مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

حشرات، قارچها، باکتری و ویروس

حشرات، قارچها، باکتری و ویروس

حشرات، قارچها، باکتری و ویروس – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۶
کد مقاله
Entom06
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
حشرات، قارچها، باکتری و ویروس
نام انگلیسی
Insect – Fungal – Bacterial & Viral
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
حشرات، قارچها، باکتری و ویروس
کلمات کلیدی به انگلیسی
Insect – Fungal – Bacterial & Viral
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
 
 

حشرات، قارچها، باکتری و ویروس

 
حشرات
معمولا گمان بر این است که سیستم‌های کشاورزی هیدروپونیک از آفات حشره‌ای و بیماریهای گیاهی در امان می‌باشند زیرا این سیستمها از فناوری هایی برخوردار هستند. متاسفانه، این درست نیست. به علت فقدان کنترلهای طبیعی،‌ جمعیت آفات می‌تواند با سرعت حیرت‌آوری در گلخانه‌ها افزایش یابد.
توانایی فوق‌العاده و وحشت آفرین برخی از حشرات جهت افزایش مقاومت در برابر آفت‌کش‌ها، توجه جهانی، به مفهوم کنترل بیولوژیکی، را به خود معطوف کرده است: یعنی تولید محتاطانه دشمنان طبیعی حشره‌هایی که به عنوان آفات تلقی می‌شوند، که این مورد به ویژه در ارتباط با عملیات باغبانی، ژنتیک های گیاهی و سایر مکانیسم‌های مرکزی استفاده شده اند.
در حالیکه آفات و بیماری‌های زیادی وجود دارند که به گوجه فرنگی آسیب می‌رسانند، در زیر لیستی از تعدادی از آفات مهم مربوط به تولید هیدروپونیک گوجه فرنگی و روش کنترل آنها ذکر شده است:
مگس های سفید (سفید بالک ها)
تقریباً ۱۲۰۰ گونه متفاوت از مگس سفید وجود دارد که آفت بسیاری از محصولات مهم کشاورزی و باغبانی چه در محیط داخل و خارج گلخانه‌ای.
 Trialeurodes vaporariorum
مگس سفید گلخانه‌ای (Trialeurodes vaporariorum) از سال ۱۸۷۰  برای گوجه‌های گلخانه‌ای در ایالات متحده مشکل ساز بوده است. منشا اصلی آنها نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری آمریکا، احتمالا برزیل و مکزیک، بوده است.
 
چرخه زندگی مگس سفید گلخانه‌ای
  • ماده‌ها در زیر برگهای تازه تخم‌ می‌گذارند. تخم‌ها در ابتدا سفید و بیضی شکل هستند و تقریباً mm 25/0 قطر دارند. لاروها پس از ۷ تا ۱۰ روز، ظاهر می شوند.
  • لاروها روشن هستند. اندازه آنها mm 7/0- 3/0 و در ابتدا متحرک هستند، اما پس از چند ساعت ،در زمانی که شروع به تغذیه می‌کنند، غیر متحرک می‌شوند. آنها بیضی شکل بوده و در این مرحله مواد مومی شکل بیشتری بر جای می‌گذارند.
  • در مرحله شفیرگی، چشمان قرمز موجود بالغ رشد یافته قابل مشاهده است. شفیره به رنگ سفید مات و با عسلک و موم زیادی احاطه شده‌اند.
  • مگس سفید بالغ از شفیره بیرون می‌آید و شروع به تغذیه می‌کند. بالغین mm 1 طول با دو جفت بال سفید و بدن زرد روشن می‌باشند. آنها عموماً در بالای گیاهان یافت می‌شوند. ماده‌ها طی ۱ تا ۲ روز تخم می‌گذارند و ممکن است در طول یک دوره زندگی تا بیشتر از ۵۰۰ تخم بگذارند.
طول چرخه زندگی به درجه حرارت بستگی دارد و میزان آن از ۴ هفته در ۲۷ درجه سانتیگراد تا بیش از ۸ هفته در ۱۴ درجه سانتیگراد متغیر است. آسیب از طریق بالغین و لاروهایی ایجاد می‌شوند که شیره گیاهی برگ را می‌مکند و این امر می‌تواند باعث کندی رشد، ریزش برگ و کاهش محصول باشد. عسلک باقیمانده روی میوه‌ها، چسبناک است و می‌تواند کپک بزند که در این صورت میوه بازار پسند نمی شود. مگس سفید گلخانه‌ای می‌توانند ویروس‌ها را منتقل کند و اگر چه مگس‌های سفید نمی‌توانند به خواب زمستانی بروند اما تخم مگس سفید گلخانه می‌تواند تقریباً ۵ روز در درجه حرارت‌های ۶- درجه سانتیگراد نیز زنده بماند.

