راندمان ركودهای تجاری
راندمان ركودهای تجاری – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات رایگان
قیمت
قیمت این مقاله: 28000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
راندمان ركودهای تجاری
شماره |
100 |
کد مقاله |
MNG100 |
مترجم |
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی |
راندمان ركودهای تجاری |
نام انگلیسی |
The Efficiency of Trading Halts- Evidence from Bursa Malaysia |
تعداد صفحه به فارسی |
56 |
تعداد صفحه به انگلیسی |
42 |
کلمات کلیدی به فارسی |
ركود تجاری، بازار بورس |
کلمات کلیدی به انگلیسی |
Trading Halt, Bursa |
مرجع به فارسی |
دانشگاه جهانی امور مالیه اسلامی، مالزی |
مرجع به انگلیسی |
International Islamic University, Malaysia |
سال |
2009 |
کشور |
مالزی |
راندمان ركودهای تجاری
راندمان ركودهای تجاری
چكیده
این مقاله نسبت به انجام یك ارزیابی جامع در زمینه راندمان یا كارایی ركودهای تجاری خاص- شركتی در محیط مالزی اقدام مینماید. این مقاله مجموع 291 ركود یا وقفه تجاری كه در خلال یك دوره 5 ساله از 2000 الی 2004 رخ داده است را مورد بررسی قرار میدهد. علاوه بر بررسی سه متغیری كه بطور شایع تحت تاثیر ركودهای تجاری، واكنش یا عكسالعمل ارزش سهام، ناپایداری بازده و حجم معاملات میباشند، ما همچنین نسبت به بررسی چهار پارامتر اضافه كه میتوانند تاثیر با اهمیتی داشته باشند اقدام میكنیم. این پارامترها عبارتند از (1) نوع ركود چه بصورت اختیاری یا اجباری، (2) نوع اخبار انتشار یافته، (3) مدت ركود و (4) فراوانی یا تناوب آن.
بر مبنای نمونه كلی ما، ركودهای تجاری منجر به یك واكنش قیمتی مثبت شده و سبب افزایش حجم و ناپایداری و تغییرات میشوند. ما دریافتیم كه مستندات مرتبط با تراوش اطلاعاتی، تفاوت قابل توجه بین ركود اختیاری و اجباری و نوع اخبار انتشار یافته در طی دوره ركود دارای تاثیر بزرگی در این زمینه میباشند. مدت ركود دارای تاثیر مجزایی بوده و به میزان زیادی بیربط میباشد. تناوب ركودها بنظر از اهمیت چندانی برخوردار نمیباشد. در حالیكه چنین نتایجی بطور گسترده در تطابق با مطالعات قبلی ركوداهای تجاری در بازارهای دیگر میباشد، آنالیز پالایش شده ما با توجه به دستهبندیهای فرعی آن معرف برخی از تفاوتهای قابل توجه میباشد. دو تفاوت كلیدی واكنش قیمت مثبت معنیدار برای نمونه ركودهای اجباری و ناپایداری كمتر ركودهای اختیاری است. ما واكنش قیمت مثبت ركودهای اجباری را به ویژگی خاص قواعد و نتیجه مرتبط با جانبداریهای برجای مانده نسبت میدهیم. ما این بحث را مطرح میكنیم كه ناپایداری كمتر برای ركودهای اختیاری، مخصوصا برای موارد بیان شده در دستهبندی خبرهای خوش، موكد آن است كه این سهمها دوباره قیمت گذاری میشوند. به استثنای برخی از زیرمجموعهها، نتایج كلی ما بنظر به میزان زیادی پشتیبان فرضیه كارآمدی قیمت ركودهای تجاری میباشد كه بر اساس آن ركودهای تجاری به انتشار اطلاعات كمك نموده و فرآیند كشف قیمت را ارتقا میدهد.
