مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

فرآوری پلاسمای کولار و تارون

فرآوری پلاسمای کولار و تارون

فرآوری پلاسمای کولار و تارون – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۷۵
کد مقاله
TXT75
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
فرآوری پلاسمای کولار و تارون
نام انگلیسی
PLASMA TREATMENT OF KEVLAR AND TWARON
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
فرآوری پلاسمای کولار و تارون
کلمات کلیدی به انگلیسی
PLASMA TREATMENT OF KEVLAR AND TWARON
مرجع به فارسی
ساختار و مکانیک ساختاری منسوجات- جمهوری چکوسلواکی
مرجع به انگلیسی
Structure and Structural Mechanics of Textiles
کشور        

 

فرآوری پلاسمای کولار و تارون

چکیده
الیاف پلی آمید آروماتیک دارای مشکلاتی در زمینه پیوند با رزین، برای کامپوزیتها، می‌باشند. چنین مقوله‌ای نشان دهنده آن است که چگونه چنین مشکلی را می‌توان از طریق کمک فرآوری پلاسما حل نمود. در این خصوص ما آزمایشاتی را در زمینه فرآوری سطح کولار (Kevlar ) و تارون (Twaron) به وسیله پلاسما انجام داده ایم.

فرآوری پلاسمای کولار و تارون

 

۱- مقدمه
الیاف پلی آمید آروماتیک دارای مشکلاتی در زمینه چسبیدگی به رزین جهت کامپوزیت ها می‌باشند (که عمده این مشکلات در زمینه رزین های اپوکسی می‌باشد). این مبحث نشان دهنده آن است که چگونه چنین مشکلی را می‌توان با استفاده از کمک فرآوری پلاسمایی حل نمود. تأثیر دو نوع پلاسما بر روی انرژی سطح الیاف کولار و تارون مورد بحث قرار می‌گیرند. در این زمینه کاوش های  به عمل آمده بر مبنای عملکرد مرطوب شدگی مایع های مدل استوار است. مقایسه های نتایج بدست آمده از طریق ارزیابی انرژی سطح حاصل شده است. افزایش لازم انرژی سطح به وسیله پلاسما در آرگون و بر روی هوا حاصل شده است. پلاسما در جو وینیل‌تری‌تاکسی‌سیلین الیاف سطح را با استفاده از لایه نازکی از پلیمر، با انرژی سطح پایین، پوشانده است.

فرآوری پلاسمای کولار و تارون

 

۲- روالهای تجربی
الیاف پلی- پارا- آرامید کولار بوسیله دو پونت (Du Pont) و توران بوسیله آکزو (Akzo) به صورت نوار یا باند پارچه‌ای در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفته است. سه فرآیند پلاسمایی به وسیله الوار کولار انجام شده است. اولین نمونه در پلاسمای آرگون فرآوری شد و نمونه دوم در بخار وینیل‌تری‌تاکسی‌سیلین بدست آمد و لایه پلاسمایی پلیمر با ضخامت پارامترهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ نانومتر و بدین صورت حاصل آمد: دمای پلاسمای ۲۰ الی ۱۵ درجه سانتی گراد، کارایی ۵۰ الی ۳۰۰ وات، فشار ۱ الی ۱۰۳pa ، زمان ۱ الی ۳۰ دقیقه. سومین نمونه نیز در منبع پلاسمای DCSBD حاصل آمد. این امر توانایی تولید پلاسماهای نفوذی با دانسیته دارای توان بالا و یکنواخت به صورت ماکروسکوپی در هریک از گازهای مورد استفاده را دارا می‌باشد، که شامل گاز اکسیژن فشار – اتمسفر خالص، بدون استفاده از هلیوم یا آرگون است. این نمونه ها در هوا تحت فرآوری قرار گرفت. دشارژ یا تخلیه ایجاد شده در این آزمایش با فرکانس ۱۵ هرتز و توان ۳۰۰ وات و زمان ۳۰ ثانیه و ۲ دقیقه بوده است.

فرآوری پلاسمای کولار و تارون

 

۳- نتایج
آزمایشات مرطوب شدگی به وسیله روش های دینامیکی و استاتیک انجام پذیرفت. انرژی سطح به وسیله معادله نیومن و ارتباط Kaelble مورد ارزیابی قرار گرفت. آب مقطر،  گلیسرین و اتیلن گلیکول یا ضدیخ به عنوان مایع های مربوطه مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج حاصله نشان دهنده آن می‌باشند که فرآوریهای آرگون و پلاسمای هوا به میزان قابل توجهی باعث افزایش انرژی سطح الیاف پلی آمید آروماتیک می‌گردند. بر اساس تجربیات دلیل چنین موردی تا اندازه ای خوردگی فیزیکی سطح می‌باشد و علاوه براین منفذ یا دهانه بخش پیوندهای قطبی سطح نیز مدنظر خواهد بود.

فرآوری پلاسمای کولار و تارون

 

۴- نتیجه گیری
تفاوت قابل توجه انرژی سطح از طریق بکارگیری محیط های واکنشی امکان پذیر و مهیا خواهد بود. بر این اساس ونیل تری تاکسی سیلین  انرژی کمتر و ترکیبات واکنشی دیگر همانند آمونیاک یا استیلین و غیره انرژی بالاتری را در بر خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.