حشرات، قارچها، باکتری و ویروس

 

Bemisia  tabaci
مگس سفید تنباکو ، Bemisia  tabaci که به عنوان مگس سفید سیب زمینی شیرین، برگ نقره‌ای یا پنبه نیز شناخته می‌شود، برای اولین بار در سال ۱۸۸۹ در یونان بر روی تنباکو یافت شد. این مگس در سال ۱۹۰۰ در فلوریدا نیز کشف گردید. این حشره به علت افزایش مقاومت حشرات در برابر حشره‌کش‌ها، آفت غالب پنبه در ایالات متحده است. این حشره به مگس سفید گلخانه‌ای شباهت دارد، اما اندکی کوچکتر و زردتر است و بالهایش را نزدیک بدنش نگه می‌دارد. چرخه زندگی این دو گونه کاملاً شبیه است. تشخیص تخم‌های آنها از یکدیگر آسان است، B. tabaci زرد مایل به سبز است و به قهوه‌ای تغییر رنگ نمی‌دهد. طول عمر آن نیز بستگی به درجه حرارت دارد، در دماهای بالا ماده‌ها ۱۵- ۱۰ روز و در دماهای پایین بیش از ۲ ماه زنده می‌مانند. بالغین می‌توانند مدت زیادی، حتی بدون گیاه میزبان در یک گلخانه خالی، به حیات خود ادامه دهند اما در درجه حرارتهای پایین‌تر از انجماد نمی توانند بقا یابند. B.tabaci می‌تواند بسیاری از ویروسها از جمله ویروس پیچیدگی برگ زرد گوجه فرنگی(TYLCV) را منتقل کند.
 
 دشمنان طبیعی مگس سفید
برای مگس سفید شکارچی های طبیعی زیادی وجود دارد، اما آنها به گونه‌های خیلی مخصوصی از میزبانهای سفید بالک ها تمایل دارند، بنابراین شناخت صحیح آفت مهم است. بقایای هر نوع آفت‌کشی ممکن است بر جمعیت شکارچی ها اثر معکوسی داشته باشد، بنابراین توجه به  مدیریتی تلفیقی آفات برای موفقیت هر گونه تلاش در جهت کنترل بیولوژیکی ضروری است.
 
Encarsia Formosa
Encarsia Formosa یک زنبور پارازیتوئیدکوچک T.vaporariorum (مگس سفید گلخانه‌ای) است. لارو این زنبور داخل لارو یا شفیره مگس سفید رشد می‌کند. تشخیص لارو مگس سفید گلخانه‌ای پارازیته شده آسان است زیرا پس از ۱۰ روز لاروها، در حالیکه زنبور جوان در داخل آن رشد می‌کند، سیاه خواهد شد. اگر چه Encarsia ، مگس سفید گلخانه‌ای را ترجیح می‌دهد، اما می‌تواند پارازیتوئید B. tabaci نیز باشد که در این مورد لارو پارازیته شده به رنگ شفاف تا قهوه‌ای در می آید. زنبورهای بالغ از شفیره سفید بالک تقریباً ۲۱ روز پس پارازیته کردن، از یک سوراخ گرد و تمیز بیرون می‌آیند. زنبورهای بالغ ماده تقریباً mm 6/0 طول دارند ،سر سیاه، قفسه سینه و شکم زرد رنگ است. زنبورهای بالغ از عسلک و مایع بدن لارو مگس سفید تغدیه می‌کنند. Encarsia سریعتر از مگس سفید رشد می‌کند و چرخه زندگی آنها از ۳ هفته در ۲۷ درجه سانتیگراد تا ۲ ماه در ۱۴ درجه سانتیگراد متغیر است. تقریباً ۹۸% جمعیت Encarsia ، ماده هستند و جفت‌گیری برای تولید مثل لازم نیست. زنبور ماده می‌تواند در طول زندگی خود ۳۰۰ تخم بگذارد که بیشتر آنها ماده خواهند بود (این عمل را تولید مثل بکرزایی می‌گویند).
 
