مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات رایگان

مطالعه 20 الی 100% رایگان مقالات ترجمه شده

1- قابلیت مطالعه رایگان 20 الی 100 درصدی مقالات 2- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر 3 فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی -- تذکر: برای استفاده گسترده تر کاربران گرامی از مقالات آماده ترجمه شده، قیمت خرید این مقالات بسیار کمتر از قیمت سفارش ترجمه می باشد.  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر -- مقالات آماده سفارش داده شده عرفا در زمان اندک یا حداکثر ظرف مدت چند ساعت به ایمیل شما ارسال خواهند شد. در صورت نیاز فوری از طریق اس ام اس اطلاع دهید.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

شماره       
55
کد مقاله
MNG55
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد
نام انگلیسی
IMPORTANCE OF MANAGERIAL SKILLS AND KNOWLEDGE IN MANAGEMENT FOR  SMALL ENTREPRENEURS
تعداد صفحه به فارسی
31
تعداد صفحه به انگلیسی
8
کلمات کلیدی به فارسی
دانش مدیریتی ، كارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
MANAGERIAL SKILLS, entrepreneurship
مرجع به فارسی
دانشكده مدیریت
دپارتمان استراتژی و كارآفرینی
دانشگاه كامینیاس، اسلواكی
مرجع به انگلیسی
Comenius University Faculty of Management Department of Strategy and Entrepreneurship
سال      
2007
کشور
اسلواكی

 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد
چكیده Abstract
شركت‌های كوچك كه به طور كلی عملكرد فعالتری دارند، می‌توانند نسبت به كمپانی‌های بزرگ كه استراتژی‌های خود را برای سالهای آینده تدارك می‌بینند، واكنشهای سریعتر و با انعطاف پذیری بیشتری نشان دهند. تمركز محدود بر عملكرد می‌تواند مزایای خود را به همراه داشته باشد، اما در عین حال ممكن است مانع استفاده از شركتها از فرصتهای غیر قابل رویت گردد. توسعه اقتصاد بازار در اروپای مركزی و شرقی به مدت چند دهه بصورت معلق مانده است، در حالیكه در دیگر نقاط جهان مسائل مربوط به شركت‌های كوچك و متوسط كانون مباحثات در حدود نیم قرن گذشته بوده است. مسائل مرتبط با حیات و توسعه كمپانی‌های كوچك را می‌توان با توجه بیشتر به مهارتهای مدیریتی حیاتی و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد، از پیش ‌روی برداشت. اعمال حمایت و تامین تسهیلات بیشتر در این زمینه به كارآفرینان خرد كمك می‌كند تا بر مشكلات اولیه توسعه فائق آیند.
كارآفرینانی وجود دارند كه تلاش خود را انجام داده‌اند ولی با شكست مواجه شده‌اند، این امر البته بعنوان بخشی از اقتصاد ریسك پذیر مطرح می‌باشد، اما ضرورتی وجود ندارد كه آنها نرخ شكست كنونی را بعنوان مسئله‌‌ای عادی تلقی كنند.
جان بولدوین

 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

 

