مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا

سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا

سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه حسابداری
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حسابداری - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۶۸
کد مقاله
ACC68
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا
نام انگلیسی
Interactive based secured online organizational culture audit system
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
حسابرسی, تعامل, شناسایی چهره, فرهنگ سازمانی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Audit, interaction, facial recognition, organizational culture
مرجع به فارسی
نهمین کنفرانس بین المللی علوم شناختی
کالج علوم شناختی و رشد انسانی، دانشگاه مالزیایی ساراواک، مالزی
الزویر
مرجع به انگلیسی
Social and Behavioral Sciences; Faculty of Cognitive Sciences and Human Development, Universiti Malaysia Sarawak, Sarawak, Malaysia; Elsevier
کشور
مالزی

 

 سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا

چکیده
فرهنگ سازمانی معرف مجموعه ای از ارزش ها، عقاید، فرضیه های بنیادین، انتظارات و هنجارهایی می باشد که مشخص کننده چگونگی تفکر مستخدمین همراه با تصمیم گیری و عملکرد آنها است. مسئله کانونی مرتبط با فرهنگ سازمانی ارتباط آن با عملکرد سازمانی می باشد. سیستم پیشنهادی حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین قابلیت تضمین متعاقب ویژگی های جزء شناسایی چهره و کاربرد آن با توجه به رویه شناسایی چهره انسان با استفاده از دوربین را دارد و این سیستم بگونه ای طراحی شده است که کاربری که خواستار استفاه از آن است صرفا پس از شناسایی اجازه ورود خواهد یافت. این سیستم با استفاده از عامل های انسانی و رویکرد مربوط به تعاملات انسان با کامپیوتر (HCI) توسعه یافته است تا از کاربرد پذیری مناسب و کاربر پسند بودن آن از طرف کاربران به هنگام تعامل با چنین سیستمی اطمینان حاصل شود. ترکیب فرآیندهای شناسایی و تعاملات این سیستم با استفاده از یک راهکار افزوده سبب ایجاد سیستم جدیدی می شود که در تطابق با عوامل انسانی مورد نظر بوده و سبب می گردد تا کاربران قابلیت کسب نوعی تجربه محاسباتی جدید که شامل متن و اطلاعات گرافیکی است را داشته باشند.

کلمات کلیدی: حسابرسی، تعامل، شناسایی چهره، فرهنگ سازمانی

سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا

 

۱- مقدمه
ایده حسابرسی آنلاین یک روش بکار گرفته شده جهت جمع آوری داده های مرتبط با فرهنگ از مستخدمین سازمانی، همراه با پردازش و تحلیل سریع داده ها جهت ایجاد گزارش مرتبط با فرهنگ سازمانی در یک محیط بدون کاغذ می باشد. این سیستم اجازه انجام امور حسابرسی بصورت متوالی را خواهد داد که بعنوان یک بخش لاینفک از سیستم اطلاعات به حساب می آید. این سیستم می بایست قابلیت تولید گزارش حسابرسی در یک محدوده زمانی کوتاه پس از ورود داده ها بوسیله حسابرس را داشته باشد. این سیستم  باید  زمان  بسیار  اندکی را صرف نموده و می بایست از نقطه نظر هزینه نیز صرفه جویانه باشد. در هر مرحله می بایست قابلیت کنترل و مکانیزم چک نمودن ویژگی ها را در نظر داشته و بر این مبنا باید قابلیت تولید خروجی بصورت تصدیق شده و شناسایی شده متعاقب بوسیله حسابرسان وجود داشته باشد. یک سیستم آنلاین [۷] به سیستمی اشاره دارد که فراهم آوردنده یک ارتباط دائمی با سیستم شبکه برای هر دو مولفه های مرتبط با سازمان و حسابرسان آن می باشد. سیستم حسابرسی ایمن کامپیوتری بخش مهمی از رویه های امنیتی هر سازمان را تشکیل می دهد. به واسطه وجود موارد زیادی از بی کفایتی در ارتباط با سیستم های دستی کنونی، اکتساب حسابرسی جامع و به موقع غالبا بعنوان یک فرآیند مشکل مدنظر می باشد. با توجه به ظهور پدیده های اخیر در ارتباط با مشکلات امنیتی کامپیوتری مخصوصا حملات مهاجمین و ویروس ها، اهمیت برآوردهای امنیتی موثر کامپیوتری بصورت روز افزون بعنوان یک مبحث جدی مطرح می گردد.

سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا

 

۲- بررسی مباحث
۲-۱٫ فرهنگ سازمانی
فرهنگ سازمانی معرف مجموعه ای از ارزش ها، عقاید، فرضیه های بنیادین، انتظارات و هنجارهایی می باشد که مشخص کننده چگونگی تفکر اشخاص بصورت حقیقی، همراه با چگونگی تصمیم گیری و عملکرد آنها است [۸]. در مطالعه انجام شده در مرجع [۳]، نویسنده دریافت که به منظور مشخص سازی عملکرد کوتاه مدت لازم است تا به قدرت فرهمگ پی برد، آنهم به هنگامی که چنین عملکردی با توجه به شاخص های گسترده ای نظیر بازگشت سرمایه، بازگشت سرمایه گذاری و نسبت بازده فروش تعریف می شود. در مرجع [۵] یک مطالعه پیگیری مشخص کننده شواهد پشتیبان در این ارتباط می باشد که فرهنگ قوی بعنوان پیش بینی کننده عملکرد کوتاه مدت سازمانی بشمار می آید. بطور مشابه، مطالعات قبلی نشان داده اند که سازمان هایی که دارای ویژگی های فرهنگی ممتازتری در ارتباط با استراتژی ها، اهداف، و چشم اندازهای خود هستند، به احتمال بیشتر از عملکرد بهتری در مقایسه با رقبای خود برخوردارخواهند بود. بعلاوه Schein [8] مشخص ساخت که یک رهبر که سعی در اجرای یک رویه رادیکال ترک انجام نوعی «هنجار» خاص در سازمان می نماید، قبل از آنکه قابلیت هدایت و ارتقای سازمان  خود  را  داشته  باشد  می بایست از تاثیرگذاری و در نهایت تغییر فرهنگ سازمانی برخوردار باشد.
۲-۲٫ الگوریتم تشخیص چهره
برخی از الگوریتم های تشخیص چهره قابلیت شناسایی ویژگی های چهره از طریق استخراج نشانه های اختصاصی و برجسته چهره از یک تصویر را خواهند داشت. بطور مثال، یک الگوریتم ممکن است قابلیت تحلیل موقعیت نسبی، اندازه، و / یا شکل چشم ها، دماغ، استخوان چانه و آرواره را داشته باشد. چنین ویژگی هایی متعاقبا جهت جستجوی تصاویر دیگر و یافتن ویژگی های منطبق بکار گرفته می شوند [۱۰]. الگورتیم های دیگر دارای گالری مطلوبی از تصاویر چهره بوده که با فشرده سازی اطلاعات چهره اقدام به ذخیره داده های تصویری می نمایند که برای شناسایی چهره مفید هستند. بر این مبنا یک تصویر آزمایشی با داده های چهره مقایسه می گردد [۱۰]. یکی از اولین سیستم های موفق در این زمینه [۱] بر مبنای تکنیک های تطبیق قالب بنا گذاشته شد که برای یکسری از ویژگی های برجسته چهره بکار گرفته شده است و ارائه دهنده مجموعه ای از ویژگی های مشخص فشرده سازی شده چهره می باشد.
۲-۳٫ تعامل
Ericson و Olwal [4] نوعی موتور فیزیکی را جهت کنترل آبجکت های مجازی تعاملی مورد استفاده قرار دادند. این موتور سبب می شود تا این تضمین بوجود آید که هندسه ارائه شده در مخروط دید فضای جلویی قرار گرفته تا از این طریق قابلیت مستثنی سازی موارد دیگر بوجود آید. البته این روش بصورت طبیعی دارای تعامل با آبجکت های دیگر در فرآیند شبیه سازی نمی باشد. Burigat و Chittaro [2] سیستمی را ارائه نمودند که به کاربران اجازه دست زدن به آبجکت های مورد نظر خود در یک نمای سه بعدی شهری با استفاده از یک انگشت یا قلم طراحی را می دهد. به هنگامی که کاربران اقدام به دست زدن به یک آبجکت در دنیای سه بعدی می نمایند، سیستم مربوطه داده های در دسترس منطبق را فراخوانده که در آن اطلاعات کلی در خصوص آن آبجکت بصورت محلی در یک ابزار خاص در قالب فایل های XML ذخیره شده است. تکنیک های فریز سازی تعاملی [۶] نیز برای صفحه نمایشگر تبلت دستی که دارای یک دوربین متصل شده می باشد بکار گرفته شد که متکی به فرآیند فرزینگ نمودن یا تثبیت  قالب برای ادیت متعاقب می باشد.

سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا

 

۳- سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین تعامل بنیان
ایده مرتبط با یک سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین تعامل بنیان آن است که این سیستم می بایست از قابلیت های کاملا بالای امنیتی برخوردار باشد بگونه ای که یک سازمان بتواند بصورت تعاملی نسبت به حسابرسی ویژگی های فرهنگی خود با بهره گیری از حداقل زمان اقدام نماید. این بخش ارائه دهنده مولفه های اصلی ارائه شده در سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین و روش تعاملی می باشد که در این سیستم پیاده شده است.
 
۳-۱٫ تصویر برداری ویدیویی
تصویر برداری ویدیویی بعنوان اولین قدم در این سیستم حسابرسی بشمار می آید. دوربین وبی یک کامپیوتر پی سی بعنوان ابزار تصویر برداری ویدیویی استفاده می شود. بر این مبنا از سیستم API (رابط پروتکل کاربردی) که بعنوان بخشی از سیستم مایکروسافت ویندوز است استفاده می شود. این دوربین با استفاده از قابلیت API اقدام به تصویر برداری می نماید.
۳-۲٫ تشخیص چهره برای اهداف امنیتی
این سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی پیشنهادی همچنین قابلیت استفاده از ویژگی های تشخیص چهره جهت مشخص سازی اطلاعات مربوط به اعضای سازمانی را خواهد داشت و از این طریق سیستم مربوطه می تواند با استفاده از چنین دوربینی اقدام به شناسایی چهره اشخاص نموده و صرفا به آن دسته از اشخاصی اجازه ورود دهد که شناسایی شده باشند. بر این اساس چنین سیستمی می بایست برخی از الگوریتم های متن باز مربوط به چهره را جهت شناسایی صورت اشخاص بکار گیرد. الگوریتم های شناسایی را می توان به دو رویکرد اصلی تقسیم نمود: رویکرد هندسی که ویژگی های تشخیصی را مورد بررسی قرار می دهد و رویکرد فوتومتریک یا نور سنجی که بعنوان یک رویکرد آماری مطرح است که قابلیت مشخص سازی و تقسیم اجزای یک تصویر به مقادیر خاص را خواهد داشت و بر این مبنا می تواند نسبت به مقایسه این مقادیر با قالب های مشخص شده جهت حذف واریانس ها یا مغایرت ها اقدام نماید. تحلیل مبتنی بر جزء اصلی (PCA) و تحلیل تفکیک خطی (LDA) الگوریتم تشخیص چهره برای ایجاد ویژگی های اولیه سیستمی بکار گرفته می شوند.
۳-۲-۱٫ تحلیل مبتنی بر جزء اصلی (PCA)
تحلیل جزء اصلی (PCA) یک راهکار ریاضیاتی می باشد که از یک فرآیند تغییر شکل متعامد جهت تبدیل مجموعه ای از مشاهدات محتمل متغیرهای همبسته به مجموعه مقادیر متغیرهای غیر همبسته خطی که تحت عنوان اجزای اصلی خوانده می شود استفاده می نماید. بطور کلی، PCA از اطلاعات ویژه صورت برای تشخیص چهره استفاده می نماید. این اطلاعات در حقیقت بعنوان مجموعه ای از بردارهای ویژه بشمار می آیند که در خصوص حل دیداری مشکل شناسایی چهره انسان از آن استفاده می شود. رویکرد استفاده از این ویژگی ها برای شناسایی بوسیله Sirovich و Kirby [9] توسعه یافته و در دسته بندی چهره بکار گرفته شده است. یکسری از اطلاعات ویژه مربوط به چهره را می توان از طریق انجام فرآیند ریاضی تحت عنوان تحلیل جزء اصلی (PCA) بر روی مجموعه بزرگی از تصاویر که نشان دهنده چهره های مختلف انسان ها می باشد ایجاد نمود. PCA از نظر ریاضی بعنوان یک فرآیند تغییر شکل خطی متعامد بشمار می آید که قابلیت تغییر شکل داده ها به یک سیستم مختصات جدید را خواهد داشت بگونه ای که بیشترین میزان اختلاف بر مبنای هر یک از مولفه های مشخص شده اطلاعاتی در اولین مختصات مشخص شده قرار گرفته (که تحت عنوان اولین جزء اصلی خوانده می شود)، متعاقبا دومین مورد دارای بیشترین مغایرت در مختصات دوم قرار گرفته و این عمل بصورت متوالی اعمال خواهد شد.
۳-۲-۲٫ تحلیل تفکیک خطی (LDA)
تحلیل تفکیک خطی (LDA) و تفکیک خطی فیشر بعنوان روش های بکار گرفته شده در آمار، شناسایی الگو و فراگیری ماشینی جهت یافتن یک ترکیب خطی از ویژگی ها بکار گرفته می شوند که قابلیت مشخص سازی یا مجزا سازی دو یا تعداد بیشتری از کلاس های آبجکت یا رخدادها را خواهد داشت. LDA بطور نزدیکی مرتبط با ANOVA (آنالیز واریانس) و آنالیز رگرسیون می باشد، که همچنین سعی در بیان یک متغیر وابسته بعنوان یک ترکیب خطی برآوردهای دیگر می نماید. تحلیل تفکیکی نیز بصورت متفاوت از تحلیل عاملی مدنظر خواهد بود و تمایز آن در این نکته نهفته است که چنین موردی بعنوان یک تکنیک دارای وابستگی متقابل بشمار نمی آید: تمایز بین متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته (که همچنین تحت عنوان متغیرهای  معیار  نیز  خوانده  می شوند) را می بایست مشخص ساخت.
 ۳-۳٫ چارچوب حسابرسی فرهنگ سازمانی
چارچوب مرتبط با حسابرسی فرهنگ سازمانی همانگونه که در شکل ۱ نشان داده شده است معرف اهمیت مشخص سازی «شکاف ها» از طریق تشخیص فرهنگ موجود و فرهنگ سازمانی مطلوب می باشد. گزارش حسابرسی می بایست در بردارنده جزئیات مرتبط با توصیه ها در خصوص چگونگی کاهش این «شکاف ها» باشد. چارچوب ذیل نشان دهنده نوعی چارچوب حسابرسی فرهنگ سازمانی کلی است که می توان آن را بعنوان یک راهنما در این بررسی بکار گرفت. با این وجود، ایجاد نوعی فرآیند کاربردی یا مداخله ای (فاز ۲) و ارزیابی / تغییر جهت (فاز ۳) در ارتباط با فرهنگ مطلوب صرفا می بایست با توجه به درخواست سازمانی باشد که در این مطالعه به آن پرداخته نمی شود. سیستم پیشنهادی صرفا در ارتباط با جمع آوری داده ها، ارائه و مشخص سازی شکاف ها و متعاقبا مداخلات توصیه شده است.
 
