مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تندرستی فعالیتهای فیزیکی ورزش

تندرستی فعالیتهای فیزیکی ورزش

تندرستی فعالیتهای فیزیکی ورزش – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه  تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ورزش - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۰۴
کد مقاله
SPORT04
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
تندرستی و توسعه از طریق فعالیتهای فیزیکی و ورزش
نام انگلیسی
Health and Development Through Physical Activity and Sport
تعداد صفحه به فارسی
۳۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۳
کلمات کلیدی به فارسی
تندرستی و توسعه ، فعالیتهای فیزیکی و ورزش
کلمات کلیدی به انگلیسی
Health and Development, Physical Activity and Sport
مرجع به فارسی
سازمان بهداشت جهانی
مرجع به انگلیسی
WORLD HEALTH ORGANIZATION
کشور
  

تندرستی و توسعه از طریق فعالیتهای فیزیکی و ورزش

 ۱- مقدمه
ما می‌توانیم صحت و سلامتی خود را از طریق ورزش و فعالیت جسمانی ارتقا دهیم.
فعالیت جسمانی و ورزش‌های سالم برای صحت و سلامتی ما حیاتی هستند. برای تمامی افراد، فعالیت جسمانی و ورزش‌های مناسب همراه با رژیم غذایی سالم، زندگی بدون استفاده از دخانیات (سیگار) و اجتناب از دیگر مواد مضر جهت حفظ سلامتی بدن، بوجود آورنده اجزای مهم یک زندگی سالم می‌باشد.
  • گذری بر سلامت جهانی
حجم رو به افزایش جهانی بیماری‌های غیرمسری قابل پیشگیری.
دنیا شاهد افزایش چشمگیر بار جهانی بیماری‌های غیر مسری [۱](NCD) از قبیل بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری‌های تنفسی مزمن می‌باشد. شیوع عمومی در حال افزایش این بیماری‌ها به طور تنگاتنگی با تغییرات نسبی در سبک زندگی، مصرف سیگار، عدم فعالیت جسمانی و رژیم غذایی در ارتباط است. گزارش بهداشت جهانی سال ۲۰۰۲ « ارتقای زندگی سالم و خطرات آن» مشارکت قابل توجه  این عوامل خطر آفرین، شامل عدم فعالیت جسمانی، در گستره جهانی NCD  (بیماری‌های غیر مسری) را بصورت برجسته خاطر نشان می‌سازد.

 

  • روند هشدار دهنده جهانی عدم فعالیت جسمانی
در سراسر جهان بیش از ۶۰ درصد بزرگسالان در سطوح لازم فعالیت‌های جسمانی که برای سلامتی آنها مفید است فعالیت ندارند. عدم فعالیت بدنی در میان زنان، کهنسالان، افراد طبقات اقتصادی – اجتماعی پایین و معلولان شایع‌تر است. همچنین عدم فعالیت جسمانی در طول سن نوجوانی کاهش و تا سنین بزرگسالی ادامه می‌یابد.
 
  • دستاوردهای مستقیم و غیرمستقیم سلامتی
فعالیتهای جسمانی منظم، ورزش‌ها و بازی‌های فعال می‌تواند وسیله عملی رسیدن به منافع سلامتی متعددی باشد که چه به طور مستقیم یا با واسطه، روی دیگر خطرات مهم به ویژه فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی، مصرف سیگار و استرس تأثیر مثبت دارد.
فواید فعالیت جسمانی منظم :
  1. خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.
  2. خطر مرگ ناشی از بیماری و حمله قلبی که باعث یک سوم از تمام مرگ و میرها است را کاهش می‌دهد..
  3. خطر توسعه بیماری پیشرفته قلبی، سرطان قولون (روده) و دیابت‌های نوع ۲ را کاهش می‌دهد.
  • برای بهبود و حفظ سلامتی به چه مقدار فعالیت جسمانی نیاز داریم ؟
اکثر فایده و اثر سلامتی از طریق حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی بطور متوسط در هر روز حاصل می‌شود. می‌توان از طریق دامنه وسیعی از فعالیت‌های جسمانی لذت‌بخش و مناسب، یعنی تحرکات فیزیکی در زندگی روزمره افراد از قبیل قدم زدن تا محل کار، بالا رفتن از پله‌ها، باغبانی، رقص و گونه‌ای از روش‌های تفریحی و خلاق، به این سطح از فعالیت‌های جسمانی رسید.

 

  • منافع اقتصادی فعالیت جسمانی
فعالیت جسمانی منافع اقتصادی را در بر دارد، به ویژه از لحاظ کاهش هزینه‌های مراقبت بهداشتی، تولید افزوده و شرایط اجتماعی و جسمانی سالم‌تر. عواقب اقتصادی فعالیت بدنی بر افراد، مشاغل و ملت‌ها تأثیر می‌گذارد.
  • فعالیت‌های جسمانی برای گروه‌های جمعیتی متنوع
کودکان و افراد جوان
فعالیت‌های جسمانی منظم برای افراد جوان منافع بهداشتی روانی، اجتماعی و جسمانی اساسی دارد. تمرین‌های ورزشی منظم به افراد جوان و کودکان کمک می‌کند تا مفاصل، ماهیچه‌ها و استخوان‌های سالم ساخته و آنها را حفظ نمایند. همچنین به ‌آنها در کنترل وزن و کاهش چربی کمک می‌کند و عملکرد مؤثر قلب و ریه‌ها را ارتقا می‌بخشد. تمرین‌های ورزشی، پیشرفت مهارتهای حرکتی را تسهیل و به جلوگیری و کنترل احساسات، اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.
 