مقدمه Introduction
كارشناسان مختلفی اقتصاد جهانی امروز را بعنوان روال تغییر دانش اقتصاد تعریف می‌كنند. سیستم‌های اطلاعات و فن‌آوری اطلاعات در آغاز قرن بیست و یكم بعنوان مهمترین عوامل عملكرد اقتصاد در كشورهای توسعه یافته مد نظر قرار گرفته‌اند. به هر حال نه تنها سیاست‌های اطلاعاتی و فن‌آوری اطلاعات، بلكه در حقیقت كاركردن با خود اطلاعات كه نشانگر تغییر خط مشی فكری و ایجاد ارزش در رویكردهای مدرن در تجارت و مدیریت است، از نكات مهم به شمار می‌روند.
این تغییرات در اقتصاد امروز به چشم می‌خورند. بهره برداری از منابع  از حالت حال آن یعنی منابع استراتژیك سرمایه‌ای كنونی بسمت منابع استراتژیك در قالب اطلاعات، دانش، فكر خلاق و نوآوری در حال انجام می‌باشد. مهارت و دانش به عوامل اساسی تولید تعلق دارند. شركتها می‌توانند با به اجرا درآوردن نوآوری‌های مستمر در بازار باقی بمانند و مهارتهای مدیریتی و دانش در مركز این روند نوآوری قرار گرفته‌اند.
بسیاری از وقت‌ها این حقایق بوسیله كارآفرینان خود دست كم گرفته شده و برنامه‌های حمایتی برای توسعه چنین حجمی از كارآفرینان نادیده گرفته می‌شوند. شركت‌های كوچك بعنوان بخشی از شركت‌های متوسط و كوچك (SME) بخش قابل توجهی از اقتصاد دولتی را تشكیل می‌دهد و نیز بعنوان منبع مهمی برای توسعه اقتصاد به شمار می‌آیند. برنامه‌های توسعه و حمایت برای شركت‌های كوچك می‌بایست بر اساس كمك به مهارتها و توسعه دانش تمركز داشته باشند.
آنچه كه در این بخش قصد پرداختن به آن را داریم این است كه آیا این مقوله‌ها و ادعاها توجیه پذیر می‌باشند یا خیر، همچنین به تشریح  مسئله نادیده گرفتن مهارتهای مدیریتی بوسیله شركت‌های كوچك و تاثیر آن بر موفقیت آنها خواهیم پرداخت.
 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

 

1- سطح مدیریت شركتهای كوچك
Level of management of small enterprises
1-1. موقعیت شركتهای كوچك در اسلواكی Situation of small enterprises in Slovakia
شركت‌های كوچك بخشی از یك مقوله وسیع‌تر از شركت‌های كوچك و متوسط هستند كه روی هم 8/98 درصد كل شركت‌های اتحادیه اروپا را تشكیل می‌دهند و به عنوان موتور توسعه اجتماعی به شمار می‌روند. آنها به دلیل داشتن انعطاف پذیری بالا می‌توانند با تولید روالهای كوچكتر، به قیمت‌های قابل رقابت دست یابند. شركت‌های كوچك و متوسط (SME) نقش مهمی در استخدام و آموزش حرفه‌ای جوانان دارند. آنها در مقایسه با كمپانی‌های بزرگ تعداد زنان، جوانان و كارمندان نیمه وقت بیشتری را استخدام می‌كنند. SMEها ارتباط تنگاتنگی با منطقه دارند و در نتیجه تاثیر زیادی بر توسعه بیشتر منطقه خواهند داشت. تمركز زدایی مالی مناطق اسلواكی فشار زیادی را بر شهرداری‌ها و شهرداران كه می‌بایست توجه بیشتری بر نیازهای واقعی تمامی كارفرمایانی كه به فعالیت‌های تجاری در یك منطقه خاص می‌پردازند داشته باشند، وارد می‌آورد. تنها به این شیوه‌ها شهرداران می‌توانند نسبت به تامین صداقت و وظیفه‌شناسی كاركنان اقدام نموده و آنها را در تجارتشان یاری كنند. SMEها به عنوان وسیعترین كارفرمایان در این دیدگاه جدید تاثیر قابل ملاحظه‌ای در تصمیمات مرتبط با نیازهای واقعی خود داشته‌اند.
 
