مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تصویب قانون سلولهای بنیادی پیشرفته

تصویب قانون سلولهای بنیادی پیشرفته

تصویب قانون سلولهای بنیادی پیشرفته – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه علوم اجتماعی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده علوم اجتماعی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۳
کد مقاله
SOC03
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تلاش برای تصویب قانون سلولهای بنیادی پیشرفته
نام انگلیسی
To File Pro-Stem Cell Legislation
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
ایالات متحده

تصویب قانون سلولهای بنیادی پیشرفته

”پیتر کوتوجیان“ بعنوان یک  نماینده مجلس خواستار تصویب تحقیقات جنینی و منع تولید مثل غیر جنسی می‌باشد.
بوستون- ”پیتر کوتوجیان“ بیاد می‌آورد که سال قبل در اطاق استماع نشسته و به سخنان ”تراویس روی“ گوش می‌دهد که چگونه مادرش برای خوابیدن بخود خروش می‌زد، چرا که نگران پسرش بود. پسری که با داشتن معلولیت نمی‌توانست هاکی بازی کند.
او تعدادی از کودکان را بیاد می‌آورد که دارای دیابت حاد بودند. کودکانی که وی معتقد بود علیرغم سن‌شان بالغ شده‌اند، چرا که بدلیل معلولیت هرگز فرصتی برای بروز کودکی خود بدست نیاورده‌اند.
همچنین او درباره مادرانی می‌اندیشید که مجبور بودند در حالیکه آرزوی راه رفتن مجدد را در سر می‌پرورانند در صندلی چرخ‌دار خود بمانند.
”والتام دموکرات“ اظهار می‌دارد،  این موارد مثالهای مقتدری از میزان احتمال و شرایط بالقوه برای تحقیقات سلولهای بنیادی می‌باشند. آنچه آنها گفته‌اند تمایل آنها به داشتن یک فرصت است.“
موارد فوق دلیل این امر می‌باشد که چرا رئیس کمیته مراقبت بهداشتی مجلس در صدد وضع قانونی می‌باشد که براساس آن تحقیقات سلولهای بنیادی جنینی را در ایالت مجاز شمرده ولی در مقابل عمل تولید مثل غیر جنسی را منع می‌نماید. این لایحه هیچگونه بودجه ایالتی را برای این کار در نظر نمی‌گیرد.

تصویب قانون سلولهای بنیادی پیشرفته

 

قطعات یدکی سوپرمن: درمان سلولهای بنیادی بنظر نمی‌تواند بزودی در دسترس ستاره فلج آمریکایی ”کریستوفر ریوی“ قرار گیرد. او چشم براه کلیه تحقیقاتی می‌باشد که بر وری جنین زنان انجام می‌پذیرد.
با توجه به میانگین سرانه طول عمر آمریکائیان که بین ۷۵ الی ۸۰ سال می‌باشد، مراقبت و همچنین انجام هر عملی که منجر به افزایش کیفیت زندگی افراد در حال حاضر و آینده می‌شود وظیفه ما بشمار می‌آید. فاکتور اساسی در این میان آن است که با سلولهای بنیادی جنین انسان چه کنیم.
این سلولها پتانسیل درمان بیماریها و مواردی در محدوده نارسائیهایی از قبیل پارکینسون، تصلب مضاعف، بیماریهای قلبی، آلزایمر، بیماری لوگریت، و حتی جراحتهای مربوط به نخاع(نظیر جراحت من) را دارند. آنها بنام کیت خود درمان بدن خوانده شده‌اند.
پتانسیل فوق‌العاده آنها در کشف اخیر نهفته است. البته باید توجه داشت که قبل از آنکه آنها را به خط مقدم جبهه نبرد با بیماریها فرستاد می‌بایست تحقیقات پایه‌ زیادی را به انجام رساند. اما نباید هیچگونه مانعی را در راه بررسی مسئولانه احتمالات آنها بوجود آورد. تا انتهای این تحقیقات، دولت فدرال از طریق موسسه ملی بهداشت می‌بایست بودجه و امکانات نظارت بر این پروژه را فراهم آورد. این امر موجب جلوگیری از سوء استفاده‌های شرکت‌های سودجو گردیده و همچنین از ایجاد مخفی کاری و رقابت مخرب بین لابراتورهای مختلف جلوگیری نموده و اطمینان می‌دهد که امر تحقیقات تا نهایت امکان پیشرفت علمی دارد. آزمایشات انسانی می‌بایست یا در کمپ NIH صورت پذیرد و یا در تاسیسات درمانی که کاملا تحت نظارت هستند.

 

تصویب قانون سلولهای بنیادی پیشرفته

 

خوشبختانه، سلولهای بنیادی بسادگی در دسترس بوده و به آسانی قابل حصول می‌باشند. در زایشگاهها، به زنان در رابطه با جنین بارور غیرقابل مصرف حق انتخاب داده می‌شود: یعنی آنکه هم جنین را می‌توان دور انداخت و هم برای تحقیقات و یا استفاده‌های زیاد آینده اهدا کرد. تحت نظارت NIH، به دانشمندان اجازه داده می‌شود تا از جنین زنانی که بدین امر رضایت می‌دهند استفاده کنند. این فرآیند بی‌انتها نبوده و در خلال یک یا دو سال می‌توان میزان کافی از جنین را جمع آوری نمود و در اختیار محققین قرار داد. به همین دلیل ممنوعیت تحقیقات سلولهای بنیادی جنین انسان، که همراه با کمکهای مالی دولت فدرال خواهد بود، می‌بایست هر چه زودتر برداشته شود.
اما چرا استفاده از جنینی که تاکنون دور انداخته می‌شد بطور ناگهانی اینچنان بعنوان یک موضوع مهم مطرح می‌شود؟ آیا از نظر اخلاقی برای زنان بهتر می‌باشد تا جنین بی‌مصرف خود را اهدا کنند و یا آنها را بمانند آشغال بدور بیاندازند آن هم در حالیکه می‌تواند هزاران زندگی را نجات دهد؟
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.