مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 88000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۹
کد مقاله
IND09
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ارتباطات ۲- X – با وسائط نقلیه – شبکه های اقتضایی ترابری  سیار
فصل ۲: کاربردهای سیستم های ارتباطاتی در وسایل حمل و نقل (ارتباطات نقلیه ای)
نام انگلیسی
Vehicular X2 Communication – Mobile Vehicular Ad hoc Networks – Chapter 2 Application of Vehicular Communication
تعداد صفحه به فارسی
۸۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۸
کلمات کلیدی به فارسی
وسائط نقلیه،
شبکه های اقتضایی، ترابری، شبکه  سیار،
 سیستم های ارتباطاتی، حمل و نقل، ترابری، خودرو، ماشین
کلمات کلیدی به انگلیسی
Vehicules, Ad hoc, Mobile network, Communication system, Transportation, Automobile, Car
مرجع به فارسی
اسپرینگر
مرجع به انگلیسی
Springer
کشور
ایالات متحده

 

ارتباطات ۲- X با وسائط نقلیه شبکه های اقتضایی ترابری سیار

فصل ۲
کاربردهای سیستم های ارتباطاتی در وسایل حمل و نقل (ارتباطات نقلیه ای)
 
با خلاصه سازی دسته بندی های اخیر (نظیر کنسرسیوم ارتباطات ماشین به ماشین (Car-2-Car))، ما با توجه به اهداف این کتاب، از حوزه های کاربردی سطح بالای گسترش یافته ذیل استفاده خواهیم نمود (شکل۱-۲):
  • ایمنی
  • کارایی منابع (شامل ترافیک همراه با کارایی محیطی) و
  • برنامه های سرگرمی و در عین حال آموزنده (اینفوتینمنت- Infotainment) و سرویس های پیشرفته کمکی برای راننده (ADAS).
حوزه ایمنی بدان دسته از کاربردها یا سیستم هایی اشاره دارد که سبب افزایش محافظت اشخاص در وسایل نقلیه و همچنین خود وسیله نقلیه می شود. این سیستم ها قابلیت حفظ جان اشخاص از طریق اجتناب یا به حداقل رسانی تاثیرات یک حادثه را خواهند داشت.

 

کارایی منبع به افزایش روانی ترافیک اشاره دارد که خود به عنوان یک مفهوم کاملا قابل توجه در دنیای امروزی و همچنین آینده به شمار می آید، چرا که تراکم / حجم ترافیک هم اکنون به عنوان یک مشکل فزاینده جدی مطرح می باشد. کارایی بهتر ترافیک منجر به تراکم کمتر و مصرف سوخت پایین تر شده، و به ما در زمینه  به  حداقل رسانی  تاثیرات  محیطی  و  اقتصادی  کمک  می نماید.
دیدگاه های قبلی جهت دسته بندی موارد کاربرد تحقیقات مرتبط با ماشین شامل موردی که به وسیله موسسه به کارگیری رابط های چند رسانه ای خودرو (AMI-C) در سال ۲۰۰۳ پیشنهاد شده است. این دسته بندی متعاقبا به وسیله OSGi، ISO TC222، Bluetooth، ITU-T و همچنین انجمن تجاری ۱۳۹۴ مورد پذیرش قرار گرفت. AMI-Cاقدام به تعریف ۱۸ دسته بندی سطح بالا نموده است (به علاوه یک دسته بندی ترکیبی فوق العاده). تکنولوژی ارتباطاتی پیشنهادی بوسیله AMI-C محدوده ای از تیونرهای رادیو تلویزیونی استاندارد تا تلفن های موبایل و تولید کنندگان سخت افزارهای ارتباطاتی V2V را شامل می شود.

