مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

لیزر دریایی دفاع هوایی رهگیر کم هزینه

لیزر دریایی دفاع هوایی رهگیر کم هزینه

لیزر دریایی دفاع هوایی رهگیر کم هزینه – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات هوافضا - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۲۳
کد مقاله
SPC23
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
تسلیحات لیزری دریایی – دفاع هوایی – رهگیر کم هزینه
نام انگلیسی
Royal Navy laser weapon EAADS/LCI – Enhanced Area Air Defense System – Low Cost Interceptor
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
تسلیحات لیزری دریایی، دفاع هوایی، رهگیر کم هزینه
کلمات کلیدی به انگلیسی
laser weapon, EAADS, LCI
مرجع به فارسی
اطلاعات دفاعی و نظامی – اینترنت
مرجع به انگلیسی
Defense and Military Information – Internet Data Collection
کشور

 

سیستم تسلیحات لیزری نیروی دریایی سلطنتی انگلستان

تشریح

تسلیحات لیزری که به منظور کور کردن دید خلبان‌های هواپیماهای دشمن طراحی شده‌اند، از سال ۱۹۸۲ در کشتی‌های جنگی ارتش سلطنتی انگلستان استفاده شده است. مطابق گزارش‌ها، این سیستم (که از با نام «دید کورکن[۱] یا اِل‌دی‌اِس[۲]» نیز یاد می‌شود) دارای بردی در حدود ۵ کیلومتر است و در ابتدا از آن برای منصرف کردن خلبان از حمله به هدف مد نظر خود طراحی شد. البته باید توجه داشت که استفاده از آن در فواصل نزدیک، باعث وارد شدن لطمات جدی به چشم می‌شود. ایده‌ی اولیه‌ی استفاده از روش دید کورکن از لیزرهای صنعتی گرفته شد.
گزارشی در سال ۱۹۹۶ نشان می‌داد که دولت انگلستان قصد دارد تا کشتی‌های خود را به این سیستم مجهز کند و به کمک آن در برابر حملات جنگنده‌ها و موشک‌های ضد کشتی‌ای که از دوربین‌های تصویربرداری تلویزیونی یا تجسس‌گرهای آی‌آی‌آر استفاده می‌کنند، به مقابله بپردازد.

سیستم دفاع هوایی ارتقا یافته محلی

ای‌اِی‌اِی‌دی‌اِس یا اِل‌سی‌آی[۳]

تشریح
ارتش و سپاه دریایی آمریکا در حال پی‌ریزی طرح‌هایی برای نسل بعدی سیستم‌های موشکی اِم‌آی‌اِم-۲۳ هاوک بودند. این ارگان‌های نظامی در نظر داشتند تا سیستم مد نظر توانایی مقابله با هواپیماها، بال‌گردها، موشک‌های هوا به زمین، موشک‌های کروز، پهبادها و موشک‌های جنگی بالیستیکی را داشته باشد. به این دلیل که سیستم مد نظر برای حفاظت از نیروهای مانوردهنده‌ی ارتش و سپاه دریایی آمریکا طرح‌ریزی شده بود، این پروژه به سپاه سام[۴] مشهور شد.
رویکرد اولیه‌ی این پروژه استفاده از یک سیستم سام هدایت شونده بر روی هوا (اِی‌دی‌سام) بود که در آن یک رادار هوابرد یا یک رادار مجهز به هواایست‌ برای انجام وظایف مراقبتی و درگیری با دشمن وجود داشت، ولی در نهایت از سیستم موشکی زمین به هوای پَک-۳ استفاده شد. برای آن‌که موشک‌های اِی‌اِی‌اِم به صورت مستقیم شلیک شوند، نیاز است تا سیستم موشکی هدایت شونده بر روی هوای اِی‌اِی‌اِم از یک رادار هوابرد یا یک رادار هواایست استفاده کند. از جمله‌ی سیستم‌هایی که دارای این ویژگی هستند می‌توان به اِی‌آی‌اِم-۱۲۰[۵] اشاره کرد.

رهگیر کم هزینه

در سال ۲۰۰۲ ارتش آمریکا طرح افزودن موشک‌های پشتیبان کم هزینه‌ای را به سیستم موشکی پَک-۳ و اِم‌ای‌اِ‌ی‌دی‌اِس خود بررسی کرد. هدف اصلی از  این طرح مقابله با جنگنده‌های کم خطر ولی بلند برد بود. در این سیستم‌ها از رادارهای رهگیر ارزان قیمت[۶] (اِل‌سی‌آی) با برد بیشینه‌ی ۱۵۰ کیلومتر استفاده می‌شد. شرکت‌های دارپا[۷] و نورثروپ گرومَن به طور مشترک انجام آزمون‌های مربوط به موشک‌های اِی‌دی‌اِم-۱۶۰[۸] در مقیاس کوچک و در مدل گول‌زننده‌ی مخصوص حمل با هواپیماهای جنگی[۹] (اِم‌اِی‌اِل‌دی[۱۰]) را پیش گرفتند. هم‌چنین در این سیستم از رهگیر شلیک‌های هوایی در مقیاس کوچک[۱۱] (اِم‌اِی‌اِل‌آی[۱۲]) برای مقابله با موشک‌های کروز سیر کننده در ارتفاعات پایین نیز استفاده شده است.
اِم‌اِی‌اِل‌آی دارای طول ۲٫۵ متر، قطر بدنه‌ی ۰٫۱۷۵ متر و وزن پرتابی ۵۰ کیلوگرم بود. در وسط بدنه‌ی موشک بال‌های باز و بسته شونده و در انتهای موشک چهار پره‌ی کنترلی متحرک وجود داشت. نیروی محرکه‌ی موشک توسط موتور توربوجت همیلتون-ساندس‌تِرَند مدل تی‌جِی-۵۰اِم[۱۳] تأمین می‌شد و سرعت کروز موشک تا حد ۱٫۲ ماخ می‌رسید. برد بیشینه‌ی موشک نیز بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر متغیر بود.
[۱] ‘Laser Dazzle Sight’
[۲] LDS
[۳] EAADS/LCI
[۴] Corps SAM
[۵] AIM-120
[۶] LCI: Low Cost Interceptor
[۷] DARPA
[۸] ADM-160
[۹] Miniature Air Launched Decoy
[۱۰] MALD
[۱۱] Miniature Air Launched Interceptor
[۱۲] MALI
[۱۳] TJ-50M

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.