برنامه تسکین خطرات طبیعی فصل 11- شکست سد
برنامه تسکین خطرات طبیعی فصل 11- شکست سد – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات رایگان
قیمت
قیمت این مقاله: 20000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره |
11 |
کد مقاله |
IND11 |
مترجم |
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی |
برنامه تسکین خطرات طبیعیفصل 11شکست سد |
نام انگلیسی |
DAM FAILURE |
تعداد صفحه به فارسی |
40 |
تعداد صفحه به انگلیسی |
13 |
کلمات کلیدی به فارسی |
بهمن |
کلمات کلیدی به انگلیسی |
AVALANCHE |
مرجع به فارسی |
تحقیقات زمین شناسی ایالات متحدهبخش زمین شناسی و منابع طبیعیایالات سیاتل، آمریکا |
مرجع به انگلیسی |
US Geological Survey; Washington State Department of Natural Resources; Division of Geology and Earth Resources; City of Seattle City Light Department |
سال |
2010 |
کشور |
ایالات متحده |
برنامه تسکین خطرات طبیعی
فصل 11
شکست سد
تحقیقات زمین شناسی ایالات متحده
بخش زمین شناسی و منابع طبیعی
ایالات سیاتل، آمریکا
2010
فصل 11. شکست سد
1-11. سوابق کلی
با وجود آنکه انواع بی شماری از تاسیسات مرتبط با ذخیره آب را می توان به عنوان سد در نظر گرفت، باید توجه داشت که تمامی آنها را نمی توان به صورت مساوی بر مبنای برنامه های ایمنی فدرال یا برنامه های ایالتی در خصوص ایمنی سدها مورد خطاب قرار داد. آژانس های WAEMD و FEMA بروز پدیده شکست در سدها را به عنوان یک خطر «طبیعی»، که بتوان آن را تحت ضروریات الزامی مفاد بخش 44CFR قانون 201.6قرار داد، بشمار نمی آورند. بر حسب قانون 44CFR 201.6 (c)(2)(i) ، مولفه های ارزیابی ریسک برنامه تسکین / تعدیل خطرات طبیعی محلی تنها می بایست شامل «تشریح نوع، موقعیت و میزان کلیه خطرات طبیعی باشند که ممکن است بر روی مسایل حوزه قضایی یا اختیارات قانونی تاثیر گذار باشند». دستورالعمل FEMA این گونه مشخص می سازد که «در عین آنکه برنامه تسکین محلی به منظور تصویت شدن نیازی به مخاطب قرار دادن یا درج خطرات ایجادی بواسطه دخالت انسان ندارند …، FEMA در مقابل درج چنین خطراتی با توجه به مضمون فنی و دخالت انسان در اینگونه خطرات را روا دانسته و از آن پشتیبانی کرده است» (دستورالعمل های برنامه ریزی تسکین خطرات متعدد محلی، اول جولای 2008). بنابراین، مسئولین محلی از این بینش برخوردار می باشند تا این موضوع را مشخص سازند که آیا خطرات مرتبط با شکست سد را می بایست در برنامه های تسکین خطرات طبیعی گنجاند یا خیر. کمیته هدایت تصمیم گرفته است که شامل نمودن مستندات در زمینه ریسک های بالقوه مرتبط با شکست سد در بخش Snohomish را می توان به صورت احتیاطی در این رویه برنامه ریزی مد نظر قرار داد. از آنجایی که چنین موضوعی بعنوان یک عنصر الزامی مد نظر نیست، کمیته هدایت قابلیت تشخیص حوزه و محتوای این فصل که به بهترین وجهی در تطابق با نیازهای مرتبط با برنامه ریزی می باشد را خواهد داشت.
1-1-11 برنامه ایمنی سد مهندسی ارتش ایالات متحده
لشکر مهندسین لشکر ارتش ایالات متحده مسئول بررسی های ایمنی برخی از سدهای فدرال و غیر فدرال در ایالت متحده می باشد که در تطابق با اندازه و محدودیت های ذخیره سازی مشخص شده در قانون ایمنی ملی سد هستند. این لشکر اقدام به مستند سازی اطلاعات سد و بررسی های انجام شده به وسیله آژانس های فدرال و در نظر گیری قابلیت ها و رویه های آنها، با توجه به مقررات طراحی، ساخت و ساز، عملیات و حفظ و نگهداری سدها نموده است. رهنمودهای توسعه یافته برای بررسی و ارزیابی ایمنی سد و توصیه های برنامه جامع ملی از جمله موارد مرتبط با این گروه می باشند (گروه مهندسین لشكر ارتش ایالات متحده، 1997).
2-1-11. برنامه ایمنی سد کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال
این کمیسیون (FERC) دارای بزرگترین برنامه ایمنی سد در ایالات متحده می باشد. FERC با تعداد زیادی از موسسات فدرال و ایالتی همکاری دارد تا آنکه از برنامه های ایمنی سد اطمینان حاصل شده و قابلیت توسعه آنها وجود داشته باشد و اخیرا امنیت مناطق خانگی نیز در دستور کار قرار گرفته است. تقریبا 3036 سد در این برنامه شامل شده اند. دو سوم این سدها بیش از 50 سال عمر دارند. با توجه به سن سدها، نگرانی هایی در خصوص ایمنی و جامعیت آنها وجود دارد و بررسی ها و بازدیدهای مکرر از این نظر بسیار مهم می باشند. کارکنان FERC اقدام به بازدید از پروژه ها بر مبنای یک زمان بندی نامشخص و سرزده می نمایند تا آنکه موارد ذیل را مورد بررسی قرار دهند:
-
مشکلات بالقوه ایمنی سد
-
شكايت های مرتبط با ساخت و ساز و عملیات یک پروژه
-
نگرانی های ایمنی در رابطه با بلایای طبیعی
-
مسایل مرتبط با مفاد و شرایط یک مجوز یا پروانه مربوط به سد.