مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

صنعت پوشاک شبیه سازی تراز خط تولید

صنعت پوشاک شبیه سازی تراز خط تولید

صنعت پوشاک شبیه سازی تراز خط تولید –  Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۵۸
کد مقاله
TXT158
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
شبیه سازی تراز خط تولید در صنعت پوشاک
نام انگلیسی
Simulation of Production Line Balancing
in Apparel Manufacturing
تعداد صفحه به فارسی
۲۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
تراز خط تولید- شبیه سازی- مدلسازی- پوشاک
کلمات کلیدی به انگلیسی
production line balancing- simulation- modelling- apparel
مرجع به فارسی
دپارتمان مهندسی نساجی
دانشگاه فنی استانبول- ترکیه
مرجع به انگلیسی
Istanbul Technical University-
Textile Engineering Department
کشور
ترکیه

 

شبیه سازی تراز خطی تولید در صنعت پوشاک
چکیده
جهت تمرکز برروی ساختار هزینه بر و نیرو بر تولید پوشاک، خط تولید گرمکن انتخاب شد. این خط با استفاده از تکنیک شبیه سازی جهت پایین آوردن میزان هزینه بری نیروی کار تراز شد. در ابتدا کار دقیق و مطالعات زمانی در طول مسیر خط تولید اجرا شد. در مرحله دوم جهت استقرار مدلی از این خط بر مبنای شبیه سازی، داده های واقعی گرفته شده از کف کارخانه برای تناسب / برازندگی توزیع مورد آزمایش قرار گرفت و تست کلموگورف- اسمیرنف برای میزان انطباق / آزمون زیبندگی اجرا شد. بعد از آن داده های جمع آوری شده به مدل شبیه سازی انتقال داده شدند. بعد از تایید مدل از طریق مقایسه آن با سیستم واقعی، تنگناها در خط تولید مشخص شده و سناریوهای محتمل توسط تجزیه و تحلیل های what-if مختلف  برای رفع تنگناها و پیشنهاد جایگزین های تصمیم به تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفت. برای استقرار مدل از یک برنامه شبیه سازی پویای سازمانی استفاده شد.
 

کلمات کلیدی: تراز خط تولید، شبیه سازی، مدلسازی، پوشاک

 

مقدمه
در صد و هفتاد سال گذشته تولید پوشاک سیر تکاملی خود از تطابق صرف با اندازه مشتری و تولید جامه های دست دوز شخصی بسمت تولیدات انبوه ماشینی، اتوماتیکی و گاها خودکار و توزیع تولیدات آماده برای پوشش را طی نموده است. صنعت پوشاک تنوعی از دسته ها، مواد و سبک های محصول را دربرمی گیرد و چنین پیچیدگی هایی در کاربرد و استفاده از مواد قابل انعطاف و برخورد با سبک ها و مدهایی که دائما تغییر می کند میزان ماشینی شدگی سیستم تولید را محدود می کند. بنابراین تا زمانی که صنعت پوشاک با بسیاری از محصولات دیگر مقایسه شود، همچنان از ویژگی نیرو بری مضاعف برخوردار خواهد بود.

 

زمانی که تولید پوشاک مورد تحلیل قرار می گیرد، فرایند مرکزی تولید شامل الحاق مؤلفه هایی است که بیشترین قسمت نیرو بری این نوع از فرآیند تولید تحت عنوان فرایند دوخت شناخته می شود. علاوه براین هنگامی که ساختار هزینه تجزیه و تحلیل شده است، جدا از هزینه های مواد، ساختار هزینه ای فرایند دوخت به علت هزینه بری نیروی کار دارای اهمیت فوق العاده ای است. بنابراین داشتن ترازی مناسب و حصول ذخایر کوچکی از مواد مورد نیاز در طی فرآیند دوخت بعنوان مفاهیم پایه جهت افزایش کارایی تولید بشمار می آیند.

 

برازندگی توزیع و آزمون زیبندگی
جهت براورد تناسب یا برازندگی توزیع مربوطه از طریق داده های جمع آوری شده، یک برنامه آماری متناسب با سایز دانش آموزان مورد استفاده قرار گرفت.  برای مثال فرایند ۱۷پوشش درز / بخیه روی یک نمودارسرآستین در شکل ۲ نشان داده شده است. توزیع تخمین زده شده برای فرایند به عنوان لگانرمال به دست آمد. نمودار۱ توزیع براورد شده برای همه وظایف را به طور مختصر بیان می کند.

 

نتیجه گیری
در این مطالعه خط دوخت گرمکن برای تجزیه و تحلیل ساختار نیروی کار صنعت پوشاک مورد بررسی قرار گرفت. به منظور پایین آوردن میزان هزینه بری نیروی کار، خطی با استفاده از یک تکنیک شبیه سازی تراز شد. برای دسترسی به این منظور ابتدا مطالعات کار و زمان در کنار خط اجرا شد. در مرحله دوم داده های جمع آوری شده جهت تناسب / برازندگی توزیع بررسی شده و تست کلموگورف-اسمیرنف  برای مشخص نمودن آزمون زیبندگی جهت انتقال داده ها به مدل شبیه سازی اجرا شد. به محض این که داده ها به مدل منتقل شد تایید مدل به وسیله مقایسه آن با نتایج سیستم واقعی انجام شد. سپس تنگناهای خط مشخص شده و سه سناریوی محتمل توسط تجزیه تحلیل های what-if برای ایجاد یک خط تراز شکل گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.