زنان و فعالیت جسمانی
فعالیت جسمانی منظم بر جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ( بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و سکته) کمک می‌کند. این مقوله حدود یک سوم موارد مرگ و میر در میان زنان سراسر جهان را بخود اختصاص داده است. بیماری‌های قلبی عروقی نیمی از مرگ و میر زنان در بیش از ۵۰ کشور در حال توسعه را سبب می‌شوند.
جمعیت سالخورده (سالخورده فعال)
سالخوردگی جمعیت در اکثر بخش‌های دنیا با سرعتی بیش از قبل در حال شکل‌گیری است. افزایش تعداد افراد سالخورده از نشانه‌های مثبت پیشرفت است. با این حال این روند منوط به توانایی کارکردی و سلامتی افراد پیرتر می‌تواند بار فزاینده‌ای برای سلامتی و خدمات اجتماعی باشد.
افرادی که دچار نقص عضو شده‌اند
این افراد باید فرصتهای بیشتری را به ورزش و فعالیتهای بدنی متناسب با شرایط فیزیکی خود اختصاص دهند. هدف کمک به افراد معلول و بهبود قدرت عضلات، سلامت روانی و کیفیت زندگی آنها با افزایش توانایی انجام کارهای روزمره است. این روش دیدگاهی متناسب برای انسجام شخصیت اجتماعی و اقتصادی و کیفیت زندگی آنهاست.

 

۸- موضوعات مربوط به محیط
محیط طبیعی و اجتماعی شهرها تاثیر بسزایی روی میزان فعالیت بدنی دارد. تاثیرات بیشتر، اهرم‌های مهم برای تغییر هستند. مثلا ترویج فعالیت بدنی از طریق آمد و شد روزانه میان خانه و محل کار باعث استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی می‌شود و این امر برای طراحان شهری و آژانس‌های حمل  و نقل جالب توجه است. موضوعات اصلی دسترسی به فضای باز، زمین‌های بازی، ورزشگاه، پلکان‌ها و شبکه‌های جاده‌ای همچنین عوامل اجتماعی مثل سطوح جنایت و درک محلی جامعه می‌شود.
۹- سیاست چند بخشی در حمایت از فعالیت بدنی و ورزش همگانی
تعهد سیاسی و حمایت در همه سطوح پیش نیاز ضروری برای گسترش و پایداری ابتکارات و برنامه‌های فعالیت بدنی در کشورهاست. بنابراین مهم است هم اشخاص و هم سیاستگذاران از ورزش طرفداری کنند.
۱۰- موانع
برخی موانع عمده در توسعه فعالیت بدنی
  • فقدان آگاهی در خصوص فواید آن.
  • اطلاعات ناکافی در زمینه گرایشها، سطوح و عوامل فعالیت بدنی.
  • فقدان الزام و حمایت سیاسی.
  • در دسترس نبودن امکانات ورزشی در جامعه.
  • وجود موانع جدی در شرکت مردم در فعالیت بدنی.
 
موانع بالقوه درخصوص شرکت مردم در فعالیت بدنی و ورزش
  • سیاستهای بهداشتی، ورزشی، آموزشی و وابسته.
  • درک ارزش ورزش در جامعه
  • رواج فرهنگ محلی.
  • فشار اقتصادی و دیگر فشارهای رقابتی.
  • محدودیت زمان.
  • انگیزه شخصی.
  • حمایت از سوی خانواده و دوستان.
  • دسترسی به امکانات ورزشی.
  • تجربیات گذشته.
  • امکان استفاده از برنامه‌های فعالیت بدنی محلی.
  • برای زنان : موقعیت زنان در جامعه.
 

 

۱۱ . «حرکت بسوی سلامتی» : مشارکتی جهانی و طرح ملی
روز سلامت جهانی در سال ۲۰۰۲ را به «حرکت بسوی سلامتی» و روز عدم استفاده از تنباکو را در سال ۲۰۰۲ را به «روز پاکسازی» اختصاص دادند
 
۱۲- استراتژی جهانی در خصوص رژیم غذایی، فعالیتهای فیزیکی و سلامت
بواسطه روال رو به رشد و بالای بیماری‌های غیر مسری و پتانسیل زیاد که در رژیم غذایی و فعالیهای فیزیکی در امر ممانعت از آن وجود دارد نشست کمیته بهداشت جهانی در مه ۲۰۰۲ از مدیرکل درخواست نمود تا نسبت به تهیه یک استراتژی جهانی برای رژیم تغذیه و فعالیتهای فیزیکی اقدام نموده …
۱۳- مطالب و توصیه‌های نهایی
با توجه به سلامتی و فواید اجتماعی و اقتصادی فعالیت بدنی و هزینه‌های بالای عدم فعالیت، زمان آن فرا رسیده که دولتها و سهام داران مربوطه جهت آمیختن فعالیت بدنی در شیوه‌های اجتماعی و بهداشتی بطور گسترده اقدام نمایند. دستیابی به سطوح بالاتر فعالیت بدنی در یک جمعیت به طور غیر مستقیم به سایر بخشها و توسعه و پیشرفت اقتصادی نیز بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.