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

 

۱-۲٫ ایمنی
ما نسبت به تعریف بیشترین موقعیت های ترافیکی که منجر به بروز حوادث می شوند از طریق آنالیز آماری حوادث اقدام می نماییم. ما خاطر نشان می سازیم که سیستمی که جهت اجتناب از یک حادثه بر مبنای ارتباطات مبتنی بر وسایل نقلیه می باشد ارائه دهنده مزیت های پیش بینی نشده ای بر حسب تشخیص وسایل دیگر و سیستم های اجتناب می باشد.
با مشاهده آمار حوادث وسایل نقلیه روز در عرصه گیتی، می توان نتیجه گیری نمود که در سال ۲۰۰۴ در حدود یک میلیون نفر کشته شده و حدود ۴۰ میلیون صدمه دیده اند. بر این مبنا    تلاش هایی جهت کاهش تعداد حوادث اعمال شده است، اما با توجه به افزایش روزمره وسایل نقلیه و با توجه به فناوری امروزی تحصیل چنین موردی بسیار مشکل می باشد.
ذیلا ما نگاه خود را معطوف به انواع مختلف برخوردهایی می نماییم که ممکن است رخ دهند:
  • برخورد از جلو (با دیگر وسایل نقلیه)
  • برخورد جلو به عقب (به دیگر وسایل نقلیه)
  • برخورد از بغل (به دیگر وسایل نقلیه)
  • برخورد وسیله با اشیای ثابت (همانند یک درخت)
  • برخورد وسیله با دوچرخه
  • برخورد وسیله با افراد پیاده
  • برخورد وسیله با حیوانات
  • چپ شدن ماشین (همانند سرعت ناکافی در پیچ)
  • حوادث مربوط به عبور از گذرگاه همکف (همانند تقاطع راه آهن)
  • برخورد چند وسیله با هم

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

 

۱-۱-۲٫ موقعیت های بحرانی ترافیک
ذیلا می توانید موقعیت های ترافیکی مختلفی را بیابید که در آن می توان از بروز حوادث بالقوه جلوگیری نمود. این موقعیت ها را می توان بر مبنای شکل ۴-۲ دسته بندی کرد:
  • نوع جاده / محل (مستقیم، پیچ دار، تقاطع، جاده مستقیم و سر راست)
  • نوع مانع (وسایط نقلیه، موتورسیکلت، دوچرخه، عابر پیاده، حیوانات، درختان، ستون ها)
  • موقعیت نسبی جانبی (فاصله باریک بین وسایط نقلیه، احتمال برخورد از جلو، از عقب، از کنار)
سومین دسته بندی به تفصیل ذیلا مشخص شده است، بر این مبنا سیستم ارتباطات وسایط نقلیه قابلیت حصول ارتقا و پیشرفت های قابل توجه در این سناریوها را خواهد داشت. در کلیه این موقعیت های نسبی جانبی مشخص شده، سیستم های تشخیص زیر ضروری می باشند:
  • ارتباطات v2v
  • استفاده از رادار
  • دید به وسیله دوربین
  • GPS با نقشه دیجیتالی.

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

 

۱-۱-۱-۲٫ عبور ماشین ها در فاصله نزدیک (به صورت رودررو – سربسر)
این سناریو می بایست نیازهای خاصی نظیر به حداقل رسانی هشدارهای اشتباه جهت اجتناب از درک نادرست این سناریو با توجه به برخورد سر به سر را در نظر بگیرد. از طرف دیگر، از خراشیدگی های کناری یا عرضی که ممکن است رخ دهد نیز باید اجتناب شوند. جهت حصول کلیه این موارد، لازم است تا تمام پارامترهای داده های حرکتی (نظیر موقعیت، سرعت، جهت و غیره) را به صورت آبدیت شده به زمان واقعی در دست داشته باشیم. به طور مثال یک سناریوی معمولی بدین صورت است که: دو وسیله نقلیه می خواهند تا «ضرورتا» از کنار یکدیگر بر روی یک پل باریک بگذرند (شکل ۵-۲).
۲-۱-۲٫ دسته بندی سیستم های کاربردی ایمنی
بر مبنای استفاده از سیستم های کاربردی، ما حوزه ایمنی را به گروه های ایمنی غیر فعال، ایمنی فعال، ایمنی کنشی و کاربردهای هشدار دهنده تقسیم می کنیم (شکل ۱۶-۲).
۳-۱-۲٫ طرح ارسال معمولی
۱-۳-۱-۲٫ سیستم کنترل سیر انطباقی مشارکتی
سیستم کنترل سیر انطباقی مشارکتی (CACC) به عنوان سیستمی در نظر گرفته می شود که قابلیت ارتقای عملکرد کنترل سیر انطباقی (یعنی ترمز و جریان کنترل سوخت یکنواخت تر، همراه با افزایش روانی ترافیک و مصرف سوخت پایین تر) از طریق حاصل آوردن دینامیک وسایل نقلیه در حال حرکت و دیگر وسایل نقلیه از طریق پیام های پیکن را خواهد داشت. تحقیقات گذشته [۲۱] و کنونی [۲۲] معرف آن هستند که اجتناب از برخورد از طریق کنترل سیر خودکار به عنوان یک سیستم کاملا متناسب برای کاهش معنی دار تعداد حوادث مرگ بار می باشد. این سیستم قابلیت ارتقای ایمنی و همچنین کارایی ترافیک بر روی جاده را خواهد داشت. سیستم کنترل سیر انطباقی سرعت سیر مطلوب را کنترل نموده و در عین حال قابلیت تعدیل این سرعت را در صورت لزوم خواهد داشت …

