مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رنگهای انکساری فیلامنتهای نوری نانو

رنگهای انکساری فیلامنتهای نوری نانو

رنگهای انکساری فیلامنتهای نوری نانو  – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۵۰
کد مقاله
TXT50
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
صنعت فیلامنتهای نوری لایه‌ای در مقیاس نانو برای رنگهای انکساری
نام انگلیسی
Nano-Crafted Layered Optical Filaments for Diffractive Colors
تعداد صفحه به فارسی
۱۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
صنعت فیلامنتهای نوری لایه‌ای در مقیاس نانو- برای رنگهای انکساری
کلمات کلیدی به انگلیسی
Nano Crafted Layered Optical Filaments- Diffractive colors
مرجع به فارسی
گزارش سالیانه NTC
مرجع به انگلیسی
NTC Annual Report
کشور        

 

صنعت فیلامنتهای نوری لایه‌ای در مقیاس نانو برای رنگهای انکساری

چکیده
هم اکنون تعداد زیادی از کاربردهای نساجی الکترونیک و جریانهای انعطاف‌پذیر، شناخته شده‌اند و از بسیاری از آنها در فرآیندهای سیستمی پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته‌اند که از مهمترین آنها می‌توان به کاربردهای نظامی و تجاری اشاره کرد. تاکنون چندین راه برای بدست آوردن جریانهای انعطاف‌پذیر مشخص شده است، اما یکی از موانع اصلی در این رابطه فقدان قدرت رسانایی در طی سکیلهای شستشوی مکرر یا در خلال زمان می‌باشد و علاوه بر این، تولید جریان‌های مذکور به پروسه‌ای پیچیده‌ای نیاز دارد. هدف این مطالعه نه تنها غلبه بر موانع موجود می‌باشد، بلکه فراهم آوردن پروسه‌ای که از صرفه اقتصادی در این صنعت، جهت ایجاد جریانهای مد نظر در روال تولید پارچه، بهره می‌جوید نیز از جمله اهداف این مقاله می‌باشد. برای دستیابی به این اهداف، روشهای زیادی مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که یکی از آنها دستیابی به رسانایی برگزیده و مناسب برای پارچه‌های الگودار جوهر افشان بروش روکش الکترولس می‌باشد. بر این اساس، در یک مبحث آزمایشی، متشکل از یک هد پرینتر HP می‌باشد که مخصوصا برای این تحقیق مورد اصلاح قرار گرفته است، مضامین مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر، ما در حال چاپ محلولهای نقره‌ای الکترولس و محلولهای پلیمر هادی بر روی پارچه‌ها (مانند نایلون و پنبه) می‌باشیم که با توجه به مد نظر قرار دادن الگوهای مطلوب خود پارچه‌ها را در حمام الکترولس قرار داده و بدینوسیله مقادیر بالایی از رسانایی در محیط‌های دلخواه را حاصل می‌نمائیم. ما همچنین از طریق پشته سازی و فروبری متناوب در سیکلهای خاص نسبت به حاصل نمودن پلیمر چند لایه و ترکیب نانو ذرات پلیمری اقدام می‌کنیم.
 

رنگهای انکساری فیلامنتهای نوری نانو

 
اهداف
هدف از مقاله مطرح شده، شروع بکار از سطح مولکولی جهت طراحی لایه‌ها و فیلامنتهای پلیمری با خصوصیات و ویژگیهای نوری جدید و مفید می‌باشد. اهداف مشخص این پروژه عبارتند از:
  • تولید فیلامنتهای نوری لایه‌ای در مقیاس نانو که رنگهای انکساری بدست می‌دهند.
  • بدست آوردن یک درک علمی پایه‌ از عملکرد نوری فیلامنتهای نوری لایه‌ای که می‌توان از آنها برای ساخت پارچه‌هایی استفاده نمود که قابلیت بازتاب اشعه‌های ماورای بنفش و مادون قرمز، جهت تحصیل حد بهینه خنک شدگی و انتقال طول موجهای مشخص برای تحصیل گرما، را خواهند داشت.
  • طراحی و توسعه روشها و ترکیب و ادغام آنها با فیلامنتهای نوری پارچه‌ها، از طریق روالهای کششی یا حسگر شیمیایی، استفاده از بارکد یا ساختارهای دیگر.
 

رنگهای انکساری فیلامنتهای نوری نانو

 

مقدمه
پارچه‌های نساجی، با توجه به ویژگیهای مکانیکی و انعطاف‌پذیری بالای آنها، همیشه برای کاربردهای غیر مرسوم استفاده شده‌اند. از این جهت گزینه جالب توجهی برای تمام محققین دنیا، به منظور بوجود آوردن جریانهایی بر روی آنها، بشمار می‌آیند. ما از طریق بکارگیری روش تطبیق پذیر چاپ جوهر افشان در جهت انجام این برنامه اقدامات مقتضی را اعمال نمودیم. چاپ جوهر افشان روشی قابل توجه از نظر صرفه اقتصادی و کاربر پسند را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بدینوسیله بتوانیم نسبت به پیاده سازی تقریبا هر چیزی بر روی هر نوع از زیرلایه‌ها اقدام نمائیم. مرحله دوم این روش شامل فروبری نمونه‌های چاپ شده در حمام الکترولس نقره می‌باشد. این مفاهیم با جزئیات بیشتری در بخش عملی و آزمایشگاهی این گزارش مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت. نمونه‌های تولید شده توسط این روش، قابلیت رسانایی فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهند، بطوری که بعدها می‌توان از آنها بعنوان پایه و اساسی در جهت مجتمع سازی حسگرها بصورت عمودی بهره گرفت.
 