راندمان ركودهای تجاری
مقدمه
راندمان ركودهای تجاری (یا تعلیقهای بازرگانی) در فائق آمدن بر مسائل مرتبط با عدم تقارن اطلاعاتی همچنان بعنوان یك مضمون بحث بر انگیز باقی مانده است. ركود تجاری در حقیقت بعنوان یك تعلیق موقت امور تجاری در مسائل مربوط به سهام بشمار میآید كه الزاما میتوان آن را بعنوان سیگنالی در زمینه تبادلات محسوب نمود كه در بر دارنده وجود عدم تعادل و یا انتظار بوجود آمدن چنین مضمونی میباشد. این عدم تعادل خود ممكن است نتیجه عدم توازن در یك سفارش و یا به احتمال بیشتر بواسطه اخبار مربوط بدان باشد. بنابراین، چنین ركودای در حقیقت توقف عملیات كاری، برای تعدیل قیمتها در طی بروز حالتهای عدم توازن موقت یا احساس پیش آمدن چنین رخدادی، خواهد بود. با وجود آنكه مطالعات بیشماری در بازارهای مختلف انجام شده است، به نظر هیچگونه اجماعی بر روی مفید بودن روال ركود یا تعلیق مسائل تجاری وجود ندارد. هدف از یك ركود تجاری، چه بصورت اختیاری، كه بواسطه شركتها آغاز شده باشد، و چه بصورت اجباری، كه از طریق افرادی كه وظیفه تعدیل بازار را بعهده دارند اعمال شده است، غالبا اطمینان از دسترسی مناسب به اطلاعات و روال تشكیل و شكلگیری قیمتها میباشد. البته لازم به ذكر است كه چنین هدفی همراه دستاوردهای آن بعنوان یك مضمون بحث برانگیز مطرح میباشد. افرادی كه از پروسه ركود تجاری پشتیبانی میكنند عقیده دارند كه درخواست یك ركود تجاری، دقیقا قبل از انتشار اختیاری یا اجباری اطلاعات حیاتی، باعث ارتقای رویه شكلگیری و اكتشاف قیمت خواهد شد و این امر از طریق اطمینان از انتشار و همگون سازی منصفانه اطلاعات به وجود خواهد آمد. غالبا دلیل منطقی در ارتباط با فرضیه راندمان قیمت ركودهای تجاری بدین صورت عنوان میشود كه از آنجاییكه یك تعلیق تجاری زمان لازم را در اختیار سرمایهگذاران قرار میدهد تا بتوانند تاثیر اخبار را با وضعیت بهتری هضم كنند، روال پخش و انتشار قیمت میبایست كوچكتر و در بر دارنده حالت ناپایدای كمتر و همراه با كارایی و راندمان بیشتر قیمت به هنگام بازگشایی باشد.
1-1. انگیزه / توجیه
ركودهای تجاری از نكته نظر تعریف جزء حوادث «مخرب» بشمار میآیند كه تقریبا بصورت دائمی جزء حوادثی هستند كه دارای پتانسیل لازم جهت تبدیل شدن به حركتهای حاد و ناگهانی میباشند. به هنگامی كه ركودهای تجاری گسترده بازاری نادر و غیر قابل پیشبینی میباشند، ركودهای تجاری خاص شركتی جزء این دسته بشمار نخواهند آمد. به درستی، به هنگامی كه بازارهای نوظهور سرمایه بازاری خود را گسترش دادهاند، ركودهای خاص شركتی از تناوب بیشتری برخوردار خواهد بود. در مالزی، بازار بورس این كشور بیش از 300 مورد تعلیق تجاری را در خلال 5 سال گذشته تجربه نموده است. علیرغم این حقیقت كه ركودهای تجاری به نظر جزء رخدادهای نسبتا شایع میباشند، ما اطلاعی از هر گونه مطالعه سیستماتیك از این پدیده در مالزی نداریم. این بیخبری انگیزه و توجیه لازم برای این مطالعه را بوجود میآورد.
در این مقاله ما مجموع 291 مورد از ركودهای تجاری خاص ـ شركتی كه در خلال 5 سال، 2000 الی 2004، در بورس مالزی رخ داده است را مورد بررسی قرار میدهیم. این مقاله به 5 بخش تقسیم شده است. بخش 2 فراهم آورنده یك نگاه اجمالی به مقاله میباشد. بخش 3 سوالات تحقیقاتی ما را مطرح ساخته و دادهها، طرح تحقیقاتی و روش شناسی را تشریح میكند. بخش 4، نتایج را ارائه داشته و آنالیزهای ما را مطرح میسازد. بخش نهایی، بخش 5، با ارزیابی راندمان ركودهای تجاری در بازار مالزی و ضروریات مرتبط با خط مشیهای آن نسبت به نتیجهگیری این مبحث اقدام خواهد نمود.
