مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

هیدرولیک خط لوله ۴-۶ شیر تخلیه هوا

هیدرولیک خط لوله ۴-۶ شیر تخلیه هوا

هیدرولیک خط لوله ۴-۶ شیر تخلیه هوا – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مکانیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مکانیک - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره      
۴۹
کد مقاله
MEC49
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
هیدرولیک خط لوله: پمپ ها- شیرها- حفره زایی- ناپایداریهای گذرا – فصل ۴: بخش ۶: شیرهای تخلیه هوا
نام انگلیسی
HYDRAULICS OF PIPELINES – Pumps- Valves- Cavitation- Transients: Chapter 4: Section 6: AIR VALVES
تعداد صفحه به فارسی
۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
شیر
کلمات کلیدی به انگلیسی
Valve
مرجع به فارسی
مکانیک سیالات- دانشگاه یوتا- ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
J. Paul Tullis; Professor of Civil Environmental Engineering; Utah State University; USA
کشور        
ایالات متحده

هیدرولیک خط لوله

پمپ ها، شیرها، حفره زایی، ناپایداریهای گذرا

فصل ۴

(بخش ۶- شیرهای تخلیه هوا)

 

هیدرولیک خط لوله ۴-۶ شیر تخلیه هوا

 

۶-۴ شیرهای تخلیه هوا[۱]
برای حاصل آوردن عملکردی مناسب در یک خط لوله لازم است روشی را برای خارج نمودن هوا در طی فرآیند پرسازی، تخلیه و کاربرد آن در نظر داشت. هوای محبوس سبب ایجاد مشکلات عدیده هیدرولیکی می شود و بنابر این باید از آن اجتناب نمود. به هنگام خالی سازی خط لوله لازم است تا هوا قابلیت ورود مناسب بدان را داشته باشد. فرآیند ورود و خروج هوا غالبا بوسیله شیرهای تخلیه هوا یا اصطلاحا شیرهای هوا گیری اتوماتیک انجام می گردد. در این زمینه می‌توان از شیرهای دستی نیز استفاده کرد، اما استفاده از این نوع از شیرها توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است سبب بروز مشکلات جدی شوند.

هیدرولیک خط لوله ۴-۶ شیر تخلیه هوا

 

سه نوع شیر هوای گیری اتوماتیک وجود دارد: ۱- شیر خلاء هوا ۲- شیر تخلیه هوا و ۳- شیر ترکیبی. شکل ۱۲-۴ نشان دهنده نوعی چارچوب ساده برای دو مورد اول می‌باشد. شیر تخلیه هوای معمولاً دارای یک روزنه بزرگ (۲/۱ الی ۳۶ اینچ) می‌باشد تا قابلیت خروج مقدار زیادی از هوا در طی فرآیند پر سازی یا تخلیه وجود داشته باشد. شیر هوا گیری به صورت عمودی بر روی قسمت بالای لوله نصب می‌شوند. این شیر دارای یک شناور می‌باشن، که به هنگام خالی بودن لوله و یا به هنگامی که فشار منفی است، بواسطه نیروی جاذبه، بسمت پایین متمایل می‌گردد. به هنگامی که آب وارد شیر می‌شود، این شناور بالا آمده و راه ورود آب را می‌گیرد. به هنگامی که خط تحت فشار قرار گرفت، این شیر نمی‌تواند برای خروج هوای متراکم شده متوالی باز شود. در صورتی که فشار بواسطه یک پدیده ناپایداری هیدرولیکی یا تخلیه منفی شود، شناور پایین آمده تا هوا به داخل لوله انتقال یابد.
[۱] – Air Valves

هیدرولیک خط لوله ۴-۶ شیر تخلیه هوا

 

شیر ترکیبی شامل یک شیر خلاء هوا به صورت موازی با یک سوپاپ تخلیه هوا می‌باشد. این دو مجموعه می‌توانند به صورت مجزا و یا در داخل یک محفظه وجود داشته باشند. انتخاب آنکه کدام شیر یا ترکیبی از این سه نوع شیر را بکار ببریم منوط به چندین فاکتور بشرح ذیل می‌باشد: ۱) لوله چند بار خالی و پر می‌گردد. ۲) میزان ورود هوا در نواحی کم فشار، یا بواسطه عملکرد شیر‌های خلاء، چقدر است. ۳) پروفیل خط لوله و ۴) میزان مقاومت لوله در برابر شکستگی، در مقابل فشار خارجی یا خلاء داخلی، چقدر است. در صورتی که شکی در خصوص انتخاب این موارد وجود داشته باشد، بهترین انتخاب شیر ترکیبی است.

هیدرولیک خط لوله ۴-۶ شیر تخلیه هوا

 

یکی از بدترین روشها جهت حذف هوا از یک لوله تحت فشار، باز کردن زیاد شیر هوا پس از تحت فشار قرار گرفتن لوله است. لوله ای با چندین نقطه مرتفع را در نظر بگیرید که هر کدام دارای هوای محبوس پر فشار بالا می ‌باشند. در صورتیکه یک شیر بزرگ هوا باز شود، هوا به سرعت، بواسطه دانسیته اندک آن، خارج می‌شود. هوای فشرده که در نقاط مرتفع مجاور محبوس شده است باعث شتاب گیری سیال با سرعت بالا بسمت شیر هوای باز می‌شود. به هنگامی که کل هوا برطرف شد، آب نمی‌تواند به سرعت آن خارج شود و سرعت بشدت کاهش یافته که خود بوجود آورنده یک ناپایداری هیدرولیکی شدید می‌باشد. در صورتی که هوا را باید تحت فشار زیاد تخلیه نمود، بهتر است آن را به صورت آهسته انجام داد.
یکی از روشهای کاهش ناپایداری ‌هیدرولیکی بوجود آمده بوسیله بستن سریع یک شیر هوایی استفاده از شیر هوای کنترل هیدرولیکی می‌باشد. بر این اساس میراگر هیدرولیکی قابلیت کنترل سرعت بستن شیر را خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.