2-1. مشكلات شركتهای كوچك Problems of small enterprises
تحقیقات متعدد نشان می‌دهد كه طیفی از مسائل در خصوص شركت‌های كوچك و متوسط وجود دارند. بر اساس مطالعات انجام شده در ایالات متحده یك حقیقت همه جاگیر وجود دارد كه می‌گوید شركت‌های كوچك به نتیجه نمی‌رسند.  اگرچه شرایط لازم برای كارآفرینی وجود دارد و شركت‌های جدید تاسیس شده‌اند، اما نرخ شكست نیز بالا است. در هر سال نزدیك به یك میلیون شركت كوچك بنا نهاده می‌شوند. متاسفانه حداقل 40 درصد از این شركتهای تجاری در سال اول با شكست مواجه می‌شوند. نرخ شكست نسبت به زمان بسیار زیاد است. از یك میلیون شركتی كه در یك سال دایر شده‌اند، بیش از 800 هزار (80%) در فاصله 5 سال از گردونه تجارت خارج می‌شوند و 96% آنها تا پیش از تولد ده سالگی‌شان بسته می‌شوند، آیا شركتهای كوچك كارآفرینی از ریسك بالایی برخوردار هستند؟ آیا راهی وجود دارد تا از طریق آن با بهره‌گیری از یك شركت كوچك بتوان به تجارت پرداخت و موفق بود؟
 
3-1. دانش مدیریتی  Knowledge in management
دانش پایه در زمینه مدیریت در مرحله اولیه راه اندازی یك شركت و بعدها در طول مرحله توسعه مورد نیاز می‌باشد. در ابتدا، مدیریت شركت بوسیله خود بنیانگذار یا مالك صورت می‌گیرد و مسئولیت تمامی فعالیت‌های مورد نیاز برای هدایت تجارت بر عهده او است. بحران هنگامی رخ می‌دهد كه شركت به طور موفق توسعه یافته و كارآفرین (معمولاً بنیانگذار و مالك) توانایی هدایت شركت به دلیل نداشتن دانش مورد نیاز و مهارت‌های مدیریتی را ندارد. در ابتدا كارآفرینی كه خود را وقف شركت كرده است تمامی انرژی خود را در این زمینه مصرف می‌كند و دیگر انرژی برای ادامه راه ندارد. او با این رویكرد نمی‌تواند تمامی جنبه‌های شركت را تحت پوشش درآورد، چرا كه شركت در حال توسعه است. این شخص با فقدان دانش مدیریتی و مهارت‌های لازم برای هدایت و توسعه بیشتر شركت مواجه است.
مدیر یك شركت می‌بایست كلی‌گرا بوده و مهارت‌های پایه و دانش مرتبط با عملكردهای مدیریتی از قبیل برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و كنترل را داشته باشد. یك مدیر همچنین می‌بایست در خصوص مسائل مالی، بازاریابی و توسعه بازار، رقابت و غیره آگاهی داشته باشد. چنانچه به این مسائل توجه كافی نشود، در نهایت نمی‌تواند مسئولیت‌های مرتبط را متحمل شود و فشار مشكلات نوظهور را تحمل كند. این جنبه‌ها با رشد شركت پیچیده‌تر شده و نیازمند توجه بیشتری هستند.

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

 