راندمان ركودهای تجاری
بخش 2: بررسی اجمالی مقاله
بسیاری از تحقیقاتی كه علاقه خود را در زمینه ركودهای تجاری نشان دادهاند به نظر امور تحقیقاتی خود را از تحقیقات اولیه Hopewell و Schwartz (1978) به عاریت گرفتهاند. در مطالعه چند صد مورد مرتبط با ركودهای خاص شركتی در بازار بورس نیویورك (NYSE)، آنها سه یافته كلیدی را گزارش نمودهاند. در ابتدا یك تعدیل قیمت دائمی در واكنش به اطلاعات جدید انتشار یافته بوجود آمده است. در وهله دوم، یك رفتار پیش بینانه مرتبط با قیمت كه با تجارت یا معامله خودی و تراوش اطلاعات سر و كار دارد وجود خواهد داشت. در وهله سوم، رفتار ماورای تعلیق وابسته به قیمت معرف وجود فرصت اندك، البته در صورت وجود، برای سودهای معاملاتی سیستماتیك خواهد بود. علاوه بر این، آنها همچنین گزارش نمودهاند كه تعلیقهایی كه از مدت بیشتری برخوردار باشد بطور معمولی باعث تعدیل قیمت به میزان بیشتری خواهد شد. مطالعات دیگری كه غالبا در ایالات متحده در زمینه ركودهای تجاری انجام شدهاند نیز تاثیر آنها بر روی حجم معاملاتی و ناپایداری آن را مورد بررسی قرار دادند. حداقل سه مورد از چنین مطالعاتی نسبت به ثبت افزایش قابل توجه در حجم و ناپایداری روالهای ماورای ركود اقدام نمودند. Lee، Ready & Seguin (1994)، تاثیر ركودهای تجاری در برابر دورههای كنترل بدون ركود «شبه ركودها» را بر روی حجم و ناپایداری مورد بررسی قرار دادند. آنها نتیجه گرفتند كه ركودهای تجاری بجای كاهش باعث افزایش حجم و ناپایداری خواهد شد.
راندمان ركودهای تجاری
بخش 3: اطلاعات و روش شناسی
1-3: چارچوب تحقیقاتی
بواسطه آنكه هدف این مطالعه بررسی تاثیر كلی ركودهای تجاری در بازارهای مكاره تضمینی و بازارهای نظاممند میباشند، ما نسبت به بررسی چندین مسئله در ارتباط با كارایی ركودها اقدام نمودیم. در تناسب با تحقیقات قبلی كه در بخش 2 ذكر شد، ما نسبت به بررسی متغیرهایی كه بوسیله ركودهای تجاری تاثیر میپذیرند اقدام نمودیم، یعنی واكنش قیمت سهام، ناپایداری مقادیر بازده و حجم معاملاتی. از آنجاییكه تراوش اطلاعات دارای تاثیر مستقیمی بر كارایی ركودها میباشد، ما همچنین شواهد مرتبط با چنین تراوشهایی را نیز بررسی نمودیم. علاوه بر این 4 عامل، بعنوان عوامل اولیه مطالعاتی در زمینه بهرههای تجاری در مالزی، ما سعی داریم تا جامعیت مطالعاتی را از طریق اضافه نمودن 4 بعد مرتبط به دست آوریم. این ابعاد عبارتند از (1) نوع ركود، حالت اختیاری یا اجباری، (2) دستهبندی اخبار انتشار یافته، بصورت اخبار خوب، بد یا خنثی، (3) مدت ركود و (4) تناوب ركود، بصورت یك ركود واحد و یا موارد متعدد. همانگونه كه از شواهد بخش 2 بر میآید، مطالعات قبلی یك یا چند مورد از این 4 ابعاد را در زمینههای بررسی قیمت، حجم و ناپایداری مورد مطالعه قرار دادهاند.
