مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۲

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۲

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۲ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۲

شماره      
۱۱۵
کد مقاله
MNG115
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مدیریت تکنولوژی سود آفرین
راهنمای مشاغل کوچک
فصل ۲
نام انگلیسی
Managing Technology for Profit – A Small Business Guide – chapter 2
تعداد صفحه به فارسی
۲۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت تکنولوژی، سود آفرین، مشاغل کوچک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Managing Technology , Profit, Small Business
مرجع به فارسی
روبرت میور
مرجع به انگلیسی
Robert Muir
کشور
ایالات متحده

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۲

 

مدیریت تکنولوژی سود آفرین
راهنمای مشاغل کوچک
فصل ۲
فرصت‌هایی‌ برای تجارت جدید
  • محافظت یا از دست دادن – مقدمه‌ای‌ بر حق ثبت و مالکیت معنوی
  • چگونه مالکیت معنوی می‌تواند نسبت به بوجود آوردن بازار و محافظت از آن اقدام کند
  • ارزیابی تکنولوژی جهت برخورداری از فرصتها
آپولو، مهمترین معشوقه خدایان جهان قدیم، خود بعنوان خدای حقیقت، نور و عقل شناخته می‌شد. به هنگامی‌که آپولو از طریق عقلانیت خود بر دنیای افسانه تفوق یافت و کلید پیروزی در بازی تکنولوژی جهان تجاری امروزی را از آن خود ساخت- درک کلی از نقش و تأثیر مالکیت معنوی- نیز هویدا شد.
 

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۲

 

فرصت‌هایی‌ برای تجارت جدید
محافظت یا از دست دادن – مقدمه‌ای‌ بر حقوق ثبت و مالکیت معنوی‌
دقیقاً همانند داراییهای حقیقی، حقوق یا دارایی عقلانی نیز می‌تواند مورد خرید و فروش، انتقال، کسب و حتی سرقت بوسیله جاسوسان صنعتی قرار گیرد.
مالکیت معنوی‌ می‌تواند به اشکال مختلفی نمود یابد، نظیر حق ثبت، طراحی، مدلهای صنعتی، نامهای تجاری و حق کپی. این مالکیتها از طریق مقوله‌های قانونی در هر یک از کشورهای جهان تعریف و مشخص می‌گردند. علاوه بر این، مجموعه‌ای با ارزش از دانش نظیر رمز و رازهای تجاری وجود دارد، که ممکن است تعریف مشخصی برای آن وجود نداشته باشد. این موارد همگی تحت عنوان عبارت “فن و فوت” خوانده می‌شوند.
بر این اساس، چگونه می‌توانیم از حقوق خود در برابر دیگران محافظت نماییم؟ چگونه می‌توانیم خود را در برابر اشخاصی که در برابر ما قد علم می‌کنند محافظت کنیم؟ چگونه باید با رقبای خود در تعامل بوده و از محدوده خود، به هنگامی‌که از آنها اجتناب می‌کنیم، دفاع کنیم؟ این امر ممکن است برای افرادی که مشاغل کوچکی را اداره می‌کنند مهم تر از حتی ثبت یک مضمون تجاری جلوه گر شود.
ثبت مضامین تجاری یا اختراعات خاص معمولاً حقوق انحصاری قانونی می‌باشد که بوسیله دولت مطبوع به اشخاصی داده می‌شود که مضامین نو، کارآمد و اختراعات نامشهودی را عرضه داشته‌اند. به طور مثال، در ‌ایالات متحده دفتر ثبت آمریکا از این موارد بر حسب نوع مقوله ثبتی محافظت بعمل می‌آورد، مثلا محافظت حقوق انحصاری جهت طرحهای ثبت شده بمدت ۱۴ سال و جهت نوآوریها و اختراعات بمدت ۲۰ سال می‌باشد. پاراگراف‌های‌ ذکر شده در انتهای برگه‌های‌ حق ثبت، حوزه ثبت شده هریک از موارد را مشخص می‌سازد. حوزه‌های‌ ثبت شده که تحت عنوان «ادعا» خوانده می‌شوند در بردارنده مضامین خاص خود می‌باشند که برای پی بردن از آن می‌توان از یک حقوق دان متخصص ثبت این سوال را مطرح نمود که این ادعاها چه چیزی را در بردارند. چنین مضامینی در حقیقت در بردارنده حوزه و قلمرو محافظت شده خاص می‌باشند. حال این سوال مطرح می‌شود که محصولات، خدمات و خصیصه‌های دیگری که می‌توان نسبت به خرید، فروش و ارائه آن اقدام نمود، بدون آنکه حق رقبای خود را پایمال کرد، چه چیزهایی می‌باشند.
چگونگی استفاده از دارایی معنوی جهت ایجاد و محافظت از بازارها
در صورتی که ما به دقت چنین روالی را مورد بررسی و درک قرار ندهیم در کجا باید اقدامات خود را آغاز نماییم؟ بر این اساس لازم است تا کار خود را در خانه با یک سیاست آشکار آغاز کنیم و این سوال را مدنظر قرار دهیم که حقوق مرتبط با سرمایه‌گذاریهای انجام شده در زمینه نوآوری و دارایی‌های‌ عقلانی که هم اکنون موجود می‌باشند و یا ممکن است بوسیله کارکنان یا افراد دیگر به وجود آیند چیست؟ شکست در داشتن یک برنامه مشخص در این زمینه ما را در زمره مشاغلی قرار خواهد داد که خود را در معرض ورشکستی می‌بینند. با توجه بدین موضوع لازم است تا نسبت به نگارش، انتشار و اجرای یک برنامه گسترده که نشان دهنده خط مشی‌‌ها و سیاست‌های‌ مرتبط می‌باشد اقدام کنیم.