2- دانش اساسی مدیریتی برای كارآفرینان خرد
Fundamental management knowledge for small entrepreneurs
1-2. مهارتها، نقشها و توانایی‌های مدیریتی
Managerial abilities, roles and skills
مدیر بودن به دلیل داشتن كار با مردم كارآسانی نیست. در بین تمامی عوامل تولید، افراد پیچیده‌ترین بخش در امر مدیریت هستند و همه اشخاص در مدیریت افراد احساس راحتی نداشته و نمی‌توانند آن را بخوبی انجام دهند. علیرغم همه اینها یك سری قابلیت‌های شخصی وجود دارند كه می‌توان بر اساس آنها كارآمدی و موفقیت یك مدیر را پیش بینی كرد. دانشمندان دپارتمان‌ مدیریت در اسلواكی به شناسایی توانایی‌ها، نقش‌ها و مهارت‌هایی كه مدیران می‌بایست حائز آنها باشند پرداخته‌اند كه نتیجه آن در زیر آمده است:
  • خلاقیت- توانایی تحقیق و یافتن راه ‌حلهای جدید
  • بصیرت- توانایی پیش بینی توسعه آینده از تجربیات خود بدون انجام تجزیه تحلیل
  • هدفمندبودن – توانایی تعیین اهداف و احترام به طبقه‌بندی آنها
  • مسئولیت پذیری- احساس مسئولیت در دستیابی به اهداف تعیین شده
  • اعتماد به نفس- اعتقاد به توانایی و نیروی خود در دستیابی به اهداف
  • قدرت ابتكار- تلاش برای یافتن راهكارها و راه‌حلهای جدید برای دستیابی به اهداف تعیین شده
  • استقلال- داشتن شهامت در تصمیم‌گیری بر اساس دانسته‌های خود
  • محتاط بودن- توانایی تصمیم‌گیری در شرایط پر فشار و نامعین
  • وسواس و دقت- حمایت از ارزشها و هنجارهای اجتماع
  • نظم داشتن- توانایی كنترل رفتار خود
  • پشتكار – داشتن اصرار و سر سخت بودن- به میزان لازم جهت فائق آمدن بر موانع و دستیابی به اهداف
  • خوش بین بودن- تمایل به سمت اهداف مثبت و ایمان داشتن به موفقیت
  • قوه تخیل داشتن – ایجاد دیدگاه‌ها و تخیلات ذهنی برای آینده
هر انسانی دارای یك نوع توانایی بالقوه است. آنچه كه مهم است این مطلب است كه چگونه می‌توان از این توانایی بالقوه بهره‌برداری كرد. یك مدیر می‌بایست بر رفتار اطرافیان تاثیر گذاشته و از آنها برای دستیابی به اهداف شركت سود ببرد. در انجام چنین كاری مدیر از راهكارهای مدیریتی- برنامه ریزی، سازماندهی،‌ رهبری و كنترل استفاده می‌كند در حالیكه نقش‌های زیر را در یك شركت نیز ایفا می‌نماید.
  • نقش‌های بین پرسنلی- رئیس اسمی- رهبر،‌ رابط
  • نقشهای اطلاعاتی- بازرسی، انتشار دهنده داده‌ها و اطلاع رسان
  • نقش تصمیم‌گیری – كارآفرین – برطرف كننده ناملایمات، تخصیص دهنده منابع، مذاكره كننده
مدیران در انجام وظایف خود از مهارت‌های مدیریتی سود می‌برند. این مهارتها به طور مستقیم بر نتیجه كار مدیران تاثیر می‌گذارند، كه البته این مهارتها را می‌توان با آموزش و تمرین  به دست آورد. معیارهای تقسیم بندی مهارتها متفاوتند اما مواردی كه در ذیل آمده‌اند جزء مهارت‌های پایه بوده كه برای انجام فعالیت مدیریتی كارآمد ضروری به شمار می‌روند:
2-2. مراحل توسعه شركتهای خرد
Phases of development of small enterprises
مراحل رشد در هر دوره از تكامل رخ می‌دهد و از نظر منطقی قابل قبول است. نیوتن می‌گوید این سنت به اثر «تئوری رشد شركت» اثر ادیك نپروز باز می‌گردد. این مراحل را می‌توان به گونه‌ای كه در زیر آمده است خلاصه كرد:
  • مرحله پیش از شروع بكار شركتهای نوپا / شروع واقعی شركت نوپا
  • ادامه حیات
  • رشد اولیه
  • توسعه
  • چشم انداز جهانی
 