2-3: روش شناسی
سازگار با تقریبا كلیه تحقیقات انجام شده در این زمینه، ما از یك چارچوب مطالعاتی بر مبنای رخدادها استفاده نمودیم. بنابر این، جهت بررسی واكنش قیمت در زمینه ركود تجاری اعلام شده، ما نسبت به محاسبه بازدههای غیرعادی (AR) و بازدههای غیرعادی انباشته (CAR) در چارچوبهای دورهای دو 60 روزه برای هر شركت اقدام نمودیم. در جای لازم، ما همچنین پنجرهها یا چارچوبهای كوچكتر در محدوده 60 روز را نیز بررسی نمودیم. بر این مبنا، CAR روزمره بشرح ذیل محاسبه شده است:
3-3. فرضیههای آزمونپذیر
تعدادی از فرضیههای آزمونپذیر در خصوص تاثیر ركودها بر روی قیمت، ناپایداری و حجم را میتوان از مقالههای قبلی استنباط نمود.
(1) تاثیر قیمت. یك ركود تجاری میتواند نسبت به ارتقای روال اكتشاف قیمت از طریق فراهم آوردن مشاركت كنندگان در این عرصه اقدام نماید – یك «مهلت» جهت یكسان سازی اطلاعات جدید قریبالوقوع همانگونه كه طرفداران این نظر بیان میدارند یا تداخل در مضمون اكتشاف قیمت، همانگونه كه مخالفان اذعان داشتهاند. با توجه به هر یك از این روشها، مسئله مهمتر از ركود اطلاعاتی است كه در دوران ركود انتشار مییابد.
راندمان ركودهای تجاری
بخش 4: نتایج و تجزیه و تحلیل
با توجه به جای گشتهای متعدد كه در تجزیه و تحلیل ما شامل شده است، برای آسان سازی روال تشریح امور ما نتایج خود را از طریق چهار متغیر قیمت، ناپایداری بهره، حجم و تراوش اطلاعات نشان میدهیم. ذیلا یك بررسی كلی در زمینه تاثیر ركودهای تجاری بر روی هر یك از این متغیرها عرضه میگردد، پس از آن نتایج تجزیه و تحلیل خود را ارائه داده و هر یك از متغیرها را از طریق چهار بعد نوع ركود، نوع اخبار انتشار یافته، مدت ركود و تناوب آن، چه بصورت واحد و چه متعدد، مورد بررسی قرار میدهیم. تفكیك اندازه نمونه در بین هر یك از این طبقات فرعی در جدول 6 نشان داده شده است.
1-4: تاثیر بر روی قیمت
جدول 1 و شكل 1 نشان دهنده نتایج آنالیز مقادیر بازده غیر معمول انباشته روزانه (CARs) ما برای مدت 120 روز در حول و حوش زمان ركود میباشند. جدول 1 معرف میانگین CARs (MCARs) برای 3 جفت از دورههای مربوطه یعنی 60 روز در زمان قبل ركود، 30 روز در قبل و بعد از ركود و 5 روز قبل و بعد از اعلام آن میباشد. نتایج نمونههای جفتی آزمون ـ t و آزمون رتبه علامتدار Wilcoxon بدون پارامتر برای تفاوت در میانگینها و سطوح احتمال نیز نشان داده شدهاند.
2-4. تأثیر قیمت برنوع رکود
دو ستون بعدی نشان دهنده نتایج زمانی هستند که نمونه کلی به دو دسته رکود اجباری و رکود اختیاری تقسیم بندی شده است. لازم به یادآوری است که نمونه ما شامل 263 رکورد اختیاری و 28 رکود اجباری میباشد. با مشاهده نتایج بدست آمده برای رکودهای اختیاری میتوانیم به مشابهتی بسیار نزدیک به نتایج کلی بدست آمده برسیم. هر سه MCRA بعد از رکود برای پنجره تغییرات روزهای 60 و 30 بیشتر هستند. ما همچنین شاهد افزایش مشخصی در MCRA درست پیش از اعلان هستیم. میزان MCRA برای پنجره تغییر روز 5- بیش از 5 برابر بزرگتر از پنجره تغییر روز 60- است. بر این اساس، میتوان چنین گفت که نتایج بدست آمده برای رکودهای اختیاری بسیار شبیه است به نمونه کلی حاصل شده كه بیانگر آن است كه این نتیجه چندان عجیب نیست زیرا اکثریت (تقریبا 90%) نمونه ما را رکودهای اختیاری تشکیل داده است.
