مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سیستم دفاع موشکی اِچ‌ کیو۷ / اِچ ‌اِچ‌ کیو۷

سیستم دفاع موشکی اِچ‌ کیو۷ / اِچ ‌اِچ‌ کیو۷

سیستم دفاع موشکی اِچ‌ کیو۷ / اِچ ‌اِچ‌ کیو۷ – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات هوافضا - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۰۹
کد مقاله
SPC09
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
سیستم دفاع موشکی
اِچ‌ کیو-۷ / اِچ ‌اِچ‌ کیو-۷
(آر‌ اِف -۷، اِف ‌اِم -۸۰ و ۹۰  و سی ‌اِس ‌اِی – ۴ و ۵)
نام انگلیسی
HQ-7/HHQ-7 Defense Missile System
(RF-7, FM-80/-90 and CSA-4/-5)
تعداد صفحه به فارسی
۱۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
سیستم دفاع موشکی،
اِچ‌ کیو-۷، اِچ ‌اِچ‌ کیو-۷
کلمات کلیدی به انگلیسی
HQ-7, HHQ-7, Defense Missile System
مرجع به فارسی
اطلاعات دفاعی و نظامی – اینترنت
مرجع به انگلیسی
Defense and Military Information – Internet Data Collection
کشور

 

سیستم دفاع موشکی اِچ‌ کیو۷ / اِچ ‌اِچ‌ کیو۷

 

سیستم دفاع موشکی

اِچ‌کیو-۷ / اِچ‌اِچ‌کیو-۷

(آر‌اِف-۷، اِف‌اِم-۸۰ و -۹۰ و سی‌اِس‌اِی-۴ و -۵)

 
مدل
کوتاه برد، زمینی و مبتنی بر کشتی، پیشرانه‌ی (سوخت) جامد، سامانه‌ی دفاع موشکی صحنه‌ی نبرد.
روند پیشرفت و توسعه
نخستین بار در نمایشگاه تجهیزات هوافضایی دوبی در سال ۱۹۸۹ از سیستم موشکی فای مِنگ-۸۰[۱] (اِف‌اِم-۸۰[۲]) رونمایی شد. اِف‌اِم-۸۰ سیستم موشکی ساخته‌ی کشور چین است و در سیستم شناسه‌ای صادراتی این کشور به همین صورت از آن یاد می‌شود. این سیستم موشکی از سال ۱۹۷۸ تا کنون در حال توسعه و تولید بوده است و با سیستم موشکی فرانسوی کروتال آر۴۴۰[۳] مشابهت دارد. شناسه چینی موشک فای مِنگ-۸۰، هونگ کی-۷[۴] (اِچ‌کیو-[۵]۷) برای سیستم مبتنی بر زمین و اِچ‌اِچ‌کیو-۷۰[۶] یا آر‌اِف-۷[۷] برای مدل مبتنی بر کشتی آن است. در مدل اِچ‌کیو-۷، سیستم موشکی دفاعی زمین به هوا به صورت خودروی نظامی خودکششی[۸] در آمده است و از آن برای مقابله با اهداف ایستا یا حمل شونده بر روی کشنده‌ای دیگر[۹] استفاده می‌شود. کد شناسایی ناتوی این سیستم سی‌اِس‌اِی-[۱۰]۴ است؛ چراکه نخست این سیستم در ارتش چین مورد استفاده قرار گرفته است، هرچند که بعدها از مدل مبتنی بر کشتی آن نیز در نیروی دریایی چین استفاده شد.
تشریح
گزارش‌های اولیه حاکی از این موضوع بود که سیستم موشکی اِچ‌کیو-۷ یا اِچ‌اِچ‌کیو-۷ یا آراِف-۷ (سی‌اِس‌اِی-۴ یا اِف‌اِم-۸۰) مدل مهندسی معکوس شده‌[۱۱]ی مدل‌های پیشین سیستم موشکی فرانسوی کروتال آر۴۴۰ بوده است. اِچ‌کیو-۷ شکلی استوانه‌ای دارد. چهار بالچه‌ی مثلث‌شکل کانارد[۱۲] با لبه‌ی مورب در دو طرف دماغه‌ی موشک نصب شده است و به سیستم کنترلی موشک کمک می‌کند. چهار خط وتر[۱۳] بلند ثابت که دارای پره‌های مثلثی‌شکل با لبه‌ی مورب هستند، به صورت موازی در انتهای موشک تعبیه شده است. موشک دارای طول ۲٫۹۴ متر، قطر بدنه‌ی ۰٫۱۵ متر و وزن ۸۴٫۵ کیلوگرم است. سیستم هدایت موشک اِچ‌کیو-۷ از نوع هدایت به ‌فرمان[۱۴] و دارای رادارهای مراقبتی و درگیرشونده است. در هنگامی دشمن روی وارد جنگ الکترونیکی می‌شود و از اقدامات ضدالکترونیکی استفاده می‌کند، سیستم رادارها با پشتیبانی یک سیستم ردیاب تلویزیونی[۱۵] به مقابله با دشمن می‌پردازند.
مطابق اخبار منتشر شده، مدل ارتقا یافته‌ی سیستم موشکی اِچ‌کیو-۷اِی یا اِچ‌اِچ‌کیو-۷اِی یا آراِف-۷اِی (اِف‌اِم-۹۰) از موشکی شبیه به موشک شاهین آر[۱۶]۴۶۰ سیستم موشکی کروتال فرانسه استفاده می‌کند. موشک اِچ‌کیو-۷اِی دارای طول ۳٫۱۲ متر، قطر بدنه‌ی ۰٫۱۶ متر و وزن شلیکی ۱۰۰ کیلوگرم است. این مدل از تجهیزات الکترونیکی دیجیتال استفاده می‌کند و قادر است تا با استفاده از رادار باند-دوگانه، تجسس‌گرهای تلویزیونی و فروسرخ نصب شده بر روی خودروی شلیک کننده، موشک‌ها را ردیابی کند. موشک دارای کلاهک جنگی با قدرت انفجاری بالای ۱۵ کیلوگرمی است و برد بیشینه‌ی آن تا حد ۱۵ کیلومتر و بسته به شرایط محیطی می‌رسد.
وضعیت
خط تولید اِچ‌کیو-۷ به منظور برآورده کردن نیازهای ارتش آزاد جمهوری خلق چین در سال ۱۹۸۹ آغاز به کار کرد و از سال ۱۹۹۱ این محصولات به طور عملیاتی مورد استفاده قرار گرفت. مدل دریایی این سیستم موشکی، اِچ‌اِچ‌کیو-۷ یا آراِف-۷، از سال ۱۹۸۸ به طور عملیاتی در ناو‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی چین مورد استفاده قرار گرفت و انطباق خوبی با آن‌ها داشت. پیشنهاد شده است تا صادرات سیستم اِف‌اِم-۸۰ در دستور کار دولت چین قرار بگیرد، ولی این‌که آیا در عمل این سیستم خریداری دارد یا نه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
[۱] Fei Meng-80
[۲] FM-80
[۳] R440 Crotale
[۴] Hong Qi-7
[۵] HQ-7
[۶] HHQ-7
[۷] RF-7
[۸] self-propelled vehicle
[۹] static or trailer-mounted point
[۱۰] CSA-4
[۱۱] reverse-engineered
[۱۲] canard
[۱۳] chord
[۱۴] command-guided
[۱۵] TV tracker
[۱۶] Shahine R460

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.