مرحله پیش از شروع بكار شركتهای نوپا  Pre start-up
شروع چرخه حیات را معمولاً به عنوان مرحله پیش از شروع بكار شركتهای نوپا می‌شناسیم. این مرحله دوره‌ای است كه بسیاری از كارآفرینان آینده در خصوص بازاری شدن طرح‌ها و ایده‌هایشان می‌اندیشند. این مرحله پیش از شروع در برگیرنده ملاحظات اولیه‌ای است كه با تصمیم حركت به جلو یا حركت نكردن به جلو همراه است. در موردی كه پاسخ مثبت باشد نیاز به تحقیق در خصوص منابع، فرصتها و ملزوماتی است كه به همراه شكل‌گیری یك ایده همراه با برنامه تجاری بصورت هماهنگ بكار می‌‌‌آید. این مطلب نیز در بردارنده ارزیابی بازار برای محصولات یا خدماتی است كه كارآفرینان آینده ارائه خواهند كرد و نیز متضمن بررسی منابع تامین مالی می‌باشد.
مهارتهای مدیریتی كه این كارآفرینان آینده می‌بایست دارا باشند در این مراحل تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند. برخی تحصیلات رسمی مدیریتی همانند MBA را دارا هستند و برخی دیگر دارای سالها تمرین و تجربه در یك زمینه خاص هستند و برخی دیگر نیز دارای ایده یا اشتیاق می‌باشند در حالیكه هیچ تجربه‌ای ندارند. همه آنها بدون شك مهارت‌های مدیریتی را فرا می‌گیرند، اگرچه سطوح مختلفی برای یادگیری از طریق انجام كار وجود دارد. كارگران گام به گام با استفاده از برنامه تجاری درك بهتری از بازار و استفاده از فرصتهای موجود را بدست آورده  و تجزیه و تحلیل مالی سبب ارتقاء درك مالی آنها می‌گردد.
شروع بكار واقعی یك شركت نوپا  Actual start-up
این مرحله پس از مرحله پیش از آغاز بكار شركتهای نوپا، بنام مرحله شروع واقعی نامیده می‌شود. در این مرحله كار شركت ممكن است از طریق انشعاب از یك شركت بزرگتر، دانشگاه، آزمایشگاه‌ دولتی یا خصوصی آغاز ‌شود و در بسیاری مواقع آنها بوسیله سرمایه‌های كوچك یا بسترسازهایی اداره می‌شوند كه باعث تسریع كار آنها می‌شود.
 
ادامه حیات  Survival
در این مرحله مهارتهای مدیریتی پایه با شروع كارآفرینی تركیب شده و حركت ادامه می‌یابد. یك مشكل نقدینگی یا مدیریتی ساده در این مرحله می‌تواند سبب توقف فعالیت یا نظرات هر كارآفرین شود.
 
رشد اولیه  First growth
پس از اینكه كارآفرین به حیات خود ادامه می‌دهد وارد مرحله رشد  اولیه می‌شود. شركت نیازمند این مطلب است كه فضای بازی را در اطراف محیط خود ایجاد نموده و به افراد این امكان را ‌دهد تا از حیات آن اطلاع یابند، از اینرو با سهامداران مرتبط در سطوح مختلف ارتباط برقرار می‌كند.
 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