3-4- تأثیر قیمت بواسطه نوع اخبار
شکل 9 شکل دهنده CAR های روزانه برای چهار مورد از رکودهای اختیاری ما میباشند که بر اساس نوع اخبار دسته بندی شده اند. تفاوت در واکنش های قیمتی کاملاً واضح و روشن است. دسته اخبار خوب نشاندهنده افزایش پایدار قیمت ها تا روز 60+ میباشد. اخبار بعد نشان دهنده کاهش اولیه شدید برای مدت 90 روز تجاری (تقریباً یک ماه) قبل از روند تثبیت و معکوس سازی میباشد. دسته اخبار بی اثر روند خاصی را نشان نمیدهند. تست های آماری در جدول 1، یک رفتار قیمت را تأیید میکند برای نمونه اخبار خوب، هر سه پنجره تغییر پس از رکود مشخصاً دارای MCARهای بالاتری هستند. بیشتر CAR های مثبت در 5 روز اولیه پس از اعلان اتفاق میافتند. برای دسته اخبار بی اثر، گر چه MCAR ها برای 60 روز کمیبالاتر هستند، اما هر مورد تستهای t و wilcoxen عملکرد قیمتی مشابه را برای 5 روز بعد از اعلان و 5 روز قبل از اعلان نشان میدهند.
4-4- تأثیر قیمت با توجه به مدت رکود
پارامترهای بعدی مورد بررسی مدت رکود و تاثیر آن بر روی قیمت بوده است. نتایج جدول 1 موكد این ارتباط میباشد. برای رکود های دارای مدت متوسط MCARها برای كلیه 3 پنجره در بعد از دوره ركود به میزان قابل توجهی بالاتر بودهاند. بر این مبنا دو اختلاف مشهود را در رکود های دارای مدت متوسط مشاهده میكنیم. با وجود آنكه MCAR ها در دوره بعد از ركود بالاتر هستند در ارتباط با نمونه مشاهده شده برای ركودهای كوتاه مدت پایینتر خواهند بود. در وهله دوم، هر دو تست نشان میدهند كه MCARها در بین پنجرههای -5 و +5 متمایز نمیباشند. این نكته معرف آن است كه هیچگونه واكنش قیمتی اولیه قابل توجهی در طی آغاز بكار مجدد معاملات موجود نخواهد داشت. در تضادی مشهود در مقایسه با رکودهای کوتاه مدت و میان مدت، رکودهای بلند مدت رفتار قیمتی بسیار متفاوتی را نشان میدهند. MCAR ها همگی برای 3 پنجره تغییر، حتی قبل از رکود منفی هستند و هنگامیکه تجارت مجددا آغاز میشود، در ابتدا شاهد واکنش منفی شدیدی خواهیم بود.
5-4. شواهد مرتبط با نشت اطلاعات
با نگاه موشکافانه تر به MCAR های جدول 1 موردی جالب توجه را متوجه میشویم. تقریباً برای تمامیدسته های مورد بررسی ما شاهد افزایشی محسوس برای پنجره تغییرات روز 5- سیستم وجود دارند. چنین مسئله ای به وضوح از CAR های روزانه رسم شده در شکلهای 1 و2 نیز قابل برداشت است. این امر بظاهر جزء شواهد غیرقطعی نشت اطلاعات است. حضور چنین نشتی برای چندین بازار در مطالعات قبلی در بخش 2 مشخص شده است. برای تصدیق این موضوع در مورد بورس مالزی MCAR را با اندازه های متفاوت در بین دو دوره پنجره تغییر 20 روز قبل از ركود بررسی نمودیم.
6-4. تأثیر روی حجم مبادلات
سه محقق بنامهای لی، فریس و كریستی در سالهای 1994 و 1992 و 2002 با در نظر گرفتن حجم و فراریت بازار اقدام به تحقیقاتی کردند و به نتایجی مشابه دست یافتند هر سه تحقیق برای دوره قبل از رکود حجم و فراریتی بالاتر از حد نرمال را نشان دادند که این روند برای اوایل دوره بعد از رکود نیز ادامه داشت. تا جایی که به حجم مبادلات مربوط میشود، نتایج بدست آمده بسیار نزدیک به نتایج بدست آمده برای مطالعات مشابه در آمریکا میباشد.