Eretomocerus californicus
مگس سفید تنباکو می‌تواند توسط Encarsia پارازیته شود اما این مگس به وسیله گونه‌های Eretomocerus  تحت کنترل بهتری قرار گرفته است. Eretomocerus زنبور پارازیتوئید کوچک دیگری است که تقریباً به اندازه Encarsia است، اما سر و قفسه سینه گونه های Encarsia تیره نیست. آنها در جنوب غرب آمریکا فراوان می‌باشند گزارش شده که Eretomocerus به درجه حرارت و رطوبت خیلی بالا سازش پذیر شده است  و نیز نسبت به سایر سفید بالک های پارازیته شده مقاومت بیشتری در برابر آفت‌کش‌ها دارند. ماده‌ها تقریباً هر روز ۳ تا ۵ تخم می‌گذارند وآنها همچنین می توانند نمف های مگس سفید را از طریق ضربه زدن با تخمریز و تغذیه از همولنف یا خونی که از زخم بیرون می‌آید از بین ببرند.
Verticillium lecanii
Verticillium lecanii  قارچ خاکزی معمولی است که بر چندین نوع مختلف حشرات تاثیر می‌گذارد. این قارچ با توجه به دما و در مناطق گرمسیری گسترده شده است اما نمی‌تواند پرندگان، ماهی‌ها، پستانداران یا گیاهان را آلوده کند. اولین بار در سال ۱۹۱۵ روی مگس سفید مشاهده شد. ظاهر سفید تا زرد روشن و پنبه مانند دارد. قبل از آنکه قارچ مشاهده شود مگس سفید بر اثر آلودگی می‌میرد؛ اسپور های قارچ جوانه زده و بر روی ترشحات عسلک بر روی بدن مگس سفید رشد می‌کند. این قارچ حتی می‌تواند حشره را آلوده کرده یا مستقیماً به داخل حشره نفوذ کند. از آنجایی که این قارچ متحرک نیست و نمی‌تواند میزبان خود را جستجو کند، تنها در موقعیتهایی موثر خواهد بود که سطح تراکم بالای مگس سفید وجود داشته باشد و علاوه بر این، تکرار این فرآیند ضروری است.

 

حشرات، قارچها، باکتری و ویروس

 

کرم گوجه فرنگی
Heliothis armigeraلارو این حشره از گیاهان بسیاری، مثل گوجه فرنگی، ذرت و پنبه، تغذیه می کند. بعضی مواقع کرم ذرت یا کرم قوزه پنبه نامیده شده است. این حشره بر روی گوجه فرنگی سوراخ‌هایی را ایجاد می‌کند. بالغین این شب پره است به رنگ روشن مایل به زرد هستند. برای کنترل این گونه از محلول پاشی Bacillus thurengiensis (B.t.) استفاده می‌شود که قابل مقایسه با عوامل دیگر کنترل بیولوژیکی می‌باشد.
آفتهای رایج دیگر در تولید هیدروپونیکی گوجه فرنگی  مینوزها، کرم گوجه فرنگی، شب پره کلم و کنه‌های تارتن عنکبوتی می‌باشند. برای شناسایی و کنترل این ها با ایستگاههای کشاورزی محلی خودتان یا دانشگاه کشاورزی مشورت کنید.  بهداشت زراعی خوب در تولید هیدروپونیکی گوجه فرنگی  مهم است. بنابراین نباید علفهای هرز یا آشغال های در اطراف گلخانه جایی  که منبع تکثیر و مخفی شدن آفات می شوند وجود داشته باشد. یک قطعه تمییز اطراف گلخانه عاری از هر محصول و آشغالی مهم است.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.