مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

دفاع هوایی برد متوسط آربی‌اِس ۲۳

دفاع هوایی برد متوسط آربی‌اِس ۲۳

دفاع هوایی برد متوسط آربی‌اِس ۲۳ – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات هوافضا - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۲۲
کد مقاله
SPC22
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
دفاع هوایی برد متوسط
آربی‌اِس ۲۳ بی‌اِی‌اِم‌اِس‌ای
نام انگلیسی
Medium-range Air Defense
RBS 23 BAMSE
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
دفاع هوایی برد متوسط،
آربی‌اِس ۲۳، بی‌اِی‌اِم‌اِس‌ای
کلمات کلیدی به انگلیسی
Medium-range Air Defense,
RBS 23, BAMSE
مرجع به فارسی
اطلاعات دفاعی و نظامی – اینترنت
مرجع به انگلیسی
Defense and Military Information – Internet Data Collection
کشور

 

سیستم دفاع هوایی برد متوسط آربی‌اِس ۲۳ بی‌اِی‌اِم‌اِس‌ای[۱]

 تشریح

در سال ۱۹۹۳، ادار‌ه‌ی دفاع سوئد[۲] قرارداد توسعه و گسترش یک سیستم موشکی دفاع هوایی میان برد  به  نام موشک‌ های  بوفورز[۳] (به زبان سوئدی: بوفوش) را منعقد کرد (هم‌اکنون این سیستم موشکی تحت لیسانس شرکت سلسیوس است). شناسه‌ی این موشک‌ ها آربی‌اِس ۲۳ یا بی‌اِی‌اِم‌اِس‌ای (سنجش موشک‌های میان برد زمین به هوای پیشرفته‌ی بوفورز[۴]) است. اساسی‌ترین توصیه‌ به هنگام طراحی این موشک‌ها، جدید بودن تکنولوژی‌های به کار رفته در آن بود. در این موشک‌ها از سیستم هدایتی لوس (ردیابی اجزای فاقد خط دید) استفاده شده است. طراحی سیستم موشکی بی‌اِی‌اِم‌اِس‌ای طوری انجام گرفته است که این سیستم قادر به رهگیری  هواپیما ها،   بال‌گرد ها،  موشک‌ های کروز، موشک ‌های هوا  به زمین و بمب‌های هدایت شونده باشد.
هر واحد آتش این سیستم موشکی مجهز به چهار لوله‌ی شلیک موشک همراه با یک دکل مفصلی قائم شونده[۵] است. دکل حامل یک رادار مراقبتی باند-کِی‌اِی (۳۵ گیگاهرتز) اریکسون و مجهز به سیستم تشخیص دوست و دشمن (آی‌اِف‌اِف) است. هم‌چنین برای شرایطی که دشمن از اقدامات ضدالکترونیکی (ای‌سی‌اِم) استفاده می‌کند، یک سیستم  پشتیبان تصویربرداری تلویزیونی یا یک سنسور آی‌آی‌آر نیز در دکل تعبیه شده است.
رادار زرافه‌ای شکل دارای پرتوهای تابشی چابکی است و برد آن برای ردیابی هواپیماها، ۱۰۰ کیلومتر است و تا ارتفاع ۷۰ درجه را پوشش می‌دهد. هم‌چنین این رادار قادر است تا با انجام اقدامات پادکنش‌شکنی الکترونیکی[۶] (ای‌سی‌سی‌اِم[۷]) آثار مربوط به اختلالات الکترونیکی و پارازیت‌ها را از بین ببرد. کل سیستم بی‌اِی‌اِم‌اِس‌ای قابلیت حمل هوایی توسط هواپیماهای سی-۱۳۰ هرکولس را دارد.
درسال ۱۹۹۷، گزارش شد که طرح‌های پیشنهادی مربوط به استفاده از سیستم موشکی بی‌اِی‌اِم‌اِس‌ای در ناوچه‌های وای‌اِس-۲۰۰۰[۸] سوئدی کلاس «ویزبی[۹]» ارائه  شده  است. در سال ۱۹۹۹، پیروی درخواست‌های لهستان برای خرید یک مدل از این سیستم موشکی که بر روی خودروهای خوکششی نصب  شده است…
[۱] RBS 23 BAMSE
[۲] Swedish Defence Materiel Administration
[۳] Bofors
[۴] Bofors Advanced Medium range Surface-to-air Evaluation
[۵] hinged erectable mast
[۶] Electronic counter-countermeasure
[۷] ECCM
[۸] YS-2000
[۹] ‘Visby’

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.