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

 

۲-۳-۱-۲٫ سیستم مشارکتی کاهش درخشندگی
سیستم مشارکتی کاهش درخشندگی (CGR) به عنوان یک سیستم اتوماتیک می باشد که به هنگام بروز تاریکی، از حالت چراغ سوی بالا به حالت چراغ سوی پایین و بالعکس بر مبنای فاصله با وسایل نقلیه مجاور که در مسیر جلویی در حال تردد می باشند سوییچ می نمایند. علاوه بر ارتباطات نقلیه ای (بکارگیری نقشه وسایل نقلیه مجاور)، حسگرهای نوری نیز مورد نیاز خواهند بود. این سرویس همچنین می بایست برای نمونه های واقع در تقاطع هایی که دارای هیچ گونه چراغ راهنمایی نمی باشند به کار گرفته شود تا به رانندگانی که در مسیر مستقیم در حال تردد  می باشند اخطار داده شود. از آنجایی که این سیستم کاربردی به طور حقیقی کنترل وسیله نقلیه را در دست نمی گیرد، یک PDR 95 درصدی می تواند کافی باشد.
 
 
۳-۳-۱-۲٫ سیستم کمکی جهت پیوستن ماشین ها از فرعی به اصلی
این سیستم که تحت عنوان (CMA) خوانده می شود در حقیقت به عنوان سیستمی مطرح است که فراهم آورنده یک روش ایمن تر و اتوماتیک برای یک وسیله نقلیه به منظور پیوستن از فرعی به سطح ترافیک روان جاده اصلی (نظیر ورود به یک بزرگراه) می باشد. این سیستم اجازه می دهد تا وسایل نقلیه (با استفاده از ورودی ها یا رمپ ها) بدون ایجاد آشفتگی در جریان ترافیک به داخل جاده وارد شوند (شکل ۱۸-۲). این سیستم از طریق اجازه دادن به وسایل نقلیه جهت تصمیم گیری در خصوص گزینش بهترین مسیر برای ورود، بر مبنای تبادل اطلاعات (نظیر سرعت و موقعیت) بین ماشین ها، سبب می شود تا راننده درک نادرستی از موقعیت نداشته باشد.

