مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آموزش اکسل هفته ۹

آموزش اکسل هفته ۹

آموزش اکسل هفته ۹ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۳۵
کد مقاله
COM35
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آموزش فراگیری اکسل از طریق آقای اکسل – هفته ۹
نام انگلیسی
Learn Excel from Mr Excel – Week 9
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
فراگیری اکسل
کلمات کلیدی به انگلیسی
Learn Excel
مرجع به فارسی
کتاب آقای اکسل
مرجع به انگلیسی
Learn Excel from Mr Excel
کشور
آموزش فراگیری اکسل از طریق آقای اکسل –
هفته ۹
 
این هفته :  ۴ نکته برای استفاده از توابع
محاسبه یک قسط وام
مشکل : درنظر دارید یک ماشین خریداری کنید.می خواهید قسط وام را مانند آنچه در شکل ۳۲۵ نشان داده شده محاسبه کنید.
استراتژی : از تابع PMT استفاده نمایید. مراحل زیر را دنبال کنید.
۱) قیمت، مدت به ماه، و نرخ درصد سالیانه را در سلول های B2:B4 هماند شکل ۳۲۵ وارد کنید.
تابع PMT 3 آرگومان مورد نیاز دارد. اولین آرگومان نرخ سود است. دومین آرگومان تعداد اقساط وام است. آرگومان آخر مبلغ اصلی وام است.
Gotcha : نرخ سود باید به صورت درصد وارد شود. اگر قصد دارید اقساط را ماهیانه پرداخت کنید ( که طبیعی است) در این صورت باید نرخ درصد سالیانه را بر ۱۲ تقسیم کنید.
Gotcha : از لحاظ مالی، بانک به شما ۲۵۰۰۰ دلار وام می دهد – مبلغ قطعی و مثبتی که به دست شما می رسد. بنابراین مبلغی که شما به بانک پرداخت می کنید در حقیقت مبلغ منفی است – پولی است که کیف پول شما را ترک می کند. به همین دلیل، نتیجه تابع PMT منفی خواهد بود. با این وجود می توانید یک علامت منفی پیش از تابع PMT قرار دهید تا یک مبلغ قسط مثبتی را بازگردانید.
۲) این فرمول را در سلول B6 وارد نمایید : = -PMT(B4/12,B3,B2). شکل ۳۲۶ را ملاحظه کنید.

آموزش اکسل هفته ۹

 

خلاصه : تابع PMT برای محاسبه وام های مسکن و اتومبیل بسیار عالی است.
توابع بحث شده : =PMT() .
محاسبه تعداد زیادی از دستورات برای اقساط وام
مشکل : در نظر دارید اتومبیلی خریداری نمایید. از نکته قبل برای محاسبه یک قسط وام استفاده کردید.شکل ۳۲۶ را ملاحظه کنید. قصد دارید از تعدادی دستور “what-if” یا “فرضی” برای مشاهده گزینه های گوناگون افزایش یا کاهش مدت یا قیمت کمک بگیرید.
استراتژی : همان مقدماتی کا برای نکته قبلی طی نمودید را دنبال کنید، همانند شکل ۳۲۷٫
 
۱) قیمت، مدت به ماه، و نرخ درصد سالیانه را در سلول های B2:B4 مانند شکل ۳۲۷ وارد کنید.
۲) این فرمول را در سلول B6 وارد نمایید: = -PMT(B4/12,B3,B2) . شکل ۳۲۷ را ملاحظه نمایید.
۳) سلول های B2:B6 را بر چندین ستون کپی کنید. اعداد مختلفی را برای قیمت و/یا دوره وارد نمایید ، مانند شکل ۳۲۸٫

آموزش اکسل هفته ۹

 