۳-۴٫ تعامل
سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی پیشنهادی با استفاده از یک عامل انسانی بر مبنای رویکرد استفاده از یک رابط کاربر پسند توسعه یافته است که قابلیت ارائه نوعی تعامل دوستانه بین کاربر و سیستم به منظور جایگزینی سیستم حسابرسی دستی را خواهد داشت. یک موتور فیزیکی در این رابطه اقدام به کنترل سیستم رابط تعاملی کاربر می نماید. موتور فیزیکی نیز از این امر اطمینان می یابد که هندسه ارائه شده جهت حذف مشکلات مربوطه در بخش فضای جلویی سیستم مخروط دید قرار گرفته باشد. این سیستم به الگوریتم جمع آوری رنگ اجازه فعالیت مطلوب و تعامل با سیستم رابط کاربر را خواهد داد.

سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا

۴- مباحث و تحقیقات آتی
سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ارائه شده که در ارتباط با شناسایی چهره می باشد حیطه جدیدی را در خصوص حسابرسی فرهنگ سازمانی ارائه نموده است. این سیستم محیط حسابرسی امن تری را فراهم آورده و سبب حصول نوعی تجربه جدید هم برای حسابرسان و هم برای افراد ممیزی شونده می شود. حسابرسی فرهنگی بعنوان یک مولفه چالش برانگیز و پیچیده بشمار می آید، اما رویکرد مبتنی بر عوامل انسانی می بایست قابلیت آسان سازی چنین رویه ای را فراهم آورد. این سیستم را می توان به آسانی اجرا نمود و فرآیند حسابرسی می بایست در مقابل بصورت سهل الوصول تر و در مقطع زمانی کوتاه تری انجام شود.

سیستم حسابرسی فرهنگ سازمانی آنلاین ایمن و تعامل مبنا

 

۵- نتیجه گیری
ایجاد سیستم حسابرسی فرهنگ آنلاین بعنوان بخش لاینفکی از حسابرسی فرهنگ سازمانی آتی مدنظر می باشد. علاوه بر این، موضوع سیستم تعاملی حسابرسی تشخیص چهره را می توان متعاقبا جهت تامین ویژگی های امنیتی حسابرسی آنلاین بکار گرفت. این سیستم به حسابرسان اجازه تعامل با رابط کاربر و انجام وظایف حسابرسی خود بدون الزام به حضور فیزیکی در سازمان های مربوطه را خواهد داد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.