7-4. اثر بر روی فراریت
بررسی های ما بر روی اثر رکودها بر بازگشت فراریت نتایج جالبی را نشان داد. لازم به یادآوری است که ما فراریت را به عنوان اختلاف در برگشت های روزانه در نظر گرفتیم. جدول 5 نشان دهنده نتایج تست های F و wilcoxen خیر پارامتری بر روی اختلاف برگشت های روزانه میباشد. شکل 4 و5 نمودار برگشت های روزانه را بر حسب دوره 120 روزه نشان میدهد. با نگاه به جدول 5 میفهمیم که اختلاف برگشتها برای نمونه کلی برای هر سه پنجره تغییرات بعد از رکود بیشتر است.
راندمان ركودهای تجاری
بخش 5. نتیجه گیری
این مقاله كارایی ركودهای تجاری در مالزی را بطور جامع مورد ارزیابی قرار داده است. بر این مبنا دو بحث مورد مطالعه قرار میگیرد. فرضیه كارایی قیمت كه مشخص كننده آن است كه از آنجاییكه ركودها و وقفههای تجاری به سرمایه گذاران در جهت هضم بهتر تاثیر اخبار وقت میدهند، فراریت باید با توجه به میزان بالاتر كارایی پس از ركود كوتاهتر باشد. در غیر این صورت فراگیری از طریق مباحث تجاری مورد مناقشه خواهد بود. با توجه بدین مباحث مناقشه آمیز، ما نسبت به بررسی تاثیر ركودهای تجاری از طریق مخاطب قرار دادن 5 سوال گسترده تحقیقاتی اقدام نمودیم. این سوالات عبارتند از: (1) تاثیر كلی ركودهای تجاری بر روی بازده سهام، فراریت و حجم آن چیست؟ (2) میزان تفاوت چنین مواردی به هنگامی كه ركود بصورت اختیاری، در مقابل اجباری، باشد چقدر است؟ (3) نوع اخبار انتشار یافته، در صورت وجود، چه تفاوتی را ایجاد میكند؟ (4) آیا مدت تعلیق/ ركود دارای تاثیری میباشد؟ و (5) آیا نتایج ركودهای واحد با نتایج حاصله از ركودهای متعدد متفاوت میباشند؟
بر مبنای نمونه كلی ما، ركودهای تجاری باعث بوجود آمدن واكنش مثبت قیمتی شده و همچنین سبب افزایش حجم و فراریت میشود. بر این مبنا یك تفاوت قابل ملاحظه در خصوص نتایج ركودهای اختیاری در برابر ركودهای اجباری وجود دارد. نوع اخبار انتشار یافته در طی ركود یا وقفه دارای تاثیر بزرگی بر روی سه متغیر قیمت، حجم و فراریت پس از ركود میباشد. مدت ركود نیز از تاثیر مجزایی برخوردار بوده و به نظر بصورت نامرتب و غیر منطقی میباشد. تناوب ركودها چه بصورت یك ركود واحد و چه وقفههای متعدد به نظر از ارتباط چندانی برخوردار نمیباشند.