خلاصه : اینجا نقطه درخشندگی اکسل است. پس از وارد نمودن فرمول ها برای یک مدل وام، به راحتی می توانید تعداد بسیار زیادی از ودل های دیگر وام را کپی و ایجاد نمایید.
توابع بحث شده : =PMT()
ارجاع متقابل : محاسبه یک قسط وام
کمک گرفتن از هر تابعی هنگام وارد نمودن یک فرمول
مشکل : صد ها فرمول اماده در اکسل وجود دارد. ممکن است به یاد بیاورید که نیاز به استفاده از یک فرمول خاص دارید، اما نمی توانید ترتیب آرگومان ها در تابع را به یاد بیاورید.
استراتژی : در اکسل ۲۰۰۲ و بعد از آن ، تابع و پرانتز باز را تایپ کنید. یک راهنما ظاهر می شود تا ترتیب ارگومان ها را به شما یادآوری کند.هر یک از آرگومان های داخل براکت اختیاری هستند. همانطور که شکل ۳۲۹ نشان می دهد، آرگومانی که به صورت پر رنگ نشان داده شده، همان ارگومانی است که باید ان را تایپ نمایید.
استراتژی دیگر : در صورتیکه از اکسل ۲۰۰۰ استفاده می کنید و یا چنانچه بیشتر از آنچه  حرف اختصار “pmt” و “pv” در اختیارتان قرار می دهند، نیاز دارید، از کادر محاوره ای آرگومان های تابع استفاده کنید. نام تابع را تایپ کرده و پرانتز باز را وارد کنید.برای نمایش کادر محاوره ای آرگومانهای تابع مانند شکل ۳۳۰ از Ctrl+A استفاده کنید.
کادر محاوره ای آرگومان های تابع ، ترتیب ارگومان ها را نشان می دهد. شما به آرگومان ها پر رنگ شده نیاز دارید. مابقی آرگومان ها اختیاری هستند. زمانی که در هر جعبه متنی در این کادر کلیک می کنید، متن پایین آن آرگومان را به طور مفصل توصیف می کند.
به هنگامی که برای هر آرگومان مقداری را وارد می نمایید، کادر محاوره ای مذکور نتایج عددی آن آرگومان را محاسبه می کند. پس از آنکه تمام آرگومان های مورد نیاز را وارد نمودید، جادوگر تابع یا Function Wizard نتیجه ان تنابع را نشان می دهد.شکل ۳۳۱ را ملاحظه کنید. می توانید پیش از پذیرش فرمول بررسی کنید که آیا نتیجه قابل قبول است یا نه.
در شکل ۳۳۱ نتیجه فرمول نشان می دهد که چنانچه بخواهید ۴۲۵ دلار ماهانه برای یک اتومبیل ۲۵۰۰۰ دلاری پرداخت کنید، مدت پرداخت شما ۶۹٫۶ ماه برآورد می شود.این نتیجه حدودا درست است، بنابراین OK را کلیک کنید.
نتیجه : همانگونه که شکل ۳۳۲ نشان می دهد، تابع نسبتا پیچیده ای را بدون نیاز به یاد آوری جزئیاتش وارد نمودید.

آموزش اکسل هفته ۹

خلاصه : پس از وارد نمودن تابع و پرانتز باز، کلید میانبر Ctrl+A را برای نمایش کادر محاوره ای آرگومان ها ی تابع به کار ببرید.
کشف توابع جدید با استفاده از دکمه fx
مشکل : صد ها تابع در اکسل وجود دارند. می دانید تابعی برای محاسبه میانگین هندسی می خواهید اما نمی دانید کدام تابع  می تواند این کار را انجام می دهد.
استراتژی : همانگونه که در شکل ۳۳۳ ملاحظه می کنید، در کنار نوار فرمول یک دکمه fx
 وجود دارد. از این دکمه استفاده کنید تا کادر Insert Function Wizard برای ورود توابع به شما نشان داده شود.
کادر ورود تابع، لیست توابعی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفتند را به طور پیش فرض نشان می دهد. تمام توابع اکسل به زمینه هایی نظیر تابعی، داده و زمان، ریاضی و Trig، آماری، جستجو و مرجع، پایگاه داده ها، متن، منطقی، اطلاعات و مهندسی  دسته بندی می شوند. چنانچه حدس می زنید که تابع یانگین هندسی در دسته آماری قرار دارد، مانند شکل ۳۳۴ ، این دسته را از کادر باز شونده انتخاب کنید.
اطلاعت اضافی : انتخاب دسته آماری بیش از ۱۰۰ گزینه در اختیار شما قرار می دهد. برای محدود نمودن گزینه ها  میانگین هندسی را  در کادر جستجو تایپ نموده و گزینه شروع یا Go را انتخاب کنید. با این کار یک گزینه ممکن در اختیار شما قرار می گیرد، شکل ۳۳۵ را ملاحظه کنید.
خلاصه : از دکمه fx  برای یافتن یک تابع کمک بگیرید.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.