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

۴-۱-۲٫ طرح انتقال دو سویه
۱-۴-۱-۲٫ حسگری قبل از برخورد
حسگری قبل از برخورد (PCS)، به عنوان سیستمی به حساب می آید که قابلیت بهینه سازی ایمنی رانندگان به هنگامی که یک تصادم قریب الوقوع می باشد را خواهد داشت. ماشین هایی که در موقعیتی قرار دارند که نمی توانند از برخورد اجتناب کنند، بر مبنای اطلاعات سیستم راهنما و حسگرهای رادار محور، درگیر یک فعالیت سیستم ارسال تک بخشی دو سویه اطلاعات به صورت سریع می شوند که در آن اطلاعات بیشتری همانند وضعیت ماشین جهت استفاده بهتر از      ویژگی های ایمنی پاسیو یا غیر فعال، نظیر کیسه هوا، سیستم پیش کشیدگی موتوریزه شده کمربند ایمنی و سپرهای توسعه پذیر می باشد (شکل ۱۹-۲).
۵-۱-۲٫ سیستم های وابسته یا غیر خودکار
سیستم های وابسته یا سیستم هایی که قابلیت کار مستقل را ندارند جزء آن دسته از سیستم هایی محسوب می شوند که قابلیت ممانعت از حادثه با کمک یک سیستم اخطار داخل ماشین را خواهند داشت (شکل ۲۰-۲). آنها تنها خطر را به راننده گوشزد می نمایند. آنها هیچ گونه عمل اتوماتیکی را انجام نمی دهند این سیستم ها بر مبنای پیام های راهنمای دائمی یک سویه هستند.
۱-۵-۱-۲٫ سیستم اخطار برخورد از جلو
سیستم اخطار برخورد از  جلو (CFCW) به عنوان سیستمی مطرح است که در صورتی که یک برخورد با ماشین جلویی رخ دهد اقدام به اعلام اخطار می نماید. علاوه بر آگاهی دادن به دیگر وسایل نقلیه پیرامونی، ارتباطات در این زمینه قابلیت فراهم آوردن موارد دیگری چون به     اشتراک گذاری توان مختلف ترمز گیری در هر ماشین می باشد. این اطلاعات در صورتی که ماشینی در کنار همانند یک کامیون وجود داشته باشد می تواند حیاتی باشد. در صورتی که برخورد اجتناب ناپذیر باشد، به راننده جهت اتخاذ تدابیر مناسب اخطار داده خواهد شد. این سیستم فراهم آورنده اطلاعات کمکی به راننده می باشد تا از این طریق بتواند از برخورد جلو به عقب با دیگر وسایل نقلیه جلوگیری نماید. برخورد جلو به عقب، در کلیه مناطق جهان، معرف درصد معنی دار و قابل توجهی از حوادث می باشد.
 

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

۱-۶-۱-۲٫ اخطار برخورد با تقاطع
اخطار برخورد با تقاطع (CICW) به عنوان سیستمی مطرح می باشد که در صورتی که احتمال برخورد با تقاطع وجود داشته باشد به راننده اخطار خواهد داد. این سیستم از برخورد ماشین       بر مبنای اخطارهای سیستم کنار جاده ای ممانعت به عمل می آورد. سیستم های کنار جاده ای در تقاطع ها جهت هماهنگ نمودن ماشین ها (کمک به راننده جهت انجام مانور متناسب در سر تقاطع ها) و ممانعت از تخطی یا عبور از چراغ قرمز یا علامت ایست به کار گرفته می شود. تصمیم سیستم کنار جاده ای جهت اخطار دهی بر مبنای اطلاعات سیستم راهنما یا بیکن های دائمی     می باشد که از کلیه ماشین های واقع در محدوده دریافت می شوند. در این مورد بیکن های دائمی جهت اخطار دهی و همچنین این مورد که اخطارها را باید به کدامیک از ماشین ها ارسال داشت به کار گرفته می شوند.
۲-۶-۱-۲٫ چراغ های ترمز اضطراری الکترونیک
چراغ های ترمز اضطراری الکترونیک (EEBL) به عنوان سیستمی محسوب می شود که در مورد یک ماشین در یک محتوای ترمز شدید مطرح است که سبب ارسال اخطار به ماشین های       پشت سری خواهد شد. این اخطار به وسیله اطلاعات دائمی از ماشین های مجاور ارسال نخواهد شد، بلکه بیکن های دائمی در این زمینه مورد نیاز می باشند تا آنکه مشخص شود که چنین اخطاری را باید به کجا ارسال داشت. بر این مبنا باید از اخطارهای اشتباه ممانعت نمود.
۳-۶-۱-۲٫ اخطار رسیدن ماشین اورژانس
اخطار رسیدن وسیله نقلیه اضطراری یا اورژانس (AEVW) به هنگامی صادر می شود که یک ماشین اورژانس به نزدیک ماشین های دیگر برسد تا آنکه ماشین های دیگر فرصت کنار رفتن و راه باز کردن برای ماشین اورژانس را داشته باشند. همان گونه که در مرجع ۸ مشخص شده است چنین مبحثی در مطالعات تخصصی تحت عنوان کریدور آبی یا موج آبی خوانده می شود. در اینجا پیام مشابهی برای تعداد دفعات مورد نیاز جهت آگاهی ماشین ها تکرار می شود.
 
