مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آموزش اکسل هفته ۱۲

آموزش اکسل هفته ۱۲

آموزش اکسل هفته ۱۲ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۳۸
کد مقاله
COM38
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آموزش فراگیری اکسل از طریق آقای اکسل – هفته ۱۲
نام انگلیسی
Learn Excel from Mr Excel – Week 12
تعداد صفحه به فارسی
۱۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۴
کلمات کلیدی به فارسی
فراگیری اکسل
کلمات کلیدی به انگلیسی
Learn Excel
مرجع به فارسی
کتاب آقای اکسل
مرجع به انگلیسی
Learn Excel from Mr Excel
کشور
آموزش فراگیری اکسل از طریق آقای اکسل –
 هفته ۱۲
این هفته : ۵ نکته برای فرمول های جذاب
افزودن توضیحات به یک فرمول
مشکل : شما زمان زیادی را برای کامل نمودن یک فرمول مانند آنچه شکل ۳۸۶ نشان می دهد سپری می کنید. مایلید یادداشت هایی برای خود بگذارید.
استراتژی : تابعی قدیمی از Lotus 1-2-3  وجود دارد که هنوز در اکسل هم موجود است. این تابع، تابع N است.در این تابع، N برای یک عدد همان عدد و N برای هر متن عدد ۰ است. بنابراین می توانید چندین تابع N به یک فرمول اضافه نمایید بدون انکه در نتیجه تغییری حاصل شود، به شرط آنکه شامل متن باشند.
بنابراین، چنانچه با فرمول مبهمی روبرو شدید، می توانید همانگونه که شکل ۳۸۷ نشان می دهد، یادداشت هایی درباره فرمول برای خودتان بگذارید.
خلاصه : برای فرمول های کاملا پیچیده، توضیحات مفصلی درست در خود فرمول قرار دهید.
توابع بحث شده : =N()
محاسبه یک درصد کلی
 
مشکل : همانگونه که در شکل ۴۲۳ ملاحظه می نمایید، صفحه گسترده شما لیستی از تعداد مشتریان و درآمد مربوط به آنها را نشان می دهد. جمع کل آن در پایین قرار دارد. می خواهید برای هر مشتری درصدی از جمع کل را بیان کنید.
استراتژی : مراحل زیر را پیگیری کنید:
۱) یک سلول در کنار سلول اولین درآمد انتخاب نمایید.
۲) یک علامت تساوی در آن تایپ کنید.کلید جهت چپ را فشار دهید.
۳) علامت ممیز رو به جلو (/) را تایپ کنید. کلید جهت چپ را فشار دهید. کلید پایان را فشار دهید. کلید جهت پایین را فشار دهید.اکنون اشاره گر باید در سلول جمع کل باشد. کلید F4 را فشار دهید. اکنون نوار فرمول باید فرمول B2/$B$17 را نشان دهد،همانند شکل ۴۲۴٫
۴) کلید Ctrl+Enter را برای وارد نمودن فرمول به کار ببرید و در سلول جاری بمانید. محاسبات را با استفاده از آیکن درصد، مانند آنچه شکل ۴۲۵ نشان می دهد، به شکل درصد نشان دهید.
۵) چنانچه می خواهید از فرمت ۲/۹ درصد به جای ۹ درصد استفاده نمایید، دکمه افزایش عدد اعشار را انتخاب نمایید. شکل ۴۲۶ این دکمه را نشان می دهد.
۶) در سلول C2 جهت کپی نمودن فرمول به تمام ردیف های پایین، دسته پر کننده را دابل کلیک نمایید.
۷) عنوانی برای ” % جمع کل” اضافه نمایید.
جزئیات بیشتر : عامل اصلی این دستورالعمل استفاده از کلید F4 برای وارد نمودن نماد های دلار به مرجع برای ردیف جمع کل می باشد. هنگامیکه فرمول را از C2 به C16 کپی می کنید، این فرمول همیشه درآمد ردیف موجود را با درآمد کلی در ردیف ۱۷ مقایسه می کند، شکل ۴۲۷ را مشاهده نمایید.