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۲

 

ارزیابی تکنولوژی برای تحصیل فرصتهای آتی
در خلال سالیان متمادی، در جهت توسعه یکسری از تحقیقات وابسته، به منظور کنترل فرصتهای تجاری تکنولوژی محور، اقدامات زیادی را انجام داده‌ام. در مناظره‌ها و مقوله‌های مربوط به سرمایه‌های متهور‌ اقتصادی این امر بنام due diligence خوانده می‌شود.
آیا تکنولوژی از نقطه نظر فنی قابل پیاده سازی و عملی خواهد بود (حذف ماشینهای متحرک دائمی)؟
آیا محصول بدست آمده بعنوان یک پیشرفت قابل توجه مطرح می‌باشد و یا صرفاً یک ارتقای حاصل شده برای محصول کنونی است ( این‌  امر بنام «یک مقوله پیشرو مقرون بصرفه» تکنولوژی خوانده می‌شود)؟
بعنوان یک مبحث ارتقا یافته، مزیتهای قابل توجه محصول جدید در مقایسه با محصول کنونی چیست؟‌ آیا این مزیت کاملاً مشهود می‌باشد؟
برای ساخت این محصول چقدر هزینه شده است؟
آیا بازار کافی برای محصول وجود خواهد داشت؟ ‌آیا چنین بازاری هم اکنون وجود دارد و یا آنکه مجبوریم آنرا بوجود آوریم؟
 این‌  تکنولوژی چگونه توسعه یافته است؟
برای تولید محصولی که آن را ادعا می‌کنیم چقدر پول و زمان صرف شده است؟
وسعت یا فراغی روزنه فرصت پیش روی به چه میزان است؟
میزان محافظت چقدر است؟
چه کسی حق این تکنولوژی را در اختیار دارد؟ حقوق مربوطه شامل حق ثبت، فن و فوت، حق عرضه و کپی چگونه است؟
چه کسانی جزء بازیگران اصلی در این بازی می‌باشند؟
آیا این مورد تنها بازی موجود در شهر می‌باشد؟
تکنولوژی را  می‌توان به سه گروه ساده طبقه بندی نمود: تکنولوژی پیشرو (۷ تا ۱۰ سال از بازار)، تکنولوژی که نسبتاً توسعه یافته است(۳ الی ۷ سال) و تکنولوژی کاملاً توسعه یافته. اغلب فرصتهای مرتبط با تکنولوژی سطح بالا در دو دسته اولی قرار می‌گیرند و نیازمند نگرشهای خاص (و پول) جهت سرمایه گذاری بر روی فرصتهای وابسته بدانها خواهند بود. اغلب مخترعین نگاه خود را معطوف به «پول اشخاص دیگر» جهت توسعه‌ ایده‌ خود نموده‌اند. کمبود مسایل مالی کافی برای شرکتهای متهور جدید معمولاً باعث بوجود آمدن انتقادهایی از بانکها می‌شود. اما باید در نظر داشت که بانک ها از نقطه نظر کاراکتری یا ذاتی خود در ابتدا و به صورت همیشگی بعنوان یک هویت قرض دهنده به شمار می‌آیند و نه مخترعین.
برای یک محصول با تکنولوژی بالا، تفاوت حداقل ۵ به ۱ بین هزینه و قیمت کالا از هزینه تولید تا قیمت فروش تقریباً الزامی‌به نظر می‌رسد. بر این اساس، به هنگامی‌که نسبت به ارزیابی فرصتهای تجاری مرتبط به تکنولوژی اقدام می‌کنیم باید جانب احتیاط و صبوری را گرفت. در طی این فرآیند (که معمولاً حول و حوش ۱۸ ماه طول خواهد کشید)، طرفین معامله ارتباطاتی را با یکدیگر آغاز نموده و این موضوع را فرا می‌گیرند که باید به هم اعتماد داشته باشند. فرصتهای مربوط به تکنولوژی را همانند یک مشارکت در نظر داشته باشیم. بر این اساس می‌بایست تکنولوژی را همچون عروسی در نظر بگیریم که اطراف وی را محصولات و مستندات ثبتی احاطه کرده‌اند که همگی به عنوان جهیزیه شناخته می‌شوند. عشق خود را بدین عروس از طریق تزریق پول، تولید، مدیریت، بازاریابی و توزیع نشان دهیم. بدین منوال هدف مربوطه در اینجا می‌بایست بدست آوردن یک دوره نامزدی دراز مدت و در نهایت حرکت تدریجی بسمت ازدواج ‌باشد.

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.