۴-۶-۱-۲-. اخطار برخورد با ریل راه آهن
اخطار برخورد با ریل (RCW) به هنگامی صادر می شود که یک قطار در حال عبور در مسیر متقاطع با ماشین ها می باشد که بر این مبنا اخطارهای لازم به ماشین های مجاور ارسال خواهد شد. چنین اخطارهایی را می توان برای دیگر قطارها نیز در نظر داشت. در اینجا یک پیام مشابه را می توان، به دفعات لازم، به هنگام عبور قطار تکرار نمود.
۹-۶-۱-۲٫ اخطار ناحیه در حال کار
اخطار ناحیه کاری (WAW) اقدام به ارسال هشدارهایی در زمینه عملیات در دست اقدام بر روی جاده، خطوط سیر بلوکه شده و اعلام آن به وسیله زیرساختارهای مربوطه (دستگاه های کنار   جاده ای) یا ارسال به وسیله ماشین های دیگر می نماید.

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

 
۱۰-۶-۱-۲٫ اخطار دسترسی محدود
اخطار دسترسی محدود (LAW) از زیرساختارهای مربوطه جهت ارسال هشدار به رانندگان در خصوص دسترسی محدود به یک مکان همانند محدودیت وزنی یا بلندی ماشین (به طور مثال بر روی یک پل) اقدام می نماید.
۲-۲٫ کارایی منابع
حوزه کارایی منابع مسایلی مرتبط با تراکم ترافیکی و مصرف سوخت را شامل می شود.
قبلا در سال ۱۹۹۳، ارزیابی هایی در خصوص تاثیر احتمالی مرتبط با کارایی ترافیکی انجام شده بود. اخیرا، تحقیقات مرتبط با سیستم تله متری کاربران در ژاپن که در مرجع ۲۷ مشخص شده است نشان دهنده آن است که اطلاعات ترافیک جاده ای در غالب مواقع استفاده شده و به عنوان اطلاعات با ارزش برای سیستم های تله متری پیش رفته مدنظر می باشند.
۱-۲-۲٫ سیستم های خودکار
دسته های تعاملی یا مشارکتی (CP) به آن دسته از وسایل نقلیه ای (غالبا کامیون ها) اشاره دارد که در آن تنها ماشین جلویی به وسیله یک راننده انسان کنترل می گردد و ماشین های دیگر به وسیله ادوات الکترونیکی کنترل می شوند به گونه ای که قابلیت دنبال نمودن یکدیگر به صورت ایمن به دنبال کامیون اصلی را داشته باشند. این سیستم سبب ارتقای کارایی ترافیکی در جاده شده و از اطمینان پذیری بهتر در صورت تبادل اطلاعات بین ماشین ها برخوردار خواهد بود. این یک سیستم کنترل محل دقیق، سرعت و شتاب گیری وسایل نقلیه در یک گروه می باشد، که در آن تنها ماشین اصلی دارای راننده انسانی می باشد. این سیستم متعلق به بهره برداری درست ترافیکی و حفظ محیط زیست می باشد.
۲-۲-۲٫ اخطارهای معمول ترافیکی
اخطارهای معمول ترافیکی همانند اخطارهای عادی از یک محدوده ایمن ارسال می گردند. تنها این پیام ها شامل اخطار نبوده بلکه اطلاعاتی در زمینه ترافیک را نیز شامل می شوند. آنها دارای اولویت پایین تری در مقایسه با اخطارهای هشدار عادی هستند. البته لازم است تا ضروریات یکسانی را در نظر داشته باشیم.
۱-۲-۲-۲٫ موج نور سبز یا چراغ سبز
زیر ساختار مربوطه اقدام به ارسال اطلاعات در خصوص موقعیت تقاطع بعدی و زمان سیگنال سبز (پنجره) می نماید. بر مبنای این اطلاعات، ماشین قابلیت محاسبه سرعت لازم به منظور رسیدن به چراغ سبز در تقاطع بعدی را خواهد داشت و بنابراین نیازی برای توقف در تقاطع وجود نخواهد داشت. چنین امری منجر به جریان رفت و آمد بهتری شده و از مصرف سوخت نیز می کاهد، که خود سبب صرفه جویی در زمان و پول می شود. چنین سیستمی برای ماشین های تجاری و لجستیکی علی الخصوص بسیار کارا خواهد بود. این سیستم شامل رانندگی یکنواخت با ترمزهای کمتر است. بر مبنای ارتباطات نقلیه ای، پیشرفته ترین سیستم مدیریت کنترل ترافیک می تواند به ما در زمینه بهینه سازی روانی ترافیک کمک نماید. ارتباطات بین ماشین و چراغ های ترافیکی سبب ایجاد موج های سبز انعطاف پذیر به هنگام نیاز خواهد شد. به منظور کارکرد این سیستم، چراغ ترافیک می بایست قابلیت ارسال موقعیت، فاز سیگنال ترافیک و اطلاعات زمان بندی برای هر مسیر را داشته باشد. این سیستم همچنین متعلق به گروه محافظت از محیط زیست نیز می باشد.