آموزش اکسل هفته ۱۲

 

خلاصه : ایجاد درصدی از جمع کل عملی طبیعی در اکسل است. توانایی وارد نمودن سریع یک فرمول اولیه که می تواند به تمام سلول ها کپی شود، تکنیک خوبی است که خوب است شما هم در مجموعه مهارت های خود از آن برخوردار باشید.
محاسبه درصد کلی شناور
مشکل : گزارشی از درآمد مشتری در اختیار دارید که مطابق شکل ۴۲۸ به صورت نزولی مرتب شده است. به نظر مشاوران مدیریتی نیز باید بهترین تیم خود را بر ۲۰ درصد از مشتریانی که ۸۰ درصد درآمد شما را فراهم می کنند، متمرکز کنید. چگونه می توانید درصد متراکم شناوری از جمع کل (درآمد کلی) را محاسبه نمایید؟
استراتژی : من از راه حل هایی که به ۲ فرمول متفاوت نیاز دارند متنفرم، اما این یکی از آنها است. شما به یک فرمول در C2 و فرمول متفاوت دیگری در سلول C3 نیاز دارید و در ادامه :
۱) در سلول C2 فرمولی مانند =B2/$B$18 را وارد نمایید. نتیجه را با یک رقم اعشار به صورت درصد تغییر دهید. شکل ۴۲۹ را ملاحظه نمایید.
۲) C2 را مطابق شکل ۴۳۰، به سلول کناری کپی نمایید. درصورت تمایل می توانید با کشیدن دسته پر کننده یک سلول به طرف پایین بکشید و فرمول را کپی نمایید. یا، از Ctrl+C و سپس Ctrl+V کمک بگیرید.
۳) برای تغییر و اصلاح سلول از F2 کمک بگیرید. شکل ۴۳۱ را ملاحظه کنید.
۴) همانگونه که شکل ۴۳۲ نشان می دهد، یک علامت جمع را تایپ نموده و سلول C2 را انتخاب نمایید. حال کلید اینتر را فشار دهید.
۵) دسته پر کننده در C3 را دابل کلیک نمایید تا این فرمول  به تمام سلول های پایین کپی شود.
توجه داشته باشید که نمی خواهید این فرمول به ردیف جمع کل شما اضافه شود. همانگونه که شکل ۴۳۳ نشان می دهد، داده ها عمدا با ردیف جمع کل تنظیم شده و داده ها توسط یک ردیف خالی جهت جلوگیری از کپی شدن این فرمول به ردیف جمع کل ،جدا شده اند.

آموزش اکسل هفته ۱۲

 

اطلاعات اضافی : اگر قطعا می خواهید این جمع کل را با یک فرمول ساده تولید نمایید، می توانید از این فرمول در C2 استفاده نموده و آن را تا پایین کپی نمایید،شکل ۴۳۴ رامشاهده نمایید : =SUM(B2:B$2)/B$18 . این کار عملی خواهد بود به دلیل آنکه محدوده B2:B$2 یک مرجع جالب است و می گوید که هر چیزی از ردیف جاری را به ردیف بالا اضافه کنید. این فرمول کمی مبهم به نظر می رسد، به همین دلیل ممکن است ترجیح دهید از فرمول قبلی استفاده نمایید.
خلاصه : فرمول برای درصد جاری مقدار جمع کل ابزار رایج دیگری برای محاسبه است.این تکنیک ۲ گزینه متفاوت دیگر را برای محاسبه فرمول به شما پیشنهاد می کند.
تعیین احتمال قرعه کشی
مشکل : حداکثر جایزه قرعه کشی بزرگ (Super Lotto) این هفته ۸ میلیون دلار است. شما هم می خواهید بازی کنید؟
استراتژی : بستگی دارد تعداد شرکت کنندگان در بازی چند نفر باشد. ابتدا باید تعداد ترکیبات ممکن موجود در بازی را تعیین کنید.
می توانید از تابع COMBIN  برای تعیین تعداد ترکیبات با انتخاب ۶ عدد از یک گروه ۴۰ تایی، کمک بگیرید.
۱) صفحه گسترده ای تنظیم نموده و تعداد گوی های موجود در بازی را در سلول C2 قرار دهید.
۲) تعداد اعداد مورد نیاز برای انتخاب درست را در سلول D2 مشخص نمایید.
۳) مطابق شکل ۴۵۱ فرمول =COMBIN(C2,D2) را در سلول E2 وارد نمایید.
اگر بازی شانسی شما نیاز به انتخاب ۶ عدد از بین ۴۰ عدد دارد، در ان صورت شانس برد شما ۳٫۸۳ میلیون به ۱ است. برای شرط بندی ۱ دلار و بازدهی ۸ میلیون دلار،احتمالات به نفع شما هستند.
برای یک بازی با ۴۴ عدد، احتمالات ۷ میلیون به ۱ هستند. این نتیجه تنها کمی به نفع شما است.
برای یک بازی با ۴۸ یا ۵۴ عدد، نتیجه در برابر احتمالات بازی ارزشی ندارد.
اطلاعات بیشتر : تابع COMBIN ترکیبات را محاسبه می کند. در اینجا ترتیبی که در آن گره ها قرار گرفتند مناسب نیست. چنانچه بازی داشتید که مجبور بودید هر دو عدد را با هم تطابق دهید و به همان ترتیبی که قرار گرفته بودند مرتب کنید، در آن صورت از تابع PERMUT برای یافتن تعداد جایگشت های ترتیبی قرارگیری ۶ عدد از ۴۰ عدد استفاده می کردید.
خلاصه : از توابع COMBIN یا PERMUT برای مشخص کردن تعداد ترکیبات یا جایگشت ها استفاده نمایید.
توابع بحث شده : =COMIN();=PERMUT()
کمک به کودکانتان در زمینه ریاضی
 