 
توسعه Expansion
در این مرحله شركت وارد مرحله تكامل می‌گردد. با تداوم رشد شركت لازم است تا مراقبت‌های ضروری صورت پذیرد (یعنی كارآفرین می‌بایست بتواند تا به طور تدریجی از شركت برداشت كند) وگرنه با شكست مواجه می‌شود. در مدت یك سال شركتهایی كه از الگوی فرانشیز استفاده كرده بودند، نرخ موفقیت 95% را نشان دادند كه با نرخ 50% شكست شركتهایی مقایسه می‌شود كه به طور مستقل اداره می‌شدند. همچنین در جائیكه 80% كل شركتها در 5 سال اول با شكست مواجه شده‌اند، 75% شركتهایی كه از الگوی فرانشیز بهره می‌بردند، دارای عملكرد موفقی بودند.
چشم انداز جهانی  Global perspective
پس از تثبیت موقعیت هر شركت در شهرها یا كشور مبدا، آن شركت می‌بایست جهت حركت خود را مشخص نماید. چشم انداز جهانی بازار صادرات بعنوان اقیانوسی در نظر گرفته می‌شود كه موفقیت آینده همانا حركت در آن و بسمت كورسویی می‌باشد كه از ساحل دوردست به چشم می‌خورد.
این مراحل جداگانه نشانگر انواع و سطح پیچیدگی مهارتهای مدیریتی در مرحله توسعه هستند و در برگیرنده اجزاء مختلف مهارتهای مدیریتی از قبیل امور مالی،‌ بازاریابی، تحقیق، تولید و منابع انسانی است.
این مدل یك الگوی ساده است كه بر اساس مشاهدات تجربی از شركتهای نمونه برداری شده ارائه گردیده است. بر این اساس می‌توان تا حدودی این مدل را تعمیم داد ولی هرگز نمی‌بایست آن را بعنوان یك قانون اكید و سخت در نظر گرفت. در حقیقت این مراحل می‌توانند یكدیگر را در بر گرفته و تركیب شوند و برخی را نیز می‌توان حذف كرد. یك شركت می‌تواند از همان آغاز كار به دنبال بازار خارجی باشد. در حالیكه شركت دیگری ممكن است كار خود را از بازار داخلی شروع كرده و سپس به دنبال توسعه فعالیت‌هایش باشد.
 

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

 