با مقایسه نتایج ما با مطالعات قبلی، دریافتیم كه برای كلیه سه متغیر مورد بررسی، قیمت/ میزان بازده یا برگشت غیر عادی، فراریت و حجم، تطابق گستردهای در زمینه نمونه كلی ما وجود دارد. با این وجود، به هنگامی كه نسبت به پالایش این آنالیز از طریق بررسی زیر طبقهها اقدام میكنیم، تفاوتهای قابل توجهی را خواهیم یافت. دو تفاوت كلیدی در یافتههای ما قابل توجه هستند: (1) CARs مثبت و قابل توجه پس از ركود برای نمونه ركودهای اجباری و (2) فراریت كمتر قابل ملاحظه پس از ركود برای نمونه اختیاری. همانگونه كه قبلا مورد بررسی قرار گرفت، ما واكنش مثبت قیمت ركودهای اجباری را وابسته به ویژگیهای نابجای قواعد و چارچوبهای آن میدانیم. در تشریح فراریت كمتر برای ركودهای اختیاری، صرفنظر از این حقیقت كه نمونه ركودهای اختیاری ما دارای برتری در زمینه اخبار خوب و خنثی (240 شركت) میباشند و از اخبار بد، كمتر از 10% (32 شركت) برخوردار هستند، ما عقیده داریم موارد دیگری نیز باید در این زمینه وجود داشته باشد. هوپول و اسكووارتز (1978) دریافتند كه «تعدیلهای قیمتی در ارتباط با ركودها یا وقفههای موقت سازگار با تغییر اساسی و دائمی در توازن قیمتهای اوراق بهادار میباشد». نتایج ما از این مبحث پشتیبانی میكند، مخصوصا دستهبندی اخبار خوب (120 شركت) در بین نمونه اختیاری در این راستا میباشد. به هنگامی كه این حقیقت را در نظر میگیریم كه افزایش شدید و یكنواختی در CARs با توجه به فراریت قابل توجه كمتر وجود دارد، به نظر خواهد رسید كه حداقل این دسته در محدوده نمونه اختیاری تحت قیمتگذاری مجدد قرار گرفته است. با توجه به مداومت در CARs، كاهش اختیاری موكد یك رتبهبندی یا طبقهبندی مجدد در زمینه سهامهای مدنظر خواهد بود. چنین مضمونی در خصوص قیمتگذاری مجدد تنها بصورت تدریجی و نه فوری پس از شروع مجدد معاملات تجاری ممكن است بواسطه یكی از دو عامل مطرح شده بوسیله كبیر (1994) باشد. با توجه به مطالعه وی در زمینه ركودهای بازار بورس لندن كه مشخص كننده میزان برگشتی غیر عادی مثبت و قابل توجه برای یك ماه پس از تثبیت موقعیت تجاری میباشد، وی اظهار داشته است كه چنین مداومتی معرف آن خواهد بود كه تاثیر كامل اطلاعات جدید تنها بصورت تدریجی محقق خواهد شد و یا آنكه كلیه اطلاعات مرتبط در طی دوره ركود آشكار خواهد گردید.
به استثنای دو نتیجه فوق، اغلب یافتههای ما به میزان گستردهای سازگار و منطقی میباشند. با توجه به مسایل منازعهانگیز كه هنوز در زمینه ركودهای تجاری وجود دارد، میتوان به نتایج مشخصی دست یافت. اولا، ركودهای تجاری بعنوان رخدادهای مهم بشمار میآیند، مخصوصا از نكته نظر تاثیر بازده یا برگشت / قیمت. دوما، از نكته نظر حجم و فراریت، نوع ركود، چه بصورت اختیاری و چه بصورت اجباری خود قابل توجه خواهد بود. سوما، نوع اخبار انتشار یافته در طی ركود بعنوان عامل مهم شناسایی این نكته بشمار میآید كه سه متغیر تاثیر قیمت، حجم معاملاتی و فراریت پس از دوره ركود چگونه رفتاری را خواهند داشت. چهارما، مدت و تناوب ركود، چه بصورت ركود واحد یا متعدد، به نظر به میزان زیادی غیر مرتبط میباشند. پنجما، با توجه بدان كه تفاوتهای ریزساختارهای بازار به نظر چندان مهم نمیباشند، چارچوبهای مربوط به قواعد و مقررات در این مسئله مهم خواهند بود. در نهایت، میتوان این نتیجه را نیز گرفت كه رفتار پیشبینانه در زمینه نشت یا انتشار اطلاعات در ركودهای تجاری وجود داشته و بصورت دست به دست انتقال مییابد.
بنابراین، آیا ركودهای تجاری در زمینه عدم توازنهای اطلاعاتی و كار با آنها موثر میباشند؟ با توجه به سه متغیر واكنش قیمت، فراریت و حجم، به استثنای ركودهای اجباری و دستهبندی اخبار بد در نمونه اختیاری، نتایج ما فرضیه كارایی قیمت ركودهای تجاری را پشتیبانی مینماید. ركودهای اجباری و دسته اخبار بد معرف فراریت افزایش یافته و حجم معاملاتی كاهش یافته میباشند و بنابراین موكد فرایند یادگیری در مباحث تجاری خواهند بود. به استثنای این دو زیر مجموعه، نتایج كلی ما با این بحث سازگار میباشد كه وقفهها یا ركودهای تجاری به انتشار اطلاعات كمك نموده و سبب ارتقای فرآیند كشف قیمت میشوند.
راندمان ركودهای تجاری