مشکل : فرزندان شما تکالیف ریاضی دارند. می خواهید پاسخ هایشان را بررسی کنید. تکالیف آنها شامل کوچک ترین مضرب مشترک، بزرگترین مخرج مشترک، ارقام رومی و محاسبه فاکتوریل است.
هشدار: این توابع به نصب بسته ابزار بررسی نیاز دارند. از منوی Tools گزینه ی Add-Ins را                  انتخاب و سپس Analysis Toolpack را کلیک کنید.
استراتژی : تمام این مشکلات اکنون در اکسل قابل حل هستند.
کوچک ترین مضرب مشترک : زمانی که می خواهید کسرهایی که مخرج مشترک متفاوتی دارند را با هم جمع کنید، یکی از اولین گام ها یافتن کوچک ترین مخرج مشترک دو مخرج است. تمرین منزل آنها این است که ۳/۴+۳/۲۶ . شما باید کوچک ترین مضرب مشترک ۴ و ۲۶ را پیدا کنید.عدد ۴ را در یک سلول و عدد ۲۶ را در سلول دیگری وارد نمایید. فرمول یافتن کوچک ترین مضرب مشترک یا LCM برابر است با =LCM(C2:D2)، شکل ۴۵۲ را ملاحظه نمایید.

آموزش اکسل هفته ۱۲

 اکنون از کودکانتان بخواهید کسر ۳/۴ را با ۳۹/۵۲ و کسر ۳/۲۶ را با ۶/۵۲ تعویض کنند. تغییر مسئله به ۳۹/۵۲+۶/۵۲ به سادگی جواب ۴۵/۵۲ را به شما نشان می دهد.
توجه : تابع LCM حداکثر ۲۹ عدد را می پذیرد.
بزرگترین مخرج مشترک : این بار مسئله ۲/۴+۲/۹ است. بزرگ ترین مخرج مشترک ۹ و ۴ عدد ۳۶ است. می توانید ۲/۴ را به ۱۸/۳۶ و ۲/۹ را به ۸/۳۶ تغییر دهید. آنگاه مسئله به صورت ۱۸/۳۶+۸/۳۶ در می آید و پاسخ ۲۶/۳۶ خواهد بود. اما آیا کسر ۲۶/۳۶ می تواند باز هم کاهش یابد؟ باید بزرگترین مخرج مشترک ۲۶ و ۳۶ را پیدا کنید. از تابع =GCD(26,36) استفاده نمایید. شکل ۴۵۳ را ملاحظه نمایید. از آنجاییکه پاسخ بزرگ تر از ۱ است، کسر ۲۶/۳۶ می تواند با تقسیم هر دو عدد صورت و مخرج کسر بر ۲ کاهش یابد. ۲۶/۳۶ با ۱۳/۱۸ برابر است.
اعداد رومی : از دانش آموز خواسته شده که سال تولد هر یک از اعضای خانواده را با اعداد رومی نشان دهد. مانند شکل ۴۵۴ از تابع =ROMAN استفاده کنید.
تابع رومی با اعداد از ۱ تا ۳۹۹۹ کار می کند.چنانچه آرگومان دوم را حذف کنید، اعداد رومی کلاسیک را به شما نشان می دهد، همانطور که در بالا نشان داده شد. فایل کمک اکسل را برای جزئیات بیشتر درباره استفاده از اعداد رومی ساده شده ، ملاحظه کنید.
فاکتوریل : آخرین تابع مبهم، تابع فاکتوریل است. برای نوشتن فاکتوریل عدد ۵، از یک عدد ۵ و به دنبال آن علامت تعجب استفاده می کنید : ۵!. برای محاسبه فاکتوریل یک عدد، آن را با هر عدد بین خودش و یک ضرب می کنید.  درنتیجه ۵! برابر است با ۱×۲×۳×۴×۵ یا ۱۲۰٫
مطابق شکل ۴۵۵، از تابع FACT برای محاسبه فاکتوریل استفاده کنید.
خلاصه : چنانچه از اکسل رتبه هفتم استفاده می کنید، ریاضی بسیار ساده تر می شود.
توابع بحث شده : =LCM(); =GCM(); =ROMAN(); =FACT()
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.