3- آموزش كارآفرینان خرد  Education for small entrepreneurs
تفكر خوب، سخت‌كوشی، اشتیاق، داشتن ویژگی‌ها و دانش در زمینه‌های خاص برای تاسیس شركت‌های جدید ضروری‌ می‌باشند، اما برای هدایت آن كافی نیستند. گربر در تحقیق خود بیان می‌دارد كه سه پست شغلی برای هدایت یك شركت مورد نیاز می‌باشد:
  • تكنسین
  • مدیر
  • كارآفرین
و در نتیجه نیاز به تحصیل سه دانش مختلف و آموزش بیشتر كارآفرینان خرد ضرورت پیدا می‌كند. چنانچه شخصی خود به هدایت یك شركت بپردازد، می‌بایست تمامی این موارد را پوشش دهد یعنی بخش فنی / حرفه‌ای، مدیریتی و كارآفرینی. در بیشتر مواقع بنیانگذار تنها در مورد اول مطالعه می‌كند تا در كار خود حرفه‌ای باشد و از ماهیت تجارت خود اطلاع داشته باشد و در موقعیت هسته مركزی آن قرار گیرد. حال چنین شخصی چگونه می‌توند به تولید یا ارائه خدمات اقدام كند؟
1-3. آموزش در مدیریت  Education in management
همزمان با رشد شركت، نیازهای خاص متفاوتی در زمینه مهارتها و دانش مدیریتی بوجود می‌آیند. نیازها و طیف مهارت‌های مدیریتی مختلف به عوامل زیادی بستگی دارند و در نتیجه تلاش برای ایجاد یك سری مهارتهای جهانی هرگز ایده آل نخواهد بود. یكی از عوامل جهانی كه مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند مرحله توسعه شركت باشد. نیوتن یك هرم خاص با سطوح مختلف مهارتهای مدیریتی را بر اساس تحقیقات پیشین خود ارائه كرد (شكل 1). این سطوح نشانگر نوع مهارتهای مورد نیاز در مراحل مختلف توسعه‌ می‌باشد.
2-3. برنامه‌های آموزشی برای كارآفرینان خرد
Educational programs for Small Entrepreneurs
در كاوش نیوتن در بین دانش آموزان و كارآفرینان جوان 74% پاسخ دهندگان بیان داشتند كه می‌بایست بین آموزش كارآفرینی و مدیریت تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. آموزش در كارآفرینی می‌بایست بیشتر بر چگونگی نوآور بودن، خوش بین بودن و خالق یك استراتژی برای شركت بودن تمركز كند و بیشتر در زمینه استراتژی، برنامه‌ریزی، پیش بینی، ارائه ایده‌های جدید، نكات جدید و اهداف واقعی تمركز داشته باشد. آموزش در مدیریت می‌بایست عمدتاً بر بدست آوردن و توسعه مهارت‌های مدیریتی تمركز داشته باشند.
نتیجه‌گیری Conclusion
نتایج حاصل از تحقیقات مختلف پیرامون شركت‌های خرد نشان می‌دهد كه مهارت‌ها و دانش مدیریتی برای داشتن مدیریت موفق در شركت‌های خرد ضروری بوده و همچنین نوعی بی تفاوتی و رخوت در این شركت‌ها برای فراگیری و به كارگیری این مهارتها وجود دارد. اعتماد به نفس شركت‌های كوچك بسیار بالا است به گونه‌ای كه آنها به توانایی‌های خود بسیار اعتقاد داشته و نیازی به استخدام افراد كارشناس و یا انجام مطالعات و فراگیری آموزش برای كسب دانش ومهارت‌های مدیریتی را احساس نمی‌كنند. تحلیل مراحل و فازهای توسعه شركت‌های خرد نشان می‌دهد، كه بدون در نظر گرفتن این مطلب كه شركت در چه بخشی از صنعت درحال فعالیت است، امكان ایجاد یك سری مهارتهای مدیریتی، كه برای توسعه بیشتر شركتها مورد نیاز است، وجود دارد. درست همانند یك نوزاد كه در ابتدا برای هر چیز گریه می‌كند، ولی در نهایت می‌بایست بیاموزد كه چگونه صحبت كند،‌ در كنار رشد شركت نیاز به فراگیری دیگر مهارت‌ها برای ادامه حیات بیشتر احساس می‌شود.
دولتها و برنامه‌های حمایتی شركت‌های كوچك می‌بایست شیوه‌ای را اعمال كنند تا آگاهی عمومی نسبت به نیاز و اهمیت دانش و مهارت‌های مدیریتی را افزایش دهند. همچنین آنها باید از آماده سازی آموزش یكپارچه و برپایی دوره‌های خاص برای كارآفرینان خرد حمایت كنند. كارآفرین خرد می‌بایست این مطلب را در نظر داشته باشند كه به چه میزان خواهان درگیر شدن در هدایت شركت هستند. سوالی كه در اینجا مطرح است این است كه آیا آنها می‌خواهند جایگاه خود در جنبه فنی شركت را حفظ كرده و بخش مدیریت را به مدیران حرفه‌ای واگذار كنند یا می‌خواهند به بخش مدیریت شركت وارد شوند. فعالیت آخر نیازمند متبحر شدن در انواع مهارت‌ها است.
یك شركت برای اینكه بتواند در فضای موجود به حیات خود ادامه دهد نیازمند رشد است. چنانچه یك شركت در حال سكون باقی بماند جایگاه خود را از دست خواهد داد و چرا كه دیگر شركت‌ها از آن سبقت خواهند گرفت و قدرت رقابتی آن از بین می‌رود و با خطر ورشكستگی مواجه خواهد شد.
 
واژه نامه Vocabulary
مهارتهای مدیریتی
Managerial Skills
كارآفرینان كوچك
Small Entrepreneurs
سرمایه گذاری
Enterprise
دانش مدیریت
Management Knowledge
اقتصاد جهانی
Global economy
نوآوری
Innovation
فاكتورهای بحرانی / حیاتی
Critical factors
شركت كوچك و متوسط
SME
توسعه اجتماعی
Social development
اشتغال
Employment
فراگیری
Training
انجام كار تجاری
Doing business
تلاشهای دولت
Government efforts
محیط تجاری
Business environment
مزیت
Benefit
مشاركت
Contribution
نرخ شكست
Failure rate

اهمیت مهارتها و دانش مدیریتی برای كارآفرینان خرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.