رنگهای انکساری فیلامنتهای نوری نانو

 

روش و مواد آزمایشگاهی
لایه‌های نوری
در این بخش ما کار خود را با ساخت سازه‌های پلیمری لایه‌ای در مقیاس نانو از طریق تکنیک خود ترکیبی یونی لایه به لایه (LBL) آغاز نموده و بر این اساس نسبت به ساخت یک نمونه آزمایشگاهی چاپ جوهر افشان پلیمری اقدام نمودیم. ما در حال ساختن پشته‌های تداخل طول موج چارکی چند لایه می‌باشیم تا بدین وسیله بتوانیم طول موج نور (که بصورت سازنده یا مخرب می‌باشد) را تحت کنترل درآورده و قادر باشیم بصورت انتخابی نسبت به بازتاب دادن یا انتقال باند باریکی از طیف مرئی اقدام نموده و بر این مبنا رنگ تولید نمائیم.
الکترودهای چاپ
ما محلول PEDOT/PSS با غلظتهای گوناگون را بر روی پارچه‌های مختلف نساجی چاپ کرده‌ایم. منسوجات ترکیبی نایلون، پلی‌استر، پنبه و پارچه‌ پنبه‌ای با محلول (تعلیق نانوذرات) PEDOT/PSS 2%  و هدایت پلیمر در آبی شامل ۱۰% اتیلن گلیکل تحت عمل چاپ قرار گرفت. اتیلن گلیکل، افشانک کارتریج پرینتر را در برابر خشک شدن و گیرافتادگی محافظت می‌کند. در این آزمایش تا ۵۰۰ لایه زیر چاپ رفته و سپس نمونه در شرایط فرآوری C°۹۰ برای ۶ تا ۲۴ ساعت قرار گرفت. این فرآوری باعث شد تا اتیلن گلیکل بخار شده و خود باعث افزایش حالت رسانایی تا دو برابر شد که دلیل چنین امری  از دیدگاه ما کلوخه شدگی ذرات در جهت تشکیل یک لایه یکنواخت‌تر می‌باشد.
اتصال دهنده‌های چاپ
PEDOT نسبتا شفاف است، اما از رسانایی کافی جهت اتصال دادن مناسب یک سیم برخوردار نیست. خطوط نقره با استفاده از یک سیستم روکش الکترولس در حال چاپ هستند که برای این کار از محلولهای نیترات نقره بر روی پارچه نایلون در ابتدا استفاده شد. پارچه‌ نایلون بر روی یک صفحه گرمایشی قرار گرفته تا آنکه جوهر بجای پخش شدگی بسرعت خشک شود. با افزایش تعداد چرخه‌های چاپ، رسانایی منسوج فرآوری شده نهایی افزایش می‌یابد. به هنگامی که خطوط چاپ شدند، نمونه برای ته‌نشینی نقره در یک حمام الکترولس فرو برده می‌شود.
مواد استفاده شده:
  • نیترات نقره
  • گلوکز (عامل احیا)
  • آمونیم هیدروکسید (عامل کمپلکس کننده)
  • آب مقطر
  • SnO2 ، سیلیکا، PDDA, PEDOT/PSS, PEI و نایلون ۶
 

رنگهای انکساری فیلامنتهای نوری نانو

 

نتایج و مباحث
نمونه‌های نایلون ۶ پرینت نقره، حداقل مقدار مقاومت را در محدوده مقادیر ۰۱/۰ تا ۲/۰ اهم از خود نشان می‌دهند و از اینرو رسانایی بالای آنها را به اثبات می‌رسانند. میزان رسانایی با افزایش در تعداد چرخه‌های چاپ، افزایش یافته و در طی چرخه‌های شستشوی زیاد تثبیت می‌شود. تصاویر میکروسکوپی SEM سطحی و سطح مقطع، بخوبی و روشنی، پوشش الیاف توسط نقره را نشان می‌دهند.
چاپ جوهر افشانPEDOT/PSS   بر روی پارچه نایلون
  • غلظت: ۱%محلول آبی (a) PEDOT/PSS و ۱۰% اتیلن گلیکل فرآوری شده در دمای C°۹۰ برای ۱۰ ساعت.
مقاومت: ۴ مگا اهم بر سانتیمتر.
  • غلظت: ۱% محلول آبی (b) PEDOT/PSS و ۱۰% اتیلن گلیکل فرآوری شده در دمای C°۹۰ برای ۱۰ ساعت.
 مقاومت: ۵/۰ تا ۱ اهم بر سانتیمتر.
دلیل تفاوت بین این دو نمونه، درصد PSS در محلول PEDOT/PSS می‌باشد؛ PSS بعنوان ناخالصی‌های اولیه عمل نموده که می‌تواند باعث ارتقای رسانایی لایه PEDOT/PSS شود.
علاوه بر این، تلاس ما در جهت تشخیص وضعیت مناسب روال چاپ و فرآوریهای مرتبط با آن از طریق تغییر در غلظت، شرایط فرآوری (زمان، دما و / فرآوری خشک و مرطوب) ادامه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.