای باشد و از ماهیت تجارت خود اطلاع داشته باشد و در موقعیت هسته مرکزی آن قرار گیرد. حال چنین شخصی چگونه می‌توند به تولید یا ارائه خدمات اقدام کند؟
۱-۳٫ آموزش در مدیریت  Education in management
همزمان با رشد شرکت، نیازهای خاص متفاوتی در زمینه مهارتها و دانش مدیریتی بوجود می‌آیند. نیازها و طیف مهارت‌های مدیریتی مختلف به عوامل زیادی بستگی دارند و در نتیجه تلاش برای ایجاد یک سری مهارتهای جهانی هرگز ایده آل نخواهد بود. یکی از عوامل جهانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند مرحله توسعه شرکت باشد. نیوتن یک هرم خاص با سطوح مختلف مهارتهای مدیریتی را بر اساس تحقیقات پیشین خود ارائه کرد (شکل ۱). این سطوح نشانگر نوع مهارتهای مورد نیاز در مراحل مختلف توسعه‌ می‌باشد.
۲-۳٫ برنامه‌های آموزشی برای کارآفرینان خرد
Educational programs for Small Entrepreneurs
در کاوش نیوتن در بین دانش آموزان و کارآفرینان جوان ۷۴% پاسخ دهندگان بیان داشتند که می‌بایست بین آموزش کارآفرینی و مدیریت تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. آموزش در کارآفرینی می‌بایست بیشتر بر چگونگی نوآور بودن، خوش بین بودن و خالق یک استراتژی برای شرکت بودن تمرکز کند و بیشتر در زمینه استراتژی، برنامه‌ریزی، پیش بینی، ارائه ایده‌های جدید، نکات جدید و اهداف واقعی تمرکز داشته باشد. آموزش در مدیریت می‌بایست عمدتاً بر بدست آوردن و توسعه مهارت‌های مدیریتی تمرکز داشته باشند.
نتیجه‌گیری Conclusion
نتایج حاصل از تحقیقات مختلف پیرامون شرکت‌های خرد نشان می‌دهد که مهارت‌ها و دانش مدیریتی برای داشتن مدیریت موفق در شرکت‌های خرد ضروری بوده و همچنین نوعی بی تفاوتی و رخوت در این شرکت‌ها برای فراگیری و به کارگیری این مهارتها وجود دارد. اعتماد به نفس شرکت‌های کوچک بسیار بالا است به گونه‌ای که آنها به توانایی‌های خود بسیار اعتقاد داشته و نیازی به استخدام افراد کارشناس و یا انجام مطالعات و فراگیری آموزش برای کسب دانش ومهارت‌های مدیریتی را احساس نمی‌کنند. تحلیل مراحل و فازهای توسعه شرکت‌های خرد نشان می‌دهد، که بدون در نظر گرفتن این مطلب که شرکت در چه بخشی از صنعت درحال فعالیت است، امکان ایجاد یک سری مهارتهای مدیریتی، که برای توسعه بیشتر شرکتها مورد نیاز است، وجود دارد. درست همانند یک نوزاد که در ابتدا برای هر چیز گریه می‌کند، ولی در نهایت می‌بایست بیاموزد که چگونه صحبت کند،‌ در کنار رشد شرکت نیاز به فراگیری دیگر مهارت‌ها برای ادامه حیات بیشتر احساس می‌شود.
دولتها و برنامه‌های حمایتی شرکت‌های کوچک می‌بایست شیوه‌ای را اعمال کنند تا آگاهی عمومی نسبت به نیاز و اهمیت دانش و مهارت‌های مدیریتی را افزایش دهند. همچنین آنها باید از آماده سازی آموزش یکپارچه و برپایی دوره‌های خاص برای کارآفرینان خرد حمایت کنند. کارآفرین خرد می‌بایست این مطلب را در نظر داشته باشند که به چه میزان خواهان درگیر شدن در هدایت شرکت هستند. سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا آنها می‌خواهند جایگاه خود در جنبه فنی شرکت را حفظ کرده و بخش مدیریت را به مدیران حرفه‌ای واگذار کنند یا می‌خواهند به بخش مدیریت شرکت وارد شوند. فعالیت آخر نیازمند متبحر شدن در انواع مهارت‌ها است.
یک شرکت برای اینکه بتواند در فضای موجود به حیات خود ادامه دهد نیازمند رشد است. چنانچه یک شرکت در حال سکون باقی بماند جایگاه خود را از دست خواهد داد و چرا که دیگر شرکت‌ها از آن سبقت خواهند گرفت و قدرت رقابتی آن از بین می‌رود و با خطر ورشکستگی مواجه خواهد شد.
 
واژه نامه Vocabulary
مهارتهای مدیریتی
Managerial Skills
کارآفرینان کوچک
Small Entrepreneurs
سرمایه گذاری
Enterprise
دانش مدیریت
Management Knowledge
اقتصاد جهانی
Global economy
نوآوری
Innovation
فاکتورهای بحرانی / حیاتی
Critical factors
شرکت کوچک و متوسط
SME
توسعه اجتماعی
Social development
اشتغال
Employment
فراگیری
Training
انجام کار تجاری
Doing business
تلاشهای دولت
Government efforts
محیط تجاری
Business environment
مزیت
Benefit
مشارکت
Contribution
نرخ شکست
Failure rate

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای کارآفرینان خرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.