ارتباطات نقلیه ای ۲- X شبکه های اقتضایی ترابری سیار ۲

 

۲-۳-۲٫ سرویس های ارائه شده به وسیله ارائه دهنده خدمات
کاربردهای واحد برای سرویس های مشخص بوسیله ارائه دهنده خدمات (استفاده بیشتر از ماشین- به دفتر کنترل):
۱-۲-۳-۲٫ دسترسی اینترنت
دسترسی اینترنت در ماشین ها اجازه حاصل آوردن اتصال اینترنتی به هنگام حرکت را خواهد داد. یک کاربر قابلیت اجرای برنامه های کاربردی اینترنتی در داخل ماشین نظیر گشت و گذار در وب یا ایمیل را خواهد داشت. سیستم های PDAها (سیستم های داخل ماشین) نیز همچنین قابلیت فراهم آوردن تبادل اطلاعات بین ماشین و دیگر سیستم ها همانند لپتاپ ها، تلفن های هوشمند یا ابزارهای دیجیتال کمکی (PDA) ها از طریق WiFi یا بلوتوث (Bluetooth) را خواهند داشت. استفاده از ابزارهایی که قبلا موجود می باشند به عنوان یک مزیت به شمار می آید چرا که کاربر با آنها آشنایی داشته و می تواند با استفاده از ابزارها یا سیستم های خود بدانها دسترسی داشته باشد. از نقطه نظر فروشنده، علاوه بر مزیت های زمانی فروش سخت افزار، اشتراک و پرداخت بر مبنای دسترسی اینترنتی جزء مواردی است که می تواند مزیت های دراز مدتی را حاصل نماید.     
۲-۲-۳-۲٫ اعلام تعمیر
اعلام تعمیر از سوی سیستم تشخیص داخل ماشین به مرکز ارائه خدمات ارسال می گردد که در آن مشورت ها و مواردی همچون موقعیت گاراژ تعمیراتی نزدیک نیز در صورت نیاز در اختیار راننده قرار می گیرد.
۳-۲-۳-۲ مدیریت ناوگان
مدیریت ناوگان به آن دسته از مدیریت وسایل نقلیه اشاره دارد که از طریق ارسال و دریافت      داده های وضعیت وسایل نقلیه، مخابره داده های مربوط به اهداف هر یک از ماشین ها، و وضعیت آنها را شامل می شود. چنین موردی به طور کلی به ماشین های تجاری اشاره دارد اما محدود به آنها نخواهد بود. هدف کاهش هزینه های حمل و نقل کلی از طریق ارتقای کارایی بهره وری      می باشد. توابع اصلی مدیریت ناوگان شامل رهگیری ماشین و تشخیص مشکلات و همچنین مدیریت راننده و سوخت است.
۴-۲٫ خلاصه ضروریات کاربردی
به منظور آنکه سیستم های کاربردی فوق که نیازمند برقراری ارتباطات می باشند به خوبی قابلیت متناسب خود را  حفظ نمایند، ما نیاز خواهیم داشت تا اقدام به تعریف مد مخابراتی مطلوب نماییم که چنین وضعیتی در بخش بعدی تشریح خواهد شد.

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.